• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy nie pojadą skrótem z Gdyni do Dębogórza

Maciej Naskręt
16 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Wjazdu drogę należącą do elektrociepłowni na Pogórzu w Gdyni strzegą bramownica i zakazy. Wjazdu drogę należącą do elektrociepłowni na Pogórzu w Gdyni strzegą bramownica i zakazy.

Część kierowców chce, by spółka Elektrociepłownie Wybrzeże S.A. udostępniła dla ruchu należącą do nich drogę między Dębogórzem, a Gdynią. Jezdnia odkorkowałaby m.in. ul. Hutniczą. Władze spółki kategorycznie odmawiają.



Czy elektrociepłownia powinna udostępnić drogę z Gdyni do Dębogórza?

Kierowcy liczą, że spółka Elektrociepłownie Wybrzeże otworzy dla ruchu kołowego jezdnię między ul. Pucką w W Gdyni, a Dębogórzem zobacz na mapie Gdańska. Stanowi ona świetną alternatywę wobec często zakorkowanej ul. Hutniczej, czy nawet ul. Morskiej.

- Droga ta była wykorzystywana przez pojazdy elektrociepłowni do transportu popiołów w stronę Rewy. Jednak aktualnie popioły składowane są w silosie na terenie elektrociepłowni. Droga już nie jest wykorzystywana, a wciąż są tam znaki zakazujące ruchu pojazdów nie wyposażonych w stosowne identyfikatory - opowiada Aleksander Gafka, czytelnik.

Jezdnia, której właścicielem jest elektrociepłownia, jest otwarta. Jednak przed wjazdem w ulicę umieszczone zostały bramownice, uniemożliwiające wjazd wyższym autem, a także znaki zakazu ruchu dla kierowców pojazdów nie wyposażonym w odpowiednie przepustki.

- Autem osobowym i dostawczym można tam wjechać i część osób jeździ tam mimo zakazów. Dlaczego spółka nie chce otworzyć drogi, która ułatwiła, by podróż kilku tysięcy mieszkańcom Gdyni i Rumi i Dębogórza? - zastanawia się nasz czytelnik.

Sprawdziliśmy zatem, czy władze elektrociepłowni kiedykolwiek rozważały udostępnienie drogi. Niestety odpowiedź była negatywna. - Osoba wjeżdżająca na ową drogę naraża się na konsekwencje związane z naruszeniem własności prywatnej. Droga była i jest wykorzystywana przez właściciela zgodnie z jego potrzebami - wyjaśnia Swietłana Reszka, rzecznik prasowy spółki Elektrociepłownia Wybrzeże.

Na skróty nie można też jechać przez stację paliw we Wrzeszczu.

Od rzecznika prasowego nie usłyszeliśmy najważniejszej informacji, jakie ryzyko niesie poruszanie się po drodze wewnętrznej. Kierowcy przekonują, że żadne.

Władze elektrociepłowni utrzymują, że osoby, które mają ochotę jeździć ich drogą muszą posiadać przepustkę. By ją uzyskać należy być pracownikiem spółki, bądź firmy współpracującej, albo mieszkańcem nieposiadającym innej możliwości dojazdu do posesji niż drogą wewnętrzną.

Czas zatem zweryfikować zasady wydawania przepustek i udostępnić je chociaż odbiorcom energii pochodzącej ze spółki Elektrociepłownie Wybrzeże. Chętnych z pewnością by nie brakowało.

Miejsca

Opinie (67) 5 zablokowanych

  • alternatywa

    Mam nadzieję ,że paliwo będzie droższe i sie wszystko unormuje.

    • 4 3

  • Zrobić na Hutniczej po 2 pasy w każdą strone i będzie dobrze (4)

    • 93 2

    • po dwa pasy tam już są (3)

      Wystarczyłoby usunąć te wysepki które zwęziły Hutniczą i podzielić całą hutniczą na 4 pasy po dwa w każdym kierunku i zrobić porządek ze skrzyżowaniem Hutnicza - Estakada. Jak zjeżdża się z estakady to wiadomo prawy pas do skrętu tylko w prawo bądź na wprost a lewy w lewo bądź na wprost. A od strony hutniczej tego nie ma. Wiadomo kierowcy sami się ustawiają, ale są tacy co z prawego w jadą w lewo na estakadę, fakt jest to zgodne z prawem, ale osoby z lewego pasa nie rozumieją że nie ma przecinania pasów. Czyli jak jest droga gdzie z dwóch pasów można skręcić w lewo bądź w prawo i wjeżdża na drogę z dwoma pasami to nie można ścinać bądź z lewego zjechać na prawy.

      • 6 4

      • to co opisałeś NIE JEST zgodne z prawem. (2)

        Jesli oznakowanie nie mówi inaczej - nie możesz skręcić w lewo z prawego pasa!

        • 4 2

        • Hehehe

          Ja mogę :) To Ty nie możesz.

          • 2 1

        • To tylko pokazuje, jaki jest stopień znajomości przepisów wśród polskich kierowców, nawet tych, którzy starają się myśleć.

          • 2 0

  • Stare (1)

    komunistyczne metody !!!

    • 43 13

    • Tak uważasz???

      ... skoro tak, to pewnie bardzo chętnie udostępniasz swoją prywatną posesję (mieszkanie) sąsiadom i wszystkim chętnym, którzy chcą sobie skrócić drogę do domy.. do pracy.. do sklepu.. gdzie bądź...
      Podziwiam Twoją filantropię!

      • 7 2

  • Oto znak czasów

    Samochód rządzi. Całe życie i środowisko ma być podporządkowane samochodom.

    • 4 1

  • Kierowcy chcą (1)

    Kierowcy chcą odblokowania drogi - oczywiście za darmo. Tylko dlaczego spułka ma to zrobić? co z tego będą mieć? Nic ale kierowcy chcą i koniec - za darmo bo jak płatnie to nie bo jak trzeba płacić to po.laczki rezygnują.

    • 10 0

      • 2 0

  • samochód a w nim tylko jeden kierowca to jest definicja zakorkowanego miasta

    .................

    • 6 0

  • jakaś alternatywa to jest ale... (1)

    ta droga odpowiada szerokościa dla jednego auta z mijaniem są problemy pobocze jest zarwane, ach te nasze drogi... WE WSZYSTKICH PRODUKTACH PŁACIMY PODATKI + 70% ceny PALIWA TO PODATKI + I JESZCZE TE EMYTA ITP A I TAK JEST FATALNIE I PRZECIĄGA SIE W CZASIE INWESTYCJE NA 2030ROK

    • 13 9

    • Nie 70%. tylko 55%, to po pierwsze. Po drugie, podatku paliwowego, przeznaczonego na budowę dróg, jest tylko 10 gr w litrze benzyny i 28 gr w litrze oleju. Reszta to VAT i akcyza, czyli takie same podatki, jak na rozmaite inne towary.

      • 1 1

  • Skrót

    Ten skrót jest między Pogórzem Dolnym a Dębogórzem-Wybudowaniem nie zaś jak napisał autor Dębogórzem-to dwie różne miejscowości. Proponuję dokształcić wiedzę w zakresie topografii. A co do udopstępnienia...i tak jeżdżą na skróty i tak

    • 5 0

  • Otoż to, jedzie się do Kummera, a nie do Dębogórza

    • 4 0

  • To co zostało z tej drogi to się do zwiększonego ruchu nie kwalifikuje

    Miazga, czasem sobie skracałem zanim stanęły bramownice. Furka służbowa to boli jakby mniej ale jednak ...

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane