- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (396 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (50 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 4 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Kierowcy dostaną prawoskręt, pasażerowie buspas
Kierowcy będą mogli skręcić w prawo, w ul. Bulońską, z dwóch zamiast jednego pasa ruchu. Z kolei dla pasażerów komunikacji miejskiej między ulicami Piekarniczą i Belgradzką powstanie buspas wraz z nowym przystankiem autobusowym. Te dwie zmiany w organizacji ruchu zostały wprowadzone w sobotę 3 września, na ul. Rakoczego.
Dwa pasy do skrętu w prawo w ul. Bulońską
Zmiana w obrębie skrzyżowania ulic Rakoczego i Bulońskiej pozwoli na upłynnienie ruchu na jezdni od strony ul. Słowackiego.
- Obecnie, w godzinach szczytu, kierowcy chcący skręcić w prawo muszą oczekiwać na swoją kolej, by zjechać na pas do skrętu. Dołączają do nich pojazdy wjeżdżające w ul. Rakoczego z ulic Piecewskiej i Żylewicza. Po wprowadzonych zmianach kierowcy będą mogli pojechać w prawo nie tylko z pasa do skrętu, ale również ze środkowego pasa (możliwość jazdy na wprost z tego pasa zostanie zachowana) - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W związku z tym na skrzyżowaniu ul. Rakoczego z ul. Bulońską pojawią się nowe znaki pionowe oraz wymalowane zostanie oznakowanie poziome.
Zmodyfikowane będą również sygnalizatory.
- Wymienimy w nich soczewki wyświetlające sygnały dla poszczególnych kierunków ruchu. Nowa organizacja ruchu wprowadzona została w nocy z 2 na 3 września - mówi Magdalena Kiljan.
Buspas i nowy przystanek
To jednak nie wszystko. Druga ze zmian w organizacji ruchu dotyczy odcinka ul. Rakoczego od ul. Piekarniczej do ul. Belgradzkiej na jezdni w stronę Jaśkowej Doliny.
- Na prawym pasie wyznaczymy 320-metrowy buspas, którym będą mogły poruszać się oprócz pojazdów komunikacji miejskiej także taksówki, pojazdy uprzywilejowane, motocykle i motorowery. Na końcu buspasa na pasie do skrętu w prawo (przed supermarketem Lidl) powstanie nowy przystanek autobusowy - mówi Magdalena Kiljan.
Dzięki buspasowi skróci się czas przejazdu autobusów na odcinku ul. Rakoczego o dużym natężeniu ruchu w godzinach szczytu.
Organizacja ruchu w związku z wyznaczeniem buspasa obowiązuje od soboty 3 września.
Opinie wybrane
-
2022-09-04 18:11
Jeszcze niech naprawia światła na Bulonskiej (5)
Przejazd o dowolnej porze dnia i nocy to 3 zatrzymania na odcinku kilometra. Ani to ekonomia, ani ekologia. Piesi też nie są szczęśliwi bo na jednym przejściu np przy KFC idą kilkoma etapami każdorazowo czekając.
- 195 4
-
2022-09-05 09:26
Było gorzej ale ostatnio przestawili krócej się stoi (3)
ale na Beethovena za to jest tragicznie - 3 sygnalizacje blokujące płynność ruchu.
Nie mylić płynności z ograniczeniem prędkości- 1 1
-
2022-09-05 12:53
Rozumiem, że próbujesz przejechać poniżej 50km/h? (2)
Czy może łamiesz przepisy i masz pretensje że miasto Ci tego nie ułatwia?
- 0 2
-
2022-09-05 19:56
Na Bethovena światła ustalał schozofrenik
Mieszkam na Kurpińskiego, więc jeżdżę Bethovena codziennie. Ktoś z naprawdę chorą wyobraźnia ustawiał te światła, głównie chodzi o skrzyżowanie s Schumana, czerwone zapala się 3 sekundy po zapaleniu zielonego, będąc 20 m za innym samochodem nie ma szans, aby jakkolwiek płynnie przejechać to skrzyżowanie. Doszło do tego, że aby płynność uzyskać to
Mieszkam na Kurpińskiego, więc jeżdżę Bethovena codziennie. Ktoś z naprawdę chorą wyobraźnia ustawiał te światła, głównie chodzi o skrzyżowanie s Schumana, czerwone zapala się 3 sekundy po zapaleniu zielonego, będąc 20 m za innym samochodem nie ma szans, aby jakkolwiek płynnie przejechać to skrzyżowanie. Doszło do tego, że aby płynność uzyskać to niektórzy olewają czerwone (gdy nikt nie czeka na światłach) albo rozpędzają się spod wcześniejszych świateł.
Generalnie iście kretyńska ustawienie, nie mające nic wspólnego ani z ekologią, ani z bezpieczeństwem i ma służyć jedynie pseudo-idei spowalniania ruchu-nieważne czy jedzie się zgodnie z ograniczeniem 20-50 km/h, trzeba stanąc na światłach by potem nasmrodzić spalinami w okolicy- 0 0
-
2022-09-05 14:44
no w idealnym świecie zielona fala powinna być ustawiona właśnie na przepisową prędkość.
- 0 0
-
2022-09-04 20:38
w dodatku z wyjazdowe z osiedli, trwają strasznie długo i często po takiej zmianie świateł nie ma opcji podjechać do przód, bo tyle aut wjechało. Inna opcja na ten fragment, to znalezienie dla osiedlowych uliczek innych wyjazdów niż przez Bulońską, bo to bardzo wąskie gardło..
- 13 4
-
2022-09-04 18:33
Hmn ale (3)
Żeby to zadziałało oba kierunki jazdy ( na wprost i w prawo ) musza dostać zielone jednocześnie. Inaczej jedni bedą blokować drugich na środkowym pasie.
- 80 3
-
2022-09-05 07:06
Nie wiesz nawet gdzie to jest skoro tak piszesz...
- 0 2
-
2022-09-04 20:50
(1)
W Gdyni na Wielkopolskiej jest podobnie, były te same zastrzeżenia a tu się okazało że... to działa nawet nieźle. Aha i pamiętajcie że przy dwóch pasach do skręty w prawo nie może być tak zwanej zielonej strzałki.
- 7 7
-
2022-09-05 03:27
Do tej pory też jej nie było w tym miejscu skrzyżowania
- 13 0
-
2022-09-04 20:58
Jest wiele miejsc w których drobne zmiany w organizacji ruchu znacznie poprawiły by sytuację (1)
Np. wjazd z Drogi Zielonej na Niepodległości/Grunwaldzką: prawy pas tylko skręt w prawo, lewy pas prosto ( w Czyżewskiego ) i w lewo. Drogowcy powinni wyszukiwać takie miejsca i poprawiać.
- 50 0
-
2022-09-05 13:02
zmieńmy też mentalność kierowczyków co kupili dobre auto w leasingu i juz przepisy i dobre maniery drogowe ich nie obowiązują , ilu tam jest dziennie fagasów w suwach co się wciskają bo szlachta w w korkach nie stoi , ilu z nich blokuje pas i powoduje korki ? to jest chyba większy problem niż brak pasa
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.