• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacja w Gdańsku: nowa linia autobusowa i nowy dyrektor

Szymon Zięba
2 września 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowa linia 120 łączy Siedlce, Chełm i Ujeścisko z Nową Bulońską. Autobusy zatrzymają się na przystanku przy Szkole Podstawowej nr 6. Nowa linia 120 łączy Siedlce, Chełm i Ujeścisko z Nową Bulońską. Autobusy zatrzymają się na przystanku przy Szkole Podstawowej nr 6.

Wraz z początkiem nowego roku szkolnego, mieszkańcy gdańskiego Południa zyskali dodatkowe połączenia w komunikacji miejskiej. Od początku września autobusy linii 120 łączą ul. Stężycką - przez Ujeścisko - z Siedlcami. Co więcej, przystanki linii autobusowych 120, 156, 164 pojawią się też przy Szkole Podstawowej nr 6 i Przedszkolu nr 68.. Od dziś gdański Zarząd Transportu Miejskiego ma też nowego-starego dyrektora. Oficjalną nominację odebrał dotychczasowo pełniący obowiązki dyrektora, Sebastian Zomkowski.



Będziesz korzystać z nowej linii autobusowej?

Gdańscy samorządowcy podkreślają, że pojawienie się linii 120 to naturalna konsekwencja rozwoju południowej części miasta.

- Powstają tu nowe osiedla i placówki edukacyjne, a co za tym idzie zwiększa się liczba osób podróżujących komunikacją miejską. Przebudowany układ drogowy pozwolił na wytyczenie trasy autobusu z Siedlec do granic miasta, by obsłużyć po drodze m.in. nową Szkołę Podstawową nr 6 i sąsiadujące z nią z przedszkole - dodaje Piotr Borawski, zastępca prezydenta ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.
Trasa linii 120 rozpoczyna się na Siedlcach i wiedzie ulicami: Kartuską - Łostowicką - Havla - Łódzką - Warszawską - Piotrkowską i Nową Bulońską. Tam autobusy zatrzymają się na przystanku przy Szkole Podstawowej nr 6. Następnie trasa przebiega Nową Bulońską , Jabłoniową, Lubowidzką Stężycką.

Przedstawiciele ZTM podkreślają, że mieszkańcy osiedli przy ul. Stężyckiej zyskają dzięki połączeniu autobusowemu nie tylko możliwość transportu dzieci do placówek edukacyjnych, ale też dojadą do węzła przesiadkowego Siedlce...

- ...skąd w kilka minut dostaną się do Śródmieścia Gdańska - precyzuje Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM i podsumowuje, że docelowo, po przebudowie ul. Stężyckiej, trasa tej linii zostanie wydłużona w kierunku Kiełpina Górnego, Kokoszek i Matarni.

ZTM po ośmiu miesiącach oficjalnie ma nowego dyrektora



Początek września to nie tylko zmiany w gdańskiej komunikacji, ale też i w strukturach kadrowych przewoźnika, choć w tym przypadku można mówić właściwie o kosmetyce.

W poniedziałek wiceprezydent Piotr Borawski poinformował, że prezydent Aleksandra Dulkiewicz na stanowisko dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, oficjalnie powołała Sebastiana Zomkowskiego. Od odwołania w lutym tego roku Jerzego Dobaczewskiego, przez osiem miesięcy, był on "pełniącym obowiązki" dyrektora.

O "nowym" stanowisku Sebastiana Zomkowskiego poinformował wiceprezydent Piotr Borawski. O "nowym" stanowisku Sebastiana Zomkowskiego poinformował wiceprezydent Piotr Borawski.
- Wspólnie będziemy w najbliższych miesiącach wprowadzać znaczące i oczekiwane zmiany w naszej komunikacji miejskiej - napisał Piotr Borawski.

Rozkład jazdy ZTM w Gdańsku



Sebastian Zomkowski z komunikacją miejską związany jest od 1997 r. W swojej karierze pracował jako obserwator ruchu, był motorniczym, po czym awansował na stanowisko specjalisty ds. eksploatacji. Funkcję zastępcy dyrektora ZTM ds. przewozów pełnił od 2009 roku. Odpowiadał m.in. za siatkę połączeń, rozkłady jazdy, bieżącą organizację funkcjonowania komunikacji miejskiej. Opracował m.in. koncepcję organizacji komunikacji miejskiej podczas Euro 2012, Zlotu ZHP "Gdańsk 2018".

Miejsca

Opinie (263) 4 zablokowane

  • Jakie zmiany.

    Ciekawe jakie zmiany w komunikacji w tym rejonie miasta nastąpią gdy zostanie uruchomiony tramwaj na nowej bulońskiej?I czy budowa linii tramwajowej wraz z budową nowej warszawskiej ruszy jeszcze w tym roku?

    • 10 0

  • (1)

    A co z autobusem 111 dlaczego nie jeździ przez Szafranie Jarmark Dominikanski się już skończył

    • 3 2

    • a po co ma stać na Długich Ogrodach bo kierowcy zaparkowani na środku ulicy albo jechać przez Toruńską i Rzeźnicką i objazdem do Centrum? Traci na tym tyle, że szybciej jest pieszo

      • 0 0

  • (4)

    Nowy dyrektor dostał auto służbowe, czy jeździ do pracy komunikacja miejska ?

    • 17 2

    • (1)

      ;)

      • 3 0

      • Jeździ tramwajem. O dziwo w tłoku

        • 1 0

    • (1)

      w ZTM nikt nie używa komunikacji miejskiej. Widać po trasach, rozkładach i czasach przejazdu.

      • 3 1

      • Widać nie masz pojęcia o czym piszesz.

        • 0 0

  • 120 miało jeździć do lotniska! :-( (2)

    Super! Tyle, że pierwotnie wg ZTM ta linia miała kursować aż do lotniska :-(
    I razem z przedłużoną linią 169 (Oliwa - Osowa - lotnisko) byłoby w końcu bezpośrednie połączenie autobusowe zachodnich dzielnic Gdańska!
    A tak - nic z tego. Podobno przeszkodą w przedłużeniu 120 jest fatalny stan Stężyckiej właśnie :-(
    Ale może uda się ją naprawić - w tym roku ktoś zgłosił do BO ogólnomiejski projekt Autobus Górnego Tarasu (ma nawet stronę na FB). Jak projekt wygra, ZTM nie będzie miał opcji i będzie musiał dotrzymać słowa i przedłużyć linię 120 do lotniska... Zobaczymy :-)

    • 7 2

    • oby jak najszybciej to nastapila (1)

      dojazd do Matarni tez by się przydal

      • 4 0

      • Nawet gdyby !

        To kosztem np . częstotliwości 210 !!!

        • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (5)

    Nie bardzo rozumiem dlaczego nie ma bezpośredniego autobus pomiędzy np pętla świętokrzyska a pkm jasień, albo pętla świętokrzyską i skm śródmieście. W tym momencie mamy autobus np 155 z pętli LS jedzie na Jasień 30 minut, taki sam autobus puszczony AK pojechałby w 15.

    • 41 8

    • Do śródmieścia skm masz tramwaje. Mało?

      • 13 7

    • eee..., Polska w ruinie, białe jest czarne?

      czy zmieniliśmy przekaz?

      • 1 1

    • Też mnie zawsze dziwiło dlaczego nie ma pojedynczych linii, które się zatrzymują rzadziej, ale jadą przelotowo. Mam na myśli kilka rejonów. Np z dworca na lotnisko; z fashion house na dworzec; z wrzeszcza na lotnisko; z oliwy na lotnisko. Niech się zatrzymują, ale dosłownie przy wielkich węzłach komunikacyjnych jak dworzec lub wielkie skrzyżowania, gdzie przejeżdża wiele linii autobusowych czy tramwajowych.

      Bardzo zniechęcające jest kiedy autobus z dworca na lotnisko zalicza wszystkie małe zakątki po drodze. Jedzie on bardzo ale to bardzo długo. 90% ludzi i tak wsiada na poczatku (dworzec/lotnisko i Intel).

      • 6 3

    • Połączenie p. Świętokrzyska z skm śródmieście? Faktycznie nie ma hahaha. Tramwaje ? Znasz?

      • 3 4

    • Tramwaj jedzie przez dwie duże dzielnice, zabiera mnóstwo pasażerów. Cały przejazd zajmuje około 35 minut. Znowu samochodem z pętli dojadę na SKM Śródmieście w 12-15 minut niezależnie od ruchu i godziny. Wystarczy pojechać małomiejska i przy Raduni. Tutaj chodzi o to ze niektórym bardziej opłacałoby się cofnąć na pętle żeby pojechać autobusem. Niż pchać się tramwajem. Prawda jest taka że transport publiczny w Gdańsku kuleje. Na trasach brakuje bus pasów, trasy są długie, tak żeby zabierały jak najwiecej osób i jednocześnie najwiecej zarabiały. Moim zdaniem powinny natomiast zwozić ludzi na pętle i stamtąd powinny być bezpośrednie pomiędzy głównymi środkami komunikacji skm/pkm.
      Chciałbym zobaczyć ankietę o ile dłużej dojeżdżasz komunikacją niż samochodem do pracy.
      Oczywiscie nie jestem fachowcem. Nie znam sie na tym ale widzę pewnie niedociągnięcia na tle innych miast. Fakt jest mało kierowców autobusów/ taboru autobusów ale moim zdaniem można dużo poprawić i mam nadzieje ze nowy dyrektor się tym zajmie. Bo są potrzebne globalne zmiany. Czego oczywiście życze sobie i Wam. Dzisiaj różnica przejazdu pomiędzy samochodem osobowym a komunikacja z mojego miejsca zamieszkania do pracy to 30 minut. Byłoby 10-15 z chęcią bym się przesiadł...
      Pozdrawiam.

      • 4 1

  • Seba bierz się za tą stajnię augiasza (6)

    Brak buspasów, tramwaje stojące na każdych światłach, częstotliwość jak w pekaesie na prowincji... masz co robić

    • 15 6

    • Ale się ubawiłem . (3)

      Seba tyle może ile Dulkiewicz mu pieniędzy łaskawie da na km . Z własnych nie dołoży - i tak kupił sobie prywatny tramwaj !!!

      • 5 1

      • To fajny chłopak jest, ale mógłby walnąć pięścią w stół Olce (2)

        Z tą ilością kasy to za wiele nie zdziała poza przesunięciem odjazdu z 8:54 na 8:55

        • 3 0

        • To się ubawiłem :-D (1)

          "to fajny chłopak jest"

          • 0 0

          • A nie?

            Lubimy Sebka

            • 0 0

    • Oceń... (1)

      Nie wiem kto pisze te komentarze...
      Czy Wy jesteście oderwani od rzeczywistości? Przecież Pan Sebastian Zomkowski "pracuje" w ZTM od 2009 roku. Należy konkretnie pie.rznąć w blat i powiedzieć: chłopie przez 10 lat nie zrobiłeś kompletnie nic!
      Kiedy na jednym ze spotkań z kierowcami w siedzibie ZTM jeden z kolegów zadał kilka sensownych i trudnych pytań nie był pan w stanie prawdziwie odpowiedzieć i...
      schował głowę w piasek.
      A pytań jest bardzo dużo. Gdyby doszło do otwartego spotkania to argumentami zostałyby wytknięte panu Sebastianowi błędy jego pracy z ostatnich 10 lat- zostałby dosłownie ztorpedowany w 100%. Gdyby ludzi mieli świadomość jakie buble wprowadzał i będzie wprowadzał ich super dyrektor do systemu przewozów autobusowych w Gdańsku to podejrzewam, że ze skutkiem natychmiastowym podałby się do dymisji i to publicznie. Ale ludzi nic nie wiedzą. Tylko codzienne niespodzianki. Bo przecież po co zrobić realny rozkład jazdy skoro można usiąść przed komputerem, moment i zrobione a inni niech się martwią. Obecnie komunikacja miejska w Gdańsku jest na wykończeniu. Stanowiska obsadzane kolesiami, którzy o komunikacji nie mają pojęcia. Co z tego, że ktoś był kirowcą czy motorniczym 20 czy 30 lat temu? I dzisiaj śmiało twierdzi: ja wiem jak to jest! Nie nic nie wiesz!
      Przez te lata miasto bardzo się rozbudowało, powstały nowe osiedla, ulice, przybyło mnóstwo samochodów oraz pasażerów a podejście do komunikacji z lat 80-tych, czy 90-tych. I o czym my tu mówimy. Jakość, jakość i jeszcze raz jakość! Kupuje się piękne nowoczesne autobusy, a rozkłady jazdy rajdowe. W taki sposób to my nigdy nie zbudujemy komunikacji na miarę XXI wieku i to w takim pięknym mieście jakim jest Gdańsk.

      • 1 1

      • Dodatkowo

        Dodatkowo, poza zmienionymi z głową na karku i praktycznym doświadczeniem rozkładami jazdy, sterowana sygnalizacja świetlna, priorytetowa dla pojazdów komunikacji, bus pasy i dopiero zaczęłoby to działać jak w cywilizowanych miastach cywilizowanych krajów

        • 0 0

  • 120 parę lat temu (2)

    jeździł z Jana z Kolna na Dolne Miasto.

    • 1 0

    • 121 jeździł

      • 2 0

    • 120 parę lat temu

      To z Wałowej na Sztutowską pałętał się pomiędzy 112, 186, 164, 181, 166 i to było parę lat :) temu

      • 0 0

  • Kiedy buspas na Łostowickiej w stronę AK?

    Przecież ta nowa linia, w godzinach popołudniowego szczytu, będzie łapać na dzień dobry opóźnienie.

    • 12 1

  • a w Osowie dalej nic (3)

    przeciez to tylko 16 000 mieszkancow...

    • 8 2

    • Czekamy na ZTM (1)

      Nie ogarniają rozkładów - tak podaje rada dzielnicy.

      • 1 1

      • Dostaliscie 269 A niedługo przedłużenie 169 do lotniska

        • 1 2

    • W Osowej, a nie w Osowie.

      • 1 1

  • od 1 wrzesnia mieli otworzyć zjazd i wjazd na Armii Krajowej z Jabłoniowej i co?? cisza

    • 11 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane