• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny krok ku budowie Drogi Zielonej wraz z tunelem pod Pachołkiem

Krzysztof Koprowski
27 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Wizualizacja Drogi Zielonej wykonana na potrzeby Analizy Obsługi Transportowej Dolnego Tarasu.
  • Wizualizacja przebudowanej ul. Kielnieńskiej (termin realizacji nie jest znany), która ma zachęcić do poparcia budowy ramy drogowej wokół Gdańska.
  • Wizualizacja przebudowanej ul. Kielnieńskiej (termin realizacji nie jest znany), która ma zachęcić do poparcia budowy ramy drogowej wokół Gdańska.
  • Wizualizacja przebudowanej ul. Opata Rybińskiego (termin realizacji nie jest znany), która ma zachęcić do poparcia budowy ramy drogowej wokół Gdańska.
  • Wizualizacja przebudowanej ul. Opata Rybińskiego (termin realizacji nie jest znany), która ma zachęcić do poparcia budowy ramy drogowej wokół Gdańska.
  • Plansze z wizualizacjami zawieszone na płocie Parku Oliwskiego.

Gdańsk rozpoczyna kolejny etap przygotowań do budowy Drogi Zielonej i tunelu pod Pachołkiem. Urzędnicy prezentują sielskie wizualizacje ulic w Oliwie i Osowej, choć nie wiadomo, czy kiedykolwiek znajdą się pieniądze na ich przebudowę. Ostateczny wariant budowy nowej trasy poznamy jeszcze w tym roku.



Czy po zbudowaniu nowego układu komunikacyjnego, ulice Opata Rybińskiego i Kielnieńska przejdą metamorfozę zgodnie z wizualizacjami?

Pracownicy Biura Rozwoju Gdańska od zeszłego tygodnia odwiedzają kolejne dzielnice miasta, by przekonywać mieszkańców do budowy tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej.

Podczas spotkań (harmonogram pod tekstem) prezentują m.in. dotychczasowe wizualizacje Drogi Zielonej oraz - jako nowość - przebudowanych ulic Opata Rybińskiego zobacz na mapie GdańskaKielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska. Wizualizacje te zawieszone zostały również na płocie Parku Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska.

Przypomnijmy, że podobną taktykę miasto przyjęło przy okazji budowy Trasy Słowackiego, kiedy pojawiały się zapowiedzi (bez wizualizacji), że "stara" ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska przejdzie co najmniej gruntowny remont.

Choć Trasa Słowackiego przecina Wrzeszcz już od czterech lat, to kilka metrów obok niej nadal straszą koleiny, zdewastowane chodniki i zaniedbana zieleń.

Jakie są zatem szanse, że podobny los nie spotka ulic w Oliwie i Osowej?

- Na tym etapie inwestycji nie jesteśmy w stanie wiążąco odpowiedzieć na to pytanie. Inwestycja jest możliwa do realizacji, jednak ostateczny jej kształt i warunki będą znane po wykonaniu projektu budowlanego i kosztorysu - mówi w imieniu Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego Michał Piotrowski z Referatu Prasowego UMG.
Jednocześnie wrzeszczanom urzędnicy obiecują remont ul. Słowackiego najwcześniej w 2018 r., ponieważ dopiero teraz prowadzone są prace nad dokumentacją techniczną.

  • Ulica Słowackiego nawet cztery lata po budowie Trasy Słowackiego nie może doczekać się remontu. Czy podobnie będzie z ulicami w Oliwie i Osowej?
  • Ulica Słowackiego nawet cztery lata po budowie Trasy Słowackiego nie może doczekać się remontu. Czy podobnie będzie z ulicami w Oliwie i Osowej?
  • Ulica Słowackiego nawet cztery lata po budowie Trasy Słowackiego nie może doczekać się remontu. Czy podobnie będzie z ulicami w Oliwie i Osowej?
  • Ulica Słowackiego nawet cztery lata po budowie Trasy Słowackiego nie może doczekać się remontu. Czy podobnie będzie z ulicami w Oliwie i Osowej?
  • Ulica Słowackiego nawet cztery lata po budowie Trasy Słowackiego nie może doczekać się remontu. Czy podobnie będzie z ulicami w Oliwie i Osowej?
Biuro Rozwoju Gdańska - oprócz wizualizacji - przygotowało także koncepcję szczegółowych rozwiązań dla Drogi Zielonej (m.in. w zakresie pasów ruchu, przebiegu tramwaju, chodników, dróg rowerowych, przejść dla pieszych itp.).

Jest ona zgodna z przedstawionymi wcześniej wizualizacjami - oczywiście z wyjątkiem braku budynków przy trasie, których istnienia (w takim kształcie) nie przewidują nawet obowiązujące plany zagospodarowania przestrzennego.

Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z trzema koncepcjami

Oprócz BRG, trzy koncepcje wraz z podwariantami (różnice dotyczą przekrojów poszczególnych odcinków, węzła z obwodnicą oraz formy prowadzenia tramwaju) układu komunikacyjnego Nowa Kielnieńska - Nowa Spacerowa z tunelem pod Pachołkiem - Droga Zielona przygotowało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego.

Planowany przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru). Planowany przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej, Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem oraz Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru).
Tutaj naginanie (wirtualnej) rzeczywistości ograniczono do minimum, choć zaskakująco prezentuje się uzasadnienie dla nowego układu komunikacyjnego, wtłaczającego ponad dwukrotnie więcej aut na dolny taras niż obecna ul. Spacerowa.

- Trasa Nowa Spacerowa - Droga Zielona planowana i realizowana jako istotne narzędzie rewitalizacji i reurbanizacji (dogęszczania i umiastowienia) spełniać będzie równocześnie rolę zarówno profilaktyczną wobec degradacji modernistycznej zabudowy pasma mieszkaniowego (Dolny Taras), jak i wobec problemu tempa, zakresu i charakteru suburbanizacji (Górny Taras) - czytamy w dokumencie STEŚ.
Czytaj też: Przedsiębiorcy namawiają do budowy Drogi Zielonej

W dwóch koncepcjach BPBK pojawiają się ekrany akustyczne. Nie ma ich w koncepcji BRG oraz wariancie BPBK z tramwajem najbliżej domów. W dwóch koncepcjach BPBK pojawiają się ekrany akustyczne. Nie ma ich w koncepcji BRG oraz wariancie BPBK z tramwajem najbliżej domów.
Ekrany akustyczne i wały ziemne

Zamiast pierzei z wizualizacji BRG, w dwóch propozycjach dla Drogi Zielonej pojawia się ekran akustyczny o długości 410 metrów, którego zadaniem jest ochrona mieszkańców Zaspy przed hałasem z nowej arterii.

Na podstawie notatek ze spotkań wewnętrznych dowiadujemy się jednak, że pierwotnie zamiast ściany ekranów rozważano nawet... usypanie wałów ziemnych. Po wejściu na ich koronę, piesi i rowerzyści mieli pokonywać drogę kładkami nad ulicą.

Wał ziemny ma także służyć walce z hałasem na Osowej.

- Decyzja przeniesienia ruchu tranzytowego na obrzeża zabudowy wymaga odpowiednich zabezpieczeń akustycznych, w postaci wałów ziemnych oraz analogicznie wyznaczenia dogodnych przejść pieszo rowerowych do lasu - czytamy w dokumencie STEŚ.
Koncepcja lokalizacji parkingów oraz ich funkcji. Koncepcja lokalizacji parkingów oraz ich funkcji.
Jeszcze więcej miejsc parkingowych

Choć wzdłuż drogi planuje się poprowadzenie trasy tramwajowej, to sporo miejsca poświęcono potrzebie zwiększenia liczby miejsc parkingowych.

Częściowo na auta przeznaczona mogłaby być m.in. jedna jezdnia ul. Pomorskiej zobacz na mapie Gdańska, mimo że w innych fragmentach STEŚ podkreśla się jej atrakcyjny charakter przestrzenny. Dopuszcza się utworzenie nowego parkingu na wysokości ul. Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdańska (choć istnieje tam już prywatny wielokondygnacyjny obiekt) oraz budowę piętrowych parkingów "zintegrowanych z zielenią".

Zdaniem projektantów, mieszkańcy i turyści mają docierać samochodami w pas nadmorski, po to by tam... pojeździć na rowerze, pobiegać lub pospacerować z dziećmi.

Przesuń aby
porównać

Droga Czerwona, rozbudowa Drogi Zielonej do dwóch jezdni

BPBK zasygnalizowało w swojej pracy opcję podłączenia Drogi Zielonej do planowanej maksymalnie bezkolizyjnej Drogi Czerwonej (droga prowadzona wzdłuż torów kolejowych od Węzła Kliniczna do granicy z Sopotem).

W STEŚ zwrócono również uwagę na zapisy obowiązujące studium, w myśl których "w początkowej fazie Droga Zielona miałaby przekrój jednojezdniowy, następnie planowane jest zwiększenie przekroju do układu dwujezdniowego w zależności od odcinka w parametrach ulicy głównej lub ulicy głównej ruchu przyspieszonego".

Na razie wariant dwóch jezdni wydaje się jednak odległy. W notatkach z wewnętrznych spotkań pojawiają się stwierdzenia o zapotrzebowaniu na taki przekrój dopiero za ok. 20 lat, a realizacja tego mogłaby nastąpić nawet w formie drogi prowadzonej pod powierzchnią ziemi.

Przesuń aby
porównać

Poszukiwania wykonawcy kolejnej dokumentacji

I to właśnie materiały przygotowane przez Biuro Rozwoju Gdańska oraz Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego (w tym dodatkowa Analizy Obsługi Transportowej Dolnego Tarasu) będą najważniejszymi materiałami, z których korzystać ma zwycięzca przetargu na przygotowanie niezbędnej dokumentacji do uzyskania tzw. decyzji środowiskowych (wraz z raportem oddziaływania na środowisko).

Ponadto najlepszy oferent będzie miał za zadanie wskazanie ostatecznego wariantu realizacyjnego oraz przeprowadzenie konsultacji społecznych.

Ten etap przygotowań do realizacji ul. Nowej Kielnieńskiej, tunelu pod Pachołkiem i Drogi Zielonej zakończyć się powinien do 31 października przyszłego roku. O wyborze firmy zdecydują: cena (60 proc.) oraz przedłużenie okresu gwarancji jakości na przygotowane opracowania (w 40 proc.).

Harmonogram prac nad kolejnym etapem przygotowań dokumentacji na potrzeby nowego układu komunikacyjnego. Harmonogram prac nad kolejnym etapem przygotowań dokumentacji na potrzeby nowego układu komunikacyjnego.
Dopiero w kolejnych etapach powstanie projekt budowlany i wykonawczy, w którym omówiony zostanie każdy szczegół - od szerokości i dokładnego przebiegu jezdni po rodzaj płytki chodnikowej i wygląd małej architektury.

Nowy układ komunikacyjny elementem transeuropejskiej sieci transportowej

Inwestycja dojdzie do skutku, o ile miasto pozyska na ten cel niezbędne dofinansowanie. Urzędnicy liczą na pozyskanie unijnego dofinansowania nawet do 85 proc. kosztów przedsięwzięcia, wycenianego na ok. 1,98 mld zł. Śródki miałyby pochodzić z programu wspierania rozwoju transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).

Jeszcze przez dwa dni urzędnicy będą dyżurowali w wybranych punktach miasta i udzielali mieszkańcom informacji na temat nowego układu komunikacyjnego Nowa Kielnieńska - Nowa Spacerowa z tunelem - Droga Zielona.

Dyżury odbywają się w godz. 16-19. To oznacza, że można przyjść w dowolnym momencie, ponieważ forma spotkań nie przewiduje prezentacji dla publiczności, połączonej z dyskusją, ale bezpośrednią rozmowę z zainteresowanym mieszkańcem, który pojawi się podczas dyżuru.

Dyżury odbywają się w siedzibach rad dzielnic:
27 września - siedziba RD Zaspa Młyniec (ul. Pilotów 7 zobacz na mapie Gdańska),
28 września - siedziba RD Przymorze Wielkie (ul. Jagiellońska 5 zobacz na mapie Gdańska).

Wcześniej dyżury odbyły się w Osowej, Oliwie oraz na Żabiance i Przymorzu Małym.

Miejsca

Opinie (375) 3 zablokowane

  • droga zielona

    po co komu ta przebudowa .I z nowu ulica będzie wąska .Przecież można pobudować ekrany,kładki tunele.Większych głąbów jak gdańszczanie to nie widziałem-bez głowy,pomyślunku koncepcji rozwoju i aby z miasta był zaścianek i jak droga to u sąsiada koło mnie broń Boże.

    • 2 0

  • Obiektywny.

    Niechęć autora do tej inwestycji widoczna aż nadto, tak jak jego poprzednie artykuły na temat trasy tramwajowej Południe-Wrzeszcz wręcz na NIE.Panie redaktorze to nie jest tylko dla pana ta inwestycja trochę OBIEKTYZMU!!!!!

    Może nastepnym razem ktoś inny się podemie napisanie kolejne artykułu na ten temat.

    • 1 1

  • jestem załamany

    na stare lata przeprowadziłem się na Orłowską, żeby mieć tu ciszę, spokój i w miarę czyste powietrze. Jak myślicie - za ile lat to skończą? Zdążę się stąd jeszcze wyprowadzić?

    • 1 1

  • Czyżby chcieli częściowo zlikwidować Park Reagana? (2)

    I na zawsze zniszczyć spokój okolicznych mieszkańców?

    • 2 2

    • (1)

      Gorzej - chcą zasypać morze.

      • 2 1

      • Miało być śmiesznie ale nie wyszło?

        • 0 0

  • Niechęć

    Z treści artykułu wyrażnie widać niechęć autora do budowy tej trasy. Trzeba mieszkać w Osowej lub Chwaszczynie aby zrozumieć potrzebę tej iwestycji. Mam nadzieję, że wcześniej niż póżniej ona powstanie.

    • 3 2

  • Tę funkcję miała pełnić Slowackiego w połączeniu z tunelem. Takie były "papiery" dla Unii. Połączenia "tunelu" ze Słowacjiego nie ma...
    To gdzie jest kasa?

    • 1 0

  • wprowadzenie tirów w pas nadmorski

    Jest po to żeby kierowcy tirów mogli podziwać krajobrazy ktorych nie widzą jadąc obwodnicą

    • 2 0

  • Obiecanki cacanki (12)

    A głupiemu radość

    • 33 64

    • (5)

      To jest ostatnia szansa, aby wybudować DZ z pomocą środków EU. Cóż wielu woli niekończące się debaty, bo wtedy czują ważni

      • 6 4

      • nie, wielu woli nie marnowac ani zlotowki na glupie inwestycje (4)

        Lepiej stac w miejscu niz szybko biec w zlym kierunku.

        DZ w takiej formie, z tunele jest zlym pomyslem. Droga Czerwona to kompletny debilizm.

        • 1 1

        • (3)

          Jasne, wg Ciebie to zły pomysł, ale na pytanie co zrobić np w Oliwie nikt nie ma lepszej realnej recepty.

          • 1 0

          • Jak to nikt nie ma? (2)

            Wielu ma, tylko zakute lby nie potrafia wyjsc poza pewien schemat myslania.

            Co jest problemem Oliwy?
            - za wiele samochodow

            Dlaczego jest tak wiele samochodow?
            - bo ludzie chca przyjechac

            Dlaczego nie jada czym innym?
            - bo jest slabe czasowo

            PKM: "ekspres osowski" - Osowa-Wrzeszcz w mniej niz 20minut jest calkowicie realne.
            buspas wzdluz spacerowej w strone Oliwy: chcesz jechac samochodem - jedz, ale obok masz autobus, ktorym bylbys 20 minut szybciej.

            To, ze Ty ze Szwagrem nie wiecie, ze sa inne sposoby to nie znaczy, ze caly swiat ocenia wszystko "na chlopski rozum".

            • 0 0

            • (1)

              PKM jest od roku, a korki w Oliwie są nadal.
              Buspas do nikąd, chyba iż w Oliwie wyburzysz kilkanaście domów.

              Szukaj dalej, może kiedyś dojdziesz jednak do wniosku, iż bez tunelu nic się nie zmieni.

              • 0 0

              • i te samochody z tunely rozumiem chca sie przejechac po Drodze zielonej?

                Bo jesli nie tylko jada na przejazdzke, ale chca dojechac do konkretnego punktu w miescie, to wtloczyly jeszcze 20 tys. samochodow na juz zapchane ulice.

                Gdzie sie pomieszcza, gdzie zaparkuja? Drogi to naczynia polaczone. Im wiecej samochodow wjedzie na Droge Zielona, tym wiecej trzeba dla nich miejsca na Dolnym Tarasie. Naprawde to przerasta wasze pojmowania swiata?

                • 0 0

    • (2)

      30 lat Gdańsk budował Słowackiego - poczekamy jeszcze 40

      • 3 7

      • Oby idiotyczne pomysly na budowe Drogi Zielonej w takiej formie NIGDY nie zostaly zrealizowane

        podobnie jak Droga Czerwona

        • 3 2

      • przez dziady z warszawy

        • 3 2

    • Kielnienska jakoś nad wyraz szeroka na tej wizializacji. (1)

      Chodniki, miejsca parkingowe, zieleń... Za piękne to jest aby było prawdziwe.

      • 33 4

      • Oczywiście że tam nie ma tyle miejsca tak jak na wizualizacji, no ale trzeba omamić ludzi

        • 4 3

    • Dobrze wiemy że w Gdańsku jak się coś zaplanuje to to prędzej czy później zbudują

      Tylko z dwóch rzeczy wolałbym tylko tunel

      • 7 2

  • Stare pryki dalej chcą niszczyć Gdańsk! (40)

    Czy może poszły już koperty od lobby drogowego i teraz trzeba się odwzajemnić?

    Mieszkańcy was rozliczą za to przy najbliższych wyborach. A może nie będą musieli bo wcześniej CBA wyprowadzi was w nowej biżuterii.

    Jedyna nadzieja w tym że rząd zablokuje finansowanie z UE dla tej inwestycji.

    • 191 241

    • (21)

      Po co wydac 2 mld na tunel (dojazd do osowy i dalej )? . Dodatkowo ten tunel bedzie glownie sluzyl ludziom dojezdzajacym z poza gdanska , ktorzy nie placa tu podatkow ! kiedy wreszcie dokoncza Slowackiego ?

      • 60 23

      • zamiast zbudować tramwaj lub coś takiego z Osowej do Oliwy (7)

        to wpuszcza więcej złomu. No to zapcha się jescze bardziej. Będzie jeszcze więcej smogu, huku, korków, nerwów, niebezpieczeństw.
        Też mi rozwój.

        • 28 8

        • (1)

          Cały świat rozwija sieć dróg tylko poparańcy wolą wydać te 2mld na 500+ i radio M.

          • 12 28

          • podaj przyklady cywilizowanych krajow, gdzie takie rzeczy sie teraz robi

            owszem, takie bledy robiono dawniej, a wschod nadal probuje "dogonic" zachod i teraz te bledy popelnia.

            W wielu miejscach Europy dzis sie wlasnie przebudowuje/likwiduje takie drogi. Tu powinno powstawac miasto (mowie o Letnicy i dzialkach miedzy Wrzeszczem i Brzeznem). Spokojnie 20-30 tys ludzi moze tam zamieszkac. Do tego mogloby tu powstac tez troche biur i przestrzeni publicznej w stylu Wajdeloty.

            Wtedy jeszcze przywrocic SKM i poprawic komunikacje publiczna i bedzie prawdziwe miasto, a nie autostrada i kilka wiezowcow dla turystow. A Gdanszczanie niech sobie zyja na Szadolkach...

            • 2 1

        • (4)

          Masz pieniądze na taki tramwaj? Albo chociaż szanse na dofinansowanie z EU?

          • 7 20

          • nie, mamy PKM (3)

            ktora moglaby jezdzic np. 2 razy na godzine jako "ekspres osowski" na trasie Osowa - Wrzeszcz, bez zatrzymywania sie na kolejnych przystankach.

            Za 30 milionow zlotych mozna zbudowac buspas w strone Oliwy z Osowy wzdluz spacerowej. Wtedy w Osowej P&R i nie tloczyc jeszcze wiecej samochodow na dolny taras, ale dac ludziom alternatywe.

            Co wiecej, jesli to ma sluzyc tylko Osowianom (tu mi czolg jedzie), to pytania:
            - jakim cudem chca wziac fundusze na trasy tranzytowe?
            - czy zamiast wydawac 2mld zlotych na 15 tys mieszkacow, nie byloby lepiej kupic im za polowe tej ceny 10 tys. mieszkan np. w Letnicy, skoro tak niezwykle mocno musza codziennie przyjezdzac do miasta, to moze warto zamieszkac w miescie.

            • 11 4

            • (1)

              Człowieku jakie 2 mld zł? Jeśli już to 15-30% z tej kwoty. I czy nie wiesz, iż Osowa to zarówno bloki, jak i domy - myślisz iż właściciele domów chcieli by mieszkać w blokach z których wczesnej uciekli.

              Buspas po Spacerowej nic nie rozwiąże, bo i tak problem leży w Oliwie.

              ps. Osowa jest dzielnicą Gdańska, więc raczej z Osowej nie przyjeżdża się do miasta.

              • 2 5

              • ich sprawa, gdzie chca mieszkac

                ale wtedy niech nie placza, ze maja korki. Nie mozna zjesc ciastko i miec ciastko.

                Chcesz mieszkac poza miastem - spoko. Jednak to juz twoj problem, ze duzo czasu zajmuje dojazd.

                • 2 1

            • Bravo !dla gdanska najlepiej by bylo odlaczyc Osowe.niech bedzie osobna gmina.taniej niz ich przesiedlac .To nie jest ironia ...

              • 3 2

      • a po co konczyc slowackiego? (10)

        ktos z zaspy jak chce wyjechac z miasto, to tunelem i na POG -> A1/S7/S6

        ktos z Wrzeszcza juz ma Slowackiego. Co to za dziwne manie robienia tras tranzytowych przez srodek miasta? Ludzie, tam jest tyle terenu, gdzie mozna stworzyc miasto, ze to zbrodnia robic tam autostrade.

        Autostrade w srodku miasta, a ludzi pod wysypisko - to jest gdanska szkola urbanistyki!

        • 17 8

        • (6)

          Trasa Słowackiego jest po to aby zapewnić dojazd mieszkańcom Wrzeszcza, Zaspy, Przymorza i Żabianki do tunelu. W tej chwili wszyscy jadą przez pas nadmorski bo nie ma innego wyjścia - po dokończeniu Trasy Słowackiego ruch w pasie nadmorskim się zmniejszy i nie trzeba będzie budować Drogi Zielonej za 2 miliardy.

          • 6 2

          • jest wiele innych wyjsc (5)

            Od bardzo niepopularnych jak chocby oplaty za wjazd na dolny taras, po glupie jak rozbudowa dwupasmowych drog tranzytowych.

            Od wezla Marynarki Polskiej, wzdluz dzisiejszej Drogi czerwoej do potencjalnego skrzyzowania DZ z "brakujacym" odcinkiem Trasy Slowackiego az do skrzyzowania Rzeczpospolitej z Hynka puscic tramwaj.

            Ktos wjezdza tunelem i moze zostawic samochod na wielkim i czesto nieuzywanym parkingu przy stadionie, wsiasc w tramwaj i dojechac, albo do srodmiescia albo do Wrzeszcza szybko i sprawnie.

            Oczywiscie tu jeszcze warto byloby pomyslec nad innymi relacjami dzis strasznie kulejacymi, np. Zaspa - Oliwa (OBC, UG, Alchemia), "Morena" - Oliwa, Zaspa/Przymorze - Wrzeszcz. Skoro na tych odcinkach komunikacja jest tak wolna i nie mozna nigdy na niej polegac, to co dopiero Poludnie - Jelitkowo (godzina w tramwaju!)

            Zbudowanie tej drogi nic nie poprawi w perspektywie 20 lat. Wydanie 2mld zlotych na poprawe warunkow komunikacji zbiorowej mogloby rozwiazac duzo wiecej probemow. Nie mowiac o tym, ze pozwoliloby uwolnic idiotyczne rezerwy terenowe na dolnym tarasie, gdzie mogloby zamieszkac jakies 20-30 tys ludzi, ktorzy - UWAGA - mogliby NIE uzywac samochodu na codzien, bo do pracy mieliby 15 minut pieszo.

            Kreowac miasto, a nie pasywnie reagowac na to, co sie stalo.

            Ile miliardow mamy wydac na drogi, aby ludzie uwierzyli, ze jednak w ten sposob nie uda sie rozwiazac problemow komunikacyjnych. I to nie zlosliwosc, to fakt. Mam samochod, mam rower i czesto jezdze komunikacja publiczna. Kiedy co jest bardziej zasadne. Nie trzeba zakazywac poruszania sie po miescie samochodem, ale nie mozna rujnowac budzetu na tak drogie (w budowie i utrzymaniu) fanaberie. Szkodzace kilku dzielnicom, a lekko odtykajacych innym (przeciez ludzie na Opata nadal beda sie pchac samochodem).

            Kiedys probowano klamac, ze czesc tej drogi to bylyby buspasy. Widze, ze juz uznano, ze nie trzeba

            • 8 3

            • (1)

              Jak opłaty, to też za wjazd na górny taras, wyjazd z miasta, przejazd przez inne miasta. itd.
              Idę o zakład iż szybciej dojedzie się z okoli stadionu do np. Oliwy samochodem niż tramwajem. I co w sytuacji meczu, imprezy na tym stadionie?

              I gdzie chcesz budowa mieszkania, w której rezerwie? DZ (nad morzem)?

              • 0 1

              • Bardziej mialem na mysli rezerwe pod Droge Czerwona

                Ale i okolice Drogi Zielonej to dzisiaj jedne wielkie haszcze.

                odsylam do google map, kto nie wierzy niech spojrzy. Juz sie co prawda powoli maja zabudowywac (zajezdnia Wrzeszcz przy Hallera i Nowa Letnica), ale byloby dobrze najpierw tu zrobic rozsadna analize, plan jak to ma dzialac i gdzie ma isc torowa komunikacja publiczna (lub buspasy), ktora pozwala tam godnie zyc.

                A fakt, ze z Oliwy na stadion jedzie sie szybciej samochodem pokazuje dobitnie, ze nalezy inwestowac w komunikacje publiczna, a nie rozbudowywac drogi.

                Co do meczow - SKM calkiem sprawnie radzila sobie z obsluga nawet najwiekszych wydarzen. Po to wlasnie zostala tam zrobiony przystanek kolei i okazjonalnie pociag jezdzi.

                czy stadion mialby dostarczyc 40 tys miejsc parkingowych i kazdemu jeden pas ruchu? Wolne zarty.

                • 0 1

            • (2)

              na pewno sa potrzebne laczniki tramwajowe :
              zaspa - dworzec wrzeszcz grunwaldzka
              przymorze -skm przymorze - wita stwosza

              ale to by bylo za latwe i za tanie ...lepiej tunel do Osowy

              • 5 1

              • (1)

                "zaspa - dworzec wrzeszcz grunwaldzka "

                A po co Dworzec, lepiej z zaspy do Wrzeszcza przez Miszewskiego

                "przymorze -skm przymorze - wita stwosza "
                Ciekawe jak - linia napowietrzna? Kołobrzeska nie jest z gumy, Bażyńskiego też.

                • 1 1

              • Spojrz chocby na google mapach (jest narzedzie mierzenia odleglosci)

                Bez zadnego problemu da sie zmiescic tam tramwaj, jesli aktualnie planowany jest tramwaj na Bohaterow Getta Warszawskiego.

                Z tym, ze tu mozna zachowac nadal po jednym pasie ruchu.

                • 0 0

        • słynna i przysłowiowa

          • 1 0

        • (1)

          generalnie sie zgadzam ze miejskie autostrady to katastrofa ale ziemia juz zarezerwowana , odcinek krotki a odciazyl by pas nadmorski znaczaco . prosze spojrzec na mape

          • 5 8

          • nie "odciąży" a dociąży,

            tak jak Słowackiego nie jest "wyjazdówką" a przede wszystkim "wjazdówką"

            • 11 3

      • I mówi to człowiek z Banina

        Akurat to będzie droga między innymi dla Osowy czyli dla terenów w Gdańsku.
        Dokończenie Słowackiego jest akurat dla ludzi z poza Gdańska.

        • 11 3

      • nie mieszkasz juz na wsi - usuń sztachety

        • 7 11

    • (5)

      Ale mieszkańcy chcą nowych ulic dla samochodów.

      • 7 22

      • Chwaszczyna i Bojana więc mogą sobie chcieć (2)

        • 16 3

        • (1)

          Mieszkańcy Gdańska chcą nowych ulic. Wiem, są zacofani, bo nie rozumieją "specjalistów"

          • 9 4

          • czyli, ze ogolnie z korkami nalezy walczyc przez poszerzanie ulic w nieskonczonosc?

            Kurde, debile w tak wielu miejsach swiata, ze nie poszerzaja tylko zwezaja, a mimo to ludzie poruszaja sie po miescie sprawniej.

            Pogadam z burmistrzem Londynu, aby i tam wyburzyc czesc miasta, bo przeciez autostrada przez srodem najlepiej sluzy.

            • 0 1

      • ja nie chce (1)

        • 5 3

        • A ja chcę

          • 0 2

    • ślepcy mają nam namalować piękny obraz (2)

      • 15 8

      • (1)

        suweren wybrał takiego prezydenta i co sapiesz! nie możesz się pogodzić z przegraną?

        • 1 1

        • czuje absmak

          • 0 0

    • Pełna zgoda

      Po pierwsze, taka kasa mogłaby w końcu sprawić, że komunikacja miejska przypominała tą na zachodzie. Budowa buspasów, linii tramwajowych, DDRów - tak. Budowa nowych autostrad w mieście - nie, bo to droga donikąd. Chwilowa poprawa, jak na Słowackiego, a potem znowu korki.

      Po drugie, budowa to tylko część wydanej kasy. Potem trzeba wybudowane obiekty utrzymać, jak ECS, stadion, teatry,... To samo dotyczy nowych dróg, szczególnie z tunelami. Koszty przeglądów i napraw będą olbrzymie. Kto nie wierzy, niech pojedzie do Niemiec i zobaczy, ile tam teraz autostrad się remontuje. To są gigantyczne pieniądze, na które bogate Niemcy stać, ale czy nas będzie?

      • 8 6

    • ta wizualizacja to manipulacja (3)

      to te bloki 4-poierowe zostaną zburzone w ramach budowy drogi zielonej? - tak wynika z wizualizacji

      poza tym w ramach budowy drogi biedzie tylko siana trawa?

      Prezydencie najpierw opanuj smród w Szadółkach, budowa drogi to za trudne

      • 35 12

      • Deweloper nie dał ci klamerki na nos w gratisie :) (2)

        Jak kupujesz mieszkanie przy śmietniku to nie liczże fiołkami będzie waniać.

        • 17 14

        • (1)

          zastanow sie co piszesz, wali juz w centrum Gdanska, a czasami juz na Zaspie i Przymorzu

          • 26 7

          • przy północno wschodnich wiatrach wali też w Kolbudach

            • 8 3

    • a gdzie KOD ?

      Jak trasa przez Puszcze to larum, jak przez Park krajobrazowy to ok?

      • 7 13

    • CBA ich rozliczy. (2)

      Nie mogę sie doczekać az wyjdą koneksje z producentami ekranów.

      • 13 10

      • i co z tego jak już będziesz mieszkał w przestrzeni "dogęszczonej" i "umiastowionej"

        • 8 1

      • CBA rozliczy szyszkownika?

        Taaa, szczególnie że to minister Szyszko niemal dziesięć lat temu wprowadził przepisy zawierające najostrzejsze w Europie normy dot. hałasu przy drogach.

        • 18 3

  • Ciekawe jak wielu z krytyków DZ nie ma, nie używa samochodu?

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane