• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kiedy wreszcie pojedziemy 70 km/h w tunelu pod Wisłą?

Maciej Naskręt
18 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Urzędnicy odkładają decyzję o podwyższeniu dopuszczalnej prędkości w tunelu pod Wisłą. Urzędnicy odkładają decyzję o podwyższeniu dopuszczalnej prędkości w tunelu pod Wisłą.

Kierowcy narzekają, że mimo zapewnień urzędników, nadal obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska. Dlaczego jeszcze nie podwyższono tam dopuszczalnej prędkości?



Czy stosujesz się do ograniczenia prędkości w tunelu pod Wisłą?

Na początku czerwca informowaliśmy, że na przełomie czerwca i lipca kierowcy mają pojechać 70 km/h w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego - dawniej tunelu pod Martwą Wisłą. Wtedy drogowcy zalecali odczekać nieco na zmianę z uwagi na fakt, że wciąż wielu kierowców zbyt nerwowo jeździ podwodną przeprawą.

Okazało się jednak, że miesiąc to za mało dla kierowców i zarządca tunelu - Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku - nie zdecydował się na zmianę dopuszczalnej prędkości.

- Z decyzją o podwyższeniu prędkości w tunelu zamierzamy nieco poczekać, przynajmniej do sierpnia - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku.
Według niego, winni są sami kierowcy, którzy jeżdżą nierozważnie. Przy zakazie ograniczającym prędkość do 50 km/h wielu kierujących pojazdami porusza się szybciej o 20-30 km/h. Urzędnicy obawiają się, że po podwyższeniu ograniczenia do 70 km/h zaczną jeździć przeprawą nawet 100 km/h, a to już jest bardzo niebezpieczne.

Co ważne, jeszcze zanim zostanie podwyższona prędkość w tunelu im. abp. Tadeusza Gocłowskiego, podwyższone do nawet 100 km/h ma być ograniczenie na Trasie Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska.

Przekrój przez tunel pod Wisłą. Przekrój przez tunel pod Wisłą.

Tunel im. abp. Tadeusza Gocłowskiego

Każdy z dwóch tuneli mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia była miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a wykonawcą firma OHL, która zainkasowała 885 mln zł.

Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska.

Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach

1377,5 - tyle metrów ma tunel pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM, drążąca tunel
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania dwóch rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z siedmiu elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu

Opinie (217) 6 zablokowanych

  • Ale go nie zalało!!!

    Mówta co chceta, ale tunel jest zarąbisty. Całe trójmiasto zalane a tunel nic!.
    takich mamy budowniczych na pomorzu!

    • 5 0

  • Ten tunel i Trasa Sucharskiego niedługo pójdzie do remontu

    Dlaczego?
    Dlatego, bo te nowoczesne drogi rozjadą niedługo przeciążone tiry. Jaką trzeba się wykazać niefrasobliwością, żeby wybudować takie piękne drogi i nie zamontować w nich urządzeń kontrolujących ciężarówki. Codziennie tam jeżdżę i przykro mi jest patrzeć na ledwo "zipiejące" ciężarówki, które ciągną na swoim grzbiecie nieraz dwa razy większe ciężary, niż im to zaprojektowano. Nic nie dają sporadyczne kontrole GITD, bo gdy one tam są, poprzez CB kierowcy się ostrzegają. Nie prędkość ale przeciążone ciężarówki za chwilę doprowadzą albo do tragedii, albo do degradacji tunelu i całej trasy Sucharskiego.

    • 3 1

  • no normalnych krajach

    na przykład w Hiszpanii w tunelu kolizyjnym !!!! jest 80km/h.
    U nas 50 i zastanawiają się nad 70, hahahaha.

    • 2 0

  • (1)

    50 a i tak jadą 80. Bezpieczeństwo przede wszystkim. 2 minuty można szybciej.

    • 1 0

    • 2 minuty przez tunel a potem można szybciej

      • 0 0

  • od dawna większość tam jedzie 70... (6)

    tak samo jak na 89 na dojeździe do S7 jest ograniczenie do 70 a większość jedzie ponad 100. Na S7 między wybudowanym odcinkiem dwujezdniowym a mostem na Wiśle stoją ograniczenia do 50 a średnia prędkość to 80.

    Jak ja jadę zgodnie z przepisami na tempomacie to nawet ciężarówki mnie wyprzedzają więc bądźcie realistami. Od dawna ludzie jeżdżą i jest przyzwolenie na jazdę 70 w tunelu

    • 148 6

    • no ale na słowaka jest 70 (5)

      i ludzie zasadniczo tyle jadą. oczywiście sa tacy co jada 80 ale 90 to raczej bardzo sporadycznie

      • 11 2

      • Spacerowa 90, a ma gorszy profil (1)

        Tunel jest prosty jak drut, nie został zalany, jest bezpieczniej niż na krętej Spacerowej i żaden dzik nie wyskoczy. Czemu nie dać 90? 70 to minimum.
        Słowackiego też ma 70 w lesie, są wypadki, a nikt nie robi 50.

        • 25 2

        • Bo jak walniesz na spacerowej, to jest gdzie uciekaćw razie pożaru/wybuchu

          A w tunelu pod tym względem średniawo.

          • 3 5

      • Słowak to specyficzna ulica (1)

        jak wjeżdża się do strefy zabudowanej po odcinku leśnym, to wszyscy zwalniają do przepisowych 50 - przykład, że policja jak chce, to potrafi wytresować sobie kierowców. A co do samego odcinka leśnego - barierki są tam pełne śladów po tych, którzy tego limitu nie przestrzegali.

        • 11 7

        • niestety nie

          większość przez las jedzie 70, na zakrętach zwalnia do 60, na koniec przed punktem pomiaru hebel do 50. to co się dzieje potem to bardzo ciekawa rzecz.
          otóż ja zwykle, gdy da się, jeżdżę tym odcinkiem 90-100, natomiast w mieście zwalniam do 70 i jestem wyprzedzany przez wszystkich mistrzów prostej, których minąłem chwilę wcześniej. z dużą różnicą prędkości. to chyba nie tak powinno działać.

          • 0 0

      • co ty gadasz

        zawsze tam jadę 80 lub 90 z górki i z wiatrem.

        • 1 1

  • odcinek opomiarowac (2)

    Dac 70 km/h czysta sprawa nie dostosuje sie do danej predkosci ........i sie naumie .. Od otwarcia nie stosuja się kierowcy do 50 km 0graniczenia nie wspomnę ze nagminne wyprzedzanie NIE ZACHOWANIE ODLEGLOSCI MIEDZY AUTAMI A Z N A K JEST GRAFICZNY Nie trzeba czytać nawet w naszym kraju obrazki są nie respektowane .Gro aut jeździ bez świateł wlaczonych przepis mówi ze w tunelach

    • 2 3

    • a od kiedy w tym tunelu nie można wyprzedzać? (1)

      • 1 1

      • ogolnie zak.wyprzedzania

        W tunelu. na skrzyżowaniu. na i przed przejściem dla pieszych. Na wrzniesieniu. Na i przed przejazdem kolejowym. Gdzie zakazują tego znaki. Na trzeciego.

        • 0 0

  • Ten tunel

    Ten tunel jest tak dlugi ze trzeba nim pruz 200 prabalo was.a to gdynia wiska rybacka

    • 0 2

  • Chorwackie mają po 100 km/h i nawet po 5 km i jest cacy. (1)

    • 5 1

    • Ba, nawet jak mają prace remontowe i jest ruch dwukierunkowy w jednej nitce to i tak jest ograniczenie do 80km/h.

      • 3 0

  • 50km/h to tam można byle jakim rowerem pojechać, a nie samochodem. Powinni jeszcze progi zwalniające postawić. Takie durnoty tylko u nas możliwe.

    • 6 1

  • (2)

    Kiedy wreszcie tunel nie będzie co chwila zamykany? A jak już to niech na Obwodnicy zamontują odpowiednie informacje żeby przyjezdni nie błądzili jak np wczoraj.

    • 123 9

    • tablice swietlne (1)

      Jak byk Napis wyświetlone ze TUNEL ZAMKNIETY zwiedzanie mile widziane i kibicowanieto wczoraj.

      • 0 2

      • owszem -wyświetlane ,ale 10 metrow przed tunelem

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane