Fakty i opinie

Kiedy powstanie "Droga trzech powiatów"? Najpierw Droga Czerwona

Planowany przebieg Drogi trzech powiatów
Planowany przebieg Drogi trzech powiatów graf. Trojmiasto.pl

Kilka miesięcy temu Gdynia, Rumia i Kosakowo ustaliły, że wspólnie zapłacą za koncepcję siedmiokilometrowej drogi, która połączy Gdynię z Rumią i zapewni dojazd do Doliny Logistycznej - obszaru na granicy Gdyni i Rumi, na którym siedziby będą mieć firmy obsługujące Port Gdynia. Do rozpoczęcia prac jeszcze jednak daleko, ale pojawił się pomysł połączenia tej trasy z - także planowaną - Drogą Czerwoną.



Kiedy powstanie Droga trzech powiatów?

w ciągu najbliższych lat 9%
za 5-10 lat 16%
za min. 10 lat 30%
nigdy nie powstanie 45%
zakończona Łącznie głosów: 1641
Przypomnijmy: w ustalonym wstępnie przebiegu nowej trasy istnieje już droga, ale jest wąska i formalnie dostępna tylko dla działkowców oraz rowerzystów. W rzeczywistości tzw. "popiołówką", należącą do elektrociepłowni, codziennie skracają sobie dojazd setki osób, których niewielkie ryzyko przewidzianego w taryfikatorze mandatu w wysokości 100 zł zazwyczaj nie odstrasza.

Droga przebiega obok działek oraz nieużytków, na których planowana jest budowa Doliny Logistycznej. To ponad 530 ha terenów przemysłowo-usługowych, znajdujących się na terenie gmin Rumia, Kosakowo oraz Gdynia, które mają być zapleczem magazynowo-logistycznym dla Portu Gdynia.

- Budowa tej drogi ma ogromne znaczenie nie tylko dla rozwoju gospodarczego naszego regionu, a także dla województwa i całego kraju. Uruchomienie tak olbrzymiego potencjału terenowego wpłynie nie tylko na wzrost wpływów podatkowych, ale także zapewni wielką liczbę nowych miejsc pracy mieszkańcom uczestniczącym w przedsięwzięciu gmin - podkreśla Elżbieta Sierżęga, radna Gdyni.

Listy intencyjne dróg nie budują



Na razie w temacie jest jednak więcej słów niż konkretów. W lutym wydawało się, że wreszcie coś ruszy, bo za ok. 300 tys. zł samorządy zamówiły koncepcję. Ma ona pomóc określić nie tylko dokładny przebieg drogi, organizację ruchu na niej, a przede wszystkim kalkulację kosztów.

Na razie zamiast konkretów mamy porozumienie o współpracy, którym właśnie pochwalił się burmistrz Rumi.

Czy możemy liczyć jednak na jakieś konkrety: terminy, liczby, wstępny koszt?

- Szczegóły techniczne drogi, liczba pasów ruchu czy jezdni będą wynikały z analiz, które są częścią planowanej koncepcji. W tym momencie możemy określić jedynie długość drogi - wyniesie niespełna 7 km - informuje Michał Pasieczny, burmistrz Rumi.

Najpierw powstanie Droga Czerwona



Według ostatnich planów przedłużona obwodnica miałaby przechodzić w Drogę Czerwoną i Via Maris - trasę prowadzącą na Półwysep Helski.
Według ostatnich planów przedłużona obwodnica miałaby przechodzić w Drogę Czerwoną i Via Maris - trasę prowadzącą na Półwysep Helski. graf. Trojmiasto.pl
Wiele wskazuje więc na to, że najpierw powstanie Droga Czerwona, której finansowanie zapowiedział już rząd. W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że będzie ona częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.

- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów, ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.

Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK



Według najnowszej koncepcji Droga trzech powiatów ma zostać połączona z Drogą Czerwoną.
Według najnowszej koncepcji Droga trzech powiatów ma zostać połączona z Drogą Czerwoną. mat. prasowe
Droga Czerwona miała łączyć się obwodnicą i planowaną Via Maris, o której przebiegu wiadomo na razie niewiele. Może więc połączyć się też z "Drogą trzech powiatów", na co liczą władze Rumi, będącej liderem tego projektu.

- Liczymy na szybką realizację obietnic rządowych dotyczących wybudowania Drogi Czerwonej. Połączenie jej z Drogą Trzech Powiatów pozwoli mieszkańcom Rumi na łatwy dojazd do obwodnicy, a tereny inwestycyjne staną się jeszcze bardziej atrakcyjne dla inwestorów - podkreśla burmistrz Rumi Michał Pasieczny.

Opinie (134) ponad 10 zablokowanych

  • Tylko jak już budować to zgodnie z planami rozwoju miasta. (13)

    Nie tak, jak Kwiatkowskiego. Trzeba było od razu budować jako 4 pasmówkę albo nie wydawać zezwoleń na budowę kolejnych bloków do czasu rozwoju komunikacji. Ale u nas to tak jest. "Jakoś tobędzie". Więc mamy to co mamy.

    • 83 26

    • Młodyś... (10)

      Estakadę zaczęli budować, jak dwa samochody na krzyż w ciągu godziny jechały.

      • 28 4

      • Właśnie o tym piszę. (9)

        Powstały nowe osiedla, mnóstwo ludzi. Budując Kwiatkowskiego trzeba było myśleć na jutro, nie na wczoraj.

        • 5 15

        • to może myślą ju o jutrze? Gdzie bedzie mniej samochodow (2)

          bo najprawdopodobniej taka bedzie przyszlosc, transport indywidualny spadnie znacznie. Szczegolnie przy rozwoju rynku elektrycznych samochodow, ciezko bedzie dostac tani uzywany samochod za 10-20 lat. I zostanie tylko autobus dla wiekszosci mieszkancow polnocnych kaszub

          • 11 11

          • Nie jestem tego pewien...

            Potrzeba matką wynalazków.

            • 7 5

          • Dopóki samochody elektryczne nie dorobią się wymiennych akumulatorów zamiast wielogodzinnego ładowania pozostaną drogą

            Teraz prace idą w kierunku zeroemisyjnych paliw do silników spalinowych wi3c przyszłość jest niewiadoma. A ty proponujesz powrót do lat 60 ubiegłego wieku, gdzie "winogrona" wisiały przy każdych drzwiach autobusu i skm-ce? Dzisiaj ludzie nie chcą być bateryjkami w Matrixie. A może jednak chcą, skoro tak ciągną do miasta owczym pędem?

            • 4 6

        • ty najpierw 4x pomyśl zanim napiszesz kolejną totalną bzdurę... (4)

          Gierek w 1974r miał przewidzieć 1000-krotny wzrost zamożności Polaków w 2020r?
          gdy w latach 70tych na 100mieszkaniowy blok przewidywano max 4miejsca parkingowe ;)))

          • 18 6

          • Wystarczyło spojrzeć, jak rozwija się świat.

            Gierek nie był głupi, wiele lat spędził pracując we Francji. Tylko nie było kasy. Nikt nie myślał, jak dzisiaj będzie wyglądało Pogórze. I dzisiaj za to płacimy.

            • 7 10

          • Posiadanie golfa trójki = wzrost zamożności (1)

            > XD

            • 3 1

            • To zależy z czym porównujemy :P

              • 0 0

          • Czasem mam wrazenie, ze na starych osiedlach

            jest wiecej miejsc parkingowych, niz obecnie planuja deweloperzy (vide Gar niz on, zeby daleko nie szukac)

            • 2 1

        • Budowa

          A skąd miasto by wzięło środki na budowę 4 pasów, podczas gdy zapotrzebowanie było na jeden pas. W tamtych czasach byś pisał, że to rozrzutność i niech lepiej zbudują place zabaw itd.

          • 0 0

    • (1)

      Kiedy informacja o tunelu łączącym Skwer Kościuszki z Północnymi dzielnicami Gdyni :)

      • 4 2

      • jak w Zatoce zostaną odkryte zasoby ropy

        na miarę Kuwejtu czy Norwegii...

        • 2 1

  • (3)

    Intencje..listy...koncepcje...a drogi jak nie było tak nie ma....taka prosta sprawa jak wspólny bilet też od tylu lat nierozwiązana...katastrofalny stan trójmiejskich dróg,czy ktoś tym w ogóle zarządza??

    • 89 13

    • Marudzisz jak zwykle (2)

      Pisali ostatnio o przetargach na "wspólny bilet". Płacą ci za te wieczne zrzędzenie na wszystko w Trójmieście?

      • 2 10

      • tak, pisano o tych przetargach (1)

        że oprotestowane i odwołane...
        I nie na "wspólny bilet" a na "wspólną portmonetkę" z której przewoźnik wybiera po uważaniu...

        • 3 1

        • W Gdańsku wspolny bilet juz jest. A w Gdyni zawsze nie da sie

          • 1 2

  • UM wGdyni (7)

    Namaluje, wizualizacja i projekty w infoboxie. Koszt zabawy 10 mln. Macie Gdynianie droge,:)

    • 93 11

    • A Horala i tak zaproponuje Via Maris oraz wbije łopatę pod OPAT jak niegdyś (6)

      Takich mamy reprezentantów w rządzie co nic dla nas nie załatwia

      • 12 8

      • ale przynajmniej zapisy ustawowe są, czyli główna kość niezgody

        Państwo przyznaje się do portu i jego zaplecza a nie jak z estakadą, jest to droga miejska. Sporo w tym zasługi magistratu, który onegdaj poszedł na udry z drogowcami i, między innymi tego, efektem było:

        "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany."
        "- Planowana Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej nie spełnia żadnego z wymogów drogi krajowej, określonych w ustawie o drogach publicznych. Znaczenie tego przedsięwzięcia ma charakter lokalny i jako takie winno być planowane i realizowane - pisze Zbigniew Klepacki i dodaje jednocześnie, że OPAT został wpisany do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) i jest na liście planowanych projektów morskich. "

        • 3 1

      • a mamy reprezentantów w rządzie? (2)

        kto z okolic magistratu w nim funkcjjonuje?

        Co osiągnął poseł Aziewicz o imponującym stażu parlamentarnym i dysponujący całym zapleczem polityczno wykonawczym PO?

        " a w wyborach w 2005 został wybrany na posła V kadencji w okręgu gdyńsko-słupskim. W wyborach parlamentarnych w 2007 po raz drugi uzyskał mandat poselski, otrzymując 17 275 głosów. Trzeci raz został wybrany liczbą 14 013 głosów w wyborach w 2011.

        Również w 2015 z powodzeniem ubiegał się o poselską reelekcję (dostał 6625 głosów). W Sejmie VIII kadencji został zastępcą przewodniczącego Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz członkiem Komisji do Spraw Energii i Skarbu Państwa. W wyborach w 2019 został wybrany na kolejną kadencję z ramienia Koalicji Obywatelskiej, otrzymując 9385 głosów. W IX kadencji zasiadł w Komisji Gospodarki i Rozwoju, Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowe"

        I emerytura!
        To jest sztuka!

        • 8 2

        • Aziewicz z zawodu poseł. (1)

          • 7 0

          • Ktoś go do tego zawodu winduje...

            • 1 0

      • (1)

        ten gosciu to pasmo kompromitacji, ale jak widac tacy w pis robia kariery

        • 4 7

        • Pasmo kompromitacji to rządzi Gdynią od kilkudziesięciu lat ;)

          • 4 2

  • Jak nabiją kieszenie milionami za koncepty i projekty to może wbiją szpadel na pokaz i nic dalej. Gdynia to się cofa w rozwoju

    • 47 8

  • A co z droga OPAT? (4)

    Droga trzech powiatow to OPAT? Ma teraz inna nazwe?czy to cos nowego?

    • 45 5

    • W co ty wierzysz :) nic nie powstanie, kryzys gospodarczy idzie. Jak masz dobrą prace to się ciesz

      • 6 5

    • To nie OPAT (2)

      OPAT miał być inwestycją centralną realizowaną przez GDDKiA a więc droga krajową o przekroju 2x2. Póki co ani widu ani słuchu o tej inwestycji.

      • 16 0

      • (1)

        ale obietnice pisu byly, i pokazowki z wbijaniem lopat dla tvpis

        • 14 6

        • kto ich słucha, ogląda, i przede wszystkim wierzy, sam sobie szkodzi

          • 3 0

  • Co za bieda. (7)

    Nie kasy na wybudowanie 7 km drogi...

    • 44 2

    • nie w drodze problem (5)

      a w wybudowaniu połączenia z obwodnicą.
      Na to trzeba miliarda...

      • 3 3

      • (4)

        to zadanie dla wladz centralnych w ramach programu laczenia infrastruktury drogowej z portami

        • 7 1

        • właśnie wsadzono 2mld pln

          z czego ponad połowę w... Gdynię.
          Widać efekty?
          No właśnie. To jest skala zaniedbań.

          • 6 0

        • policz ile i za ile ze swojego budzetu... (2)

          zbudowal Gdansk...

          • 1 2

          • ale co porównujesz (1)

            Gdańsk - Lotos, Energa
            Gdynia - ????
            Nie rozumiem porównywania jednego miasta do drugiego, one powinny się uzupełniać. Gdynia to mniejsza siostra Gdańska i tak powinno pozostać.

            • 1 0

            • Gdynia - PLO, Dalmor, Transocean

              Mors, 3x większa stocznia, pierwszy port kontenerowy, Polifarb...
              Wszystko przeszłość...
              Nie zbyt duże nagromadzenie głupoty w jednym miejscu?
              Gdynia nie jest siostrą i na pewno nie mniejszą...

              • 0 1

    • A z czego ma być jak Gdynia nie ma podatków z firm

      Nawet Rysia imperium niestety się skończyło

      • 5 2

  • (4)

    A co z bezpieczenstwem osob tam sie poruszajacych??? Czują strach przed nielegalnymi uzytkownikami tej drogi, ktorzy nie respektują znaku zakaz wjazdu i szarzują stwarzajac zagrozenie utraty zdrowia a nawet zycia. Policja ma to gdzies, mimo zgloszen

    • 16 23

    • (1)

      Sama widzialam jak motory jezdzom 300km/h na jednym kole tom drogom. Ras zbieralam marhef jak jeden jehal autem pod prond z durzom szybkosciom.

      • 2 1

      • Posać żotkiefkie, bedzie mniej kóżydź

        • 2 1

    • chyba duzo osob tedy jezdzi ze nie ciesza się z komentarza

      • 2 0

    • moze w koncu jak Trojmiasto opisze problem to zadziałaja. Lepiej zeby tak to wyglądało, niż jak będzie sie szukało winnego czyjegos kalectwa lub smierci.

      • 0 0

  • Tia... (2)

    Jest w planie razem z SKM do dzielnic północnych Gdyni. Koncepcje, wizualizacje, obietnice.

    • 50 0

    • (1)

      Chyba wszyscy już stracili wiarę w możliwości i chęci działania władz Gdyni.

      • 7 2

      • Nad urną gdy przyjdzie czas zapewne niestety odzyskają :/

        • 1 1

  • Jeszcze więcej dróg? (3)

    Po co?

    • 12 43

    • bo na tym polega rozwój świata (1)

      Drogi, koleje, trasy rzeczne...... Ogólnie sprawny mniej szkodliwy transport.

      • 5 5

      • mniej szkodliwy transport ?

        na pewno nie drogowy. Im więcej pasów jazdy, tym większa skłonność do wsiadania do samochodu. Korki bywają na "autostradach" typu 2x4 pasy. Bez sensu.

        • 1 2

    • Bo drałując pieszo z Pogórza do Orłowa nogi byś poobcierał.

      • 4 1

  • Zostawcie to Rumi (4)

    Jak zabierze się za to Gdynia to na istniejącej drodze namalują buspas i DR

    • 86 5

    • Port Rumia (2)

      i nawet Port Rumia już jest

      • 12 0

      • (1)

        Czy wiesz, ze przed wojna byl plan dokopania sie z Rumi do morza i z tego wlasnie wzgledu ul. Zwirki i Wigury jest taka szeroka bo miala tamtedy isc linia kolejowa do portu?

        • 4 1

        • Czytalem o innej ....

          Wrrsjo .

          Wzdluz Zwirki i Wigury mial byc polozony tor az do lotniska .

          Pociagi mialy podjezdzac do bramy lotniska gdzie mial byc peron .?

          • 1 0

    • ale za to w Rumi

      nie ma infoboxu ;)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.