• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacyjne cuda w Trójmieście

(boj)
8 sierpnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Trasa Kwiatkowskiego połączy estakadę wiodącą z portu z obwodnicą Trójmiasta. Koszt budowy to 240 mln zł. Trasa Kwiatkowskiego połączy estakadę wiodącą z portu z obwodnicą Trójmiasta. Koszt budowy to 240 mln zł.
Linia tramwajowa na Chełm, która zacznie powstawać jesienią pobiegnie wzdłuż ul. Armii Krajowej... Linia tramwajowa na Chełm, która zacznie powstawać jesienią pobiegnie wzdłuż ul. Armii Krajowej...
Najpóźniej we wrześniu drogowcy zabiorą się za budowę Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. A za dwa lata - choć dziś to brzmi jak sen szaleńca - w Gdańsku ruszy budowa linii tramwajowej na Morenę. Wszystko dzięki pieniądzom z Brukseli.

Za miesiąc ruszy wreszcie ostatni etap najstarszej inwestycji drogowej nowoczesnej Europy. Wiceprezydent Gdyni Marek Stępa na razie jest tajemniczy, ale przyznaje: - Wszystko jest zapięte na ostatni guzik. Niewykluczone, że prace rozpoczną się jeszcze przed początkiem września.

Trasa Kwiatkowskiego połączy estakadę wiodącą z portu z obwodnicą Trójmiasta. Koszt budowy to 240 milionów złotych. Trzy czwarte z tego pokryje Unia Europejska. Prace potrwają 20 miesięcy. Pierwszy etap budowy tej drogi rozpoczął się w... 1974 r.

Jakby tego było mało gdyńskie trolejbusy dostały nową pętlę. Zakończyła się rozbudowa sieci w dzielnicy Dąbrowa. Jej ostatnim elementem był obiekt na Kaczych Bukach. - To jest sukces na miarę krajów najbardziej dbających o środowisko naturalne, takich jak Szwajcaria. Wprowadzamy takie same trolejbusy oraz instalowane są takie same rozwiązania techniczne w zakresie sieci - wyjaśnia dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej Olgierd Wyszomirski.

Wcześniej gdyńskie trajtki dostały nową pętlę na Miętowej. W sumie powstało ponad 10 kilometrów nowej trakcji.

Za to ekspansję tramwajową zapowiadają władze Gdańska, które zapowiadają budowę linii tramwajowej na... Morenę. To druga po trasie na Chełm proekologiczna inwestycja transportowa w grodzie nad Motławą. Tramwaj pojedzie z pętli na Siedlcach. Wyjaśnia Antoni Szczyt, zastępca dyrektora wydziału polityki komunalnej gdańskiego magistratu: - Nowe tory zaczniemy układac od dzisiejszej pętli tramwajowej, poprzez ul. Nowolipie, aż do Schuberta. Ale to na razie melodia przyszłości. Do połowy przyszłego roku musimy przygotować całą dokumentację. Inwestycja ma kosztować około 200 milionów złotych. To starczy na nowe tramwaje, budowę nowej i modernizację części starej linii.

Projekt ma także dostać wsparcie z Unii Europejskiej, a pierwsze prace budowlane powinny ruszyć za dwa lata. Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej na Chełm ruszy już jesienią br. Latem rozstrzygnięto przetarg na firmę, która położy tory i wybuduje przystanki tramwajowe.
(boj)

Opinie (111) 10 zablokowanych

  • Taaaaaaa?

    Akurat 805 NM jest w Bydgoszczy sztuk 4 i każdy jeździ, gdyż tory są jak najbardziej przystosowane. A w Gdańsku gdzie można zobaczyc nowe tramwaje poza zajezdnia? No, pytam się gdzie?
    Krola tramwajow w ogole nie skomentuje, bo wypowiedz na poziomie krola sedesow predzej.
    Glos poparcia dla Lolki za trzewe myslenie. A pytal się ktos mieszkancow tych blokowisk czy chca mieć lomot pod oknami o 4 nad ranem codziennie?

    • 0 0

  • Mag

    co do rzucania tramwajem na rozjazdach, trzesieniach itp to nie jest wina tego starego czy nowego tramwaja tylko stanu technicznego torowiska. Jeżeli chodzi o ekologie i zużycie prądu, nijak to sie ma do zanieczyszczeń spalinami, więc oszczędź sobie wywodów, expercie z każdej dziedziny :P

    • 0 0

  • Moja mowa bedzie krótka

    K R A S O M Ó W C Y ! ! !

    • 0 0

  • plany plany plany

    i na tym sie jak narazie kończy. Niektórzy włodarze miasta nad Motławą swoje senne wizje przelewają na drogi papier - projekty, dokumentacje, specyfikacje itd. Może jakiemuś z władców miasta przyśni sie jakiś nowy most wantowy, który znowu poprowadzi do nikąd, a tak apropos; co z tunelem pod kanałem do N. Portu?? na planach sie skończyło, znowu sen bez możliwości do zrealizowania?? :P

    • 0 0

  • aaaaaaaaaa

    ja nie chce zadnych przecinakow pod moimi oknami... nie wysypiam sie jak stary autobus przejezdza a co dopiero stare przecinaki :/ mam nadzieje ze mieszkancy sie zbuntuja :D

    • 0 0

  • Hahahahaha! Blik z Bydgoszczy mnie zabil!:))))

    Normalnie przedstawiles nam te tramwaje jakby kazdy z nich byl sam w sobie jakąś co najmniej szynową Christine z horroru S. Kinga!
    Tramwajofobia? To mozna leczyc?
    :))))))
    Nie moge, co za oszolom...

    • 0 0

  • bzdura na resorach

    mag a skad ty takie głupoty bierzesz,że Bydgoszczy tabor tramwajowy sie wymienia. Ja tu mieszkam 3 lata (miasto biedne i brzydkie jak cholera) i jeden nowy tramwaj z PESA widziałem a reszta to takie same pojazdy jak w Gdańsku.

    • 0 0

  • O w morde.

    Gdansk jak zwykle rzuca się z motyka na slonce i wymysla jeszcze wieksze bzdury. Po pierwsze: czym będą te linie obslugiwac? Tym zlomem co widze jak przejezdzam przez najbardziej podzurawione ulice w Trojmiescie? Powodzenia zycze zima :P. Po drugie, domyslam się, ze wprowadzenie tych tramwajow wiaze się z likwidacja linii autobusowych, a to akurat najgorsze kretyństwo. Dawanie na ich miejscu nowej linii tramwajowej to zastępowanie lepszego środka komunikacji przez gorszy, jakim niewątpliwie jest tramwaj. Tramwaj jest również niebezpieczny dla pasażerów (wykolejenia, rzuca na rozjazdach, oraz możliwość potrącenia pasażera przez pojazd samochodowy w czasie wsiadania lub wysiadania). Ja - jak chyba wiecie - w ogóle nie lubię tramwajów, ale i tak nawet dla mnie tramwaj tramwajowi nie równy. Za najgorsze uważam właśnie "akwaria", które kroluja w Gdansku i do niedawna jeszcze były podstawa taborowa w Bydgoszczy. Te pojazdy najbardziej "rzucają" na rozjazdach, tłuką się, poza tym są to najbardziej energochłonne tramwaje. Na szczescie wladze Bydgoszczy sukcesywnie pozbywaja się tego dziadostwa, zastepujac je nowym taborem. A w Gdansku? W zyciu! Sentyment czy glupota?
    P.S. Cityman, oszczedz sobie ujadanie na „gdynskiego medrca”, bo i tak mam cie w glebokim poważaniu.

    • 0 0

  • Zuut popieram..

    "Według raportu w portfelach firm budowlanych znajduje się bardzo dużo zamówień, ich sytuacja finansowa jest lepsza, a firmy optymistycznie oceniają swoją przyszłość. Rośnie też poziom nakładów inwestycyjnych budownictwie. "Skopiowane z WP.W drogownictwie jest jeszcze więcej roboty.Niech tu się prędzej uwiną i dalej do następnych zadań.Budować tę IV RP!!! W mordę jeża.

    • 0 0

  • Fajnie

    Cieszę się ,że estakada będzie wkońcu połączona z obwodnicą. Osobiście uważam, że ta część Gdyni (port, stocznia, morska, obłuże, oksywie itd...)zasługują na różnego rodzaju remonty i unowocześnienia. Fajnie byłoby gdyby powstały np. na obłużu jakieś ogromne hipermarkety typu Manhattan czy Medison. Chciałbym kiedyś wsiąść do autobusu na Kwiatkowskiego i bez przesiadek dojechać nim do Gdańska lub Sopotu. Chciałbym na rolkach dojechać na babie doły po gładkim chodniku. Marzenia.......

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane