• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Kolej i buspasy odkorkują północ Gdyni"

Piotr
8 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej

Testowy przejazd pomiędzy Obłużem a centrum Gdyni odbył się w 2016 roku.

Północ Gdyni jest obecnie bardzo zakorkowana, ale istnieje kilka sposobów, żeby ją odkorkować. Prace, które tego będą zmierzać powinny być realizowane etapami. Pierwsze etapy są najtańsze i najmniej skomplikowane w wykonaniu - pisze nasz czytelnik, pan Piotr. Oto jego pomysł na polepszenie komunikacji północnych dzielnic Gdyni.



Etap 1: buspasy i kolej na północ



Jak najczęściej poruszasz się po Trójmieście?

Pierwszym elementem etapu jest zbudowanie buspasów na ul. Kwiatkowskiego zobacz na mapie GdyniDąbka zobacz na mapie Gdyni. Miejsce pozwala na to, aby buspas w stronę Obłuża zaczynał się na przystanku Kwiatkowskiego. Następnie ciągnąłby się wzdłuż Kwiatkowskiego, a na skrzyżowaniu umożliwiał skręt autobusom w obie strony. Pełniłby tam funkcję prawoskrętu dla samochodów. Następnie biegłby wzdłuż ulicy Dąbka aż do przystanku Maciejewicza. W stronę centrum buspas zaczynałby się na wysokości przystanku Maciejewicza, biegłby Dąbka, przez skrzyżowanie i ulicą Kwiatkowskiego do przystanku.

Drugim, ważniejszym elementem, jest kolej na północ Gdyni. Północna Kolej Aglomeracyjna zaczynałaby się na stacji Gdynia Oksywie Port zobacz na mapie Gdyni. Następne stacje to: Gdynia Obłuże Wschód, Gdynia Obłuże (w pobliżu przystanku Obłuże Centrum), Gdynia Pogórze. Dalej linia biegłaby do Chyloni i włączałaby się do linii SKM, a następnie do Gdyni Orłowa. Linia od poniedziałku do piątku powinna kursować od godz. 5 do godz. 10 i od godz. 12 do godz. 18 co 20 minut, w pozostałych godzinach co 30 minut. W soboty linia powinna funkcjonować co 30 minut, a w niedziele co 30-40 minut. We wszystkie dni w nocy powinna jeździć co 60 minut. Linię powinny obsługiwać spalinowe, minimum trzydrzwiowe pojazdy.

Projekt opisany przez Pawła Rydzyńskiego, eksperta kolejowego, dyrektora ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, współpracownika m.in. portalu www.rynek-kolejowy.pl Projekt opisany przez Pawła Rydzyńskiego, eksperta kolejowego, dyrektora ds. projektów transportowych w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, współpracownika m.in. portalu www.rynek-kolejowy.pl

Etap 2: druga linia na północ



Pierwszym i najważniejszym elementem jest uruchomienie drugiej linii na północ miasta. Wymaga to remontu torów w lesie przy Szperku. Linia zaczęłaby przy moście na Dąbka zobacz na mapie Gdyni. Następnie stawałaby na stacjach Gdynia Obłuże Leśne, Gdynia Pogórze, Gdynia Port (przejazd krótszy niż przez Chylonię), Gdynia Główna i dalej linią PKM z nowymi stacjami: Gdynia Wzgórze-Riviera, Gdynia Mały Kack, Gdynia Karwiny Północ i Gdynia Fikakowo. Linia kończyłaby się na stacji Gdańsk Osowa. Częstotliwość byłaby taka, jak na linii z Oksywia.

Inne pomysły na odkorkowanie Gdyni.


Z pętli na ul. Maciejewicza zobacz na mapie Gdyni uruchomione zostałyby dwie linie autobusowe dojazdowe, które okrążają wszystkie dzielnice północy miasta. Dodatkiem byłby prom z Oksywia do skweru Kościuszki co 60-90 minut. Aby usprawnić ruch w okolicach Szperka, zbudowany zostałby drugi most oraz buspas od Staniewicza w stronę Centrum. Linia 197 zostałaby przedłużona do Pogórza Górnego.

Etap 3: nowe stacje SKM



Etap ten przewiduje uruchomienie stacji na linii SKM i z Oksywia do Orłowa: Gdynia Śródmieście i Gdynia Wielkopolska. Uruchomione zostałyby dwie linie kolejowe (obie co 60-90 minut w porozumieniu z Gdańskiem). Jedna prowadziłaby z Gdyni Oksywia przez Gdynię Port, Karwiny, Gdańsk Port Lotniczy do Gdańska Głównego. Druga prowadziłaby z Obłuża Górnego do Gdańska Głównego przez Chylonię, Karwiny i Port Lotniczy. Zapewnią one dojazd do Gdańska i na lotnisko. Będą funkcjonować od godz. 4 do około godz. 23.

Etap 4: kolej do Mechelinek i wspólne bilety



Etap zrealizowany będzie w porozumieniu z Kosakowem. Linia z Obłuża Górnego zostanie skierowana do Mechelinek (budowa torów), a od drugiej strony do Chwarzna (także budowa torów).

Wprowadzenie tych linii kolejowych i promowych z pewnością usprawni przemieszczanie się po Gdyni. Oczywiście bilety autobusowe na terenie Gdyni powinny być ważne w pociągach.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (374) ponad 20 zablokowanych

  • zgadzam się z tymi planami (1)

    Tylko skąd miasto weźmie kasę na uruchomienie i zakup taboru itp. ? Tory biegnące w lesie na Obłużu tzw. tory na lotnisko są po zapadane a w niektórych odcinkach zasypane piachem że skarpy. Naprawdę potrzeba by było wygrać kase w Euro Jack Pot żeby coś się tam zadziało smutek :-(

    • 1 1

    • może z budżetu na promocję i pomniki?

      • 0 0

  • Sami tego chcieliście (1)

    Ludzie, wpierw głosujecie na szczura, a potem się dziwicie, że nic się nie dzieje?
    Tak samo jest i będzie z Obłużem, Oksywiem itd. i z zachodnią Gdynią póki "to coś" ma władzę.
    Zrozumcie, że głosując na niego głosujecie na co tygodniowe maratony i zamykanie ulic, a nie na rozwój Gdyni. No cóż trzeba czekać kolejne x lat, żeby coś tu się zmieniło.

    Nie wiem co gorsze ludzie, którzy się dziwią, że przez szczura nic nie ma czy ludzie, którzy hejtują pis, a potem biorą jak gdyby nigdy nic 500+ bo im się należy

    • 14 0

    • Haha w punkt, mam takie samo zdanie... A co chodzi o PiS to śmieszą mnie ludzie którzy mówią że "to idzie z naszych pieniedzy" yyy a z kogo przepraszam haha oddają ci twoje pieniądze z podatków, PO nic ci nie dawało a i zabrać potrafiło...

      • 0 0

  • Te wszystkie opinie pokazuja, jacy jestesmy my polacy - same skrajne opinie, nigdy sie szybko nie dogadamy... ani na szczeblu rzadowym (tam to juz sie rozgrywa dramat), ani lokalnym. Ci co przerzucaja sie, czy to sprawa Gdyni, czy Kosakowa niech sie pukna w przyslowiowy leb. Wiadomo, ze jednym i drugim zalezy, ale nic sie nie zdarzy przez jedno machniecie magiczna rozczka. Poczekajmy na skrzyzowanie i idzmy dalej. Pan Szczurek jest, jaki jest, ale posluchajcie czasem, jak rzeczowo sie wypowiada. Aa i tak - ja jestem jednym z tych z pol kapusty, ziemniakow i jak to jeszcze tam nazywacie. Wybralem to miejsce z wielu wzgledow (plusow wbrew pozorom jest mnostwo), ale z pelna swiadomoscia, ze pomecze sie w korkach i ze czasem cos polata nad glowa. Usmiechnijcie sie, pogoda piekna ;)

    • 4 1

  • Budować drogi (2)

    Porządnie budować drogi . Ruch się zwiększa A dróg nie przybywa skrzyżowanie na Kwiatkowskiego przebudowywane drugi raz I dalej do bani zamiast zrobić bezkolizyjne zjazdy. Zrobić po dwa pasy w dół i w górę zmieszczą się I bez przenoszenia cmentarza . Hutnicza dokładnie wysepek zamiast zrobić 4 pasy I w końcu zrobić pasy na wprost przy skrzyżowaniu na piaskowej.
    Na witominie też napewno można dołożyć pas.
    No i droga czerwona z tunelem w Chylonia teraz by pomogła. Więc wniosek sie kręci brak kasy I checi.

    • 11 2

    • nia ma miasta, w którym budowa dróg spowodowała skrócenie czasu jazdy (1)

      tylko transport kolejowy (szynowy) zasilany przejazdami rowerowymi może uratować miasto przed zakorkowaniem.

      • 1 5

      • Czyli według Twojej teorii

        gdyby tak np. zaorać obwodnicę to zmalałyby korki w całym Trójmieście... ? :)

        • 0 0

  • Niezwykle zaawansowane studium projektowe (6)

    gdzie więcej miejsca zajmuje wykonawstwo buspasów niż linii kolejowej i to od razu do Mechelinek. A co ...

    Panie Piotrze czytelniku, więcej odwagi! ETAP 5: Metro. I to od razu na Hel. Można pod La Manche? Można!

    • 92 19

    • Szczur to ty drwisz z problemów północnych dzielnic? (3)

      • 7 5

      • słyszę tyko twój kwik edziu (2)

        a także skowyt, jazgot i bezsilne ujadanie i jeszcze jak gryziesz łańcuch

        • 1 3

        • szkoda ze nie słyszycie państwo w UM próśb mieszkańców żeby to wreszcie zrealizować (1)

          • 1 2

          • nadal kwik, skowyt i ujadanie

            Gdynia jest jednym z najlepiej rozwijających się miast w Polsce mimo pustej zawiści Kaczyńskiego o jej sukcesy, tak pisowski komunisto i były ubeku, białe nie będzie czarne jak chce adolf kłamczenko

            • 0 1

    • plus lądowisko w Kosakowie (1)

      • 8 4

      • W sensie że, dla wagonów metra?

        • 1 2

  • Niedasie (4)

    • 125 13

    • (1)

      odkorkować trzeba trójmiasto, a nie tylko Gdynię, tyko budowa nowych dróg, a nie biorą gruby haj$ z motoryzacji a nic nowego nie budują od czasów Gierka, w wcześniej Hitlera, kpina

      • 3 5

      • ha, i mamy profesora wikipedii, zbudować więcej dróg, brawo geniuszu

        a teraz weź młotek i wyrwij sam siebie chwaście bezużyteczny dla społeczeństwa

        • 1 1

    • tak Edzio, kilkadziesiąt razy dziennie wklejasz, że Kaczyński nic nie może

      bo nie da się

      • 1 2

    • Tak samo mówią o południu Gdańska w biurze niedorozwoju Gdańska

      SKM drogo zrobić na Orunię górna? a spaliny i wszystkie drogi zapchane to tanio.

      • 7 2

  • niczego nie bedzie, kasy brak na wazne inwestycje. (18)

    podziekujcie sobie sami bo wybraliscie Szczura dozywotnio.

    • 273 45

    • wyborcy mają imprezki i pomniki. im to wystarcza :) (2)

      • 11 6

      • Kaczyński jest smutny (1)

        • 2 3

        • jakbyś żył w mokrym pampersie non stop to też byś był smutny

          • 0 1

    • niczego nie bedzie (2)

      a kto inny z czeo by kasę wytrzepał

      • 5 3

      • wszystko zlikwidować, żeby nic nie było (1)

        tylko polska w ruinie i Abraham Kaczyński

        • 1 5

        • adolf abraham jak już coś, i Kaczenko na drugie

          • 1 1

    • (8)

      niech misiewicze horaly oddadza pensje ze spolek skarbu panstwa to wybydyjemy tunel z gdyni do szwecji

      • 21 17

      • Ta? A szczur co zrobił dla północy Gdyni? (1)

        W ostatnich latach kompletnie nic, a w centrum to olaboga czego my nie mamy, nawet kolejke na Kamienną Góre

        • 36 9

        • a co byś chciał?

          czerwony dywan dla hrabiego osobiście dostarczony od prezydenta miasta?
          od kiedy prezydent jest od tego? roszczeniowy alkoholiku

          • 3 0

      • co za d**il to pisal?

        Jasne przydu*asy Pelowskie...

        • 1 4

      • może zacząć od naszego podwórka. (3)

        Szczur zatrudnił ponad 1000 urzędników i ich liczba caly czas rośnie

        • 19 7

        • Teraz pytanie czy wszyscy z opozycji wykazują się elementarnym brakiem kultury? (1)

          Czy pisze to jedna i ta sama osoba

          • 7 6

          • znów Edziowi zawory poszły i trysnął jadem i wyzwiskami

            i dziwo chyba pierwszy raz ten wpis wulgarnego trola pijaka skasowano, razem z odpowiedziami niestety, trójmiasto pl miauczy dla prezesa mikrostratega

            • 5 4

        • pij Edzio szybciej

          to może zaczniesz kwiczeć ludzkim głosem, a nie, przepraszam, nie da się

          • 5 3

      • dokładnie

        • 10 6

    • pytanie należy skierować do Kaczyńskiego (1)

      dlaczego nic nie robi

      • 9 16

      • Kaczyński mówi- nie da się

        i zamknąć zdradzieckie ryje

        • 4 4

    • Na chwarzno/wiczlino tylko zawsze są pieniądze

      a pozostałe dzielnice w inwestycyjnym maraźmie

      • 13 6

  • Może tramwaj? (4)

    Nie wiem dlaczego pomijany jest tramwaj w analizach? Łatwiej jest poprowadzić (wybudować), ponieważ nie trzeba uzgadniać z PKP. Gdynia może mieć linie tramwajowe: Pogorze, Obłuże, wielki Kack, itd

    • 19 25

    • Gdynia ma trolejbusy (1)

      • 5 7

      • To nie znaczy że tramwaj jest zabroniony

        Trolejbus to komunikacja autobusowa, który stoi w korku

        • 1 1

    • łatwiej? tu nie da się! (1)

      • 6 1

      • tak Edzio, wklej przekaz Moskwy jeszcze raz

        wygrałeś życie, nogi i nocnik

        • 2 3

  • 20 lat i ciagle to samo (1)

    gdynia polnoc jest zaniedbana i to problem nie od dzis teraz o tym mowimy bo wciaz przybywa tu mieszkancow i samochodow ale co zrobily wladze miasta przez ostatnie 20 lat, co robi kosakowo skoro sprzedaje tyle dzialek pod inwestycje i mieszkania?

    • 4 1

    • Kosakowo zrobiło wielką nową drogę Derdowskiego i teraz czeka na przyłączenie się Gdyni do niej. To se chyba poczeka bo drogi samą farbą nie zrobisz

      • 1 1

  • Most (8)

    Budowa mostu do Oksywia z centrum Gdyni

    • 137 16

    • (2)

      Tam jest port wojenny, budowa mostu ze względów strategicznych jest niemożliwa

      • 6 8

      • Jakoś w San Diego nikomu Coronado Bridge nie przeszkadza, a są tam dwie bazy marynarki.
        No ale u nas wszystko strategiczne, szczególnie nasza muzealna MW.
        Inna sprawa, że koszt takiej budowy byłby olbrzymi i budowa trwała by w Polsce z 20 lat.

        • 6 0

      • yyyyy

        z jakich wzgledów?
        myślisz ze pływającemu skansenowi MW będzie zagrażać budowa estakady?

        • 4 0

    • nie most, ale zwodzona kładka pieszo rowerowa

      od ulicy Admirała Wagi do Placu Gombrowicza. Dalej atrakcyjna velostrada do Placu Kaszubskiego.
      Tanio, wygodnie i bezpiecznie.

      • 5 5

    • nie da się ale zrobimy analizę (1)

      • 13 3

      • leć Edzio, zrób i pokaż wszystkim

        jak się robi za darmo, bez planu, bez pieniędzy i w jedną noc, wszyscy chcą to zobaczyć od 4 lat ale na razie jedyne co widzimy to twój kwik od 6 rano w niedziele i święta włącznie

        • 2 1

    • port, własności działek - to sci-fi za miliardy by można było popykać - nadal w korku - samochodem

      • 11 3

    • ze zjazdem na Hel

      • 28 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane