• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiana na obwodnicy w Gdyni: potrzebna czy nie?

Michał Sielski
7 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy. Korek na połączeniu obwodnicy z Trasą Kwiatkowskiego to codzienność na obwodnicy.

Nietypowe połączenie Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą powoduje nie tylko korki, ale też sporo niebezpiecznych sytuacji - twierdzą kierowcy i policjanci gdyńskiej drogówki. GDDKiA zmian nie planuje, bo zadowoleni z rozwiązania są kierowcy samochodów ciężarowych.



Obecnie sytuacja na połączeniu Trasy Kwiatkowskiego z obwodnicą Trójmiasta jest dość nietypowa i zaskakująca dla wielu kierowców. Niestety, ma to przełożenie na bezpieczeństwo na drodze. Przy dużym natężeniu ruchu regularnie pojawia się tam korek. To niebezpieczne, bo szybko jadące samochody muszą hamować często niemal do zera. Dlaczego?

- Dwa pasy obwodnicy oraz jeden pas estakady łączą się w jeden, lewy pas obwodnicy. Mamy więc spotkanie samochodów z trzech pasów, jadących z różnymi prędkościami, które na krótkim odcinku muszą zmieścić się na jednym pasie. Tymczasem prawy pas estakady Kwiatkowskiego płynnie przechodzi w prawy pas obwodnicy i nic się na nim nie dzieje. Każdy, kto tędy jeździ, wie że w tym rejonie jest niebezpiecznie i nerwowo - mówi nam jeden z policjantów gdyńskiej drogówki.

Obwodnica z odcinkowym pomiarem prędkości



Jego pomysłem, jak i czytelników, którzy się do nas zgłosili, są zmiany, które prezentujemy na grafice. Po ich wprowadzeniu dwa pasy na estakadzie przechodziłyby w jeden pas na obwodnicy. Podobnie byłoby na drodze ekspresowej, gdzie również dwa pasy połączyłyby się w jeden.

Nasi rozmówcy przekonują, że byłoby to znacznie bezpieczniejsze, bo ruch nie byłby tak chaotyczny. Samochody nie wjeżdżałyby na jeden pas z dwóch stron.

GDDKiA: przewoźnicy są zadowoleni



Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje. Obecnie trzy pasy łączą się w jeden. Część kierowców twierdzi, że powoduje to niebezpieczne zamieszanie oraz niebezpieczne sytuacje.
Tej tezy nie popierają jednak zarządzający obwodnicą. Ich zdaniem ważniejsza jest wygoda przewoźników, którzy Trasą Kwiatkowskiego włączają się na obwodnicę w drodze z portu.

- Specyfiką węzła Gdynia Port jest większe natężenie ruchu dochodzące do Obwodnicy z Trasy Kwiatkowskiego i nadreprezentacja pojazdów ciężarowych, a do tego wzniesienie w kierunku Gdańska praktycznie już na węźle. Wprowadzona kilka lat temu zmiana organizacji ruchu, inspirowana przez jedno ze stowarzyszeń przewoźników, przed wprowadzeniem została poparta analizami ruchu i symulacjami. Sprawdza się dobrze. Obecnie nie przewidujemy wprowadzenia zmian na węźle Gdynia Port - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (192) 2 zablokowane

  • Ta droga potrzebowała modernizacji już 10 lat temu (6)

    Nie rozumiem dlaczego to jest droga ekspresowa, tam jest takie natężenie ruchu, że powinno być ograniczenie max do 70 a niekiedy do 50!

    • 89 62

    • Brawo geniuszu... (5)

      Wtedy będzie jeszcze bardziej zapchana. Wolniej będzie można już tylko stać.

      • 13 34

      • bzdury synek bzdury (4)

        spowolnienie uspokaja ruch i nie tworzą się wtedy takie korki

        • 25 13

        • bzdury dziadek bzdury (3)

          spowolnienie = korek,
          jeden jedzie 120, drugi chce jechac 220, a jeszcze trzeci jedzie lewym pasem 100,
          albo pojawia się zjazd z obwodnicy to lewy pas hamuje,
          no i jeszcze mistrzowie co muszą zwolnić żeby popatrzeć,
          przez to są korki

          • 8 14

          • wysysasz z palca to co już dawno udowodniono, że jest nieprawdą

            po co to wymyślasz? no po co?

            • 3 0

          • (1)

            A gdzie Ci wolno jeździć 220, co?

            • 8 2

            • W GTA na konsoli starszego brata

              • 7 0

  • Ogółem potrzebne są zmiany - ale mentalne w społeczeństwach zachodnich

    Spalinowe samochody osobowe powinny odchodzić do lamusa. A, że nie odchodzą i ludzie nawet o tym nie chcą słyszeć, ani zrozumieć powodów to już osobna historia.

    • 1 3

  • Dzieje się tak dlatego, że lewym Pasem zapinają do samego końca i to na bardzo dużych prędkościach znacznie powyżej 100

    a później po hamulcach bo trzeba zjechać na prawo. Nie wspomnę o gigantach, którzy z prawego pasa poprzez pas rozdzielający filcują się na lewy pas. Więcej wyobraźni i noga z gazu.

    • 7 1

  • Do autora - czy nie było by bardziej intuicyjnie dla czytaczy zrobić tą makietkę do góry nogami? (1)

    Zdjęcie pokazuje kierunek wschód czyli w stronę A1 a plan pokazuje na górze zachód kierunek Gdynia a na dole wschód kierunek A1... Było by łatwiej po prostu. Pozdro

    • 2 1

    • Nie , bo na mapach i planach północ jest u góry.

      • 2 0

  • Moim zdaniem powinno wprowadzić się na obwodnicy całkowity zakaz ruchu wszelkich pojazdów. Istnieje duże prawdopodobieństwo , że wtedy będzie bezpieczniej.

    • 4 1

  • zajmujecie sie glupotami a tymczasem wezel wysoka ciagle do przebudowy

    • 0 3

  • gddkia (1)

    Panie Zarządco drogi, proszę wziąć pod uwagę że operuje "Pan", w Trojmieście/aglomeracji, pasmowy układ zabudowy, mieście Portowym, na drodze ekspresowej dlatego żadne prowizorki się NIE sprawdzą, należy:

    - najlepiej dwa pasy z Trasy Kwiatkowskiego włączyć w dwa pasy Obwodnicy (łącznie 4pasy) w taki sposób aby oba węzły połączyć jednym dodatkowym pasem czyli "gubimy" tylko jeden pas (tak wiem jest za wąski obiekt mostowy przy ul. Chwarznieńskiej = trzeba rozbudowac/poszerzyć wiadukt)

    lub

    - przynajmniej rozciągnąć "zgubienie" dwóch pasów z Trasy Kwiatkowskiego, w taki sposób aby zakończyć ten manewr zaraz przed obiektem mostowym przy Chwarznieńskiej
    -

    • 6 1

    • Dokładnie tak

      Trzeba dociągnąć włączanie z estakady do wiaduktu przed Chwarznem. To masakra dla ciężarówek że mają się rozpędzić pod górkę :D
      Ktoś kto to zaprojektował podczas budowy Estakady był niespełna rozumu.

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Korki były i będą... (2)

    Problemem są ciężarówki jadące z Chyloni, które ledwo co podjeżdżają pod górkę ze średnią prędkością 40 km/h. Zanim wjedzie na samą górę to za nią tworzy się spora kolejka aut. Część kierujących widzi, że lewy pas się kończy więc nie chcą wyprzedzać i jadą gęsiego. Przy sporym natężeniu ruchu liczba aut przybiera lawinowo i tworzy się korek.
    Jedynym rozwiązaniem problemu jest przedłużenie lewego skrajnego pasa o 300 - 500 m za wzniesienie. Oczywiście jest to mało opłacalne, wręcz niemożliwe, więc problem dalej pozostanie.

    • 157 5

    • wlot trasy z portu... (1)

      Miał być gdzie indziej. W oryginalnym projekcie trasa miała mieć inny przebieg. Włączenie do obwodnicy miało być na Chwarznie na mniej więcej płaskim odcinku. Do dziś na obwodnicy jest tam wiadukt ( jakieś 500 m przed Chwarznieńską )

      • 14 1

      • ty jeździsz i piszesz tylko głupoty czy na prawdę masz małe rozeznanie w topografii miasta,że piszesz takie kacapały

        • 2 2

  • Nie ma dnia (4)

    Aby nie było stłuczki lub korka...
    To już taka codzienność.

    • 42 12

    • Wierna

      Obwodnica powinna być jak najszybciej remontowane.Korki są już id godz.10.00 rano i tak do 19.00 to jest chore.Modernizowac jak najszybciej

      • 2 1

    • Wczoraj nie było stłuczki i korka (2)

      • 7 0

      • ale jaja!

        • 2 0

      • i był dzień ;)))

        • 7 0

  • Nowe nie oznacza Lepsze, to jest jeszcze głupszy pomysł

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane