- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (320 opinii)
- 2 Upiorne syreny i największe pożary (7 opinii)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (444 opinie)
- 4 Auto wjechało w pieszych i w budynek (281 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (67 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (115 opinii)
Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?
Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.
- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.
Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości
Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.
Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.
GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.
- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Opinie (192) 2 zablokowane
-
2019-10-07 07:09
Ta droga potrzebowała modernizacji już 10 lat temu (6)
Nie rozumiem dlaczego to jest droga ekspresowa, tam jest takie natężenie ruchu, że powinno być ograniczenie max do 70 a niekiedy do 50!
- 89 62
-
2019-10-07 07:20
Brawo geniuszu... (5)
Wtedy będzie jeszcze bardziej zapchana. Wolniej będzie można już tylko stać.
- 13 34
-
2019-10-07 08:13
bzdury synek bzdury (4)
spowolnienie uspokaja ruch i nie tworzą się wtedy takie korki
- 25 13
-
2019-10-07 08:24
bzdury dziadek bzdury (3)
spowolnienie = korek,
jeden jedzie 120, drugi chce jechac 220, a jeszcze trzeci jedzie lewym pasem 100,
albo pojawia się zjazd z obwodnicy to lewy pas hamuje,
no i jeszcze mistrzowie co muszą zwolnić żeby popatrzeć,
przez to są korki- 8 14
-
2019-10-07 14:59
wysysasz z palca to co już dawno udowodniono, że jest nieprawdą
po co to wymyślasz? no po co?
- 3 0
-
2019-10-07 08:55
(1)
A gdzie Ci wolno jeździć 220, co?
- 8 2
-
2019-10-07 11:14
W GTA na konsoli starszego brata
- 7 0
-
2019-10-07 14:35
Ogółem potrzebne są zmiany - ale mentalne w społeczeństwach zachodnich
Spalinowe samochody osobowe powinny odchodzić do lamusa. A, że nie odchodzą i ludzie nawet o tym nie chcą słyszeć, ani zrozumieć powodów to już osobna historia.
- 1 3
-
2019-10-07 14:35
Dzieje się tak dlatego, że lewym Pasem zapinają do samego końca i to na bardzo dużych prędkościach znacznie powyżej 100
a później po hamulcach bo trzeba zjechać na prawo. Nie wspomnę o gigantach, którzy z prawego pasa poprzez pas rozdzielający filcują się na lewy pas. Więcej wyobraźni i noga z gazu.
- 7 1
-
2019-10-07 11:03
Do autora - czy nie było by bardziej intuicyjnie dla czytaczy zrobić tą makietkę do góry nogami? (1)
Zdjęcie pokazuje kierunek wschód czyli w stronę A1 a plan pokazuje na górze zachód kierunek Gdynia a na dole wschód kierunek A1... Było by łatwiej po prostu. Pozdro
- 2 1
-
2019-10-07 14:12
Nie , bo na mapach i planach północ jest u góry.
- 2 0
-
2019-10-07 14:11
Moim zdaniem powinno wprowadzić się na obwodnicy całkowity zakaz ruchu wszelkich pojazdów. Istnieje duże prawdopodobieństwo , że wtedy będzie bezpieczniej.
- 4 1
-
2019-10-07 14:09
zajmujecie sie glupotami a tymczasem wezel wysoka ciagle do przebudowy
- 0 3
-
2019-10-07 10:02
gddkia (1)
Panie Zarządco drogi, proszę wziąć pod uwagę że operuje "Pan", w Trojmieście/aglomeracji, pasmowy układ zabudowy, mieście Portowym, na drodze ekspresowej dlatego żadne prowizorki się NIE sprawdzą, należy:
- najlepiej dwa pasy z Trasy Kwiatkowskiego włączyć w dwa pasy Obwodnicy (łącznie 4pasy) w taki sposób aby oba węzły połączyć jednym dodatkowym pasem czyli "gubimy" tylko jeden pas (tak wiem jest za wąski obiekt mostowy przy ul. Chwarznieńskiej = trzeba rozbudowac/poszerzyć wiadukt)
lub
- przynajmniej rozciągnąć "zgubienie" dwóch pasów z Trasy Kwiatkowskiego, w taki sposób aby zakończyć ten manewr zaraz przed obiektem mostowym przy Chwarznieńskiej
-- 6 1
-
2019-10-07 13:53
Dokładnie tak
Trzeba dociągnąć włączanie z estakady do wiaduktu przed Chwarznem. To masakra dla ciężarówek że mają się rozpędzić pod górkę :D
Ktoś kto to zaprojektował podczas budowy Estakady był niespełna rozumu.- 3 0
-
2019-10-07 07:20
Opinia wyróżniona
Korki były i będą... (2)
Problemem są ciężarówki jadące z Chyloni, które ledwo co podjeżdżają pod górkę ze średnią prędkością 40 km/h. Zanim wjedzie na samą górę to za nią tworzy się spora kolejka aut. Część kierujących widzi, że lewy pas się kończy więc nie chcą wyprzedzać i jadą gęsiego. Przy sporym natężeniu ruchu liczba aut przybiera lawinowo i tworzy się korek.
Jedynym rozwiązaniem problemu jest przedłużenie lewego skrajnego pasa o 300 - 500 m za wzniesienie. Oczywiście jest to mało opłacalne, wręcz niemożliwe, więc problem dalej pozostanie.- 157 5
-
2019-10-07 08:42
wlot trasy z portu... (1)
Miał być gdzie indziej. W oryginalnym projekcie trasa miała mieć inny przebieg. Włączenie do obwodnicy miało być na Chwarznie na mniej więcej płaskim odcinku. Do dziś na obwodnicy jest tam wiadukt ( jakieś 500 m przed Chwarznieńską )
- 14 1
-
2019-10-07 13:15
ty jeździsz i piszesz tylko głupoty czy na prawdę masz małe rozeznanie w topografii miasta,że piszesz takie kacapały
- 2 2
-
2019-10-07 07:12
Nie ma dnia (4)
Aby nie było stłuczki lub korka...
To już taka codzienność.- 42 12
-
2019-10-07 13:08
Wierna
Obwodnica powinna być jak najszybciej remontowane.Korki są już id godz.10.00 rano i tak do 19.00 to jest chore.Modernizowac jak najszybciej
- 2 1
-
2019-10-07 07:49
Wczoraj nie było stłuczki i korka (2)
- 7 0
-
2019-10-07 09:28
ale jaja!
- 2 0
-
2019-10-07 08:15
i był dzień ;)))
- 7 0
-
2019-10-07 12:49
Nowe nie oznacza Lepsze, to jest jeszcze głupszy pomysł
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.