Kładka na Zaspie zniknie lub się zmieni. Trzy wizje


Minusy: jest przaśna, przeskalowana i droga w utrzymaniu. Plusy: zapewnia stosunkowo bezpieczne przejście nad ruchliwą dwupasmową ulicą. Tych pierwszych jest więcej, więc kładka na Zaspie nad skrzyżowaniem al. Rzeczypospolitej i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska na pewno się zmieni. Wachlarz pomysłów obejmuje zarówno jej całkowitą rozbiórkę jak i utworzenie na niej miejskiego ogrodu.



Co miasto powinno zrobić z kładką na Zaspie?

Zobacz wyniki (3481)
Powstała w drugiej połowie lat 70. i miała być częścią układu komunikacyjnego prowadzącego do planowanego, ale nigdy niewybudowanego, centrum handlowego na dawnym pasie startowym na Zaspie.

Gdy z planów nic nie wyszło, kładka na 40 lat wpisała się w krajobraz dzielnicy. Dziś straszy. Wielkością, niefunkcjonalnością, wysokimi kosztami utrzymania. Wymaga kolejnego, kosztownego remontu, dlatego urzędnicy wpadli na pomysł, by się jej pozbyć.

- Zrobiliśmy badania ruchu pieszego na kładce. Okazało się, chodzą po niej głównie pasażerowie korzystający z przystanków tramwajowych i autobusowych w ciągu al. Rzeczpospolitej. Wykorzystują jednak wyłącznie jedną część kładki, tę z windami - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Urzędnicy rozpatrują trzy różne warianty przebudowy węzła. Przy każdym z nich uwzględniona jest budowa pełnego skrzyżowania na al. Rzeczpospolitej, na wysokości ul. Żwirki i Wigury zobacz na mapie Gdańska. Dzięki temu z tej osiedlowej ulicy można by włączyć się do ruchu zarówno w stronę Wrzeszcza, jak i Przymorza. Dodatkowo uspokoiłoby to ruch na całej alei.

Kładka na Zaspie w 1982 r.
Kładka na Zaspie w 1982 r. fot. Zbigniew Kosycarz / KFP
Wariant 1: oszczędnościowy

Zakłada rozbiórkę części kładki, tej która wymaga pilnego remontu i będącą praktycznie niewykorzystywaną. Jeśli miasto zdecydowałoby się na ten wariant to głównie ze względu na niższe koszty całej operacji. Szacuje się, że częściowe wyburzenie kładki kosztowałoby ok. 2 mln zł.



Wariant 2: kładka znika

Realizacja tego pomysłu oznaczałaby całkowite wyburzenie przestarzałego obiektu. Aby zapewnić pieszym dojście do przystanków, nad łącznicami zjazdowymi i wjazdowymi zobacz na mapie Gdańska z al. Rzeczpospolitej na al. Jana Pawła II powstałyby przejścia dla pieszych. Powstałyby one nad jezdniami, które w tym miejscu biegną w niecce. Konieczne byłoby jednak wytyczenie naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczpospolitej. Dlatego - jak już wspomniano wyżej - wiązałoby się to z koniecznością uspokojenia ruchu na tej ulicy.

Jak zastrzegają urzędnicy, ze względu na zakres prac - zarówno wyburzeniowych, jak i budowlanych - koszty realizacji tego wariantu mogłyby wzrosnąć do 3-4 mln zł. Dodają jednak, że po uwzględnieniu kosztów, które nie zostaną wydane na niezbędny remont i bieżące utrzymanie, ten wariant stałby się najbardziej opłacalny.



III wariant - High Line na Zaspie

Ostatnim pomysłem - najbardziej śmiałym, a przy tym najbardziej kosztownym - jest generalny remont całego obiektu i dostosowanie go do funkcji rekreacyjno-wypoczynkowej. Według odważnych zamierzeń miejskich planistów, na kładce miałaby się pojawić zieleń, ławki, leżaki czy punkt widokowy.

Odniesieniem miałaby być - oczywiście z zachowaniem wszelkich proporcji - nowojorska linia High Line. Na nieczynnych wiaduktach kolejowych w zachodniej części Manhattanu kilka lat temu stworzono atrakcyjną przestrzeń do relaksu i wypoczynku, która dziś jest już jedną z wizytówek Nowego Jorku.

Wydaje się jednak, że na gdańskie wydanie takiego parku będziemy musieli poczekać. Na przeszkodzie mogłyby stanąć nie tylko wysokie koszty, ale i lokalizacja inwestycji - trudno wyobrazić sobie tłumy mieszkańców, wypoczywających nad ruchliwą trasą, gdy tuż obok mają do dyspozycji dwa parki: im. Jana Pawła II zobacz na mapie GdańskaMillenium Gdańska zobacz na mapie Gdańska, a nieco dalej Park Reagana zobacz na mapie Gdańska i pas nadmorski.


Obecna kładka dla pieszych na Zaspie

Opinie (485) 4 zablokowane

  • likwidacja a w to miejsce przejście naziemne i droga rowerowa. (56)

    Miasto dla ludzi i rowerów!

    • 191 469

    • I jeszcze miejsce do wyprowadzania psów! (8)

      • 53 13

      • i dla kobiet (4)

        • 44 10

        • a jezioro damy tu (3)

          • 32 1

          • Zburzyć jest przejście podziemne na Startowej 13 lub na Zwirki i Wigury (1)

            Można podejśc kilka kroków.

            • 3 16

            • dobry sarkazm :)

              • 4 1

          • Ale tu stoja domy

            • 3 2

      • developer podsunął pomysł? Zburzcie wszystkie budynki i obiekty wybudowane w prl wg ,,dobrej zmiany" (2)

        • 17 11

        • Deweloperzy i ich arogancja to dzieło naszego ukochanego Donka i jego ferajny. Nigdy nie mieli tak dobrze, jak za jego rządów. (1)

          • 19 12

          • sorry, jesteś tylko platfusem...

            • 6 4

    • ironia (1)

      I jeszcze miejsce dla piwoszy aby mieli gdzie się wypróżniać.

      • 36 8

      • Miejsca dla rowerzystów do wypróżniania nie trzeba

        Już mają tu w komentarzach

        • 23 13

    • Wiadomix

      Tymi bzidkimi samochodami to kosmici jeżdżą!

      • 21 12

    • xyz (4)

      ty chyba na rowerze śpisz i kopulujesz

      • 30 9

      • a ty chyba w samochodzie robiłeś to już wiele razy (2)

        • 5 5

        • i to pasywnie...

          • 5 3

        • ma to przynajmniej swój urok...

          • 4 4

      • nie kopuluje tylko pedałuje

        • 3 2

    • Klepiesz bzdury bez krzyytyny refleksji.

      • 5 10

    • rowerzyści na szkolenia (1)

      • 27 8

      • A na drogi po zdanym egzaminie

        • 22 7

    • A samochodami to jeżdżą ludzie, czy kosmici? (1)

      • 25 6

      • jeżdżą często ludzie, którzy zachowują się jak kosmici

        lub myślą jak kosmici: że samochód jest jedynym sposobem poruszania się po mieście, chociaż to wierutna nieprawda

        • 8 14

    • (9)

      Miasto dla ludzi i dla rowerzystów!!!

      • 12 19

      • miasto dla ludzi (5)

        którzy powinni mieć poczucie bezpieczeństwa bez względu na to, na jaki sposób poruszania się po mieście wybiorą.

        Jak na razie duża część miasta jest dla zaparkowanych pojazdów - stojących w miejscu przeciętnie 23 godziny na dobę.

        W zaparkowanych samochodach ludzie bywają baardzo rzadko.

        • 10 7

        • Jak to 23 godziny na dobę?! (4)

          Przecież wg aktywistów w rajtuzach są takie korki w całym Trójmieście, że każdy kierowca spędza w nich dobre sześć godzin dziennie?!

          • 10 11

          • coś takiego: zdolność do refleksji u trolla samochodowego? (2)

            nie bywałe!

            • 5 13

            • jak tam twoja pompka? ;)

              • 5 3

            • Nie umiesz odjąć sześciu od dwudziestu czterech?

              Zawsze możesz poprosić o pomoc kogoś dorosłego!

              • 4 3

          • jesli nie ma korkow, to po co budowac kolejne drogi, ktore maja likwidowac korki...

            ?

            • 2 1

      • (1)

        To zbuduj sobie własne! Tylko dostawy do sklepów też rób na pieszo albo rowerem.

        • 6 4

        • Spokojnie to tylko rowerowy przymółek :)

          • 7 5

      • eee....

        rowery to chyba bardziej na wieś ;)

        • 2 2

    • wielbiciel pedałów się odezwał !!! (1)

      • 12 12

      • znaczy kierowca, którego nie stać na automat lub hybrydę

        • 8 5

    • Tak powinno byc w kazdym miejscu likwidacja tuneli i kladek z epooki PRLu i dorównanie standarton europejskim! (7)

      To ze janusze w swoich 20 letnich blachosmrodach bedą protestowac to nic nowego ci sami protestowali gdy świat sie motoryzował oni chcieli zaprzegami konnymi jeździc.:)
      Dla typowego wiesniaka auto to synonim luksusu . To ze na całym swiecie juz dano zlikiwdowali wszystkie tunele i kladki dla wiesniaka niedociera on chce by kraj był zacofany.

      • 17 40

      • (3)

        Właśnie wychodzi z ciebie wieśniak i ból d.py, że nawet na 20-letni samochód cię nie stać, co najwyżej na wigry 3. Skąd przyjechałeś do Gdańska, Białystok, Sokółka?

        • 28 12

        • (1)

          Zabolało w ego połechtane szrotem stojącym na trawniku, bo miejsca na parkingu nie ma?
          Ale masz rację, jesteś lepszy od wszystkich, bo mieszkasz tu parę lat dłużej :)
          Jeżeli to jedyne, czym możesz się wywyższyć, współczuję.

          • 12 9

          • Nie mam zamiaru się niczym wywyższać ale wkurza mnie jak przyjezdny mówi mi jak ma wyglądać moje miasto w którym żyję od urodzenia. A mój 'szrot' stoi w garażu więc się nie obawiaj o trawniczki. Na codzień jeżdżę motocyklem, samochodem tylko na dalsze wypady misiu :)

            • 11 6

        • akurat z wymienionych miejsc to rejestracje na gratach w Gdańsku obserwuję. I każdego stać w Polsce na grata. Każdego.

          • 6 2

      • (2)

        Pojeźdź może do tych miast na zachodzi i zobacz jak tam jest na takich osiedlach jak Zaspa.

        • 12 3

        • Dokladnie (1)

          Jest jak u nas, tylko mieszkają araby. No i maja niski PKB, brak wzrostu, ogólny marazm

          • 3 2

          • Niski PKB nie przeszkadzałby gdybym miał 7 Funtów per godzina.

            • 3 1

    • zamknij się urzędowski płatny trollu

      • 2 10

    • (5)

      Rowerki poza miasto. Żeby żyć trzeba się przemieszczać i to szybko. Zwolennicy rowerków zmieniliby zdanie, gdyby musieli przeżyć z pracy wykonywanej 7 dni w tygodniu.

      • 16 16

      • Na razie żyją z kieszonkowego od mamy

        • 18 13

      • 7 dni w tygodniu praca? i jeszcze się prosisz o nadgodziny?

        Mentalnosc niewolnika. Juz więcej honoru mieli pracujący na polach bawelny

        • 14 6

      • rower w mieście do 5 km jest szybszy niż samochód (2)

        gdy jest wspomagany elektrycznie pozwala na ominięcie korków i jazdę bez pocenia się na odległości dużo większe.

        Jaką odległość codziennie pokonujesz stojąc w korkach ?

        • 15 6

        • (1)

          Dokładnie taką samą, jak nie stojąc w korkach. A czemu pytasz?

          • 9 2

          • bo jeśli jeździsz dwuśladowcem i mówisz, że nie stoisz w korkach, to jesteś ewenementem

            • 8 4

    • Przestań rowerze! (1)

      • 8 6

      • sprawdź, czy opary benzyny nie wpływają na twój tok rozumowania

        • 5 5

    • Rowery

      Przecież dla rowerzystów są bardzo ładne pasy wydzielone i sprawnie się nimi porusza a dla ludzi bezpieczniej przejść górą niż pchać się na drogę z podniesionym ograniczeniem do 70.

      • 15 5

    • Typowy porąb.

      • 0 3

    • I jeszcze staw, miasto dla kajaków...

      • 1 3

    • najlepiej wybudowac w to miejsce tecze!

      • 2 1

    • za nasze pieniądze

      Nic ludziom nie zbudowali, ukradli nawet rezerwy terenowe, które zostawiła komuna, a udają Św. Mikołaja.

      • 2 0

  • (27)

    Ta, najlepiej wyburzyć i niech ludzie wpadają pod auta i tramwaje

    • 362 108

    • im juz umysly sie wyburzyly kompletnie

      • 31 15

    • (4)

      Dlaczego sąsiednie skrzyżowania z ulicami Kołobrzeską lub Piastowską mogą odbywać się na jednym poziomie, a w omawianym przypadku konieczne jest trzy-poziomowe i na dodatek kolizyjne ?

      • 43 18

      • (3)

        Niestety jedyne co jest kolizyjne to ty i twój tok myślenia

        • 14 39

        • Nie zrozumiałem Twojej argumentacji. Czy mógłbyś zniżyć się do mojego poziomu i trochę jaśniej ?

          • 25 4

        • konkretny argument!

          Przekonałeś mnie!

          • 7 0

        • może trochę merytorycznie ?

          na tym skrzyżowaniu jeszcze niedawno stały 4 znaki STOP, więc jest chyba bardzo kolizyjne,
          mieszkam na Zaspie i jeżdżę tamtędy codziennie i dołem i górą

          • 5 1

    • Biedaku (12)

      Jak Ty radzisz sobie w mieście? Co skrzyżowanie to wpadasz pod samochód albo tramwaj. Normalnie aż mi Ciebie szkoda.

      W Gdańsku mamy tysiące skrzyżowań, przejść przez torowiska, pasów dla pieszych, a jakoś nie słychać o masowej eksterminacji mieszkańców. To pewnie jakiś spisek, prawda?

      • 27 21

      • (10)

        To powiedz ile było wypadków śmiertelnych na skrzyżowaniu z Kołobrzeską?

        • 11 6

        • Nie wiem

          Ile?

          • 4 3

        • No właśnie, ile? (7)

          Nie pamiętam żadnego.

          • 9 3

          • (5)

            Proszę. Do znalezienia:
            naszemiasto - śmierć na torach tramwajowych
            trojmiasto - Śmierć na torach na Przymorzu
            trojmiasto - Śmierć pod kołami tramwaju na Przymorzu
            trojmiasto - Tramwaj przejechał mężczyznę na Przymorzu

            Ja tu widzę co najmniej 4 wypadki ŚMIERTELNE.

            • 10 2

            • i kto był temu winien? (3)

              Jak po mieście grasowałby nożownik, to należy pozbyć się mordercy, czy kazać ludziom uważać i chodzić w specjalnych tunelach?

              • 6 2

              • (2)

                No kto był winien? Pieszy który wlazł pod tramwaj. Sugerujesz, że dobrze się stało, że ktoś zginął w wypadku? Tak odebrałem twoje 'pozbycie się mordercy'.
                Sparafrazuję powiedzonko policji o strefach 30 - skoro można uratować choćby jedno życie to dlaczego z tego rezygnować?
                Nikogo nie trzeba zmuszać, bo infrastruktura jest i spełnia swoje zadanie. Zmuszaniem jest plan wyburzenia i robienia przejść naziemnych.

                • 4 4

              • 100% racji, kierowcy-mordercy to jest "nikt" (1)

                czyli "mniej niż zera"
                ograniczanie prędkości do 30 zmusza NIKOGO do bezpiecznych zachowań, nakłada kaganiec wściekłemu psu, trzyma nożownika za kratami

                no chyba że jesteś za karą śmierci dla nożownika, popieram to, odstrzał sanitarny kierowców, tego nikogo, przy najmniejszym zagrożeniu ze strony owego nikogo- owszem, wtedy było by "bez zmuszania i rezygnacji z normalności"

                • 1 3

              • Matka wie że ćpiesz?

                • 3 1

            • ewidentnie trzeba zakazać pojazdów szynowych

              przecież z Twojego posta jasno wynika, że tramwaje wszystkiemu winne ;)

              • 7 0

          • Co chwile tam tramwaj przywala, sporo nyło śmiertelnych wypadków na Kołobrzeskiej

            • 1 0

        • min 4 i to wszystko na niby bezpiecznych przejściach

          jak nie pamiętasz to łyknij tabletki na pamięć

          • 0 2

      • A może....

        tak pójść za ciosem i zlikwidować wdzelkie kładki, mostki i tunele w mieście?! Ba! Może i wszelkie przejścia dla pieszych, ścieżki rowerowe i chodniki? Latarnie zezłomować! Jakie to da oszczędnosci!? Starczy na adwokata dla urzędników czy tylko na psychiatrę?

        • 3 3

    • twojej głupoty nikc nie przebije ty buraku masz obowiazek sie zatrzymac! (2)

      • 7 5

      • (1)

        I się zaczyna...
        A pieszy to nie ma czasem obowiązku się zatrzymać na czerwonym świetle? Nie przebiegać przez pasy? Iść prosto a nie po jakichś skosach? Wbiegać przed jadący pojazd?

        • 7 3

        • Tak, pieszy ma obowiązki o których piszesz

          A kierowca ma obowiązek zachować szczególną ostrożność.

          • 3 0

    • kim są ci idioci którzy (2)

      Chcą wszystko burzyć? No tak remontu przez 40 lat nie było a jest potrzebny tzn że do rozbiórki.

      • 8 10

      • zrozum... obok wiaduktu ma powstać budynek pewnego dewelopera .... (1)

        No i jest zonk.... okna będa wychodziły na kładkę i będzie można podglądać ludzi. No więc deweloper, który nie mógł sprzedać mieszkań w browarze i miasto po frajersku kupiło te niedoróbki znowu zgłosił pomysł racjonalizatorski do budynia i zaczyna się dyskusja.... Musi się śpieszyć, bo za rok nie będzie zmiana w mieście...

        • 10 3

        • Które to mieszkania w Browarze kupiło miasto?

          Akurat Browar schodził jak świeże bułeczki, bo to najlepsza lokalizacja w Trójmieście.

          Niepotrzebnie wszedł tam bank (chyba rozwoju krajowego) wykupując sporą część mieszkań.

          • 5 1

    • Komu tak kładka przeszkadza??? (1)

      i czemu akurat teraz chcą na siłę ludzi uszczęśliwić.
      Wystarczy zrobić remont schodów tam gdzie to wymaga i już.
      Jak chcą to niech najmniej uczęszczaną część klądki usuną a resztę
      naprawić

      • 2 3

      • Pieszym

        Im przeszkadza. Pytanie powinno brzmieć: skoro można to rozwiązać lepiej, to dlaczego komuś to przeszkadza?

        • 3 0

  • bzurne pomysly za wielka kase (14)

    ktorej miasto nie ma.

    • 174 52

    • ktos chce sie na kladce uwlaszczyc (2)

      2 mln do przytulenia za posianie kwiatkow?

      • 67 20

      • Dokładnie..

        Dać wolną rękę złomiarzom, rozbiorą za free..

        • 10 7

      • Bredzisz

        i to w malignie. Weź ja sobie, ale remontuj i utrzymuj.

        • 8 5

    • ja rozumiem, ze chcecie innego miasta (3)

      ale moze po prostu je wybudujcie na pustych terenach gdzies pod Gdanskiem.

      przynajmniej my za to nie zaplacimy i bedzie spokoj.

      • 57 30

      • niemcom i rosjanom jak nie podobaly sie polskie miasta to je niszczyli (1)

        budyn postepuje podobnie. tak samo nie liczac sie z mieszkancami i ich zdaniem.

        • 8 22

        • Rosjanie najczęściej niszczyli niemieckie miasta

          ktore potem dostal PRL

          • 3 1

      • spokoj to bedzie jak przestaniesz sie chwalic swoją głupotą!

        • 3 4

    • wiezienia budowac, beda jak znalazl po wyborach (4)

      • 15 11

      • A co wybierasz się? (3)

        • 6 5

        • zgadnij komu sie pali przy tylku.. (2)

          nie samymi mieszkaniami urzednicy a szczegolnie prezydenci Gdanska zyja. to miasto ma tradycje korupcji.

          Franciszek Jamroż i Dariusz Śmiałkowski – byli prawicowi prezydenci Gdańska… w więzieniu

          Gdańsk stracił prestiż – podsumował w mowie końcowej prokurator podczas zakończonej niedawno sprawy przeciwko byłym prezydentom miasta. Franciszek Jamroż i Dariusz Śmiałkowski pójdą siedzieć na 3 lata. To nie jedyni skazani w związku z tą sprawą i nie jedyny proces byłego prezydenta Gdańska. Sądowi nie udało się ustalić, gdzie „wypłynęły” pieniądze pochodzące z łapówki, a wpłacone na nielegalne szwajcarskie konto Franciszka Jamroża.

          • 4 6

          • a byli jacyś lewicowi prezydenci? (1)

            • 3 2

            • w Krakowie i w Rzeszowie owszem

              • 2 0

    • ktoś chce przytulić kasę na odchodnym?

      • 9 4

    • obywatel

      Zostawić i dobudować podjazdy!!!

      • 2 2

  • miasto powinno być przyjazne ludziom (15)

    ludzie nie chcą ciągle chodzić po schodach kładek lub ciemnych i brudnych tuneli

    • 191 154

    • Bo tych kładek i tuneli tak wiele w naszym mieście

      • 33 21

    • (3)

      Świętą przepustowość racz nam dac Panie a samachody niech popylają w pokoju, alent

      • 35 21

      • Różne są w życiu tragedie (2)

        Ale jak mózg w rajstopy pójdzie najgorzej.

        • 24 24

        • Nie martw się. Najważniejsze, że potrafiłeś przyznać się do swojej słabości. Teraz powinno się już poprawiać.

          • 14 6

        • ty buraku masz w aucie 3 pedały ale jestes az tak głupi ze tego niewiesz bo mózgu niemasz a innym wypominasz

          Gdybys miał nawet namiastke mózgu tobys wiedział wiekszosc pieszych rowerem nie jeżdzi.

          • 10 5

    • odpowiedź (1)

      Nie chcesz, to nie chodź...

      • 13 8

      • w ttm akurat miejscu wybitnie jest to utrudnione

        • 12 3

    • Są windy

      • 6 4

    • lepsze kładki (3)

      Niż przejścia. Ostatnio dużo ludzi wpada pod tramwaje i samochody właśnie na przejściach naziemnych.

      • 7 12

      • bzdura (1)

        z roku na rok mniej, zwłaszcza w miastach, zwłaszcza tych rozsąnie zarządzanych, a nie przez januszy dbających tylko o blachosmrodziarzy

        • 6 3

        • tramwaje to jeżdżą zwłaszcza w miastach

          poza miastami to raczej trudno je znaleźć
          a co do rozsądku i wypadków, to raczej zależy to od pieszych a nie od zrządzania miastem, najbezpieczniejsze są jednak kładki i tunele,
          zwłaszcza że tam wypadków jest najmniej
          w przeciwieństwie, na skrzyżowaniach jest ich najwięcej - zwłaszcza gdy piesi wtargną na czerwonym świetle

          • 2 2

      • "Wpada pod tramwaje i samochody" - no samobójcy normalnie. A drzewa na poboczach też tylko czekają żeby wpaść na samochód.

        • 2 1

    • Skoro przyjazne miasto ma być miastem zakorkowanym z powolną komunikacją miejską. Ale co kto lubi.

      • 2 2

    • to trza wrócić na wieś tam na ogół kładek, schodów nie ma

      • 0 2

    • Ja chodzę tamtędy tylko jak muszę i to z duszą na ramieniu.

      Boję się tych schodów.

      • 0 1

  • Autostrada w mieście, hałas i smród spalin. Ludzie, mam XXI wiek! (22)

    • 90 117

    • bo zamiast zasiedlac tereny niezasiedlone w PL, chce sie zageszczac to co juz i tak jest przeludnione (6)

      gdzie rozum?

      • 18 30

      • skąd wziąłeś się idioto? (4)

        • 14 20

        • wspomnisz te slowa dzis jutro w korkach.

          "idioto" jezyk twoj swoja droga okresla twoj poziom umyslowy.

          • 13 13

        • (1)

          Gdy brakuje argumentow to sie taki slini i wyzywa kazdego widzacego swoje miasto i wyciagajacego wnioski z faktow.
          Obrazic probuje podchodzacych rozsadnie do zycia,
          ktore jest jedno.i powinno byc dobre.

          • 12 6

          • opinia

            Idź już do szkoły...

            • 5 10

        • Po co wyzwiska . Nie lepiej dyskutowac merytorycznie

          • 4 0

      • czyli dokładnie co?

        I Trójmiasto przeludnione? oO

        Zaprzaszam do prawdziwych miast. Gdańsk przy nich wygląda jak łąkowisko.

        • 5 3

    • XXI wiek (4)

      A aktywiści w rajstopkach widzą miasto jako chińską wioskę sprzed 40 lat.

      • 28 21

      • Chińskie wioski sprzed 40 lat wyglądały akurat jak to, co u nas się próbuje teraz tworzyć.
        Nawet Chiny ogarnęły, że należy ograniczać spaliny.

        • 6 2

      • (2)

        No właśnie wy widzicie miasto tak jak 40 lat temu - jako miejsce na autostrady i 'drogi średnicowe'. Nie wiem o jakich aktywistach w rajstopkach mówisz, ale ludzie którzy postulują zmiany w naszym mieście to z reguły młodzi urbaniści.

        • 5 3

        • Czyli co ... (1)

          proponujesz zamiast dróg? Jeśli chcesz merytorycznie? Może trzeba zasypać tunel, bo to koszty, a za prom ludzie sami płacili(by). Może wzorem części Gdyni pozdyć się dwupoziomowych przejazdów kolejowych i innych tego typu rozwiazań? I po co zamontowano dźwigi (zwane przez dyletantów windami), skoro teraz to na zom, bo kosztuje?

          • 3 2

          • Winda

            Tym słowem posługują się nie dyletanci, a osoby, które mają szerszy zakres słownictwa. Dyletanci nie dopuszczają do świadomości istnienia tego słowa.

            • 1 2

    • Tez sie nie moge doczekac az bede mogl latac moim bentlejem

      • 1 4

    • W Polsce nadal panuje PRL dlatego ostatnie 15 lat zostało zmarnowane i jestesmy zasciankiem europy (5)

      Wszystkie kraje zachodnie juz dawno zlikwidowały kładki i tunele.Ale burak zasciankowy tego niewie bo nosa ze złomu nie wytyka.Wkoncu udało sie mu kupic 20 letni złom sysnonim luksusu za PRLu sprowadzony do Polski z Niemieckiego złomowiska!! Na zachodzie juz zatwierdzili całkowity zakaz produkcji diesla i aut spalinowych za kilka lat!

      • 18 13

      • Jak będziemy mieć tyle dróg co na tym mitycznym zachodzie (1)

        To będzie można ewentualnie pochylić się nad fanaberiami chłopców w rajtuzach.

        • 11 16

        • już mamy w wielu miastach więcej dróg i samochodów niż na realnym Zachodzie

          budżet USA nie ma środków na utrzymanie istniejącej, przewymiarowanej infrastruktury drogowej, a ludzie jak tracili czas w korkach, tak tracą.

          Chyba że nie boją się korzystać z rowerów.

          • 11 6

      • to chyba byliśmy w innych "krajach zachodnich" (1)

        ja bynajmniej nie byłem palcem po mapie, a ty?

        • 4 7

        • o których miastach mówisz? Gdzie dokładnie byłeś i w których dzielnicach?

          Poza tym, można się przerzucać - "sowieckie", "postmodernistyczne", "zachodnie".

          A można po prostu pomyśleć i wybrać najlepsze rozwiązanie. Patrząc na wielkość Trójmiasta potrzebne są drogi samochodowe. Czy potrzebne są jednak trasy eksterytorialne?

          Ośmielę się to zanegować.

          • 3 4

      • No i dobrze, że zostaliśmy nieco z tyłu. Dzięki temu tak jak w bankowości, tak i w urbanizacji będzie można wprowadzać nowe rozwiązania. Na obecnych zachodnich nie ma co się wzorować bo sami chcą je zmienić.

        • 3 1

    • trzeba bylo zostac na wsi (1)

      • 3 6

      • ze swoim rowerem...

        • 5 3

    • Chyba autostrady w mieście nie widziałeś - wystarczy pojechać choćby do tak tutaj chwalonego Amsterdamu.

      • 3 2

  • To jest najlepsze wybory idą i od razu pełno inwestycji a planów jeszcze więcej...

    • 99 18

  • wariant 4 najlepszy (9)

    Czyli wariant 3 + kładki nad JP2 wzdłuż Rzeczypospolitej tak żeby można było prosto w jednym poziomie poruszać się w stronę Przymorza bez zawijasów do przejść dla pieszych które są osunięte od Rzeczypospolitej o 80-100m

    • 40 17

    • piszesz o trasie... (5)

      ...czerwonej. Obecne drogi powinna stać sie drogami dojazdowymi, a nie tranzytowymi.

      • 3 3

      • (4)

        A jak chcesz jeździć po Gdańsku?

        • 4 2

        • a jak byś jeździł, gdyby chłopska była "osiedlówką"? (1)

          Konieczna jest trasa tranzytowa, czyli droga biegnąca wzdłuż torów, zwana w planach "drogą czerwoną". Konieczna jest "nowa kościuszki". Być może trasa zielona. Czyli drogi, które ominą "mrówkowce" osiedli mieszkalnych.

          • 5 4

          • Ale przecież Drogi Czerwonej nie będzie, bo aktywni mieszkańcy Gdańska są przeciw.
            Drogi Zielonej też nie będzie bo i po co ja budować.
            I jaka "nowa" Kościuszki ma być, skoro okoliczni mieszkańcy jej też nie chcą.

            Proste i oczywiste - zamknąć Gdańsk (cały) dla prywatnych samochodów. Bo do tego dąży wielu.

            • 5 3

        • PKP, SKM, PKM, tramwaj, autobus, rower, pieszo, taksówka i samochód (1)

          A jak Pan?

          • 3 1

          • Ale zaraz, jaki samochód?
            Skoro Rzeczypospolitej ma być tylko dojazdowa, ma zostać zlikwidowany tranzyt przez Śródmieście, a mieszkańcy Wrzeszcza też chcą mieć osiedlowe uliczki zamiast Grunwaldzkiej to gdzie tym samochodem/autobusem/ taksówką pojedziesz?

            No i jaki tramwaj, ten stojący nieustannie na światłach przy przejściach dla pieszych?

            • 1 1

    • a ja mam wariant 5 (1)

      i zapewne najbardziej kosztowny. ale tez najwygodniejszy dla wszystkich. odwrócić poziomy układu drogowego- rzeczpospolitej sprowadzić w dół, zrobić z tego tunel i zasypać, na górze zostawić tramwaj. jana pawła wynieść do poziomu i zrobić zwykłe skrzyżowanie z przejściami dla pieszych + zjazdy łączące z rzeczpospolitej + jakieś pasy rozbiegowe. ale skrzyżowanie kolizyjne będzie tylko z tramwajem i przejściami. zadowoleni będą kierowcy (nie będą stać na rzeczpospolitej, a na jana pawła i tak stoją przy wyjeździe z niecki) piesi i rowerzyści (duża, płaska przestrzeń+ jedno przejście/przejazd na wprost, bez nadkładania drogi) i jakos tak bardziej estetycnie się zrobi. miejsce jest, robót ziemnych wiele nie będzie. koszty utrzymania pewnie wysokie...

      • 10 1

      • wariant 6

        duże rondo w poziomie 0

        • 2 3

    • Wyburzyć część, resztę wyremontować (fragment jest gotowy) i po sprawie.

      • 0 0

  • Niedługo Adam Pawłowicz opuści gdański tron (14)

    A jak zasiądzie kandydat partii konserwatywnej to i u nas z pustego naleją. Są w tym dobrzy.

    • 67 97

    • na dobudowanie pietra na kurkowej powinno wystarczyc.

      • 17 9

    • (5)

      Margaryna zdrowsza,ale to akurat wina rządu w Warszawie.

      • 5 16

      • na margarynę to nas nie stać ale na ośmiorniczki to już tak (4)

        Co ma rząd do zdrowia obywateli po zjedzeniu margaryny tak samo jak Radek olał obywateli po spożyciu pół litra i ośmiorniczki

        • 6 14

        • bardziej stać nas na ośmiorniczki niż na afery ze SKOKami!!! (2)

          Pieniądze kradną ludziom z konta, a oddawane są z funduszu bankowego, na który składają się normalne banki, a skok tylko wyciąga!

          • 11 5

          • SKOK Wołomin oczywiście.

            • 4 1

          • Idz dopytaj tvn i wybiórcza jak było, źle dosłyszałeś na tv

            • 3 0

        • mleczarnie likwidują to nie kupisz masła,

          ZPT też upadł, to co ma być omastą ?

          • 2 0

    • przeciez on jest z parti konserwatywnej (jak i poprzednicy)

      Jak zeznał na procesie w lutym 2001 r. jeden ze świadków, Tadeusz T., prezydent osobiście targował z nim cenę „mecenatu”, a zapytany, dlaczego pieniądze mają wpłynąć na konto Capelli, a nie na konto np. oruńskiego domu dziecka, powiedział, że zespół jest wizytówką Gdańska i reprezentuje miasto. Franciszek Jamroż miał też powiedzieć, że jak kogoś stać na handel alkoholem, stać go również na wspieranie kultury.

      • 5 4

    • Już odezwał się dyżurny debil od jaworskiego

      • 18 9

    • i niech wejdzie złodziej i aferzysta z Pisu (3)

      albo nieudacznik i kanciarz Jaworski?

      • 9 4

      • (2)

        Jaworski to udacznik. Ma nową robotę, znowu jest prezesem. Jest ustawiony do końca życia, czego życzę wszystkim ludziom pracy!

        • 6 0

        • On nic nie umie ale ma chody. Ciekawe gdzie.

          • 1 2

        • ustawiony nie do końca życia

          tylko do końca kadencji tej partii, przyjdą nowi i wsadzą swoich na wygodne stolce.
          dlatego teraz tak okradają budżet i państwowe firmy, bo nie wiadomo jak długo to potrwa

          • 2 2

    • podesłaleś Stefana?

      • 0 0

  • #logikaróżowychpasków bo tego molocha zaprojektowała Pani.

    • 7 18

  • (2)

    Hohoho jaki Budyń przed wyborami stał się troskliwy dla pieszych. Normalnie to nawet nie ma kto wystawić mandatów za parkowanie autamj na chodnikach, a teraz propaganda pełną parą: przejście naziemne przy dworcu i likwidacja tej bzdurnej kładki. Czekam jeszcze na 145. obietnicę remontu Długiej i Długiego Pobrzeża.

    • 63 38

    • Akurat (1)

      Akurat likwidacja tej kładki to utrudnienia dla pieszych, a nie troska o nich. Teraz można z każdej części Zaspy łatwo i szybko przejść do pozostałych, a po zburzeniu jednej strony trzeba będzie zapierniczać dookoła. Taki układ jak jest teraz jest potrzebny, bo służy także do szybkiego przejścia na drugą stronę od ul. Dywizjonu do ul. Burzyńskiego.
      A pan Kotłowski z tekstem: "Okazało się, chodzą po niej głównie pasażerowie korzystający z przystanków tramwajowych i autobusowych w ciągu al. Rzeczpospolitej. Wykorzystują jednak wyłącznie jedną część kładki, tę z windami" rozwalił system. Nie kuźwa, będą chodzić drugą kładką i na linach spuszczać się na przystanek...

      • 19 7

      • Dokładnie!

        Też zastanawiam się, jakim cudem ludzie mają chodzić częścią bez wind, skoro nie ma tam nawet schodów :) Gdyby zamontowali chociaż drabiny, od razu ruch na drugiej części kładki by się zwiększył ;)

        • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.