• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny fragment Hallera przejdzie remont. Siedem miesięcy na prace budowlane

Krzysztof Koprowski
27 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Pracami objęta będzie jezdnia al. Hallera w stronę Opery Bałtyckiej.
  • Pracami objęta będzie jezdnia al. Hallera w stronę Opery Bałtyckiej.
  • Pracami objęta będzie jezdnia al. Hallera w stronę Opery Bałtyckiej.

Kolejny fragment al. HalleraMapka zyska nową nawierzchnię. W najbliższych tygodniach rozpoczną się roboty drogowe na dwóch odcinkach jezdni w stronę Opery Bałtyckiej pomiędzy ul. KościuszkiMapkaKlinicznąMapka. Koszt prac wynosi ok. 2,9 mln zł, a wykonawca na realizację zadania ma ok. siedmiu miesięcy od podpisania umowy.



Czy oprócz jezdni na al. Hallera powinny być wyremontowane też chodniki?

Prace budowlane będą prowadzone na dwóch odcinkach jezdni w stronę Opery Bałtyckiej:
  1. Kościuszki - Mickiewicza,
  2. rejon ul. Okrzei - Wyspiańskiego.

Jezdnia al. Hallera pomiędzy tymi odcinkami została zmodernizowana w poprzednich latach i z tego powodu wyłączono ją z zakresu postępowania.

W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska wpłynęły oferty od pięciu wykonawców.

Wszyscy oferenci zadeklarowali przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu gwarancji o kolejne dwa lata.


Odcinki al. Hallera objęte pracami budowlanymi. Odcinki al. Hallera objęte pracami budowlanymi.

Ponad 2 mln zł taniej niż zakładany budżet na inwestycję



Z tego powodu o wyborze decydowało jedynie kryterium najniższej ceny, a najtańszą ofertę złożyła firma Colas Polska z Palędzia k. Poznania - na kwotę 2 910 355,88 zł brutto (najdroższa oferta w przetargu opiewała na kwotę ok. 3,48 mln zł).

To znacznie mniej niż zarezerwowany przez miasto budżet na ten cel w wysokości ok. 4,97 mln zł.

Zmiana lokalizacji przystanku, bez remontu chodników



Oprócz wymiany nawierzchni jezdni przewidziano przeniesienie przystanku autobusowego nocnej linii N1 "Mickiewicza 04"Mapka za skrzyżowanie z ul. Mickiewicza (będzie zlokalizowany na wysokości peronu tramwajowego w stronę Opery Bałtyckiej).

Pracami budowlanymi nie będą objęte przyległe chodniki. Naprawę przejdą natomiast zjazdy na przyległe posesje. Poza zmianą lokalizacji przystanku autobusowego nie przewiduje się innych zmian w obowiązującej organizacji ruchu.

27 tygodni na realizację prac budowlanych



Zgodnie z zapisami przetargu na realizację prac budowlanych przewidziano maksymalnie 27 tygodni od momentu zawarcia umowy.

Planowane do remontu odcinki al. Hallera



Miejsca

Opinie (161) 2 zablokowane

  • wysepki (3)

    nie zapomnijcie narobic bezsensownych wysepek jak w kierunku brzezna zmiejszajac przepustowosc drogi . wtedy juz ta droga bedzie wiecznie w korkach

    • 29 10

    • Przecież dokładnie o to im chodzi! (2)

      Chcą obrzydzić prywatny transport, bo masz się opierać na komunie i ma ci się wydawać, że to lepsze i bardziej nowoczesne!

      • 7 2

      • Jak na razie tobie się wyfaje że nowoczesność to samochód

        • 0 0

      • prywatny transport sam się "obrzydza"

        nadmiar samochodów w mieście jest większym problemem kierowców niż odczuwany przez niektórych niedobór inwestycji drogowych.

        • 1 1

  • Zanim zaczniecie

    ten nieudolny remont za najniższe stawki, zmuście wykonawcę drugiej strony do naprawy już zapadłych studzienek. Wstyd mieć takich włodarzy kalekich umysłowo, co takie knoty zatwierdzają za nasze pieniądze.

    • 2 0

  • kiedy zwężenie do jednego pasa i rowerostrada? (2)

    • 30 11

    • jak najprędzej (1)

      w Rotterdamie co prawda zwężono pasy z 3,5 metra do 3 metrów i wtedy powstała przestrzeń umożliwiająca poszerzenie chodników i stworzenie dobrych dróg dla rowerów.

      • 2 11

      • U nas nie przejdzie! Przecież można wtedy sobie lusterka obrysować.

        • 0 0

  • (6)

    Zmiany po ostatnim remoncie to jakiś żart. Nie da się normalnie jeździć!! Jakiś slalom sobie wymyślili..

    • 24 13

    • jak jezdzisz zgodnie z przepisami (4)

      to sie da

      • 9 15

      • (3)

        Jeżdżę zgodnie z przepisami i się nie da. To stwarza zagrożenie bezpieczeństwa!

        • 14 10

        • No to najwyraźniej nie nadajesz się na kierowcę! Nie każdy musi mieć uprawnienia do prowadzenia pojazdów.

          • 2 0

        • jeżeli tam jeździsz, to znaczy że się da jeździć (1)

          Anglicy mawiają: cokolwiek jest, jest możliwe. Przy okazji: co ty bierzesz?

          • 4 10

          • Sam mi sprzedałeś, powinieneś wiedzieć co biorę..

            • 1 2

    • Nie potrafisz przejechać tej drogi, to oddaj prawko i na autobus albo idź z laczka.

      • 1 0

  • to są jakieś jaja (5)

    kilka metrów oni będą robić 7 miesięcy?

    • 16 5

    • 21 wiek (1)

      Bo 21 wiek mamy i na Marsa już latamy :)

      • 6 1

      • Póki co nikt na Marsa jeszcze nie doleciał.

        • 0 0

    • Mogłeś wystartować w przetargu i zrobić to w tydzień, proste. (1)

      • 5 6

      • A wiesz, że wynik przetargu zależy od tego, jak są opisane (przez urzędników) warunki, a nie kto

        w nim startuje. No, ale jako nowoczesny zapewne aktywista nie musisz znać się na konkretach, bo one wszak cię nie dotyczą.

        • 0 1

    • Urzędnicy

      Tak kilka metrów i aż 7 miesięcy to przykład durnoty urzędniczej lub korupcji.

      • 4 2

  • Nie rozumiem (9)

    Zwerzen jeździ. Na remontowanych odcinkach. Z dwóch pasów do jednego

    • 38 13

    • A ja rozumiem skończy się rumakowanie na tym odcinku.

      • 1 1

    • (2)

      To chore!!

      • 10 5

      • Rowerowa nieuleczalna choroba psychiczna (1)

        • 3 1

        • samochodozę i cyklofobię się leczy

          im większe znaczenie ruchu pieszego i rowerowego w mieście, tym lepsze warunki poruszania się i parkowania samochodów.

          • 1 0

    • Będziesz miał czas słownik języka polskiego przejrzeć stojąc w korku. (3)

      • 8 1

      • Jak on tak jeździ jak pisze, to niech lepiej się skupi na jeździe (nawet w korku) , a w domu na spokojnie niech studiuje (2)

        To wstyd dla Polaka, tak kaleczyć ojczysty język.
        Wszak tu się urodził, tu żyje i mieszka.
        Owszem , to wszystko przy założeniu, że jest Polakiem

        • 8 0

        • Gorzej, że społeczeństwo coraz bardziej zidiociałe, jedno zdanie i trzydzieści błędów. (1)

          Zważywszy, że błędy podkreśla oprogramowanie używane na komputerze czy smartfonie, to naprawdę trzeba mieć jeden zwój mózgowy więcej niż krowa żeby jeszcze walić tyle byków podczas pisania komentarzy.

          • 8 1

          • myslę, że jednak mam więcej zwojów od niego

            Krowa Mućka

            • 7 1

    • Chodzi o to, że przed remontem są dwa pasy na jezdni, a po remoncie jeden

      Mam nadzieje, że pomogłem

      • 11 6

  • gdańskie korkowados !!!

    • 0 0

  • Kolejna faza korkowania Gdańska Już jeden pas jest zakorkowany teraz trzeba zakorkować drugi !!!!!

    • 1 0

  • po co remontować (11)

    jak można zlikwidować ulice i zrobić dreptak i rowerostradę?

    • 37 40

    • ulice w dobrze zarządzanych miastach można zwęzić do 1 pasa w każdą stronę, (5)

      poprawiając jakość przestrzeni publicznej i przyczyniając się także do poprawy bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów, których potrzeby w świetle nowego paradygmatu planowania transportu i przyjętych przez miasto dokumentów strategicznych warto traktować priorytetowo. Ironia szyta grubymi nićmi nie przejdzie, tak jak przeginanie tworzone przez trolli cierpiących na samochodozę, często występujących na tym portalu.

      • 7 16

      • O jakim "dobrze zarządzanym" mieście mówisz? (4)

        O Amsterdamie z dwupasmową drogą S100 w samym centrum i bezkolizyjną autostradą A10 idącą wiaduktem nad geometrycznym środkiem Amsterdamu? A może o Sztokholmie z jego trójpasmowym Mostem Centralnym w samym centrum miasta, między Ratuszem a Pałacem Królewskim?

        • 10 4

        • Rejon Slussen w Sztokholmie niedawno przebudowano radykalnie dla poprawy komfortu pieszych i rowerzystów (1)

          Dyrdymały na temat autostrady przez "geometryczny środek Amsterdamu" porównaj z działaniami mera Paryża (pani Hildalgo), likwidującej "autostradę" prowadzącą wzdłuż Sekwany i zamianę jej i wielu innych arterii drogowych Paryża na strefy przyjazne dla pieszych i rowerzystów. O zmianach na Manhattanie czy likwidacji autostrady odcinającej centrum San Francisco od wybrzeża nie wspomnę. Naprawdę popracuj nad swoją wiedzą i wyobraźnią: wg Einsteina zresztą wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.

          • 0 2

          • jak tylko w gdańsku powstanie metro

            ale nie jedna nitka tylko sieć metra, taka z prawdziwego zdarzenia - zrezygnuje z samochodu :)

            • 0 0

        • Ciii, psujesz mu narrację. Przecież w tych miastach (1)

          NIKT nie jeździ samochodami i w ogóle tam ulic ni mo, jeno rowery! ;)

          • 9 1

          • suchar przeginacza nie mający większego sensu

            • 0 2

    • (2)

      Naucz się że w mieście samochód to już idzie ku odwrotowi

      • 6 13

      • W którym konkretnie mieście? Możesz podać jakiś przykład z naszej planety? (1)

        • 4 0

        • w wielu miastach (w tym w stolicach krajów europejskich) liczba samochodów w przeliczeniu na 1000 mieszkańców

          ulega redukcji od kilkunastu lat.

          • 0 1

    • Najpierw radny i jego znajomi

      muszą otworzyć tam knajpę wagińską. co ja plotę - wegańską

      • 2 1

    • Robić ino szybko

      Bo planuję latem przejazd tą ulicą

      • 4 4

  • Kiedy Grunwaldzka i Aleja Zwyciestwa? (4)

    Kiedy Grunwaldzka i Aleja Zwyciestwa zostanie wyremontowana? Kawalkami jest taka tragedia ze trzeba zmienic pas co by po tych dziurach nie jezdzic

    • 10 6

    • będzie zwężona (1)

      do jednego pasa z antyzatokami i wahadłem

      • 1 0

      • dałem plusa mimo faktu, że wyczułem ironię szytą grubymi nićmi

        • 0 0

    • to po co ty i twoi koledzy roszczeniowi tak ją zniszczyliście?

      sami naprawcie. I sami zapłaćcie za swoje zniszczenia.

      • 1 2

    • juz kiedys byla

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane