• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończy się budowa Drogi Różowej

js
23 listopada 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Czy Droga Gdyńska powinna zostać przedłużona?
Dobra wiadomość dla wszystkich zmotoryzowanych. W poniedziałek 26 listopada, w samo południe, otwarta zostanie część modernizowanej ulicy Lotników w Gdyni.

Po półrocznym oczekiwaniu kierowcy dostaną do dyspozycji dwie jezdnie na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Przemyskiej (wraz z przebudowanym skrzyżowaniem z ul. Wielkopolską oraz mostem nad rzeką Kaczą) oraz na razie jedną jezdnię przy torach kolejowych na odcinku od ul. Przemyskiej do ul. Stryjskiej.

Pozostała część 700-metrowego rozbudowywanego odcinka ul. Lotników zostanie ukończona w marcu przyszłego roku i oddana do użytku dwa miesiące później. Powstanie druga jezdnia na odcinku od ul. Przemyskiej do ul. Stryjskiej oraz pętla autobusowa przy przystanku SKM w Redłowie. Będą również nowe chodniki i ścieżki rowerowe. Przebudowany zostanie odcinek ul. Stryjskiej.

- Będzie nowy układ dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu z każdej strony z rozszerzeniem do trzech pasów na skrzyżowaniu na ulicy Wielkopolskiej - powiedziała naczelnik Wydziału Realizacji Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni Teresa Horiszna.

Koszt inwestycji to 43 miliony złotych.

Rozbudowa ulicy Lotników z jednopasmowej do czteropasmowej to czwarty i ostatni etap budowy tzw. Drogi Różowej, czyli gdyńskiej części trójmiejskiej Drogi Czerwonej. Trasa ta od lat 70-tych planowana jest jako alternatywna dla al. Zwycięstwa, al. Niepodległości i ul. Grunwaldziej arteria łącząca Gdynię, Gdańsk i Sopot.

Gdyńska część regionalnej Drogi Czerwonej realizowana jest etapowo od połowy lat 90-tych na odcinku od Węzła Franciszki Cegielskiej pod wiaduktem na ul. Stryjskiej do skrzyżowania z ul. Wielkopolską. Dwa lata temu 2005 zrealizowany został III etap inwestycji - przebudowa skrzyżowania al. Zwycięstwa z ul. Wielkopolską, włączenie ul. Lotników w ul. Wielkopolską, budowa jezdni od ul. Sportowej do ul. Stryjskiej oraz budowa wiaduktów w ulicy Stryjskiej (nad torami PKP i wiadukt drogowy)

Ciekawostka

"Droga Różowa" (Droga Gdyńska) wzięła swoją nazwę od koloru, jakim ją w latach 70-tych architekci zaznaczyli na mapie.
js

Opinie (110) 9 zablokowanych

  • szkoda gadać

    Oczywiście ścieżka rowerowa z tej gówno wartej kostki.Dlaczego w tym głupim mieście nikt nie wpadnie na pomysł zastosowania asfaltu?Ktoś z UM gadał że sygnalizacja na krzyżówce alei Zwycięstwa i Wielkopolskiej działa optymalnie.Raczej wątpię.Śmiesznie wyglada korek w jedną stronę od Kolibek a w drugą stronę niemal od wyjazdu Świętojańskiej a na Wielkopolskiej czeka 6 samochodów.Przecież często zielone światło dla wielkiego potoku aut na al.Zwyciestwa trwa 10 sekund.Zdąży przejechać góra 10 samochodów.

    • 0 0

  • Jak ja Wam zazdroszczę, że u Was robią sensowne drogi!

    Jestem z Gdańska i mogę sobie tylko pomarzyć.
    W Gdańsku brakuje gospodarnego prezydenta,
    a o budowie dróg to się tylko mówi, albo robi, robi, i robi, i zrobić nie może :-(

    • 0 0

  • niby fajnie

    wszytko fajnie tylko czemu jest jeden pas dla osób jadących do góry na wielkopolską,znowu będą korki,a dwa pasy w lewo będą świecić pustkami.Słowo do urzędnika ,jesteś kolego w wielkim błędzie.zapraszam na www.gdynia.pl

    • 0 0

  • do "Ziom"

    Synku jesteś typowym przykładem naiwnej osoby:) opowiadasz o hali sportowej, tylko zapominasz napisać że jej budowa rozpoczęła się długo po terminie, a liczba miejsc na trybunie nie pozwala na organizacje finałów mistrzostw europy czy świata (w gdyńskiej hali widowiskowo-sportowej będzie 4,5tyś miejsc a do organizacji takich imprez potrzebna jest 5tyś.) to po pierwsze. Następną rzeczą jest węzeł obok centra handlowego "wzgórze". Część pieniędzy na inwestycję wyłożył inwestor budujący sklep, gdyby nie to najprawdopodobniej budowa ruszała by dopiero. W Gdyni realizowane są trzy duże inwestycje drogowe: Rozbudowa Lotników, Trasa Kwiatkowskiegoo raz ulica Janka Wiśniewskiego. O pierwszej już wspomniałem, natomiast jeżeli chodzi o drogę łączącą port z obwodnicą, to nie zapominajmy ze jej budowa trwa już grubo ponad 30 lat temu jak nie więcej. Praktycznie te trzy inwestycję całkowicie zablokowały wydawanie pieniędzy na mniejsze, lecz również bardzo ważne, inwestycje w Gdyni, nie tylko drogowe. Jeżeli ktoś nie zna spraw miasta od wewnątrz to czytając trójmiejskie gazety, które oczywiście nie napiszą nic przeciwko naszemu prezydentowi, może zachwycać się jak dobrze jest w Gdyni. Także ZIOMIE następnym razem jak będziesz chciał coś mądrego napisać to najlepiej zacytuj bo widzę że sam nic kompetentnego wymyślić nie umiesz:)

    • 0 0

  • Dla miłośników Prezydenta

    Koszt budowy 1mb drogi to 61700zł
    1cm drogi to 617 zł
    Czas budowy 1mb drogi to 9,25 godz.

    Informuję,że koszt budowy 1000m autostrady to średnio około 10 miliomów dolarów.

    Jak widać Gdynia i jej włodarze "umieją" budować!

    • 0 0

  • nareszcie!

    Otwierają drogę, będzie mniej korków, nie będzie się tak długo stało w autobusie, nie będę się spóźniał do szkoły :)

    Czy ktoś wie jak wygląda sytuacja z przedłużeniem drogi do Sopotu i Gdańska?

    • 0 0

  • W KOŃCU,SUPER

    może skończą się korki.

    • 0 0

  • droga...

    gratuuuuulaaacjeeee!

    • 0 0

  • szkoda (3)

    że w stronę Karwin/Obwodnicy tylko jeden pas!. Odnoszę wrażenie, że więcej samochdów jedzie właśnie w tym kierunku. Założeniem powinno być "wypchnięcem" ruchu poza centrum miasta.
    Będą wypadki, gdyż znajdą się kierowcy, którzy będą skręcać z pasa do Gdańska w kierunku Karwin.

    • 0 0

    • chyba się nie zrozumieliśmy (1)

      moim zdaniem w kierunku Obwodnicy powinny skręcać dwa pasy przy zielonym świetle, a tylko jeden pod wiadukt do Gdańska.
      fakt, byłby problem co zrobić przy zielonej strzałce. Czy dopuszczlane jest przyporządkowanie do zielonej strzałki tylko jednego (skrajnego prawego) pasa?. Lewy (do skrętu do Obwodnicy) musiałby czekać na "duże" zielone.
      Wydaje się, że natężenie ruch w stronę Obwodnicy jest większe niż pod wiadukt.

      • 0 0

      • Zgadzam się, że natężenie ruchu w stronę obwodnicy może być większe, ale mimo to skręt w prawo jest dużo bardziej efektywny.
        Przypominam też sytuację gdy były tylko 2 pasy (1 w lewo i 1 w prawo) i ogromne korki tworzyły się tylko na tym w lewo. 1 w prawo radził sobie całkiem nieźle.
        Wkrótce też przekonamy się jak sprawdza się to rozwiązanie :)

        • 0 0

    • Pamiętaj, że w prawo (przy ruchu prawostronnym - Polska) jest dużo łatwiej skręcić niż w lewo, gdzie na pewno będzie taka możliwość podczas niedługiej zmiany świateł. W prawo będzie pewnie zielona strzałka, i korek i tak będzie jedynie na lewoskręcie w kierunku Zwycięstwa.

      • 0 0

  • SUPPPPPPPPPPPER

    koniec dojazdu 30-40 min do centrum gdyni wracamy do normalnosci
    dziekuje panom drogowacom za pospiech a panu prezydentowi za pomysl

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane