• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacyjne cuda w Trójmieście

(boj)
8 sierpnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Trasa Kwiatkowskiego połączy estakadę wiodącą z portu z obwodnicą Trójmiasta. Koszt budowy to 240 mln zł. Trasa Kwiatkowskiego połączy estakadę wiodącą z portu z obwodnicą Trójmiasta. Koszt budowy to 240 mln zł.
Linia tramwajowa na Chełm, która zacznie powstawać jesienią pobiegnie wzdłuż ul. Armii Krajowej... Linia tramwajowa na Chełm, która zacznie powstawać jesienią pobiegnie wzdłuż ul. Armii Krajowej...
Najpóźniej we wrześniu drogowcy zabiorą się za budowę Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. A za dwa lata - choć dziś to brzmi jak sen szaleńca - w Gdańsku ruszy budowa linii tramwajowej na Morenę. Wszystko dzięki pieniądzom z Brukseli.

Za miesiąc ruszy wreszcie ostatni etap najstarszej inwestycji drogowej nowoczesnej Europy. Wiceprezydent Gdyni Marek Stępa na razie jest tajemniczy, ale przyznaje: - Wszystko jest zapięte na ostatni guzik. Niewykluczone, że prace rozpoczną się jeszcze przed początkiem września.

Trasa Kwiatkowskiego połączy estakadę wiodącą z portu z obwodnicą Trójmiasta. Koszt budowy to 240 milionów złotych. Trzy czwarte z tego pokryje Unia Europejska. Prace potrwają 20 miesięcy. Pierwszy etap budowy tej drogi rozpoczął się w... 1974 r.

Jakby tego było mało gdyńskie trolejbusy dostały nową pętlę. Zakończyła się rozbudowa sieci w dzielnicy Dąbrowa. Jej ostatnim elementem był obiekt na Kaczych Bukach. - To jest sukces na miarę krajów najbardziej dbających o środowisko naturalne, takich jak Szwajcaria. Wprowadzamy takie same trolejbusy oraz instalowane są takie same rozwiązania techniczne w zakresie sieci - wyjaśnia dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej Olgierd Wyszomirski.

Wcześniej gdyńskie trajtki dostały nową pętlę na Miętowej. W sumie powstało ponad 10 kilometrów nowej trakcji.

Za to ekspansję tramwajową zapowiadają władze Gdańska, które zapowiadają budowę linii tramwajowej na... Morenę. To druga po trasie na Chełm proekologiczna inwestycja transportowa w grodzie nad Motławą. Tramwaj pojedzie z pętli na Siedlcach. Wyjaśnia Antoni Szczyt, zastępca dyrektora wydziału polityki komunalnej gdańskiego magistratu: - Nowe tory zaczniemy układac od dzisiejszej pętli tramwajowej, poprzez ul. Nowolipie, aż do Schuberta. Ale to na razie melodia przyszłości. Do połowy przyszłego roku musimy przygotować całą dokumentację. Inwestycja ma kosztować około 200 milionów złotych. To starczy na nowe tramwaje, budowę nowej i modernizację części starej linii.

Projekt ma także dostać wsparcie z Unii Europejskiej, a pierwsze prace budowlane powinny ruszyć za dwa lata. Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej na Chełm ruszy już jesienią br. Latem rozstrzygnięto przetarg na firmę, która położy tory i wybuduje przystanki tramwajowe.
(boj)

Opinie (111) 10 zablokowanych

  • Pozdrowienia

    Bolku,Bolku mój przyjacielu mam dla Ciebie kilka skrzynek wina na przyjęcie.

    • 0 0

  • to bedzie tak jak priorytet na Chełm

    robota idzie aż furczy a ma być koniec w 2008 roku na początku ahahahahahahahahahahahahahaha

    • 0 0

  • Faktycznie cuda,

    tematy niesmiertelne i jak dotychczas tylko na papierze .
    Estakada Kwiatkowskiego jest juz starsza od grodziska w Sopocie i dalej straszy .
    Tramwaje na Chelm jeszcze w powijakach , ale w miedzyczasie nastapilo juz niepokalane poczecie tramwaju na Morene .
    Wszystko to przypomina budowe autostrad w Polsce .
    Glupie sprawy automatow biletowych dla SKM-ki , czy wspolnego biletu dla Trojmiasta pozostaja nierozwiazane .

    • 0 0

  • Ja już jeżdzę..

    wajwajem na Chełm a Wy?

    • 0 0

  • Chyba wybory idą bo obietnice się sypią jak z worka.

    • 0 0

  • na Morenę czyli na Suchanino

    jeżeli mr Szczyt nie rozróżnia tych dwóch dzielnic to to już szczytówa!A swoją drogą na Suchanino tramwaj budowano już przed wojną, ale niestety nie zdążyli. A Polacy oczywiście już nie podjęli się tego choć wystarczyło położyć torowisko (roboty ziemne wykonane).

    • 0 0

  • Na Morene..

    to ja bym puścil tramwaj ale..wodny

    • 0 0

  • Wybory, ale coś się robi

    To bardzo dobrze, że coś się robi i w Gdyni i w Gdańsku. Z tym że ta Estakada to jest już śmieszne. Mówi się o niej od 2004 roku, że będzie i że to świetne połączenie z portem i przyszłą A1. TO WSZYSCY WIEDZĄ!! Zacznijcie ją wreszcie kończyć!!

    A co do tramwaju na osiedle Morena, to nie jest żaden cud, ale po prostu elementarna konieczność. Dzielnica prawie w centrum, a połączenia ma jak z XIXw. Wszędzie wąsko i zakorkowane.
    Tak naprawdę to rozmach by był w przypadku takich inwestycji szynowych:
    1. Szybka kolej do Lotniska np. Gdynia Gł- Rębiechowo
    2. Szybka kolej z Wrzeszcza- Lotnisko- Żukowo
    3. Rozbudowa linii kolejowej z Osowej w stronę nowych dzielnic Gdyni - Chwarzna, Wiczlina, tam gdzie jest już Sokółka

    To by były wizjonerskie inwestycje, a nie podniecanie się naprawianiem zaniechań sprzed 30-40lat!!

    • 0 0

  • Priorytet to:
    1. Szybki tramwaj z Wrzeszcza na lotnisko
    2. SKM do Pruszcza z przystankiem przy Urzędzie Miasta

    Reszta to pieprzenie o d..e Maryni
    Zapowiedzi, obietnice, wszystko dopięte itd. itd. a tramwaju na Chełm jak nie było tak nie ma, most do nikąd straszy pustką, Tiry rozjeżdżają miasto, ostatnie przejście podziemne 20 lat temu, korki, korki i korki...
    Wiat budyń i Szczyt, wiwat Gdańsk

    • 0 0

  • Zjazd z estakady

    wreszcie... szkoda, że o 30 lat za późno. ale lepiej późno niż wcale. gdybyśmy za komuny dokończyli budowę, już dziś gdynia zarobiłaby na tym spokojnie więcej niż cały koszt budowy. To powinno być wpisane do księgi rekordów. Kilka kilometrów budowanych ponad 30 lat.
    Ziści się wreszcie sen prof. Andruszkiewicza.... :-)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane