• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny fragment Hallera przejdzie remont. Siedem miesięcy na prace budowlane

Krzysztof Koprowski
27 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Pracami objęta będzie jezdnia al. Hallera w stronę Opery Bałtyckiej.
  • Pracami objęta będzie jezdnia al. Hallera w stronę Opery Bałtyckiej.
  • Pracami objęta będzie jezdnia al. Hallera w stronę Opery Bałtyckiej.

Kolejny fragment al. HalleraMapka zyska nową nawierzchnię. W najbliższych tygodniach rozpoczną się roboty drogowe na dwóch odcinkach jezdni w stronę Opery Bałtyckiej pomiędzy ul. KościuszkiMapkaKlinicznąMapka. Koszt prac wynosi ok. 2,9 mln zł, a wykonawca na realizację zadania ma ok. siedmiu miesięcy od podpisania umowy.



Czy oprócz jezdni na al. Hallera powinny być wyremontowane też chodniki?

Prace budowlane będą prowadzone na dwóch odcinkach jezdni w stronę Opery Bałtyckiej:
  1. Kościuszki - Mickiewicza,
  2. rejon ul. Okrzei - Wyspiańskiego.

Jezdnia al. Hallera pomiędzy tymi odcinkami została zmodernizowana w poprzednich latach i z tego powodu wyłączono ją z zakresu postępowania.

W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska wpłynęły oferty od pięciu wykonawców.

Wszyscy oferenci zadeklarowali przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu gwarancji o kolejne dwa lata.


Odcinki al. Hallera objęte pracami budowlanymi. Odcinki al. Hallera objęte pracami budowlanymi.

Ponad 2 mln zł taniej niż zakładany budżet na inwestycję



Z tego powodu o wyborze decydowało jedynie kryterium najniższej ceny, a najtańszą ofertę złożyła firma Colas Polska z Palędzia k. Poznania - na kwotę 2 910 355,88 zł brutto (najdroższa oferta w przetargu opiewała na kwotę ok. 3,48 mln zł).

To znacznie mniej niż zarezerwowany przez miasto budżet na ten cel w wysokości ok. 4,97 mln zł.

Zmiana lokalizacji przystanku, bez remontu chodników



Oprócz wymiany nawierzchni jezdni przewidziano przeniesienie przystanku autobusowego nocnej linii N1 "Mickiewicza 04"Mapka za skrzyżowanie z ul. Mickiewicza (będzie zlokalizowany na wysokości peronu tramwajowego w stronę Opery Bałtyckiej).

Pracami budowlanymi nie będą objęte przyległe chodniki. Naprawę przejdą natomiast zjazdy na przyległe posesje. Poza zmianą lokalizacji przystanku autobusowego nie przewiduje się innych zmian w obowiązującej organizacji ruchu.

27 tygodni na realizację prac budowlanych



Zgodnie z zapisami przetargu na realizację prac budowlanych przewidziano maksymalnie 27 tygodni od momentu zawarcia umowy.

Planowane do remontu odcinki al. Hallera



Miejsca

Opinie (161) 2 zablokowane

  • (6)

    Nie rozumiem....jak to bez remontu chodników?Zrobić od razu na tip top, solidny chodnik że ścieżką rowerową.Jak robić to porządnie, na komforcie mieszkańców nie ma co oszczędzać moi drodzy i kochani.

    • 28 18

    • Cały czas do mnie piszesz per drogi i kochany

      A nawet buzi nie było,

      Zawiedziony Stefan

      • 9 0

    • A po co ci chodniki, jak ty jesteś przyspawany do fotela kierowcy?

      • 4 2

    • Niech twój kochany PiS zrobi chodniki, z tych pieniędzy które kradnie z budżetu pomorskich Samorządów. (1)

      • 6 3

      • Niech pomorskie samorządy zaczną wydawać na infrastrukturę, zmiast na poronione spędy

        autopromocji ustępujących prezydentów, to wrócimy do tematu.

        • 2 0

    • Łopata w dłoń i jedziesz zamiast nudzić ludzi swoimi przemyśleniami z kodzborowa..

      • 5 3

    • Przecież tam jest ścieżka rowerowa

      od dwudziestu lat, jak nie lepiej

      • 6 0

  • i cyk dzięki temu (8)

    moje mieszkanko na zajezdni plus 1000 na metrze :)

    • 22 27

    • moje też xD

      • 8 5

    • Polemizował bym z Twoją tezą.

      Jeżeli zrobią takie zygzaki jak w stronę morza to raczej cyk i będzie na odwrót.

      • 17 5

    • (3)

      Oczywiście,pod warunkiem że masz drugie.Gdzieś przecież trzeba mieszkać))

      • 5 5

      • taaak mam:P

        • 3 3

      • Mam trzydzieści osiem mieszkań w całej Polsce, a gruntów to już sam nie wiem ile. (1)

        • 5 6

        • A ja trzydzieści kilka kont

          Magda

          • 2 4

    • Wirtualnie i tak go nie sprzedasz wiec wirtualny zysk z którego nic nie wynika

      • 4 1

    • I komu je sprzedasz ?

      Takiego zagęszczenia bloków jeszcze nie widziałem.

      • 1 4

  • Super! (6)

    Czekamy na kolejne progi i antyzatoki!

    • 70 14

    • Ja czekam, wspaniale na waszą prędkość działają te kagańce. (1)

      • 10 11

      • Wspaniale się czeka na tramwaj

        lub na przejściu na środku zakorkowanego skrzyżowania, w spalinach, bo jakiś degenerat wymyślił a inny zaaprobował wyłączenie fragmentu pasa ruchu zaraz za skrzyżowaniem.

        • 13 5

    • Taaak, madam Dulkiewicz marzy, zeby wszedzie bylo 30km/h (3)

      i kanciaste spowalniacze. Rowniez na Zwyciestwa, dodatkowo likwidujac jeden pas ruchu.

      • 4 4

      • I bardzo dobrze. (2)

        Jedyną przyczyną korków jest nadmierna ilość samochodów wożących tylko kierowcę.

        • 3 4

        • Nie. (1)

          Przyczyną korków jest beznadziejna komunikacja miejska i dlatego większość wybiera własny samochód - szybciej, taniej i wygodniej

          • 7 4

          • Nie.

            przyczyn korków jest wiele, najważniejsze, by wiedzieć, że poszerzanie dróg nie jest na nie lekarstwem. Lekarstwem na korki jest śmiałe, radykalne postawienie na poprawę systemu rower +SKM, przy czym oczywiście zadbanie o radykalną poprawę komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów chcących docierać do stacji i przystanków SKM . Bez rozbudowy linii PKM do dzielnic Gdańsk Południe, pociągnięcia osobnych torów dla SKM do Pruszcza lub nawet do Tczewa niewiele się zmieni: całe Trójmiasto będzie szybko, tak jak przez ostatnie kilkadziesiąt lat, zmierzać w ślepą uliczkę niezrównoważonego rozwoju.

            • 0 2

  • Nie rozumiem (9)

    Zwerzen jeździ. Na remontowanych odcinkach. Z dwóch pasów do jednego

    • 38 13

    • (2)

      To chore!!

      • 10 5

      • Rowerowa nieuleczalna choroba psychiczna (1)

        • 3 1

        • samochodozę i cyklofobię się leczy

          im większe znaczenie ruchu pieszego i rowerowego w mieście, tym lepsze warunki poruszania się i parkowania samochodów.

          • 1 0

    • Chodzi o to, że przed remontem są dwa pasy na jezdni, a po remoncie jeden

      Mam nadzieje, że pomogłem

      • 11 6

    • Będziesz miał czas słownik języka polskiego przejrzeć stojąc w korku. (3)

      • 8 1

      • Jak on tak jeździ jak pisze, to niech lepiej się skupi na jeździe (nawet w korku) , a w domu na spokojnie niech studiuje (2)

        To wstyd dla Polaka, tak kaleczyć ojczysty język.
        Wszak tu się urodził, tu żyje i mieszka.
        Owszem , to wszystko przy założeniu, że jest Polakiem

        • 8 0

        • Gorzej, że społeczeństwo coraz bardziej zidiociałe, jedno zdanie i trzydzieści błędów. (1)

          Zważywszy, że błędy podkreśla oprogramowanie używane na komputerze czy smartfonie, to naprawdę trzeba mieć jeden zwój mózgowy więcej niż krowa żeby jeszcze walić tyle byków podczas pisania komentarzy.

          • 8 1

          • myslę, że jednak mam więcej zwojów od niego

            Krowa Mućka

            • 7 1

    • A ja rozumiem skończy się rumakowanie na tym odcinku.

      • 1 1

  • kiedy zwężenie do jednego pasa i rowerostrada? (2)

    • 30 11

    • jak najprędzej (1)

      w Rotterdamie co prawda zwężono pasy z 3,5 metra do 3 metrów i wtedy powstała przestrzeń umożliwiająca poszerzenie chodników i stworzenie dobrych dróg dla rowerów.

      • 2 11

      • U nas nie przejdzie! Przecież można wtedy sobie lusterka obrysować.

        • 0 0

  • A 160 baniek na mevo II (6)

    • 22 11

    • Na sześć lat i w trzech miastach, Gdańsku, Sopocie i Gdyni. (5)

      • 2 2

      • Co i tak oznacza 40 tysięcy złotych za jeden rower (3)

        • 5 4

        • Czyli jakieś 16zł dziennie za obsługę jednego roweru dziennie, normalnie majątek. (2)

          • 2 5

          • Prawie 500zł miesięcznie za obsługę jednego roweru to mało? (1)

            Z taką stawką uzbierałbyś na nowy rower jeszcze przed pierwszym smarowaniem łańcucha

            • 4 2

            • 500zł to ja codziennie na waciki wydaję.

              • 1 0

      • nie tylko Gdańsk, Gdynia, Sopot

        Zasięg od Tczewa, aż po Puck i Władysławowo
        Obejmuje 16 gmin dotychczasowe 14 (Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo), a także dodatkowo Kolbudy i Kosakowo

        • 2 1

  • Kolejne zwężenia ulic? i korki w lato po 2 godziny! Mądre głowy musza to wymyśląć co autem nie jeżdzą (7)

    • 48 13

    • o qrła (1)

      a co nie podoba ci się ?? to zrób lepiej szybciej i taniej oraz bez korków .zamiast stać w korku jedż tramwajem lub rowerem albo na czas remontu wróć do domu bo w słoikowie remontów nie ma

      • 3 7

      • To może sam jedź rowerem i zawieź na nim dzieci do szkoły i do przedszkola, a po pracy

        dowieź zakupy dla rodziny na tydzień. Najgłośniej wrzeszczy w sprawach komunikacji grono tych, co wciąż jeszcze są na garnuszku mamusi, a zagadnienia komunikacji znają z internetu, bo jako aktywiści nigdzie na konkretną godzinę dojechać nie muszą.

        • 3 2

    • mądre głowy poruszają się po mieście w różny sposób - nie traktują auta jako jedynego środka transportu (3)

      mądre głowy znają dużo mniej terenochłonne środki transportu, z których regularnie korzystają. Często korzystają także z kombinacji różnych rodzajów transportu - docierając do centrum lub przystanków transportu zbiorowego nie tylko pieszo, ale także niejednokrotnie hulajnogą lub rowerem. Jak będzie MEVO to wachlarz możliwości poszerzy się jeszcze bardziej.

      • 3 9

      • To ty byłeś naganiaczem na poprzednie wcielenie mevo? (1)

        Miały nam oczy zbieleć ale co najwyżej niektórym majki zżółkły. Za dużo śmiechu bywa niezdrowo.

        • 2 3

        • Nie.

          Przez ostatnie kilkadziesiąt lat regularnie docierałem do pracy w Sopocie rowerem i SKM. Niekiedy drogę powrotną z pracy do Górnego Wrzeszcza pokonywałem w całości rowerem własnym: nie MEVO.

          • 0 0

      • I pewnie te "mądre głowy" same sobie dociągają komunikację tam, gdzie ona nie dociera?

        • 1 1

    • Jeżdżą, jeżdżą, ale wyłącznie służbowym, z kierowcą i na "kogucie".

      • 1 1

  • Hurra! Remont ulicy bez jej zwężania!

    Jak widać jednak się da

    • 31 8

  • Najlepiej jak ok 10 lat temu zrobili remont Hallera od Mickiewicza do Klinicznej (8)

    A potem cieżarówki pewnej firmy, która już nie istnieje bo powstała tylko na potrzeby budowy stadioinu rozjechały ten remontowany odcinek w imię wyższego celu.

    • 101 18

    • (2)

      stadion był gotowy na rok przed Euro... budowa zaczęła się 14 lat temu... czyli ten niby remont musiałby być wcześniej.... około 10 lat temu był remont torowiska

      • 13 0

      • Czyli widać, że to wpis jakiegoś manipulanta

        Tylko żałosne jest to, że 40 osób popisało się niewiedzą lub głupotą, dając takiemu łapkę w górę

        • 8 3

      • mozę to było dawniej niż 10 lat temu

        pamietam jednak kolejność, najpierw naprawa drogi potem sznur cieżarówek wakozu.
        Wakoz na stadionie wypłynął, upadł potem jak już nie było dla niego innych zleceń a flota pojazdów nie miała co robić.

        • 4 3

    • Bzdury gadasz o wakozie, nie powstał na potrzeby budowy stadionu. (1)

      A upadł, bo się przejechał na konieczności wymiany gruntów pod budowę stadionu, a miał najniższą cenę w przetargu bo wróżką nie był.

      • 13 2

      • Ciezarowki wakozu jezdza teraz w firmie kruszywo co remontuje kartuską

        • 6 1

    • Kłamiesz. To był (1)

      remont od Klinicznej do Mickiewicza.

      • 3 1

      • od Okrzei do Reja

        fragment od Klinicznej zostawili

        • 3 0

    • Firma istnieje pod inną nazwą ;)

      #pdk

      • 5 0

  • Za zaoszczedzone pieniadze niech zrobia chodniki

    Przydałoby się też przypomnieć w artykule które odcinki juz wyremontowano i co jeszcze zostanie do zrobienia

    • 20 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane