- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (220 opinii)
- 2 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (66 opinii)
- 3 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (72 opinie)
- 4 W Gdyni odłowią 80 dzików (336 opinii)
- 5 Oni będą teraz rządzić województwem (65 opinii)
- 6 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (134 opinie)
Kolej Metropolitalna: mieszkańcy chcą zmian w nazwach stacji
Mieszkańcom domów, przy których będzie przebiegać Kolej Metropolitalna nie podobają się nazwy przyszłych przystanków, chcą m.in. by stacja Gdańsk-Rakoczego nazywała się Gdańsk-Brętowo. PKM zamierza w tej sprawie prowadzić debaty.
- Zwyczajem na kolei jest przypisywanie przystankom tytułów od nazw dzielnic. Za przykład służy tu większość stacji SKM. Stąd planowany przystanek przy ul. Abrahama powinien nazywać się Gdańsk-Strzyża, a przy ul. Rakoczego , Gdańsk-Brętowo - mówi Paweł Kryszałowski, mieszkaniec Gdańska.
Część osób, głównie mieszkańców górnych tarasów Gdańska, podkreśla że złą nazwą przyszłej stacji jest Gdańsk-Wróbla Staw. - Niewiele osób w Trójmieście zdaje sobie sprawę gdzie ten wodny zbiornik się znajduje. Nazwa powinna odwoływać się do największego pobliskiego osiedla, powinna brzmieć Gdańsk-Jasień - mówi pan Janusz, mieszkaniec osiedla Wiszące Ogrody.
Również osoby z okolic Gdańska nie chcą skomplikowanych i wprowadzających w błąd nazw. - Koncepcja zakłada, że w przyszłości ma powstać też stacja "Barniewicka". Przecież ul. Barniewicka znajduje się co najmniej dwa kilometry od miejsca planowanej stacji. W ogóle położona jest bliżej stacji Osowa i jest w Gdańsku. Gdyby przystanek zatytułowano Barniewice nie miałbym żadnych uwag, bo faktycznie będzie on położony w obszarze Barniewic - wyjaśnia nam pan Tomasz, mieszkaniec Rębiechowa.
Co o tych pomysłach sądzą władze spółki Pomorska Kolej Metropolitalna? - Nazwy poszczególnych przystanków są robocze - tylko na użytek projektu. Dlatego w dużej części powstały one od nazw ulic biegnących w pobliżu danego przystanku, by wszyscy zainteresowani mogli łatwo go zlokalizować na planie miasta - mówi Tomasz Konopacki rzecznik prasowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
- Ostateczne nazwy przystanków zostaną wyłonione w ciągu najbliższych miesięcy, z uwzględnieniem aspektów historycznych i lokalnych. Do dyskusji na temat ostatecznych nazw przystanków będziemy chcieli zaprosić zarówno ekspertów, znawców historii Gdańska i mieszkańców dzielnic, przez które będzie przechodzić linia PKM. Zrobimy to jak tylko ustalimy formułę tej dyskusji - dodaje Konapacki.
Przyjęte nazwy pozostałych stacji nie wzbudzają tak wiele zastrzeżeń. Mowa tu o: Gdańsk-Niedźwiednik, Gdańsk-Kiełpinek, Gdańsk-Matarnia, Gdańsk-Port Lotniczy.
Kolej Metropolitalna stanowi projekt budowy dwutorowej i zelektryfikowanej linii kolejowej z Wrzeszcza do Osowej. W 2012 r. ma być oddany jej pierwszy odcinek z Portu Lotniczego do Osowy. Do 2015 r. pociągi mają już jeździć na całej, 18-kilometrowej linii. Inwestycja pochłonie ok. 720 mln zł. 85 proc. do inwestycji dołoży Unia Europejska.
Miejsca
Opinie (347) ponad 20 zablokowanych
-
2011-04-18 15:00
Karczemki
A gdzie przystanek Karczemki.
- 0 0
-
2011-01-23 09:12
Gdansk-Bigos,Gdansk-Schabowy,Gdansk-Pierogi (8)
tak nazwane stacje ulatwia obcokrajowcom podrozowanie po naszej wsi.
- 126 21
-
2011-03-02 12:24
Tsarina
Czy to ta sama pani Magda od Restauracji Tsarina?
- 0 0
-
2011-01-23 10:08
(2)
gdzie będzie stacja Gdańsk-Budyń ?
- 10 4
-
2011-01-23 10:47
(1)
wszedzie
- 10 1
-
2011-01-24 20:17
ten komentarz wymiata hahahahha
uśmiałem się do łez. Budyń hahahhahaha. Brawo!!!!
- 0 0
-
2011-01-23 11:11
ZApoMNIAŁEŚ Gdańsk-Budyń! Należy się, phawda?! (1)
3/4 ciemnoty (DŁOGICH wybołców!) z pewnością poPRZE poMYSŁ!
- 9 9
-
2011-01-23 18:17
wsłuchaj się dobrze jak mówi
ten Pan do którego pijesz - bo na pewno nie tak jak napisałaś
- 1 2
-
2011-01-23 18:15
że u ciebie na wsi takie nazwy to nie
znaczy że w Gdansku tak samo musi być
- 3 2
-
2011-01-23 09:27
Gdańsk-Budyń
- 37 3
-
2011-02-10 17:15
...
Oczywiście osiedle XXXX lecia.
- 0 0
-
2011-02-10 17:14
A może ...
... tory puścić po drugiej stronie lotniska tj. przy drodze na Banino. Przystanek na działkach, potem jakiś tunel pod płytą lotniska. Nie będzie problemu z hałasem i innymi niedogodnościami na osiedlu Stara Matarnia i XXX lecia.
- 0 0
-
2011-02-07 12:44
nie matarni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nasze osiedle do obwodnicy to Złota Karczma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Matarnia to za obwodową-litości,gdyby nie to centrum Ikea nikt by nie wiedział gdzie Matarnia !!!!!!!!!!!!!!!!
- 0 1
-
2011-01-26 19:12
Barniewicka
przystanek Barniewicka to teren Rębiechowa
- 0 0
-
2011-01-23 11:44
A KIEDY I CZY W OGÓLE POWSTANIE POŁĄCZENIE KOLEJOWE PRZEZ STACJĘ W KOKOSZKACH, LEŹNIE I DALEJ DO KARTUZ? (1)
- 12 0
-
2011-01-26 09:40
przez Kokoszki raczej nic nie pojedzie.
Pociągi pojadą przez Matarnię, Lotnisko, Rębiechowo, centrum Żukowa - tam, gdzie więcej ludzi.
- 0 0
-
2011-01-23 09:18
Przyszła Stacja Kolei Metropolitalnej (17)
Drugi człon w tytule stacji Kolei Metropolitalnej powinien odwoływać się do najpierw do dzielnicy, na drugim miejscu do nazwy ulicy czy innego charakterystycznego elementu danego miejsca; np. nazwa budynku użyteczności publicznej lub potoku.
Na ilustracji przyszła Stacja Kolei Metropolitalnej Gdańsk-Abrahama (Gdańsk-Strzyża?). Nie mam nic do obydwóch wariantów nazwy tej stacji, ale ciekawi mnie, w jaki sposób projektanci planują połączyć perony tej stacji z przystankami tramwajowymi?- 30 6
-
2011-01-23 17:22
Zajezdnia/Abrahama-nazwa dwuczlonowa i wszystko mowi (5)
zajezdnia jest po jednej stronie nasypu-Wrzeszcz, Abrahama po drugiej- Oliwa
- 8 1
-
2011-01-24 09:51
(3)
Zgadzam się: Wrzeszcz graniczy w tym miejscu z Oliwą, a Strzyża jest nazwą historyczną (pochodzącą od nazwy potoku tam przepływającego). Pamiętam, jak proboszcz parafii (jak tam jeszcze chodziłem) Zmartwychwstania... nawoływał kilka lat temu, żeby posługiwać się nazwą "Strzyża", żeby walczyć o to w urzędzie miejskim. No i chyba wywalczył :( Przecież to jest Wrzeszcz
- 5 3
-
2011-01-24 10:44
Strzyża nie Wrzeszcz (2)
To jest Strzyża nie Wrzeszcz. Ksiądz miał rację.
- 0 6
-
2011-01-26 09:37
Strzyża jest poddzielnicą Wrzeszcza.
Podobnie jak Kuźniczki, Srebrzysko, Studzienka, Królewska Dolina. Na dowód: na mapach Górna Strzyża znajduje się miedzy Partyzantów a Słowackiego. A czy ktoś o zdrowych zmysłach nazwie to Strzyżą?
- 0 0
-
2011-01-24 14:23
OJ GRZEGORZU D.
DAJ JUŻ SPOKÓJ !
- 3 0
-
2011-01-23 22:32
Ale pętla nazywa się Strzyża.
W tym rejonie funkcjonują 3 nazwy przystanków - Zajezdnia, Abrahama i pętla Strzyża. W sumie nazwa musiałaby być trójczłonowa, żeby wszystko się zgadzało :) Ja jestem po prostu za Gdańskiem-Strzyżą.
- 2 6
-
2011-01-23 16:18
Feministka - Blondi (2)
Feministka - Ruda
Feministka - Brunetka
Facetka - toja
Facetka - tojtoja
Facetka - z tojtoja i papier toaletowy
Na cześć gdańskiego genia toja :)- 4 2
-
2011-01-23 19:55
Zniewieściała chciała zaistnieć (1)
Chyba powszechnie już wiadomo, że feministki to moralne egoistki propagujące obłędną ideologię kultu kobiet... przykład feministki obsługującej wyświetlacze w gdańskich tramwajach jest wystarczająco czytelny co do celów i sposobów w realizacji tych celów.
Facetki - a zwłaszcza facetki bombowe - te to żyją sobie... od misji do misji. A tych misji facetki mają co niemiara; a to inspirowanie kobiet do rozwoju, a to odkrywania pasji i siły płynącej z niezależnego myślenia...
Bombowi mężczyźni - jak czytałem kiedyś stwierdzenie facetki - inaczej. Presja ogromna... a najbardziej cieszy kiedy z zadań wszyscy wracają żywi, choć "nie zawsze w pełni sił". Czyli martwią się o nas te facetki...
Kobiety się martwią też, ale nie tak jak facetki... inaczej.- 0 2
-
2011-01-25 10:35
Wróciłeś z psychiatryka, czy nie lubisz kobiet a uwielbiasz mężczyzn tylko wstydzisz się przyznać
- 0 0
-
2011-01-23 13:25
przyszła stacja kolei (1)
Tak jak w Hadze w Holandii kolej,autobusy i tramwaje na jednym miejscu.
- 3 0
-
2011-01-23 20:04
Popieram.
Wg mnie obok dworca PKP Gdańsk Wrzeszcz brakuje "na jednym miejscu" tramwaju - duża niedogodność.- 2 0
-
2011-01-23 14:20
skakać (1)
będziemy
- 1 0
-
2011-01-23 19:57
DDD
Tak to wygląda na ilustracji.
- 0 0
-
2011-01-23 14:51
(1)
Przystanek będzie dwupoziomowy: na dole tramwaj jak dotychczas, u góry PKM
- 3 0
-
2011-01-23 19:45
Pytam, czy dla podróżnych korzystających z tej - zlokalizowanej na górnym poziomie - przyszłej Stacji Kolei Metropolitalnej planowane są jakieś udogodnienia (schody ruchome, winda), czy będą tylko schody?
- 2 1
-
2011-01-23 13:49
Odpowiedź.
Wchodząc na peron masz przed sobą prawą i lewą stronę peronu.
Z prawej tory tramwajowe a z lewej.... Zapytaj myślących.- 1 2
-
2011-01-23 13:20
Zieeew..
Zacznijmy od tego, że przystanki tramwajowe Abrahama leżą na terenie dzielnicy Oliwa - chyba lekkim bezsensem byłoby tworzenie węzła "Strzyża" częściowo na terenie Oliwy.. Może jakaś inna nazwa, co by lokalni "Strzyżacy" znów nie mieli zastrzeżeń tak jak z pętlą Ogrodowa/Abrahama/Strzyża? ;)
a tak IMHO to najpierw zbudujcie - potem nazywajcie.- 5 3
-
2011-01-23 15:00
Moje propozycje, jakie wysłałem: (11)
1 - Strzyża
2 - Niedźwiednik
3 - Morena
4 - Węzeł Karczemki lub C.H. Auchan
5 - Matarnia
6 - Port Lotniczy Rębiechowo
7 - Przesypownia
Nazwy muszą po pierwsze podpowiadać jak największemu ogółowi co to za okolica (np Kiełpinek mało kto w 3mieście wie gdzie jest) a także podpowiadać cel ewentualnego skorzystania z danego przystanku (jak np Przesypownia, tuż obok pętli autobusowej o tejze nazwie)- 4 10
-
2011-01-23 18:29
a jak biedronka przejmie oszona? (4)
- 3 1
-
2011-01-25 15:14
wlaśnie wlaśnie
nazwa powinna odwolywac sie do od dziesięcioleci istniejacej
nazwy osiedla/dzielnicy
a nie byc przypadkiem dziejowym.- 0 0
-
2011-01-23 19:13
(2)
Masz rację... Zatem Węzeł Karczemki. Na pewno więcej osób wie gdzie to jest niż Kiełpinek...
- 1 0
-
2011-01-23 19:47
Do dziś stoi tam budynek stacji Kiełpinek (1)
i tak powinna nazywać się stacja / przystanek.
Co to ma być? Jakaś Familiada gdzie jest istotne żeby odpowiedzieć tak jak większość sobie myśli a nie tak jak jest prawidłowo?- 3 1
-
2011-01-23 20:10
Chyba się wali, a nie stoi...
Poza tym TAK, ważniejsze jest zeby odpowiadało wiekszosci, bo nazwa ma pomoc w podrozowaniu, zeby czlowiek wiedzial gdzie wysiąść.
Nazwy przystanków to nie lekcja geografii...- 4 1
-
2011-01-25 15:12
tylko nie Auchan
Przeciez Auchan to nazwa centrum handlowego
Nazwanie stacji nazwa centrum handlowego jest reklamą
a poza tym niezbyt to jest estetyczne.- 0 0
-
2011-01-24 11:49
Część ok
ale NIE dla Strzyży!!! Przesypownia bardzo zaś dobre...
- 2 2
-
2011-01-23 20:08
Lotnisko (1)
Rzeczywiscie wystarczy Port Lotniczy Rebiechowo, po co bawic sie w to imie cale i dlugie. Jak sie kupuje bilet za granica do Gdanska, to wyswietli na stronei przewoznika Gdansk Rebiechowo, a nie Gdansk Lech Walesa ...
- 2 0
-
2011-01-23 21:36
Dokładnie...
nic dodac nic ująć
- 1 0
-
2011-01-23 15:49
OK (1)
Najbardziej popieram twoją propozycję 4. i 7. Logicznie i od razu wiadomo gdzie to.
- 2 1
-
2011-01-23 18:21
ale powinno być
Ałhan - bo jeszcze niektórzy nie trafią
- 4 1
-
2011-01-23 15:05
komu z tą Strzyżą odbiło, to można nazwać tylko VII Dwor, albo Kwadrat (6)
tylko te nazwy kojarza sie ludziom, ktorzy mieszkaja długo w tych dzielnicach, upieranie sie przy Strzyży to wymysl nawiedzonych emerytow,nikt nie wie gdzie to jest
- 11 3
-
2011-01-25 15:10
Strzyża
Strzyża to stara dzielnica i nazwa strumienia. Powinno tak zostać. Niech bedzie tkai przystanek.
- 0 1
-
2011-01-23 17:15
a gdzie jest pozostałych sześć dworów? (2)
???
też dziwna nazwa...- 3 0
-
2011-01-24 16:32
poszukaj na trójmieście "DWORY przy POLANKACH" a dowiesz się gdzie były te dwory
- 0 0
-
2011-01-24 16:29
Jedne już dawno zniknęły, inne popadają w ruinę.
- 0 0
-
2011-01-23 16:50
Jeśli Ty czegoś nie wiesz (1)
nie znaczy, że tego nie ma.
Polecam zapoznać się z podziałem miasta na dzielnice.- 2 7
-
2011-01-23 17:05
Brawo!!! Podzielam myśl zaznajomienia się z nazwami podziału administracyjnego miasta!!!
- 2 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.