• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kierowcy: uszkodzony przejazd tramwajowy potęguje korki

Maciej Naskręt
6 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak uszkodzony przejazd spowalnia kierowców na skrzyżowaniu pod Zieleniakiem.



Kierowcy twierdzą, że korki do skrzyżowania przed "Zieleniakiem" potęguje będący w złym stanie przejazd przez torowisko tramwajowe. Drogowcy naprawią tam uszkodzoną jezdnię. Takich miejsc w Trójmieście jest więcej.



Czy dziury to poważny problem na trójmiejskich ulicach?

O sprawie informuje nasz czytelnik. - Kilka razy w ciągu dnia przejeżdżam skrzyżowanie przed "Zieleniakiem", jadąc od strony ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska. Zauważyłem, że niemal wszystkie pojazdy, które skręcają z Wałów Piastowskich w kierunku dworca PKP, gwałtownie zwalniają - opowiada pan Michał.

Dlaczego? Wszystko przez wgłębienie powierzchni na przejeździe tramwajowym. Kierowcy hamują, by nie uszkodzić pojazdu. Jednak ich zachowanie wywołuje korki, które w ciągu dnia sięgają ul. Jana z Kolna, aż do budynku Stoczni Północnej.

- Wydaje mi się, że gdyby wyrównać skrzyżowanie, korki byłyby mniejsze - przekonuje pan Michał.

W gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni znają problem. - Musimy sprawdzić, co uległo uszkodzeniu na przejeździe i zużyte elementy wymienić. Przejazd będziemy naprawiać ze środków na bieżące utrzymanie infrastruktury - mówi Vasileios Prombonas, kierownik działu utrzymania infrastruktury tramwajowej i autobusowej.

Podobnych miejsc, które zmuszają kierowców do wolnej jazdy i potęgują korki, jest w Trójmieście, niestety, więcej. Choćby nazywany przez kierowców "skocznią narciarską" przejazd tramwajowy na Węźle Grodecka. W Gdyni można wskazać fatalny stan nawierzchni na ul. Morskiej przed Estakadą Kwiatkowskiegozobacz na mapie Gdyni, jadąc w stronę Rumi.

Do tej grupy trzeba też zaliczyć nierówno ułożone płyty betonowe m.in. przy budowach dróg. Palców u rąk i nóg brakuje, by wytknąć wszystkie krzywo ułożone tego rodzaju nawierzchnie. Prym wiodą w tej kategorii: ul. Myśliwska, a także przejazdy między gotowymi odcinkami ul. Łostowickiej.

Opinie (143) 3 zablokowane

  • materiały jak zwykle z rumunii albo z rosii (1)

    dlaczego nie ma takich problemów na zachodzie?

    • 1 0

    • Congestion charge

      Może dlatego, że na Zachodzie często płaci się za wjazd do centrum miasta i z tego a) finansuje się remonty b) pomniejsza się ruch kołowy w mieście. No, ale w Polsce coś takiego zaproponować, to dopiero by było złodziejstwo, nie? Wystarczy popatrzeć, jak "tirowcy" (w głównej mierze odpowiedzialni za zużycie dróg publicznych) psioczą na opłaty ViaToll.

      • 0 2

  • zmiana nazwy

    nie ma już Stoczni Północnej - jest Remontowa ShipBuilding S.A.

    • 0 0

  • Na filmie wszystko chodzi rewelacyjnie. Coś autor się nie popisał materiałem. Chciałbym żeby tak było cały dzień

    • 1 0

  • Ile mozna sprawdzac co sie stalo na przejezdzie? Tam jest tak od minimum 1 roku!!!

    zarowno przejazd przy zieleniaku jak i przy ulicy okopowej ma wielkiego garba od przynajmniej 1 roku a moze nawet 2 lat!!!Pytam sie ile mozna czasu sprawdzac co sie wydarzylo w tych miejscach ze powstaly garby. glupie tlumaczenie moim zdaniem!!!

    • 0 0

  • jakie piękne lato (nie mylić z tym burakiem) na tym filmie...

    ach, lato wróć.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane