• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejarze zbudują 100-metrowy wiadukt w Gdańsku

Szymon Zięba
26 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 100-metrowy wiadukt w Gdańsku. Ruszyła budowa
Wizualizacja wiaduktu przy ul. Ku Ujściu. Kolejarze podkreślają, że zastąpienie przejazdu kolejowo-drogowego bezkolizyjnym skrzyżowaniem poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz usprawni komunikację w mieście. Wizualizacja wiaduktu przy ul. Ku Ujściu. Kolejarze podkreślają, że zastąpienie przejazdu kolejowo-drogowego bezkolizyjnym skrzyżowaniem poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz usprawni komunikację w mieście.

Nowy wiadukt drogowy w ciągu ul. Ku UjściuMapka oraz modernizacja przejazdów kolejowych - kolejarze szykują się do inwestycji, które nie tylko zwiększą możliwości dowozu towarów do portów Trójmiasta, ale także usprawnią komunikację w miastach. Budowa nowego wiaduktu ma rozpocząć się w sierpniu. Prace potrwają do 2021 roku.



Jak oceniasz bezpieczeństwo przejazdów kolejowych w Trójmieście?

Zadanie obejmuje budowę ponad stumetrowego wiaduktu drogowego wraz z remontem i budową dróg dojazdowych o łącznej długości ponad 1,3 km.

Zastąpienie przejazdu kolejowo-drogowego bezkolizyjnym skrzyżowaniem według PKP PLK poprawi bezpieczeństwo w ruchu drogowym i kolejowym oraz usprawni komunikację w mieście.

- Wiadukt zapewni także sprawny dojazd pociągów i samochodów do gdańskiego portu - podkreśla Przemysław Zieliński z PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Zakończenie prac planowane jest w 2021 r.
Czytaj też: Wielka inwestycja w Porcie Gdańsk zbliża się do końca

To jednak nie wszystko. PKP - w ramach projektu "Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk" - zamierza wyremontować i zapewnić wyższy poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych znajdujących się przy:
  • ul. Ku Ujściu 25;
  • ul. Ku Ujściu 40;
  • zjeździe z ul. Ku Ujściu w ul. Chemików;
  • ul. Kujawskiej (obok zakładu Fosfory Sp. z o.o.);
  • drodze serwisowej tunelu pod Martwą Wisłą (dwa przejazdy);
  • zjeździe z ul. Pokładowej na teren zakładu Siarkopol SA;
  • ul. Pokładowej;
  • zjeździe z ul. Pokładowej na teren zakładu Siark-Port Sp. z o.o.;
  • zjeździe do promu z ul. Majora Sucharskiego;
  • zjeździe z ul. Załogowej.

- Na wszystkich przejazdach zostanie wymieniona nawierzchnia drogowa i płyty przejazdowe. Taki sam zakres prac obejmie przejście dla pieszych w ciągu ul. Reja oraz dojście na teren placu wystawowego Międzynarodowych Targów Gdańskich podczas trwania targów - mówi Przemysław Zieliński.

Dwa przejazdy kolejowe w Gdyni do modernizacji



Z kolei w Gdyni, w ramach projektu "Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni", zmodernizowane zostaną dwa przejazdy:
  • na ul. Puckiej 108 (przejazd usytuowany w nowej lokalizacji)
  • oraz Puckiej 110.

Czytaj też: Wiadukt na ul. Puckiej w Gdyni: niebawem przetarg na projekt

- Wymieniona zostanie nawierzchnia na jezdni i przejeździe, dzięki czemu kierowcy przejadą przez tory sprawniej. Będą nowe rogatki oraz sygnalizatory drogowe i dźwiękowe - podkreśla Przemysław Zieliński.

Prace przy przebudowie przejazdów kolejowo-drogowych w 2021 r.



Kolejarze tłumaczą, że modernizacja kolejowego dostępu do portów w Gdańsku i Gdyni poprawi przepustowość linii kolejowych, co skróci czas obsługi pociągów. Natomiast nowe systemy sterowania ruchem kolejowym mają pozwolić na sprawniejszą i bezpieczną obsługę większej liczby pociągów towarowych. Umożliwi to obsługę dłuższych i cięższych składów, czyli przeładunek większej liczby towarów.

- Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA znacznie poprawi warunki przewozu ładunków koleją. Łączna wartość projektów w portach gdańskim i gdyńskim wynosi ponad 2,6 mld zł netto. Prawie 40 proc. stanowi dofinansowanie unijne - podsumowuje Przemysław Zieliński.

Kolej inwestuje w porcie miliardy złotych. Dzięki inwestycjom będą tu wjeżdżać dłuższe i cięższe składy, przeładunek będzie sprawniejszy, a system obsługi pociągów towarowych bezpieczniejszy.

Opinie (82) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    A na Oruni dalej stoimy... (1)

    Ulica Ku Ujściu. Da się... Ile tam aut na godzinę przejeżdża? Nikt nie wątpi w to, że wielokrotnie mniej niż na Oruni na Dworcowej i Sandomierskiej. Szlabany zamknięte połowę dnia. Dla każdego: karetek, kierowców, rowerzystów, pieszych...

    • 26 4

    • Orunia za mało głosowała na Trzaskowskiego, na pewno by to załatwił...

      • 0 0

  • Reja przejezdna dla samochodów jak do roku 1970 z reaktywacją SKM do Nowego Portu (1)

    Ul. Reja od strony ul. Hallera do ul. Marynarki Polskiej powinna z powrotem być przejezdna dla pojazdów osobowych i dostawczych do 3,5 tony jak do roku 1970 aby umożliwić znacznie szybsze dojazdy do zakładów pracy z dzielnic mieszkalnych i nieco odciążyć węzeł Kliniczna. Po ulewach jak jest zalany przejazd kliniczna przez 2-3 dni to trzeba jechać do centrum Gdańska aby przedostać się przez mało uczęszczany obecnie jeden tor PKP z Gdańska do Nowego Portu. Wprawdzie jest durny przepis o 3 km odległości ale kiedy budowano do 1970 roku węzeł Kliniczna ,jeździło tam wiele pociągów towarowych do Portu i kolejka Gdańsk Nowy Port. Znam to z autopsji z tamtych lat bo mieszkałem od 1952 na ul. Dzielnej a potem pracowałem przez 50 lat w Zakładach przy ul. Marynarki Polskiej od 1962 roku. Ten przejazd trzeba przywrócić co usprawniłoby poruszanie się w tych okolicach. A swoją drogą dlaczego nie ma tam przystanku skm reja na trasie do Nowego Portu zamiast nieużywany od lat Gdańsk Nowe Szkoty koło Politechniki? Rozwój dzielnic mieszkaniowych w okolicach Stadionu i miejsc pracy w Oliwie powinien wymusić reaktywację SKM skierowaną wzdłuż Al. Macieja Płażyńskiego na lewo, Czarny Dwór dalej tunelem pod ul. Kołobrzeską z przystankiem podziemnym koło Hali Olivia dla Centrum Biznesu i Uniwersytetu dalej pod Jana Bażyńskiego w kierunku ul. Polanki i pod wzgórzami morenowymi do ul. Jaśkowa Dolina oraz dalej aby powiązać osiedla mieszkaniowe na Wyżynie południowej Gdańska z kierunkami największych przepływów masowych mieszkańców i pracowników oraz studentów. Jest nad czym szybko oraz perspektywicznie myśleć nad usprawnieniami małymi oraz przyszłościowymi dla tęgich głów jakich przez stulecia w Gdańsku nie brakowało i sprawnej realizacji nowatorskich rozwiązań z najwyższej półki wiedzy technicznej i krajobrazowej.

    • 6 1

    • nima kasy na takie rarytasy.

      • 0 0

  • Jak to jest, że pociągi...

    ... Są cichsze niż gdańskie tramwaje?

    • 4 0

  • A co z Orunią itp? Tam to jest dramat z tymi przejazdami

    I co z Pucką w Gdyni.

    • 3 0

  • Gdzie jest nowa ul. Swietokrzytska tu horroro mamy od czasów Budynia, a dewelop. buduja na całego. Gdzie jes architekt tego

    miasta dziwnego

    • 4 0

  • A gdzie tory dla SKM w kierunku Tczewa

    Gdzie rewitalizacja linii 229 z Pruszcza do Starej Piły?
    Ukłony dla kierowców robicie?

    • 0 0

  • Dziwna logika inwestycji

    Mam w domu małego maniaka kolejowego, więc często się poruszamy po terenach okołokolejowych, do tego korzystam z tej ulicy i powiem, że w układzie "koszt-efekt" na inwestycja jest bez sensu.
    Raz, że poziom ruchu na tej bocznicy nie jest jakoś specjalnie duży, także ulica Ku Ujściu stanowi boczny ciąg komunikacyjny. Kłania się tu więc porządny przejazd, a nie kosztowny wiadukt.
    Co więcej - ulica ta stanowi objazd w przypadku korków na Sucharskiego - więc budowa wiaduktu tym bardziej może nasilić ruch samochodów tamtędy.

    Ale z drugiej strony - to inwestycja w stylu plk sa. tak samo jak zamiast odtwarzać boczne linie kolejowe z pewnymi ograniczeniami, to od razu chcą się bawić w budowanie skomputeryzowanych linii na 120 km (bo przecież będą to budować nie za swoje, a za pieniądze rządowe i samorządów)

    • 0 0

  • A co z przejazdami na Oruni?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane