• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny odcinek Chwarznieńskiej do przebudowy. Dodatkowy buspas i parking park&ride

Piotr Weltrowski
27 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Gdynia szykuje się do rozbudowy kolejnego odcinka ul. Chwarznieńskiej - tym razem chodzi o odcinek od ul. Wagnera do węzła Chwarzno. Właśnie ogłoszono przetarg na wykonanie inwestycji, która przewiduje m.in. wykonanie dodatkowego pasa ruchu - buspasa - oraz budowę parkingu park&ride dla ponad 100 aut.



Często korzystasz z parkingów park&ride?

Latem informowaliśmy o planach miasta dotyczących rozbudowy ul. Chwarznieńskiej na terenie Witomina, czyli na odcinku od MałokackiejMapka do SłonecznejMapka.

Teraz zaś ogłoszono przetarg dotyczący odcinka ul. Chwarznieńskiej znajdującego się na terenie Chwarzna-Wiczlina.

Dokumentacja projektowa dla tej inwestycji jest już gotowa. Opracowało ją konsorcjum firm Urban Media Ewa Urban i Rem Projekt Marcin Łukasiewicz. Ten sam wykonawca będzie też odpowiedzialny za prace geodezyjne i nadzór autorski nad samą inwestycją.

Zaś sama inwestycja ukierunkowana jest głównie na zwiększenie komfortu podróżujących komunikacją miejską.

- Główną osią działania inwestycyjnego jest stworzenie sprawnego korytarza dla komunikacji miejskiej. W momencie oddania zostanie wyeliminowana główna przyczyna opóźnień dla podróżujących pomiędzy Gdynią Zachód a centrum Gdyni. W połączeniu z kontrapasem autobusowym będzie to atrakcyjna alternatywa w codziennym poruszaniu się, szczególnie że łączymy ją z parkingiem park&ride - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Inwestycja ukierunkowana jest na poprawienie sytuacji komunikacji publicznej - choćby jeżdżących tą trasą autobusów linii 147. Inwestycja ukierunkowana jest na poprawienie sytuacji komunikacji publicznej - choćby jeżdżących tą trasą autobusów linii 147.
Dokumentacja przewiduje następujący zakres inwestycji:
  • budowę parkingu na 109 aut wraz z przestrzenią dla rowerzystów przy rondzie Chwarznieńska/Wagera, na początku buspasa;
  • przebudowę układu drogowego, w tym nowy pas wraz z przesunięciem chodników i drogi dla rowerów;
  • stworzenie nowej organizacji wjazdu na węzeł Chwarzno, m.in. ze skrzyżowaniem z ul. Krauzego, a także wydłużonym prawoskrętem na Obwodnicę Trójmiasta.

Na oferty dotyczące realizacji inwestycji miasto czekać będzie do 16 listopada. Jeżeli znajdą się chętni, to prace przygotowawcze zacząć mają się jeszcze w tym roku, a sama inwestycja ma być realizowania w przyszłym roku.

Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami podpisanie umowy i pierwsze prace przygotowawcze mają zacząć się pod koniec 2022 roku, a ich główny zakres ma zostać zrealizowany w roku 2023. Zakończenie inwestycji i odbiory planowane są z kolei na rok 2024.

Gdynia pozyskała na inwestycję dofinansowanie zewnętrze o łącznej wysokości ponad 5,5 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (217)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane