• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny odcinek Hallera do remontu

Maciej Korolczuk
7 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Jeszcze tej jesieni kierowcy pojadą nowym odcinkiem al. Hallera między Grudziądzką a al. Płażyńskiego. Jeszcze tej jesieni kierowcy pojadą nowym odcinkiem al. Hallera między Grudziądzką a al. Płażyńskiego.

Odcinek al. HalleraMapka pomiędzy ul. Grudziądzką a al. Płażyńskiego zyska nową nawierzchnię. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na modernizację 600-metrowego odcinka w kierunku Brzeźna. Modernizacja kolejnego odcinka alei łączącej Wrzeszcz Dolny z Brzeźnem potrwa 10 tygodni i realizowana jest ze środków Budżetu Obywatelskiego.



Stan dróg w Gdańsku w ostatnich latach:

Od kilkunastu dni kierowcy i mieszkańcy Wrzeszcza Dolnego i Brzeźna, korzystający z al. Hallera cieszą ze zmodernizowanego odcinka pomiędzy ul. KościuszkiMapkaul. GrudziądzkąMapka.

W poprzednich latach miasto wyremontowało też odcinek od ul. OkrzeiMapka do ul. MickiewiczaMapka oraz od ul. Mickiewicza do ul. Kościuszki. Teraz przyszła kolej na remont ostatniego fragmentu przed al. Macieja Płażyńskiego.

We wtorek Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na modernizację 600-metrowego odcinka w kierunku Brzeźna. Prace mają polegać na wymianie nawierzchni pomiędzy ul. Grudziądzką a al. Płażyńskiego.

Ponadto inwestycja zakłada także remont konstrukcji jezdni, wymianę krawężników, remont zjazdów, zatoki autobusowej i zatoki postojowej, a także regulację pionową studni i włazów, wykonanie oznakowania oraz nasadzenia krzewów i trawników.

To trzeci odcinek al. Hallera w kierunku Brzeźna, który przejdzie remont. To trzeci odcinek al. Hallera w kierunku Brzeźna, który przejdzie remont.
- Konstrukcja nawierzchni na przedmiotowym odcinku al. Hallera jest w złym stanie technicznym i wymaga modernizacji oraz wzmocnienia. Nawierzchnia jest nierówna, wykazuje liczne zapadnięcia wskazujące na utratę nośności oraz wyboje. W nawierzchni występują liczne spękania poprzeczne o charakterze odbitym. Na przedmiotowym odcinku występują spękania siatkowe o różnej intensywności zlokalizowane w większości na prawym pasie ruchu. W nawierzchni występuje dużo łat, czasem na całej szerokości pasa i w różnym stanie. Występują spękania wokół studni i kratek ściekowych. Na przedmiotowym odcinku występują koleiny, zlokalizowane głównie na prawym pasie ruchu - opisują urzędnicy stan techniczny obecnej jezdni w dokumentacji przetargowej.
Jak piszą urzędnicy, głównym celem inwestycji jest "polepszenie warunków bytowych mieszkańców oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Celem pośrednim jest poprawa wizerunku drogi".

Oferty poznamy 22 lipca. Zwycięzca przetargu na wykonanie prac będzie miał 10 tygodni (od dnia zawarcia umowy).

Remonty odcinków al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej zaplanowane są w kolejnych latach. Obecnie trwają prace nad dokumentacją projektową dla poszczególnych fragmentów jezdni. W maju rozstrzygnięto przetarg na dokumentację dla odcinka od ul. Wczasy do al. Płażyńskiego.
W ubiegłym roku wyremontowano odcinku od Okrzei do Mickiewicza i od Mickiewicza do Kościuszki. W ubiegłym roku wyremontowano odcinku od Okrzei do Mickiewicza i od Mickiewicza do Kościuszki.

Opinie (158) 1 zablokowana

  • Remont bez głowy

    Jak remontuje się drogę to trzeba wymienić rury deszczówka-kanaliza a tak studzienki się zapadają,asfalt pęka znowu łaty itd.

    • 0 0

  • Masakra (8)

    Jest gorzej niż było, po cholere te zwężenia i slalom? Ostatnio tylko utrudnia się kierowcom: odwrócony kierunek na Piramowicza, zabrany pas na Grunwaldzkiej i Hallera itp. Niestety ale żyjemy w czasach w których czy chcemy czy też nie musimy korzystać z aut zamiast nam ułatwiać tylko utrudniają życie

    • 63 15

    • (1)

      Ano zwężenia są po to aby za kilka lat znowu ktoś zarobił poszerzając ulicę i tak interes się kręci.
      Miasto absurdu, wsadzcie sobie ten plan transportu zrównoważonego tam gdzie światło nie dociera.

      • 6 1

      • Zwężenia są po to, aby kierowczyki przestrzegały ograniczenia prędkości. Jak jest więcej niż jeden pas, to kierowczyki myślą że to autostrada 140km/h.

        • 1 0

    • NIe musimy, to jest prywatny wybór (2)

      Ok połowa gospodarstw domowych w Gdańsku nie posiada własnego samochodu. Uzależnienie mentalne od samochodu - to się leczy. PS. Slalomy i zwężenia są po to, abyś mógł gdziekolwiek zaparkować na Hallera (zwężenia pozwoliły na wyznaczenie parkingów, bo trawa między drzewami nie do tego służy) a meandrowanie nie pozwala rozpędzać się powyżej 50 km/h aby ludzie z okolic Hallera mieli szansę bezpiecznie przejść przez ulicę. Nie jesteś pępkiem świata, inni mieszkańcy też mają prawo do bezpiecznego i komfortowego życia, w tym zwłaszcza przejścia pieszo przez ulicę.

      • 11 18

      • Mowa o wyremontowanym odcinku - tam zwężenia nie są po to, żeby wyznaczyć miejsca do parkowania tylko po to, żeby jechać slalomem.

        • 4 0

      • Bez urazy

        Jednak często jest to prosty wybór bo komunikacja kuleje. Ja jestem wytrwały i jeżdżę zbiorkomem. Tracę na dojazdy do pracy 1-1.5h.
        Autem trasa zajmuje 20 minut.
        I proszę o link do danych, że połowa nie ma auta

        • 12 1

    • Zwężenia są po to,by piesi bezpiecznie przeszli po pasach.

      Jestem kierowcą, ale akurat to uważam za dobre rozwiązanie.Mnie to nie denerwuje .Denerwują mnie nerwusy za kierownicą, którzy tylko patrzą na swój nos.

      • 6 3

    • Brednie

      Bredzisz
      Masz komunikację miejską.
      Rowerem też możesz jeździć

      • 1 2

    • Kasa

      Tam jest parking. Będzie płatne parkowanie

      • 0 0

  • Hallera

    Co za i**ota siedzi tam za biurkiem i kreśli te zatoczki ,korki tworza urzednicy!!!

    • 1 0

  • zwężenia (2)

    O świetnie dorzucą kolejne zwężenia... tego nam trzeba. Nic tak nie cieszy kierowców jak możliwość spędzenia co raz większej ilości czasu w samochodzie stojąc sobie spokojnie w korkach.

    Mam wrażenie, że osoba która wydaje pozwolenia na te przebudowy lub je wymyśla nigdy w życiu nie jechała ulicą Hallera, albo jest strasznie odrealniona i na co dzień nie korzysta z samochodu.

    • 8 1

    • O to chodzi. Wybierz tramwaj (1)

      Linia na Hallera już jest.

      • 0 2

      • tramwaj

        Rewelacja, jak jest tramwaj to może niech zwiną asfalt bo na co to komu?

        Może niech też zamkną np. lotnisko bo przecież można wszędzie dojechać pociągiem, dopłynąć statkiem lub jakąkolwiek inną komunikacją.

        • 0 0

  • Egzekwowanie ograniczenia prędkości (1)

    Na Hallera jest chyba niby 50, ktorej nikt nie przestrzega, a co rusz przystanek, przejscia, ściezki rowerowe. Albo fotoradar albo zwężenie do jednego pasa na stałe zanim jakiś id1ota kogoś potrąci

    • 0 0

    • tam nie było żadnych wypadków!

      wypadki - średnio jeden na tydzień - są na skrzyżowaniu Kościuszki z Hallera, czyli co?zwężamy skrzyżowanie?

      • 0 0

  • Droga za komuny projektowana jako (4)

    szeroka dwupasmowa aleja staje się uliczką dojazdową do parkingów powstałych z jednego pasa ruchu.Jeszcze ten slalom.Sen pijanego urzędnika

    • 15 4

    • (3)

      Czasy się zmieniają. Skoro ludzie nie potrafią jechać bezpiecznie to trzeba tak robić.

      • 3 6

      • jasne! zwęzimy obwodnicę do 1 pasa, bo tam są wypadki

        • 0 0

      • Od tego są znaki drogowe (1)

        • 3 1

        • Nie działają, a wszędzie policjanta się nie postawi

          Tylko odpowiednia infrastruktura jest w stanie zmusić kierowców do spokojniejszej jazdy.

          • 0 0

  • A mogą tego nie robić? (5)

    Po ostatnim remoncie i zniszczeniu, zablokowaniu ruchu poprzez dziwne szykany jest dramatycznie. Ani wyprzedzić, ani jechać prawym pasem bo co chwila ktoś skręca.

    • 41 16

    • O to właśnie chodziło (2)

      O bezpieczeństwo. Na hallera w tamtym miejscu niepotrzebne są dwa pasy.

      • 19 21

      • Super bezpieczństwo (1)

        Ludzie teraz gazują ile wlezie w odcinkach kiedy można wyprzedzać, jest 3 razy głośniej niż było...beznadziejna inwestycja. mogę zmienić nazwę z aleji na ulicę, bo przestaje być aleją

        • 12 4

        • To trzeba zwęzić wszędzie

          Nie będą gazować. Tylko fizyczna bariera na niektórych działa.

          • 0 0

    • nie można jechać "normalnie", czyli 70-80 bez patrzenia na boki. ehh.

      • 13 1

    • Jeżdżę tam codziennie. Nie ma żadnego dramatu, chyba że masz na myśli, że w czasie jazdy trzeba co jakiś czas przekręcić kierownicę.

      • 16 5

  • kogoś z urzędu znów słońce przygrzało (3)

    ciekawe czy ktoś pomyślał o karetkach które często jadą tą drogą do szpitala na zaspie. Wystarczy większy ruch albo więcej samochodów do skrętu to kareta stoi jak koń w piachu bo nie ominie skoro jeden pas zabrany...pomijam slalom gigant. Najwyraźniej żaden bezmózg z urzędu nie jechał w roli pacjenta, a najwwyraźniej by się przydało to może by się otrząsnął jeden z drugim z głupich decyzji...bak już wulgaryzmów na to co ta banda wyprawia

    • 22 5

    • (2)

      O karetki się nie boj

      • 2 5

      • (1)

        a co rowerem je zastąpisz?

        • 4 3

        • Rydwanem

          • 0 0

  • Drobne mi się nie zdradzają (1)

    jak słyszę o "zrównoważonym rozwoju miasta". Jakie to szkoły trzeba pokonczyć, żeby coś takiego wymyślić jak te udoskonalenia na Hallera. Kolejna kompromitacja władz Gdańska. Ale czego tu oczekiwać jak wg nich "zatoczki autobusowe generują korki" (to słowa jednego z urzędników).

    • 5 1

    • Zatoczki autobusowe przede wszystkim spowalniają autobusy

      Szybkość komunikacji miejskiej to priorytet

      • 0 1

  • Miasto rośnie, wiecej ludzi - wiecej aut - wiec logiczne że "zmniejszamy przepustowość" ..yyyy (1)

    Tak, z 2 pasów zróbmy jeden to akurat polepszy sprawę - Tam ktoś ma ostry niedorozwój umysłowy. To zapewne efekt dachowania w inkubatorze co wywołało ukryty wstręt do motoryzacji jak i ogólne ograniczenie rozwoju substancji szarej.
    Skończą osiedle Letnica, cała baza autobusowa przy Hallera ma być zamieniona na osiedle, potem nowe zabudowania wzdłuż nowej uczniowskiej - taaaak mniej pasów tego nam potrzeba.

    • 3 1

    • Tak, dokładnie

      Teraz jest szeroka i prosta dwupasmowa droga. Aż prosi się by jechać samochodem. W konsekwencji więcej osób wybiera auto. Jest większy hałas i zanieczyszczone powietrze. Korki wcale nie maleją.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane