• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie bezpieczniej na przejściach dla pieszych w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
25 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu. Przejście przez ul. Obrońców Wybrzeża, gdzie wprowadzono już nową organizację ruchu.

Gdańsk wprowadza nowe elementy organizacji ruchu, które mają wymusić na kierowcach ograniczenie prędkości w obrębie przejść dla pieszych. Słupki ustawione wzdłuż jezdni, progi zwalniające oraz separatory uniemożliwiające omijanie przejść dla pieszych torowiskiem tramwajowym pojawią się do końca września m.in. na ul. Obrońców Wybrzeża, Mickiewicza oraz górnym odcinku ul. Kartuskiej.



W jaki sposób zmusić kierowców, by zwalniali przed przejściami?

Ulica Obrońców Wybrzeża jest pierwszą, na której już wprowadzono nowe elementy organizacji ruchu. Przed pozbawionym sygnalizacji świetlnej przejściem dla pieszych, na wysokości centrum handlowego, ustawiono 53 elastyczne słupki - zarówno w jezdni, jak i na krawężnikach po obu stronach drogi, które mają zawęzić szerokość toru jazdy.

- Jednocześnie wykonano również oznakowanie poziome w postaci powierzchni wyłączonej z ruchu, która zawęża w obecnej organizacji pasy ruchu do szerokości 2,75 m [zamiast standardowych 3-3,5 m - dop. red.] - dodaje Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak przekonują urzędnicy, takie rozwiązania pozwolą wymusić na kierowcach znaczne obniżenie prędkości jazdy. Jest to o tyle ważne, że ul. Obrońców Wybrzeża pokonuje ok. 22 tys. pojazdów w ciągu doby, a jednocześnie w jej bezpośrednim sąsiedztwie zamieszkuje kilka tysięcy gdańszczan - w tym w najdłuższym, ponad 800-metrowym falowcu.

Historia narodzin blokowisk i falowców


Słupki z lampami LED na Kartuskiej



Dodatkowe słupki zaplanowano także na ul. Kartuskiej w rejonie skrzyżowania z ul. Inżynierską. Dotychczas wybudowano tam azyl dla pieszych oraz wykonano nowe oznakowanie poziome. Teraz do tego wyposażenia dojdzie pięć słupków z solarnymi lampami LED, które mają zwrócić uwagę kierowców na istniejący azyl.

- Słupki będą posiadały osiem punktów świetlnych, a do ich pełnego naładowania wystarczą trzy godziny. Pozwolą one na 72 godziny pracy - wylicza Kiljan.

Progi zwalniające i separatory na Mickiewicza



Zupełnie inne rozwiązanie będzie wdrażane na ul. Mickiewicza. Tutaj przed przejściami dla pieszych na wysokości ul. Zbyszka z Bogdańca oraz Dubois i Mierosławskiego zostaną zamontowane wyspowe progi zwalniające.

Aby uniemożliwić ich omijanie torowiskiem tramwajowym, przewidziano podłużne separatory. Korekcie zostanie poddane też oznakowanie poziome.

Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej. Zniszczone separatory blokujące przed wjazdem na chodnik na ul. Klonowej.

Dodatkowe progi zwalniające i separatory parkingowe



Ponadto - jak informują urzędnicy - progi zwalniające w najbliższych dniach będą montowane lub naprawiane na ulicach: Trakt św. Wojciecha, Czajkowskiego, Dmowskiego, Czermińskiego, Leszczynowa, Łódzka, Platynowa, Kampinoska, Smęgorzyńska, Bysewska, Jeleniogórska, Na Szańcach, Radarowa. Odtworzone mają być też separatory parkingowe na ul. Klonowej i Paganiniego.

Czytaj też:

Aktywiści chcą radykalnych zmian w prawie. Chodzi o pieszych



Miejsca

Opinie (229) 7 zablokowanych

  • Kolejny powód by kupić terenówkę...

    • 2 0

  • Jedyne wyjście podwyższyć mandaty!! (1)

    Np. w Norwegii kierowcy jeżdżą przepisowo, bo manaty są drogie i groźne kart więzienia za nie przestrzeganie przepisów.

    • 4 4

    • jakie mandaty?

      jedynie za parkowanie, a za szybkość to prawie jak wygrana w lotto. Tu nikt prawie nikogo nie karze.

      • 0 0

  • Na Obrońców Wybrzeża w jaki sposób (1)

    zostawić pośrodku dla karetki "drogę życia" gdy pobocze jest zastawione słupkami?

    • 7 4

    • Droga życia owszem ale na autostradach i drogach ekspresowych.

      W mieście nie ma takiego pojęcia.

      • 1 4

  • Panie redaktorze, proszę nie modlić się do ZDiZ.

    Wiele z tych rozwiązań jest niegodne z prawem. Dla przykładu progi spowolniające w więlu lokalizacjach. ZDiZ nie boi się dawać tego na piśmie.

    • 5 1

  • (1)

    recepta:
    1. CO 20 mb przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną
    2. Po zapaleniu się czerwonego światła dla pojazdów z jezdni wysuwa się kolczatka
    3. Jeśli pieszy jest zmęczony może poleżeć na "zebrze"
    4. Jeśli dla pieszego pali się światło czerwone to i tak ma pierwszeństwo
    i tak można głupot mnożyć bez liku!

    • 9 4

    • Pierwsze dwa nie takie głupie

      • 0 0

  • (3)

    Super, a mnie wlasnie dokladnie na tym przejsciu na obroncow pare dni temu wyprzedzila policyjna kia cee'd (tajniaki), a potem z predkoscia rakiety polecieli po strefie wylaczonej z ruchu prosto na komisariat. Wiec co z tego ze slupki skoro nawet policja ma to w powazaniu.

    • 88 16

    • Wczoraj tak miałem (2)

      Zatrzymałem się, aby przepuścić panią z wózkiem, a oznakowana policja ominęła mnie, mimo że pani już była na przejściu.

      Nie wiem jak to kulturalne skomentować...

      • 12 2

      • Wyszedłem do żabki (1)

        Stoi dwa radiowozy pod sklepem, pod zakazem stania/parkowania, bez kogutów. W obrębie 50 metrów 15 zaparkowanych aut na chodniku w strefie zamieszkania i pomiędzy aut policyjnych jedno auto, jak ja wyszedłem ze sklepu to policji już nie było, jak i mandatów.

        • 1 0

        • Gdzieś jest granica pomiędzy racjonalnymi rozwiązaniami, a tymi, które są wręcz upierdliwe, nieprzemyślane i utrudniają życie, nie ma się co dziwić, ze nawet policja stawia opór/ ma w poważaniu rzeczy, które ktoś bezmyślny ustala, byle tylko pieszych połechtać po dzyndzelku

          • 0 5

  • W jaki sposób progi zwalniające poprawiają bezpieczeństwo? Szkoda kasy. Lepiej budować przejścia dwu etapowe czyli z wysepka.

    • 5 2

  • Potrącony w styczniu (1)

    Szkoda, że dopiero teraz ktoś się zainteresował tym przejściem na Obrońców. 4 stycznia doszło tam do potrącenia starszego mężczyzny, który po półtora miesiącu zmarł.Policja postawiła zarzut nieustąpienia pierwszeństwa i potrącenia pieszego ze skutkiem śmiertelnym, ale życia to już mu nie zwróci.

    • 6 0

    • Udzielalem temu Panu pomocy przed przyjazdem pogotowia, dużo myślałem nad jego dalszym losem. Przykro mi bardzo, wyrazy współczucia

      • 4 0

  • Co za żałosne rozwiązania serio

    To jest takie doszukiwanie się dziury we wszystkim, jednym dać, drugim zabrać i utrudnić, są lepsze bardziej kompromisowe rozwiązania, które nie doprowadzają do korków i jakichś wymyślnych fortec antysamochodowych na drogach

    • 6 3

  • kiedy jakiekolwiek inwestycje na południu Gdańska? w wielu miejscach nie ma nawet chodnika.... (8)

    • 42 24

    • dlatego (5)

      mniej zapłaciłeś za metr

      • 15 13

      • puknij się w mur zanim coś napiszesz (4)

        może bedziesz lepiej myślał ... masakra !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! to że ktoś kupił mieszkanie na południu gdańska to znaczy że ma chodzić po trawie i jezdzić po polu ... masakra

        • 12 8

        • A ma znaczyć, że inni gdańszczanie mają ci fundować ten chodnik? Gdzie płacisz podatki? (3)

          • 10 7

          • (2)

            w Olecku ale nie wiem co to ma do rzeczy ????!!!

            • 6 5

            • To pisz do gminy Olecko żeby ci chodnik w Baninie czy tam Straszynie zrobili. A nie tu skomlaj... (1)

              • 6 2

              • jestem z olecka yyyyy

                slina mi leci

                • 0 0

    • A co, nie ma?

      A to ciekawe bo mam inne spostrzeżenia.

      • 4 3

    • np. ul. Niepołomicka przy Kampinoskiej, trzeba zmieniac 3 razy stronę, żeby iść chodnikiem, przy Kampinoskiej bez przejścia i na zakręcie...

      • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane