• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy chcą jeździć 100 km/h Trasą W-Z. Czy słusznie?

Maciej Naskręt
13 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Al. Armii Krajowej na odcinku między ul. Jabłoniową a Węzłem Karczemki. Al. Armii Krajowej na odcinku między ul. Jabłoniową a Węzłem Karczemki.

Czy na niedawno wybudowanej trasie W-Z można bezpiecznie zwiększyć dopuszczalną prędkość z 80 do 100 km/h? Tak uważa część kierowców. Drogowcy i policjanci nie mówią "nie", ale zalecają zachować rozsądek.



25 styczeń 2013. Zderzenie trzech pojazdów na al. Armii Krajowej przy salonie Volvo.

Od grudnia 2011 r. kierowcy mogą korzystać w całości z budowanej z przerwami od lat 60. Trasy W-Z. Drogę tworzą: ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska i al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Górny odcinek Trasy W-Z zachęca kierowców do szybkiej jazdy. Nic dziwnego, bowiem nie ma tam pieszych, rowerzystów, a cały szlak ma przekrój dwóch jezdni po dwa pasy.

Stąd część kierujących pojazdami uważa, że wprowadzone tam ograniczenie dopuszczalnej prędkości do 80 km/h jest zbyt restrykcyjne.

- Kształt drogi jak i jej nawierzchnia są w bardzo dobrym stanie. Kierowcy w 95 proc. przypadków i tak jadą "po swojemu" - znacznie przekraczając dopuszczalną prędkość, zwalniają - i też nie zawsze - tylko przed skrzyżowaniami i tam, gdzie często policja dokonuje kontroli prędkości - tłumaczy pan Bartosz, nasz czytelnik.

Zderzenie trzech pojazdów na skrzyżowaniu ul. Łostowickiej i al. Armii Krajowej z 30 września 2012 r.

- Czy nie lepiej byłoby zaktualizować ograniczenie do 100 km/h? Dla przypomnienia dodam, że droga wjazdowa do Warszawy z kierunku Gdańska jest w o wiele gorszym stanie technicznym, a dodatkowo co kilkaset metrów znajduje się przejście dla pieszych, a tam ograniczenie wynosi 100 km/h - dodaje nasz czytelnik.

Zdaniem kierowców najlepszym odcinkiem al. Armii Krajowej, na którym można podwyższyć ograniczenie, jest fragment między ul. Łostowicką a Obwodnicą Trójmiasta.

Jak ten pomysł ocenia zarządca Trasy W-Z? Droga jest zaprojektowana bez barier energochłonnych w pasie rozdzielającym i na poboczu, nie ma tam też pasa awaryjnego. - Należałoby także upewnić się, czy przechyłki jezdni na zakrętach są właściwe i czy nie zagrażałyby kierowcom jadącym znacznie szybciej - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Czy ograniczenie prędkości na al. Armii Krajowej powinno być podwyższone?

Ponadto, po podwyższeniu prędkości na Trasie W-Z część kierowców mogłaby mieć kłopoty z włączaniem do ruch. Powód? Niektóre pasy rozbiegowe na węzłach okazałyby się zbyt krótkie.

Policjanci również mają wątpliwości. - Należy zadać pytanie: ile czasu zyskalibyśmy podwyższając ograniczenie prędkości o 20 km/h na tak krótkim odcinku? W mojej ocenie jest to ok. 20-30 sekund. Niewiele. Natomiast ryzyko i skutki wypadku spowodowane zmianą ograniczenia zwiększają się znacznie. Trzeba tu jednak przeprowadzić szczegółową analizę - uważa sierżant sztabowy Joanna Skrent z Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

Poprosiliśmy policjantów z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku o udostępnienie statystyk zdarzeń drogowych na al. Armii Krajowej. - W 11 wypadkach drogowych od początku stycznia zostało poszkodowanych 11 osób. Na szczęście nikt nie zginął - mówi Aleksandra Siewert z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Zachęcamy do opisywania w komentarzach kolejnych miejsc, w których należy zaostrzyć lub zredukować zakaz przekraczania dozwolonej prędkości.

Miejsca

Opinie (322) 4 zablokowane

  • Jaki jest tam wasz rekord?? (2)

    czy 180 to dużo??

    • 1 3

    • o (1)

      140; 180 to prawie max jaki wycisnalem na A1 - A3 1.9 TDI

      • 1 0

      • Mi sie udało przekroczyć 200, CR-V 2.0 a kiedyś pod warszawką BMW 535 d

        (służbowym)około 240

        • 0 0

  • 50% plus

    Mam dobry samochod i zal jest szlajać się 80.Moge bezpiecznie jechac 150km/h.Powinno być tak,ze jak ktoś chce jechać szybko to niech placi ubezpieczenie np. o 50% wyższe.Jak zrobi stluczke to więcej zapłaci.

    • 1 2

  • jestem za

    W tej sprawie jestem zdecydowanie za podniesieniem Vmax. Dlaczego? Ano dlatego, że jakbyśmy spojrzeli na statystykę to pewnie jakiś znikomy % kierowców jeździ tam z dopuszczalną prędkością (nie oszukujmy się, standard tej drogi jest wysoki, do tego otoczenie - bardzo łatwo jest się rozpędzić i nie zauważysz, że jedziesz już 110 ;) ). Nawet jak stoją misiaki to zwalnia się do 90 (dzisiaj np zwolniłem do 95 i spokojnie przejechałem). Wszystko to powoduje, że ludzie nie mają szacunku do znaków drogowych... Przykładem 'wyrabiania' u kierowców takiego braku szacunku dla oznakowania są chociażby nieczynne przejazdy kolejowe czy właśnie brak egzekwowania ograniczeń, jakie widzimy teraz na naszej Wuwu-Zecie ;)

    • 0 0

  • Zmniejszyć szybkość !

    Zbudujmy tam ścieżkę rowerową i ograniczmy prędkość do 70 km/godz będzie ekologiczniej i bezpiecznie. A ci debile co chcą jeździć szybciej niech płacą sobie mandaty hahaha

    • 1 1

  • Szybko jeżdżą tylko potencjalni mordercy, (1)

    a policja nic nie robi, brak fotoradarów co 100 metrów i policja tylko okazjonalnie łapie i do .............

    • 0 3

    • Trzeba jeszcze zdefiniować pojęcie "szybko"

      Jeśli dla kogoś "szybko" to jest 100km na szerokiej, równej, wielopasmowej drodze, to czas zdać prawo jazdy i przesiąść się do tramwaju. Albo zmienić samochód na taki, który przy 70km nie zaczyna się rozpadać...

      • 1 0

  • Wiadukt na trasie W-Z na chełmie (1)

    Zbyt duże ograniczenie prędkości (50) przed i na wiadukcie na wysokości Chełmu na trasie W-Z jadąc w stronę Centrum.

    • 2 1

    • pytanie????

      Dla kogo ta 50-ka? Bo tam stoją 2 takie znaki, tyle ze też jest zjazd w prawo na Chełm. Wg mnie te znaki dotyczą właśnie tego zjazdu - fakt, ten znak po lewej niefortunnie umiejscowiony. Czy może się mylę?

      • 1 0

  • Od strony Westerplatte,most - 40/h!!!

    Od strony Westerplatte przez most aż do końca obwodnicy południowej i w drugą stronę również. Dwa pasy w każdym kierunku, a ograniczenie nawet 40/h!!!

    • 1 0

  • ZDROWY ROZSĄDEK

    No bez przesady z tym ograniczeniem.... Skoro po wąskich kaszubskich drogach poza terenem zabudowanym mamy 90 km/h i tam da się niby bezpiecznie jechać to na trasie W-Z powinno być 100 bo z ta prędkością da się tam bezpiecznie jechać. Zresztą nawet gdy jadę tam 100km/h wszyscy mnie szybko wyprzedzają i zostaję na drodze sam ...

    • 2 1

  • a gdzie się tak spieszycie

    jesli mozna spytac?? Jedziecie do chorego, który umiera? A może pożegnać się z chorą matką? Nie - jedziecie w interesach, robić zakupy, zawieźć dziecko do/ ze szkoły...

    • 1 2

  • Niech Policja udostępni gdzie były te wypadki!!!! (2)

    Bo sam byłem świadkiem dwóch kolizji/wypadków (nie wiem ile było ofiar i jak poszkodowanych) na wysokości zatoczki, gdzie te przygłupy do spółki z inspekcją czają się na kierowców! I w obu przypadkach był ten sam schemat: na lewym pasie jadący "miszcz" zobaczył radiowóz i GWAŁTOWNIE I BEZ PRZYCZYNY zahamował. Następny za nim nie wyrobił i ....bum. Nie ma policji, nie ma wypadków!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jakim debilem bezmózgim trzeba być, żeby taką zatoczkę zaprojektować zaraz za zakrętem. To zostało stworzone tylko po to ,żeby policja mogła rozprawiać o wypadkach, które sama prokuruje!

    • 5 4

    • Ciekawe za co te minusy :) (1)

      Pewnie minusujący powołają się na przepisy o prędkości. Problem w tym, że ci hamujący często hamują grubo poniżej dopuszczalnej, a przypomnę,że gwałtowne hamowanie bez przyczyny (ZWŁASZCZA NA LEWYM) jest wykroczeniem!

      • 0 0

      • Specjalnie ta zatoczka jest za zakretem, zeby ich nie bylo widac i zeby ciezej bylo wyhamowac

        ps. a na lewym zawsze mozna hamowac nagle i powiedziec, zobaczylo sie kota itd. Juz jest z przyczyna. Winny kierowca z tylu.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane