• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowca zatrzymał autobus miejski, bo przeszkadzał mu telefon pasażera

Maciej Naskręt
20 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Okazuje się, że korzystanie z telefonu komórkowego może oznaczać wstrzymanie dalszej jazdy autobusu miejskiego. Okazuje się, że korzystanie z telefonu komórkowego może oznaczać wstrzymanie dalszej jazdy autobusu miejskiego.

Naszego czytelnika - pana Jacka - spotkała nietypowa przygoda w gdyńskim autobusie miejskim. Jego kierowca nie chciał kontynuować jazdy, bo czytelnik dekoncentrował go przeglądając przy nim strony internetowe w telefonie.



Kto ma rację w opisanym sporze?

- Był późny wieczór, ok. godz. 23, wsiadłem do autobusu linii 147, jadącego z centrum na Karwiny. Jak zawsze w takiej sytuacji, by zabić czas upływający powoli w podróży, zacząłem przeglądać informacyjne strony internetowe w moim telefonie. W pewnej chwili autobus stanął, a kierowca powiedział mi, że jak nie przestanę korzystać z telefonu, to dalej nie pojedzie - mówi pan Jacek.
Interwencja wprowadziła w osłupienie nie tylko naszego czytelnika, ale także innych pasażerów. Część z nich usiłowała ustalić u kierującego miejskim autobusem podstawę jego żądania, tym bardziej, że nasz czytelnik nie oglądał stron, które uznać można by za nieobyczajne, czy też nie zakłócał spokoju głośną muzyką z urządzenia.

Niestety, pasażerowie i kierowca nie mogli dojść do porozumienia, więc autobus stał. Wreszcie ktoś z tyłu pojazdu krzyknął, aby nasz czytelnik odpuścił i wyłączył telefon, bo kierowca nie da za wygraną. Pan Jacek schował więc telefon, a autobus ruszył w dalszą podróż.

Nasz czytelnik postanowił jednak wyjaśnić całą sprawę do końca i złożył skargę na kierowcę do Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. 20 kwietnia otrzymał odpowiedź sygnowaną podpisem Olgierda Wyszomirskiego - dyrektora ZKM.

W piśmie czytamy: "Po przeanalizowaniu zapisu kamer z monitoringu, zainstalowanego w pojeździe, ustalono, że powodem zwrócenia się kierowcy do Pana z prośbą o wyłączenie telefonu lub zajęcie innego miejsca było to, że wyświetlacz Pańskiego telefonu odbijał się w przedniej szybie autobusu, co negatywnie wpływało na koncentrację kierowcy podczas prowadzenia pojazdu".

Dlatego ZKM w Gdyni skargę uznał za niezasadną.

Odpowiedź zaskoczyła naszego czytelnika, który przyznał, że sprawy by nie było, gdyby kierowca wyjaśnił, o co dokładnie mu chodzi. Wszyscy zaoszczędziliby czas i nerwy.

Pismo z ZKM w Gdyni do naszego czytelnika. Pismo z ZKM w Gdyni do naszego czytelnika.

Miejsca

Opinie (391) 8 zablokowanych

  • Plaga już nie zniknie (1)

    z naszego życia....pier...telefony.

    • 9 2

    • możesz się pozbyć, ale nie zapomnij też net odrzucić, bo to też złooooo i plaga

      • 0 0

  • Co za ludzie (2)

    Rozpuszczono tych pasażerów jak dziadowski bicz.Ty jesteś gościem a kierowca szefem i on rzadzi w pojeżdzie ktory prowadzi

    • 17 1

    • (1)

      Racja ludzie zwracajcie uwagę smartfonowcom. Może dzięki większej akcji ludzi oduczymy ich bzdurnego gapienia się w ekrany komórek.

      • 2 1

      • a co cię to obchodzi, jak jest cicho?

        Oduczmy ludzi kupować bilety w autobusie/tramwaju, oduczmy wszystkiego, niech busy/tram puste gnają...

        • 0 2

  • W takim razie (1)

    Ten pan nie nadaje się na kierowce

    • 2 22

    • Wypowiedział się inteligentny inaczej...

      • 1 0

  • Strasznie małe autobusy macie w tej Gdyni.

    • 0 0

  • meejg

    To głupiemu p.Jackowi trzeba wyjaśniać? w wielu krajach zabronione jest gadanie o głupotach przez telefon, świecenie czymkolwiek przy kierowcy. I durna uwaga, że nie przeglądał stron nieobyczajnych. Może lepiej poczytałby książkę?

    • 3 1

  • przeciez to niemozliwe

    pierwsze siedzenia za budą szofera są twarzą do przodu, więc ekran telefonu mógł odpijać się najwyżej w tylnej szybie, ....gdyby nie kilka rzędów siedzeń.
    Może ogłoszono zaciemnienie jak w czasie wojny ??

    • 2 4

  • Kierowca zatrzymał a-bus

    W imieniu kierowcy tego a-busa składam wniosek o urlop zdrowotny gdyz on juz jest na skraju rozpadu nerwowego i możne dojść do poważnej awarii.

    • 2 3

  • Zwykłe nieporozumienie (4)

    Godne artykułu... Żenada. Brak umiejętności rozmawiania ze sobą w coraz bardziej poróżnionym i myślącym tylko o sobie społeczeństwie. - o tym powinniście napisać.

    • 226 20

    • Brawo słuszna uwaga. Pan Jacek, to typowy reprezentant pokolenia zombie, którego życie toczy się w okół telefonu. Zapatrzony w ekran widzi tylko koniec swojego nosa. W poważaniu ma prace i role społeczne innych otaczających go osób. W przypadku konfliktu reaguje agresją i przedstawia siebie jako ofiarę. Analogiczny problemy miał nasz wczorajszy bohater, który upatrzył sobie na cel bogu ducha winnego kontrolera biletów.

      Opisu sytuacji wskazuje, na to że Pan Jacek nie ma prawa jazda/nigdy nie prowadził samochodu lub jest zwyczajnie osobą mało inteligentną, która nie potrafi przewidywać konsekwencji i następstw mało skomplikowanych czynności.

      Panie Jacku, niech Pan się ogarnie!

      • 7 3

    • (1)

      tak, ale weź sobie bądź kierowcą i porozumiewaj się z setka różnych ludzi dziennie, których masz dowieźć do celu, a oni albo ciągle coś chcą, albo nie umieją się zachować...

      • 21 8

      • Wystarczyło, że kierowca powiedział by do pasażera czy może Pan schować telefon gdyż mnie oślepia? Ale on wolał burczeć schowaj telefon bo nie pojadę i nie powiem Ci o co mi chodzi.

        • 15 8

    • takie czasy.

      kierowca mógł mu wysłać sms'a. może by dotarło ?

      • 16 2

  • Kierowca słusznie postąpił. (9)

    Panie Jacku, powierza Pan swoje bezpieczeństwo innemu człowiekowi, więc proszę umożliwić mu, żeby dowiózł Pana bezpiecznie do celu. Jeżeli nie pomagając to przynajmniej nie przeszkadzając.

    • 542 67

    • ok, zgadzam się ale trąba kierowca zamiast rżnąć pierwszego po Bogu mógł wyjaśnić (2)

      że migoczący ekran odbija mu się w szybie i przeszkadza w prowadzeniu autobusu

      • 39 11

      • (1)

        Dokładnie. Jeszcze auto skargi napisał na końcu, że gdyby kierowca wyjaśnił od razu kulturalnie o co chodzi to by nie było tego zbędnego tematu.

        • 7 5

        • Pewnie jeszcze na petycję czekał od kierowcy. No ludzie.

          • 1 2

    • (2)

      Od kiedy nie można w autobusie korzystać z komórki. Co to samolot?
      Ja ciągle nie rozumiem, jak może ktoś kto przegląda strony www przeszkadza w prowadzeniu autobusu. Jak taki mały ekran może odbijać się w olbrzymiej szybie autobusu.

      • 4 14

      • Zrob prawo jazdy i sie wtedy wypowiadaj gamoniu.

        • 1 2

      • Dlaczego pasażer stoi przy kabinie kierownicy i wyje na cały pojazd przez komórkę

        • 3 2

    • Widzę że ZTM Gdynia zatrudnił armie trolli (1)

      cóż innego im pozostało, kiedy ma się kierowców takiej jakości

      • 7 14

      • Nie ma czegoś takiego, jak ZTM Gdynia.

        • 4 1

    • Ale tu nie chodzi o to czy mu to przeszkadzało w jeździe czy nie tylko o to że mógł od razu powiedzieć dlaczego mu tel przeszkadza

      • 15 2

  • (5)

    Jeżeli takie są fakty toooo kierowca miał rację

    • 524 52

    • (1)

      Kierowca miał rację ale dlaczego nie potrafił tego normalnie przekazać pasażerowi tylko burczał, że on dalej nie pojedzie i już. Jak by wyjaśnił o co mu chodzi z tym telefonem to pasażer natychmiast by się zastosował do prośby i nie było by problemu. Z resztą sam autor tej skargi to napisał na końcu artykułu.

      • 8 8

      • Kierowca poprosił o zajęcie innego miejsca ale Pan Jacek miał to gdzieś uparcie obstając przy swoim.

        Jakie to polskie. Totalna wiocha. To sobie Pan Jacek zrobił reklamę.
        Pozdrawiam bohatera i życzę dalszych sukcesów w życiu prywatnym i zawodowym.

        • 4 5

    • (1)

      Pan Jacek nie ma poważniejszych problemów? Zazdroszczę, też chciałbym mieć tylko takie problemy.

      • 14 3

      • Roszczeniowy pieniacz,filozofia róbta co chceta zbiera zniwo.

        • 10 5

    • Raz byłem świadkiem jak kierowca zatrzymał trolejbus i kazał wysiaść temu pasażerowi, który najadł się czonsnku i powiedział że dalej nie pojedzie, bo rzeczywiście smród był nie do wytrzymania.

      • 14 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane