- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (211 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (763 opinie)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (74 opinie)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (107 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (159 opinii)
Kiedy tramwaj niespodziewanie zmienia trasę
Nawet najbardziej przezornym podróżnym może się zdarzyć, że środek transportu miejskiego, którym jadą, nagle zmieni trasę. W takiej sytuacji nie pozostaje nic innego, jak kontynuować podróż innymi pojazdami, zmierzającymi do obranego przez nas celu. Co jednak z biletem? Czy skoro przewoźnik nie wywiązał się z zadania i nie dowiózł nas do celu, musimy ponieść dodatkowe koszty podróży i kupić nowy bilet? Postanowiliśmy to sprawdzić.
- Kiedy tramwaj niespodziewanie zmienia trasę
- Musisz się przesiąść, ale co z biletem?
- ZTM: zmiana trasy to sytuacja losowa
- Tramwaj nie dowiózł cię do celu? Bilet zachowuje ważność
Trasy przejazdu tramwajów i autobusów nie są objęte tajemnicą - wywieszone są np. na przystankach.
Kiedy tramwaj niespodziewanie zmienia trasę
- Jadę tramwajem nr 10 w kierunku Siedlec, a on na Hucisku zamiast skręcić, jedzie prosto - relacjonuje Marta, mieszkanka ul. Zakopiańskiej. - Podobna sytuacja przydarzyła mi się w czerwcu ubiegłego roku, ale wówczas na wyświetlaczu tramwaju było napisane, że kurs przez Węzeł Groddecka. Tym razem nie było żadnej informacji. Inni pasażerowie również byli zaskoczeni i podobnie jak ja wysiedli na przystanku Brama Wyżynna, żeby podejść na Hucisko, wsiąść w 12 i kontynuować podróż. Następnego dnia sprawdziłam na przystanku, czy na rozkładzie są zaznaczone kursy do przystanku Węzeł Groddecka, żeby uniknąć podobnej sytuacji. Takich informacji nie znalazłam.
Musisz się przesiąść, ale co z biletem?
Nasza czytelniczka zastanawia się jednak, co z biletem na niezrealizowany przejazd.
- Kasując bilet, zawieram z przewoźnikiem umowę, z której w tym przypadku się nie wywiązano - podkreśla Marta. - Dlaczego mam zatem kupować bilet na kolejny tramwaj, skoro zmiana trasy nie nastąpiła z mojej winy? Podobnie rzecz się ma z awariami tramwajów. Kiedy trzeba się przesiąść z zepsutego do działającego, a posiada się bilet jednorazowy, należy kupić kolejny?
ZTM: zmiana trasy to sytuacja losowa
Na prośbę naszej czytelniczki skontaktowaliśmy się z Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku, aby uzyskać odpowiedzi na nurtujące ją pytania. Dowiedzieliśmy się, że nagłe zmiany spowodowane są najczęściej sytuacjami losowymi.
- Rozkłady jazdy nie przewidują kursów skróconych do Węzła Groddecka. Są to wyłącznie sytuacje nagłe, incydentalne. Niestety najczęściej przez samochody wjeżdżające pod tramwaje na przejazdach przez tory wzdłuż Kartuskiej i powodujące kolizję/wypadek - tłumaczy Dagmara Szajda z ZTM w Gdańsku. - Wówczas tramwaje linii 10 i 12, jadąc od strony Nowego Portu i Zaspy, kończą bieg w centrum miasta.
Kolizja tramwaju z osobówką na Kartuskiej (55 opinii)
Tramwaj nie dowiózł cię do celu? Bilet zachowuje ważność
Naszą czytelniczkę z pewnością ucieszy fakt, że w takich sytuacjach, jak np. ta opisana przez nią, kiedy tramwaj zmienia trasę i konieczna jest przesiadka, bilet, nawet jeśli jest jednorazowy, zachowuje ważność i można kontynuować podróż do zamierzonego celu bez konieczności kupowania nowego.
- Jeżeli chodzi o bilety, to zgodnie z zasadami taryfowymi okres ważności biletu jednorazowego czasowego ulega przedłużeniu o czas przerwy w ruchu spowodowanej przyczynami obiektywnymi (np. awarią, wypadkiem, zatorem drogowym) - informuje Dagmara Szajda. - Jeżeli z powodu awarii nie mam możliwości dojechać do celu i muszę zmienić środek transportu, to w tym kolejnym pojeździe, który dowiezie mnie do celu, nie muszę kasować kolejnego biletu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-08 07:14
Może warto przez głośniki informować pasażerów o zmianie trasy (11)
Można powód też podać
- 97 5
-
2024-01-08 11:06
hahaha dokladnie tak ale skoro patologia bezrozumna zostaje motorniczym bo nikt inny nie chce to tak jest
- 1 8
-
2024-01-08 09:50
Przecież informują, na wyświetlaczach i przez głośniki. Może trzeba było słuchawki wyjąć?
- 1 1
-
2024-01-08 08:45
i średnia hawajska dla każdego pasażera (2)
- 6 0
-
2024-01-08 11:40
ale hawajską to jadają jedynie tęczowe misie
- 2 0
-
2024-01-08 11:14
kebap
I łagodny falafel na cienkim... Tzn nie! Przepraszam! Przejęzyczyłem się. Chodziło mi o ostrą baraninę na grubym! Z bukietem surówek.
- 0 0
-
2024-01-08 08:03
(1)
Pierw trzeba wyciągnąć słuchawki z uszu. Ile razy motorniczy czy nadzór wychodzi i informuje a część osób siedzi u czeka nie wiadomo na co.
- 10 3
-
2024-01-08 12:33
Na kanale "Typowy Kierowca Autobusu" jak jeździł w komunikacji oraz w Nadzorze Ruchu nagrywał fragmenty gdzie krzyczał, głośno mówił a ludzie stali jak słupy lub mieli gdzieś i czekają :D
- 0 0
-
2024-01-08 07:57
(3)
To jest w gestii motorniczego albo kierowcy. Możemy ale nie musimy tak robić. Ja tam mówię, bo jakbym był pasażerem, to też tak bym chciał. W znaczącej części tramwajów też nie ma działającego mikrofonu. Zmiany trasy się zdarzają, urok komunikacji miejskiej.
- 10 6
-
2024-01-08 08:56
To jest Twój obowiązek (2)
Jako motorniczy masz obowiązek poinformować o zmianie trasy pasażerów , ktoś kupuje usługę - bilet na wykonanie określonej czynności w tym przypadku przejazdu miejskim środkiem transportu , brak informacji na przystankach oraz na stronach internetowych obliguje Ciebie jako wykonującego usługę do poinformowania klientów - pasażerów !
- 4 14
-
2024-01-08 12:23
nie, to nie jego obowiązek.
- 4 1
-
2024-01-08 09:50
Kilka razy miałem że informował, a sporą część ludzi i tak została w tramwaju, potem tu piszą jaki on zły bo nic nie mówił
- 4 1
-
2024-01-08 08:52
a co w przypadku awarii SKM/PKM? (1)
kiedyś słyszałem, że na takie okazje można na bilecie SKM/PKM kontynuować podróż środkami transportowymi ZTM. Czy to prawda?
- 3 1
-
2024-01-08 12:24
to zależy. Jak wydadzą taki komunikat to można.
- 4 0
-
2024-01-08 07:59
(8)
.Kupiłem bilet całodobowy i za miesiąc chciałem jechać ale wmiędzyczasie podrożał to powiedzieli że muszę dokupić różnicę.Ciekawe z jakiej racji skoro moje pieniądze wcześniej wżięli i nimi obracali.Niech mi to zarząd komunikacji w końcu wymjaśni.
- 48 35
-
2024-01-08 13:51
w sumie dobrze że nie trzymałeś go na "lepsze czasy". Informację o podwyżkach są podawane z dużym wyprzedzeniem.
- 1 2
-
2024-01-08 09:45
To nie ZTM (3)
To nie ZTM zmusil Cie do zakupu biletu i wykorzystaniu go w jakims oknie czasowym, ale to Ty zdecydowales, ze 'zainwestujesz' w zakup biletu 'na zaś'. ZTM nie ma wplywu na to kiedy wykorzystasz bilet, ale ma wplyw na jego ceny. Ceny sie zmieniaja i to TWOJA odpowiedzialnosc jest, by wykorzystac go w okresie w ktorym dana cena obowiazuje. Co tu tlumaczyc?
- 13 7
-
2024-01-08 10:54
Na kolei jest inaczej (1)
Jak kupisz z wyprzedzeniem bilet na pociąg przed podwyżką, to jest on ważny nawet jak potem była podwyżka. Tak samo powinno być z biletami na komunikację miejską.
- 15 1
-
2024-01-08 13:29
nie tak bardzo inaczej
tak jest jak kupisz bilet na konkretny pociąg. Nie jak kupisz sobie bloczek biletów do kasowania na SKM.
- 2 0
-
2024-01-08 10:51
Wykupił usługę czego potwierdzeniem jest bilet. Ale nie ma na bilecie żadnej informacji o ograniczenu czasowym co do
możliwości skorzystania z wykupionej usługi. Zatem bilet powinien być nadal ważny bez konieczności dokonywania dodatkowych opłat.
- 13 3
-
2024-01-08 08:14
A ja chciałem zapłacić banknotem 10000zł w kiosku i mi powiedzieli, że nie są już w obiegu. (2)
Jak tak można?
- 33 10
-
2024-01-08 08:42
(1)
A ja chciałem w Żabce robić zastaw za zegarek i się nie zgodzili.
- 15 4
-
2024-01-08 09:12
Po co żabie zegarek?
- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.