• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacyjne cuda w Trójmieście

(boj)
8 sierpnia 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Trasa Kwiatkowskiego połączy estakadę wiodącą z portu z obwodnicą Trójmiasta. Koszt budowy to 240 mln zł. Trasa Kwiatkowskiego połączy estakadę wiodącą z portu z obwodnicą Trójmiasta. Koszt budowy to 240 mln zł.
Linia tramwajowa na Chełm, która zacznie powstawać jesienią pobiegnie wzdłuż ul. Armii Krajowej... Linia tramwajowa na Chełm, która zacznie powstawać jesienią pobiegnie wzdłuż ul. Armii Krajowej...
Najpóźniej we wrześniu drogowcy zabiorą się za budowę Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni. A za dwa lata - choć dziś to brzmi jak sen szaleńca - w Gdańsku ruszy budowa linii tramwajowej na Morenę. Wszystko dzięki pieniądzom z Brukseli.

Za miesiąc ruszy wreszcie ostatni etap najstarszej inwestycji drogowej nowoczesnej Europy. Wiceprezydent Gdyni Marek Stępa na razie jest tajemniczy, ale przyznaje: - Wszystko jest zapięte na ostatni guzik. Niewykluczone, że prace rozpoczną się jeszcze przed początkiem września.

Trasa Kwiatkowskiego połączy estakadę wiodącą z portu z obwodnicą Trójmiasta. Koszt budowy to 240 milionów złotych. Trzy czwarte z tego pokryje Unia Europejska. Prace potrwają 20 miesięcy. Pierwszy etap budowy tej drogi rozpoczął się w... 1974 r.

Jakby tego było mało gdyńskie trolejbusy dostały nową pętlę. Zakończyła się rozbudowa sieci w dzielnicy Dąbrowa. Jej ostatnim elementem był obiekt na Kaczych Bukach. - To jest sukces na miarę krajów najbardziej dbających o środowisko naturalne, takich jak Szwajcaria. Wprowadzamy takie same trolejbusy oraz instalowane są takie same rozwiązania techniczne w zakresie sieci - wyjaśnia dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej Olgierd Wyszomirski.

Wcześniej gdyńskie trajtki dostały nową pętlę na Miętowej. W sumie powstało ponad 10 kilometrów nowej trakcji.

Za to ekspansję tramwajową zapowiadają władze Gdańska, które zapowiadają budowę linii tramwajowej na... Morenę. To druga po trasie na Chełm proekologiczna inwestycja transportowa w grodzie nad Motławą. Tramwaj pojedzie z pętli na Siedlcach. Wyjaśnia Antoni Szczyt, zastępca dyrektora wydziału polityki komunalnej gdańskiego magistratu: - Nowe tory zaczniemy układac od dzisiejszej pętli tramwajowej, poprzez ul. Nowolipie, aż do Schuberta. Ale to na razie melodia przyszłości. Do połowy przyszłego roku musimy przygotować całą dokumentację. Inwestycja ma kosztować około 200 milionów złotych. To starczy na nowe tramwaje, budowę nowej i modernizację części starej linii.

Projekt ma także dostać wsparcie z Unii Europejskiej, a pierwsze prace budowlane powinny ruszyć za dwa lata. Przypomnijmy, że budowa linii tramwajowej na Chełm ruszy już jesienią br. Latem rozstrzygnięto przetarg na firmę, która położy tory i wybuduje przystanki tramwajowe.
(boj)

Opinie (111) 10 zablokowanych

  • jak podjadą tramwaje pod górę?

    ziomek masz racje, tez zwrocilem uwage, ze jesli to mapa google to powinna byc stosowna adnotacja...

    mnie caly czas zastanawia to, w jaki sposob te tramwaje na chelm chca podjechac pod gore...? lato, ok, ale zima...? powszechnie wiadomo ze na prostej drodze (bez wzniesien i upadkow:P) jest slisko, woda+snieg na torze zamarza i tramwaj sie ślizga... no a jak wtedy te same tramwaje podjada pod gore? wiem ze wtedy woda na torze nie powinna zamarznac bo se niby splynie w dol, ale na logike ze jak bedzie normalna zima a nie jej imitacja to i tak zamarznie a po drugie ten snieg tez zrobi swoje. wiec spytam jeszcze raz: kto mi wytlumaczy w jaki sposob chca rozwiazac problem zamarzajacych torow? mozliwosci jest wiele ale moze ktos sie tym interesowal juz...?:>

    • 0 0

  • a ja nie rozumiem

    czemu morena do dziś nie jest połaczona jakąś normalną droga z jasieniem, tylko takim czymś, że żal dupę ściska. a jak napada to nawet z buta się nie da przejść. przecież to by zupełnie zmieniło sytuację na kartuskiej i armii krajowej, które teraz sa ostro zakorkowane, a zwłaszcza AK. a to by było jakieś 200 metrów drogi do wyłożenia i jadąc z jasienia np. do wrzeszcza jechałoby się wreszcie prosto, a nie dookoła. dojazd do auchan, niedzielnej świątyni mieszkańców zachodniego gdańska, do obwodnicy, wylotowe na kartuzy itd, wszystko by się zluzowało. nie kumam.

    • 0 0

  • do Karola

    Ze Stephensona w pocz. XIX wieku tez drwili, ze jak to, zelazne kolo lokomotywy na zelaznej szynie? To sie musi slizgac, na logike!
    I jakos pociagi jezdza...

    • 0 0

  • szkoda że nie będzie dworca PKP w Gdyni

    bo jak donoszą PKP uważa że oferty były za drogie, więc nic nie będzie robione

    • 0 0

  • zuqu

    tzn tak a jakby tak zrobic trase tramwajowa od niedziwdniak do wrzeszcza?? a jakby tak wykorzystac waly przed wojenne od moreny do oliwy ?? czy to sa jakies wielkie przeszkody?? unia napewno zaplaci tylko jej to zgoscie!!! jak nie wy poslowie i poslanki to ja to zrobie !!

    • 0 0

  • z Dąbrowy

    na Morenę trolejbusem? - coś mi tu nie gra ;)

    • 0 0

  • ORUNIA

    a co ze starą linią tramwajową na Dolną Orunie ?? Njalepiej na Chełm budować bo mało autobusów tam jeździ 3/4 gdańskiej kominikacji to jeszcze tramwaje ..... Jasne a Orunia dalej jak slumsy może wyglądać !! Władze miasta są beznadziejne ...........

    • 0 0

  • Niby gdzie ma znaleźć się ta pętla?

    Wokół ronda? Na parkinkgu Carrecośtam? Na parkingu w miejscu byłych Zakładów graficznych? Przy burdlu? To chyba bzdura roku. IMHO ten arytkuł to dezinformacja.

    • 0 0

  • Według mapki tramwaj kończy bieg na Suchaninie, zupełnie omijając Piecki bez szansy na jakiekolwiek przedłużenie dalej.
    Na Morenę od razu proponuję jedyne sensowne rozwiązanie: metro! Z wylotami na Wrzeszcz, Niedźwiednik i Siedlce. Cicho, ekologicznie i z klasą.

    • 0 0

  • czyli Gdañ sk morze możliwości

    zwłaszcza przed wyborami .....
    no dosłownie codziennie nowe sensacje
    lawina propozycji

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane