• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny krok do naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej

bra
26 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zatoka autobusowa przy Bramie Wyżynnej do remontu
Patrząc na to zdjęcie doskonale widać, że aż się prosi o powstanie przejścia naziemnego w tym miejscu. Patrząc na to zdjęcie doskonale widać, że aż się prosi o powstanie przejścia naziemnego w tym miejscu.

Gdańscy urzędnicy szukają firmy, która zaprojektuje przejście naziemne przez Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska na wysokości Bramy Wyżynnej i Forum Gdańsk. Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na opracowanie dokumentacji. Przejście powstanie więc najwcześniej w przyszłym roku.



Już w 2013 roku sugerowaliśmy, że w związku z planami zabudowy Targu Siennego i Rakowego należy uwzględnić powstanie przejścia naziemnego.

Przez lata wydawało się, że jego powstanie w tym miejscu graniczyć będzie z cudem. Urzędnicy byli stanowczy i uparci w swoim przeświadczeniu, że w centrach miast lepszym rozwiązaniem są przejścia podziemne.

Szansa pojawiła się dopiero w zeszłym roku, gdy inspirowana głosami urbanistów grupa radnych zaczęła domagać się wyprowadzenia pieszych z podziemi.

Po przymiarkach i wstępnych koncepcjach przyszedł czas na pierwszy konkret.

Jest nim ogłoszenie przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetargu na opracowanie projektu naziemnego przejścia dla pieszych. Zainteresowane firmy mogą zgłaszać się do 8 listopada. Zwycięzca będzie miał 150 dni na przygotowanie dokumentacji.

Koncepcja Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, na podstawie której powstanie projekt, zakłada:

  • powstanie przejścia naziemnego z sygnalizacją świetlną między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk
  • poszerzenie przystanków kosztem zwężenia pasów ruchu
  • powstanie chodników umożliwiających dojście do przejścia z przystanków tramwajowych
  • włączenie świateł do systemu Tristar

Sama budowa przejścia rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku. Koszt całego przedsięwzięcia szacowany jest na ok. 800 tys. zł.
bra

Miejsca

Opinie (548) 10 zablokowanych

  • d**il

    Do d**ili co to planują. Czy wy kur...a nie macie mózgów? Czy wy mieszkacie w Gdańsku. Nie widzicie że Gdańsk jest zatłoczonym przez samochody, coraz więcej aut coraz większe korki. Wy chcecie przejście naziemne! d**ilizm jakich mało. Każde nowoczesne miasto które rozwija swoją aglomeracje buduje wiadukty, tunele, dodają kolejne pasy ruchu byle ułatwić ruch samochodowy, a tutaj na odwrót!. Zróbcie bus pas jeszcze niech kierowcy tylko 2 pasami jeżdżą. To ułatwi poruszanie się!

    • 14 5

  • Po co ?

    Niedawno oddane piękne przejście podziemne , po co dublować tera naziemne ?? Lepiej te pieniądze przeznaczyć na coś bardziej pożytecznego .

    • 13 2

  • Bezsens.

    Jeśli już, to trzeba było o tym myśleć przed remontem przejścia podziemnego.
    Jak będzie naziemne z dojściem do przystanku to po co podziemne ?
    Jak zwykle kasa w błoto.

    • 10 1

  • Bez mózgowych (10)

    Głowa mnie boli od takich pomysłów , jest bezpieczne przejście tunelem ale po co jak można zrobić takie gdzie ludzie będą ginęli a do tego jeszcze korki

    • 119 36

    • (7)

      Zapamiętajcie bezmózgowce ,że jesteście w mniejszości ! Tak wszędzie na świecie się robi takie przejścia dla pieszych i ograniczenia dla takich buraków jak wy w mieście ! Przyzwyczaić się bo będzie ich więcej. Nikt na tym czy innym przejściu nie zginie. Bo wy buraki zostaniecie zmuszeni do bezpiecznej jazdy.A korki to wy tworzyć co dziennie będzie was mniej to będą mniej sze

      • 8 16

      • Ty bezmozgowiec (5)

        To Ty jestes bezmizgowiec. Jak przyjechales z wiochy na Podkarpaciu do duzego miasta to przyjmij do wiadomosci ze są w nim samochody. Nie jestes u siebie na polu, zanim wleziesz na jezdnie trzeba sie rozejrzec. Jezdnie sa dla aut, i nie ma pottzeby robic kolejnego przejscia bo kilku malorolnym ciezko przejsc tunelem

        • 9 10

        • nawet autostrady są dla aut i motocykli oraz autokarów (2)

          ulice miejskie są dla ludzi poruszających się na różne sposoby. Samochód nie musi a nawet nie powinien być dominującym sposobem poruszania się po mieście.

          • 7 3

          • Chore......

            • 1 0

          • Zwłaszcza, że w tym miejscu są non stop korki!

            • 2 1

        • Jezdnie nie są dla aut tylko dla ludzi poruszających się autami.

          I nie rozumiem dlaczego człowiek w pełni sprawny (bo tacy tylko mają prawo jazdy) siedzący w wygodnym fotelu, którego w tej sytuacji jedynym dodatkowym wysiłkiem będzie jednorazowe naduszenie pedału hamulca a potem gazu miałby mieć pierwszeństwo w tym konkretnym miejscu przed np. starszą osobą z racji ograniczeń poruszającą się komunikacją zbiorową, dla której pokonanie schodów jest znacznym wysiłkiem.
          Proszę uzasadnij.

          • 3 2

        • Wynocha z miasta, śmierdzielu.

          Wsiadaj do swojego blaszaka i spuść się tą rurą od kibla, która nazywa się tunel Gocłowskiego, tam, skąd przyjechałeś

          • 3 2

      • to zrób jeszcze przejście przez tory kolejowe niech ludzie mają alternatywę. Pociągów jeździ znacznie mniej niż aut.

        • 6 1

    • Swieta racja

      Bezmozgowie i wodoglowie. Nie ma się czemu dziwic, brak wyobrazni i tyle. Kilku d**ili rzuca jskis chory pomysl a kilku nastepnych d**ili mu przyklaskuje. 100 metrow od tunelu jest przejscie na Hucisku, jest tez tunel kolo Okopowej. Jak ciezko trzeba byc upodledzonym aby tego nie widziec i zgadzac sie na tak chora inwestycje

      • 15 10

    • pewno jakiś znajomy królika ma na tym nierealnym i głupim pomyśle zarobić

      ekspertyza za kilka baniek a na koniec i tak się nie da

      • 10 7

  • Likwiduje się przejście naziemne przy okopowej buduje tunel, a przy locie wyznacza się przejście naziemne mając tunel, głupie, a tak swoją drogą kiedy to lobby rowerzystów przestanie być wykładnia całego społeczeństwa

    • 10 1

  • Gdzie tu logika?

    Jak budowali molocha to nie mogli zmusić inwestora do wykonania przejścia naziemnego i zasypania tunelu? Po co w takim razie remontowano tunel jeśli zaraz będzie stał pusty? Przecież można było zlikwidować tunel i zamiast zagłębienia przed centrum handlowym zrobić plac, aż do Wałów Jagielońskich. Takie rozwiązanie, zdecydowanie zwiększyłoby atrakcyjność miejsca i ułatwiło dostęp do przystanków oraz budynku Kunsztu Wodnego. Teraz z publicznych pieniędzy będzie realizowane przejście naziemne. Należy także pamiętać, iż udział miasta w inwestycji pod hasłem Forum Gdańsk to 45%, więc i tak wystarczająco dużo dołożyło się do tej inwestycji. Gratuluje zarządzania. Paweł A. jest wyśmienitym gospodarzem udowadnia to po raz kolejny.

    • 8 1

  • Moja babcia była potrącona w latach 60 na przejściu w tym miejscu. Chcialbym wiedzieć kto wyda decyzje na czyjąś śmierć lub kalectwo. Ktoś mądry wybudował tunel, nie ma zagrożenia dla ludzi, to wracamy do przeszłości

    • 10 2

  • Jak w filmach Barei (10)

    "Grupa radnych inspirowana pomysłami urbanistow" równie dobrze mogliby napisać "że przedstawiciele ludu zasiadajacy w radzie miasta, inspirowani pomysłami szeroko rozumianego kolektywu" Wszyscy wiedzą, że inspirujący był jeden i był nim Adamowicz, w takie bajki może te 56 procent uwierzy, ale prawda jest taka, że trzeba zrobić przejście w tym miejscu bo taka była umowa z właścicielem tego klocka z betonu w centrum miasta. Klienci muszą mieć dogodne dojście. Oczywiście propaganda mówi, że to dla biednych staruszek. Dziwnym trafem przez ostatnie 20 lat jakoś ich los nikogo nie obchodził, musiały dreptac po schodach tunelu, raptem po zbudowaniu centrum handlowego ktoś sobie przypomniał. Dzięki rzeczonemu centrum korki w rejonie ul Toruńskiej sa dużo większe, jeszcze przejście naziemne w tym miejscu to Śródmieście stoi. Najważniejsze, żeby deweloper był zadowolony, jak deweloper jest zadowolony to i p. Adamowicz zadowolony ze biznes kwtnie w mieście, a firmy z nadmiaru gotówki oddają mieszkania w promocji za 20 procent ceny.

    • 12 7

    • Co za nielogiczna insynuacja. Przejście omijające pozimo najniższy cenrum handlowego to rozwiązanie bardzo dla Forum niekorzystne bo obniża stawki za wynajem powierzchni na tym poziomie, dlatego z niego zrezygnowano (było w pierwotnych wizualkach) To głos oczadziałego "ludu" zmanipulowanego przez frag wymusił ten pomysł a nie Forum dla któergo to nie jest żaden biznes wręcz przeciwnie , zobaczcie że przy wylocie tunelu są sklepy i McDonald oraz wejście co centrum.

      • 2 0

    • (8)

      Na nic Twój wywód, przejście powstanie bo centra miast są dla ludzi nie dla samochodów.

      • 1 4

      • Najpierw zapewnij sprawną komuniakcję i dogodne alternatywy dla ruchu samochodowego (6)

        Opróżnij jednie i pokaż, że to ma "ręce i nogi".
        Sposób w jaki te pomysły są propagowane, to najzwyklejsze szczucie na siebie grup ludzkich, zmuszanych do alogicznych i przeciwstawnych zachowań.
        Takie coś było stosowane przez (p)bolszewicką szujnię ale widać, że znależli się zdolni uczniowie i naśladowcy.

        • 3 0

        • szczyt bezczelności (5)

          poruszasz się najwygodniejszym, najszybszym i najbardziej obciążającym skutkami ubocznymi swoje otoczenie sposobem i jeszcze oczekujesz 'dogodnej alternatywy'

          zaprawdę, roszczeniowość kierowców nie ma granic

          • 0 3

          • A czym według ciebie wszyscy mieszkańcy mają się poruszać np. 15-20 km do pracy? (1)

            Konkretnie w Gdańsku?
            Wozami, koniami?

            • 1 0

            • ależ ja niczego nie zabraniam czy nie uszczęśliwiam na siłę

              zwróć po prostu uwagę, że za kierownicą jesteś bardzo uprzywilejowany względem niezmotoryzowanego otoczenia oraz że przejście dla pieszych to tylko przejście dla pieszych a zachowujecie się jak przy obronie Częstochowy

              • 0 3

          • Zawsze zastanawiam się jak żyje taka osoba, która pisze takie komentarze (1)

            w naszym mieście?
            Przychodzi mi jedno do głowy.
            Nie żyje tak jak większość mieszkańców.
            Bez obowiązków. Samotnie. Bez aktywności rodzinnej, towarzyskiej, zawodowej. Żyje sam dla siebie.
            Samochód jest często jedyną alternatywą aby ogarnąć czas i obowiązki w czasie doby.

            • 1 0

            • chcesz metryczki?

              35 lat, wykształcenie wyższe, własna działalność, dochody 3-4 średnie krajowe, rodzina 2+2

              stać mnie na dowolny samochód jak i na niekorzystanie z niego co zdecydowanie polecam

              mój głównie stoi i się kurzy.

              • 0 1

          • no tak, wszystko jasne

            Żarliwość rewolucyjna i pryncypialność w pełnej krasie.
            Bolszewiccy komuniści mają godnych naśladowcow...
            Zastanów się człowieku, co wygadujesz i jakimi metodami usiłujesz działać.

            A co masz w zamian dla ludzi, którzy swoje codzienne sprawy muszą załatwić używając samochodu? Chociażby z powodu braku, zawodności czy uciążliwości komunikacji zbiorowej.

            Demagogię to sobie daruj, bo odwróci się ona przeciw tobie i słusznej, skądinąd idei.

            Zastanów się, dlaczego ludzie tak intensywnie się przemieszczają i jak to zmienić.

            • 2 0

      • Zgoda Ale!!!

        Tak ale jeśli są przejazdy alternatywne - nie można robić komuś lepiej aby inny miał gorzej - inaczej to można nazwać cofaniem się w rozwoju. Zrozum człowieku ile z tego będzie perturbacji - co za problem zejść i wejść po kilkunastu stopniach nawet dla starszych ludzi.

        • 1 0

  • gdańsk (6)

    Urzędnicy od pewnego momentu przekonują nas ,że naziemne przejścia są tańsze ,bezpieczniejsze to pytam po co wybudowano tunel dla pieszych przy Toruńskiej i Okopowej przecież tam od wiek wieków było przejście naziemne i miało się dobrze a pomimo tego wywalono tyle kasy na tunel .
    i po co ??

    • 34 4

    • dla urzędu wojewódzkiego (1)

      I pozostałych urzędniczych "gniazd", które tam są i/lub będą.

      • 0 1

      • jak rozumiem te tłumy co wysiadają z tramwajów z Chełmu/Łostowic i jadą w stronę Gdyni to też urzędnicy?

        • 0 0

    • Bo to właśnie jest Gdańsk!!!.

      • 0 0

    • (1)

      To jest tez przejście na peron skm gluptasku

      • 3 4

      • A jaki problem było zrobić przejście naziemne na peron pkp?

        • 0 1

    • kasz bejbe, kasz

      • 2 1

  • Bardzo dobry pomysł, przejście naziemne na i z Starówkę i Forum Radunię / Biskupią i do przystanków autobusowych. (4)

    Tam jest duży ruch i przejście nie zda egzaminu, szkoda środowiska, paliwa i potrąconych ludzi.

    • 25 22

    • Starówkę?

      Ale to o Gdańsku piszesz czy o Kętrzynie?

      • 1 0

    • Tysiace ludzi giną na przejściach we wrzeszczu przez Grunwaldzka i na hucisku ...wsioki powinne sobie zbudować tunele u siebie a od gdanska z daleka sie trzymać

      • 3 0

    • przeanalizował (1)

      i się wypowiedział:D

      ekspert:D:D

      • 4 2

      • od tego jest forum tutaj trolu

        by się wypowiadać

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane