• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejni inwestorzy cumują w Bałtyckim Porcie Nowych Technologii

VIK
23 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Bałtycki Port Nowych Technologii to innowacyjny projekt biznesowy, łączący proces rewitalizacji terenów po dawnej Stoczni Gdynia z programem wspierającym rozwój przedsiębiorczości na Pomorzu. Bałtycki Port Nowych Technologii to innowacyjny projekt biznesowy, łączący proces rewitalizacji terenów po dawnej Stoczni Gdynia z programem wspierającym rozwój przedsiębiorczości na Pomorzu.

Kolejni inwestorzy lokują się na terenach po Stoczni Gdynia. Do grona firm, które chcą osiedlić się w Bałtyckim Porcie Nowych Technologii dołączyła firma HG Solutions, produkująca rozdzielnice elektryczne i osprzęt elektryczny dla offshore. Wcześniej BPNT wybrała gdyńska Hydromega zajmująca się projektowaniem oraz produkcją układów hydrauliki siłowej.


Czy tereny po Stoczni Gdynia są atrakcyjne dla inwestorów?


HG Solutions zamierza wybudować na terenie Bałtyckiego Portu Nowych Technologii halę produkcyjną z zapleczem administracyjno-socjalnym, w której powstawać będą rozdzielnice elektryczne i osprzęt elektryczny dedykowane na rynek morski i offshore. W tym celu firma, której większościowym udziałowcem jest norweski koncern Hareid Group planuje ponieść wydatki inwestycyjne w wysokości co najmniej 5 mln zł.

Z kolei Hydromega już uzyskała zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na obszarze PSSE. Firma ma się przeprowadzić do końca roku. Hydromega powstała w 1988 roku. Zajmuje się projektowaniem i produkcją układów hydrauliki siłowej oraz automatyką przemysłową. Prowadzi także prace badawcze, rozwojowe oraz wdrożeniowe. Gdyńska firma należy też do Konsorcjum BPL (Bezzałogowe Platformy Lądowe), które wygrało zorganizowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju przetarg na opracowanie studium wykonalności projektów Programów Strategicznych na rzecz obronności i bezpieczeństwa w obszarze "Rodzina bezzałogowych platform lądowych (BPL) do zastosowań w systemach bezpieczeństwa i obronności państwa". To nie koniec. Hydromega bierze udział w pracach nad "Strażakiem", czyli pierwszym bezzałogowym pojazdem przeznaczonym do prowadzenia akcji ratowniczych w niedostępnych dla ludzi miejscach oraz nad "Florianem", pojazdem przystosowanym do wykonywania operacji ratowniczych z zastosowaniem niekonwencjonalnych systemów gaszenia.

Bałtycki Port Nowych Technologii to innowacyjny projekt biznesowy, łączący proces rewitalizacji terenów po dawnej Stoczni Gdynia z programem wspierającym rozwój przedsiębiorczości na Pomorzu. Projekt realizuje Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna. W jego ramach modernizowany jest budynek G-330, który kiedyś był siedzibą władz spółki Stoczni Gdynia. Jego rewitalizacja to tylko jeden z elementów dużego programu, który przewiduje modernizację infrastruktury drogowej, wodno-kanalizacyjnej, kolejowej, otwarcie terenów dawnej stoczni dla Gdyni oraz modernizację pozostałych budynków, w tym centrum kulturalnego "Kotłownia", które stanie się ośrodkiem produkcji multimedialnej wraz z zapleczem biurowym i konferencyjnym. Dzięki działaniom PSSE, firmy które zainwestowały w tereny po dawnej Stoczni Gdynia, czyli Crist, Nauta, Energomontaż Północ czy Gafako mogą myśleć o rozwoju otoczenia biznesowego swoich firm.

Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego Pomorska Kronika Biznesu : Anioł czy inwestor - jak trafić pod skrzydła Business Angels; 12 ton nad wodą - Rem-Lift dźwiga Remontową na szczyty branży off-shore; Jak nie zginąć w chaosie permanentnych zmian i jakie szanse niesie kryzys - rozmowa z prezesem Raiffeisen Bank Polska Piotrem Czarneckim.

Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20. Powtórka programu w sobotę o 17.15
VIK

Miejsca

Opinie (12)

  • Lechia Gdańsk

    To wszystko dzięki dobrze grającej Lechii ! Cumują w Trójmieście, aby podziwiać naszą wspaniałą drużynę.

    • 16 36

  • Jakie to nowe technologie (1)

    Niemcy to robią w każdym mieście. A co, te firmy gdzie indziej by nie mogły powstać, jakieś specjalne powietrze tam jest? Jast słyszę PSSE, to krew mnie zalewa. Załatwiaja zwolnienia w podatków tym, którzy powinni je płacić. Strefy ekonomiczne do likwidacji. Nalezy to towarzystwo rozpędzić.

    • 18 9

    • a czym ty się zajmujesz frustracie?

      • 1 5

  • Ile z takich firm jest faktycznych miejsc pracy? 3,4 a może 10. Jak dla mnie zagraniczne (1)

    firmy przenoszą się do nas, bo jest tania i wykwalifikowana kadra. Zrozumcie, że tylko rozwój przemysłu to przyszłośc dla Polski.

    • 13 7

    • Przeczytaj co chce wybudować HG Solutions

      Jak byk pisze halę produkcyjną, czyli masz przemysł.

      Może trzeba wrócić do szkoły i nauczyć się czytać.

      • 7 6

  • 800 baniek na stadion sie zwraca, za 2 lata wyjdziemy na plus

    Przecież gdbyby nie EURO to taka Hydromega w życiu by nie
    wiedziała że jest takie miasto jak Budyniogród

    • 2 18

  • Żeby tylko PiSowcy nie zaszczuli tych cennych inicjatyw (1)

    Jak PortService prezesa Pusza. Jakieś HCB wymyślali a on
    pracę ludziom dawał...

    • 4 14

    • PO-rąby

      PO-rąby zniszczyly polski przemysł, opierając wszystko na usługach. PO-kraki dokonały zbrodni na polskiej gospodarce dokonując dezindustrializacji kraju.

      • 0 0

  • Baltycki Port NT

    Czytanie ze zrozumieniem to trudna umiejętność- dla sporej części uczestników forum.

    • 7 1

  • Gratulacje dla prezydenta Gdyni

    To samorząd gdyński od samego początku zabiegał, aby terenami postoczniowymi, których nikt nie kupił zaiteresowała się Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna. I tak się stało. Proszę zajrzeć na tereny po dawnej Stoczni Gdynia. To jest jeden wielki plac budowy. Dawny biurowiec Biura Konstrukcyjnego lada moment będzie oddany do użytku.Firmy już działające na tym terenietylko czekają aby biuraswoich dyrekcji przenieść do nowego obiektu. To tylko jeden element modernizacji terenów postoczniowych. Energa buduje nową stację GPZ 15 kV by dla wszystkich starczyło prądu. Buduje się rurociągi ciepłownicze i nowe instalacje wodne i ściekowe. A nową jakością dla Gdyni będzie nowadroga rónoległa do ulicy Wiśniewskiego przebiegająca obecnie jeszcze po terenach stoczniowych. Wszyscy co pracują w Criściie, Energomontażu, Naucie cZy innych firmach wiedzą jakie korki się tworzą na Węźle Ofiar Grudnia w porach szczytowego ruchu drogowego. Jasne,że szkoda Stoczni Gdynia, ale dalej tu się buduje i remontuje statki oraz buduje się wieże wiatrowe. Krytycy wieszczyli, że to koniec przemysłu i, że powstanie tu tylko deweloperka. Jest to fakt, że w obronie tego cennego miejsca stanęły władze Gdyni i są tego efekty.

    • 12 6

  • szczyt niegospodarnosci "S" (1)

    Wpierw ZNISZCZONO "Elmor", "Elektromontaz" aby powołac firme zagraniczną produkująca rozdzielnice !!! A polskie firmy co produkował kaszanke, pasztetową ?
    Kto zarabia na niszczeniu polskiego przemysłu ??

    • 7 4

    • związkowcy na posadkach

      konserwujący układy, nie dopuszczają do reorganizacji, inwestycji i reform. Bo każda zmiana to zagrożenie dla układu

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane