• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec darmowego parkowania obok dworca w Gdyni

Patryk Szczerba
7 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Od momentu wprowadzenia opłat plac przy ul. Janka Wiśniewskiego przestał się zapełniać samochodami. Od momentu wprowadzenia opłat plac przy ul. Janka Wiśniewskiego przestał się zapełniać samochodami.

Do zeszłego tygodnia na placu pomiędzy budynkiem Poczty Polskiej i Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni można było parkować bezpłatnie. Teraz za postój bez względu na czas trzeba zapłacić minimum 3 zł.



Czy kierowcy będą płacili za postój przy dworcu w Gdyni?

Teren przy dworcu w Gdyni należący do Skarbu Państwa jest w użytkowaniu wieczystym PKP. Jako dobre miejsce do pozostawienia samochodu w pobliżu śródmieścia znali przede wszystkim miejscowi kierowcy. Korzystali też z niego - mimo niedogodności związanych z terenem - przesiadający się na pociąg SKM i w ten sposób kontynuujący dalszą podróż.

Mimo braku jakiejkolwiek infrastruktury nikt z zostawiających samochód nie narzekał. Po pierwsze: w okolicy dworca miejsc do parkowania jest ledwie kilka, a po drugie za wjazd i postój nie pobierano opłat. Jeśli podejmowano w przeszłości próby wprowadzenia opłat, kierowcy szybko znajdowali inne miejsce.

Bez szlabanów, z parkometrem

W czwartek chcących zaparkować powitała tablica informująca o konieczności zapłaty za postój oraz regulamin. Po drugiej stronie ustawiono zasilany energią słoneczną parkometr. Za postój do godziny trzeba zapłacić co najmniej 3 zł. Każda kolejna godzina to kolejne 3 zł. Na miejscu nie ma szlabanów, całość nie jest też ogrodzona.

To nie oznacza, że od zapłaty można się wymigać. Co kilkadziesiąt minut pojawia się bowiem na miejscu mężczyzna zostawiający za szybami niestosujących się do nakazów właścicieli aut blankiet informujący o konieczności zapłaty 70 zł na konto firmy Poland Car Parking, która dzierżawi teren i została operatorem parkingu.

Czytaj też: W Gdyni parkują krótko, jak najbliżej centrum

Ci, którzy chcą zostawić samochód muszą skorzystać z parkometru podobnego do funkcjonujących na terenie SPP. Ci, którzy chcą zostawić samochód muszą skorzystać z parkometru podobnego do funkcjonujących na terenie SPP.
W Trójmieście ten operator znany jest przede wszystkim z obsługi parkingu na lotnisku w Rębiechowie. Oprócz tego w Polsce zarządza jeszcze kilkoma parkingami. Są dozorowane, a większość z nich ma całodobową obsługę i monitorujący system kamer.

Kamer i oświetlenia nie będzie

Przy ul. Janka Wiśniewskiego takich udogodnień nie będzie.

- Nie planujemy w tym miejscu montażu oświetlenia, szlabanów ani żadnego ogrodzenia. W ciągu kilku miesięcy będziemy chcieli wyrównać teren. Mogę powiedzieć, że w takim kształcie parking w tym miejscu będzie funkcjonował na pewno co najmniej rok - deklaruje Jacek Włodarczyk z firmy Poland Car Parking, nie zdradzając więcej szczegółów umowy.
Przypomnijmy, że większość terenu Międzytorza zobacz na mapie Gdyni ma zabudować w najbliższych latach lokalny deweloper, firma Semeko. Projekt podzielony jest na etapy, a cała inwestycja powinna zostać zakończona do 2026 roku. Pierwsze prace budowlane mogą się rozpocząć już w 2017 roku.

Zobacz też: Jest parking, a i tak parkują na chodniku

Łączna powierzchnia komercyjna i mieszkaniowa może wynieść nawet 345 tys. m kw., a koszt całości szacowany jest na 700 mln euro. Gotowość do inwestycji w tym miejscu wyraziła też w ostatnich tygodniach Poczta Polska.

Nie wszyscy jednak stosują się do nowych zasad, co widać po liczbie blankietów za szybami aut nakazujących uiszczenie opłaty dodatkowej. Nie wszyscy jednak stosują się do nowych zasad, co widać po liczbie blankietów za szybami aut nakazujących uiszczenie opłaty dodatkowej.
To kolejny płatny parking, który powstał w ostatnim czasie poza terenami miejskimi. Od marca trzeba płacić za postój na placu przy Centrum Handlowym Batory zobacz na mapie Gdyni. Razem takich parkingów jest w mieście kilka. O istnieniu takich miejsc przypominaliśmy w osobnym artykule.

Patrz, na jakim terenie parkujesz

Urzędnicy z kolei przypominają, że opłata na prywatnym parkingu przestaje obowiązywać, gdy kierowca opuści taki teren.

- Bywają takie przypadki, że kierowcy wyjeżdżający z prywatnego parkingu z opłaconym kwitkiem, zostawiają samochód w strefie płatnego parkowania, sądząc, że opłata nadal obowiązuje. Nie uiszczają jej kolejny raz w miejskim parkometrze - tłumaczą się niewiedzą w tym zakresie - wyjaśnia Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Warto dodać przy okazji, że strefa płatnego parkowania zmniejszyła się w zeszłym roku. Powodem jest zakup działki zobacz na mapie Gdyni przy ul. Waszyngtona przy Centrum Waterfront zobacz na mapie Gdyni przez firmę Gdynia Waterfront, która planuje rozbudowę istniejącego obiektu. Obecnie miejsce wciąż funkcjonuje jako parking, ale za postój płacić już nie trzeba.

Nieutwardzony plac momentalnie wypełnił się samochodami, co zmusiło kierowców autokarów, którzy od dwóch lat nie mogą parkować na końcu al. Jana Pawła II, do postoju wzdłuż ul. Waszyngtona.

Opinie (177) 7 zablokowanych

  • To jest parking? (1)

    Pokażcie dokładnie zdjęcia tego terenu, to plac pełen dziur i wybojów, a teraz kałuż, jak coś takiego można nazwać parkingiem.

    • 10 0

    • ważne że można kasować

      • 1 0

  • Wynajmuję pokój w centrum Gdyni czy jest tu jakiś darmowy parking?

    • 0 0

  • (5)

    3 złote za parkowanie bez względu na czas parkowania i nagle zabrakło chętnych? Ha ha... zabawne. Żal kierowcom 3 złotych?

    • 1 11

    • Zrozum

      Czlowieku, kierowcy juz placa na to w benzynie i innych podatkach i nie chca placic kolejnych zlotowek za parkowanie

      • 3 0

    • każda godzina 3 złote!! (3)

      popatrz sobie:

      http://galeria.trojmiasto.pl/Parking-przy-budynku-Poczty-Polskiej-506172.html?id_container=94117&pozycja=1#foto

      jedziesz SKM do pracy do Gdańska to już min 9x3=27 zł.
      Taniej jechać samochodem, pod warunkiem, ze parking pod praca jest darmowy. Tak jak ktoś napisał- "zachęta" do przesiadki na zbiorkom.
      W normalnej sytuacji lokalizacja tego parkingu jest idealna na "park & ride" - blisko dworca i jednoczesnie na skraju śródmieścia. Jeśli już to powinno być to zorganizowane w taki sposób, iż posiadacze biletu okresowego kolejowego płacą symboliczną stawkę lub nie płacą nic, natomiast pozostali uiszczają opłatę w pełnej wysokości. Skoro teren jest PKP S.A. to jako spółka-matka powinni promować transport kolejowy i koordynować działania jak opisane powyżej. Tymczasem okazuje się, że to pazerna deweloperka, podejrzewam, że nie byłoby nawet z kim dyskutować. Ze specjalistą od excela po zarządzaniu?

      • 10 1

      • (2)

        sam sobie przeczytaj: "Teraz za postój bez względu na czas trzeba zapłacić minimum 3 zł"

        • 2 3

        • z analfabetami, którzy powołują się na innych analfabetów nie dyskutuję

          • 2 1

        • ty sobie przeczytaj

          W czwartek chcących zaparkować powitała tablica informująca o konieczności zapłaty za postój oraz regulamin. Po drugiej stronie ustawiono zasilany energią słoneczną parkometr. Za postój do godziny trzeba zapłacić co najmniej 3 zł. Każda kolejna godzina to kolejne 3 zł. Na miejscu nie ma szlabanów, całość nie jest też ogrodzona.

          • 2 1

  • Mogą sobie wsadzić te blankiety

    Niestety, ale te wezwania do zapłaty to sobie mogą wsadzić tam gdzie światło nie dochodzi. Nie mają żadnego, ani urzędowego, ani administracyjnego regresu w stosunku do kierowców. Dlatego parkingi płatne są ogrodzone i zamykane, np. szlabanem. Wówczas obowiązuje zasada: nie zapłaciłeś - nie wyjedziesz. Tutaj zaś... mogą co najwyżej poprosić. I to bardzo grzecznie.

    • 2 0

  • CO ZA LIPA

    Warto przypomnieć kierowcom że nieoznakowany poziomo i pionowo parking z niewyznaczonymi miejscami do parkowania jest nielegalny i nie wolno pobierać tam opłat za parkowanie. Zatkało kakao???

    • 3 0

  • Strefa płatnego parkowania

    "Bywają takie przypadki, że kierowcy wyjeżdżający z prywatnego parkingu z opłaconym kwitkiem, zostawiają samochód w strefie płatnego parkowania, sądząc, że opłata nadal obowiązuje. Nie uiszczają jej kolejny raz w miejskim parkometrze"

    Strefa płatnego parkowania powinna dotyczyć całej gminy, powinny być jednakowe parkometry lub różne stosujące ten sam wydruk. Jako kierowca parkujący np o 11.28 mogę pojechać sobie gdzieś dalej na inną ulicę powiedzmy o godz. 12.15 aby jeszcze coś kupić i zmieścić się w czasie do 12.28 - to przysporzyłoby punktów administracji miejskiej - miasto byłoby szanowane a kierowcy nie kłóciliby się o minuty i ulice ze strażnikami miejskimi.

    • 2 0

  • Pora na płatne chodniki. (11)

    .

    • 142 10

    • ktoś nie widzi subtelnej różnicy (3)

      Między osobami, które przemieszczają się po chodniku i w dodatku zajmują znacznie mniej miejsca, a

      samochodem, który zagraca przestrzeń wielkości małego pokoju przez kilka godzin dziennie, i tak na zmianę z innymi.

      wszystkie "darmowe miejsca parkingowe" (chodniki, trawniki itp) powinny być porządnie zabezpieczone przed kierowcami wandalami.

      a jak chcesz przyjechać autem do centrum, to płać za postój. Ew. Możesz wybrać tramwaj. Tak jakby centrum, to zwykle najlepiej skomunikowane miejsce w mieście. Dla tych, co nie rozumieją tego jeszcze.

      • 12 16

      • jak kierujesz tekst do gdynian, nie sugeruj im dojazdu tramwajem (2)

        hieny internetowe zaraz cię opadną.

        Jak na razie to w Gdyni można wybrać SKM, trolejbus, autobus lub rower.

        PKM dopiero za kilka miesięcy.

        • 9 4

        • (1)

          " (chodniki, trawniki itp) powinny być porządnie zabezpieczone przed kierowcami wandalami. " - NIE

          oszpecisz miasto jeszcze bardziej....

          proste rozwiązania są najlepsze...
          po co wydawać pieniądze na słupki i barierki, skoro można pojechać po kieszeni robactwu co nie potrafi parkować :) tacy ludzie inaczej nie zrozumieją... to jedyne co ich boli i obchodzi... mandaty 1000zł za parkowanie w niedozwolonych miejscach = po problemie...

          kara powinna zapobiegać popełnianiu przestępstw lub wykroczeń... najwyraźniej są zbyt niskie....

          powinien być absolutny zakaz parkowania na zieleni...
          i parkowanie na nich, lub takie uniemożliwiające swobodne przejście pieszym - niech będzie te ustawowe 1.5m - powinni normalnie lawetą odholowywać te auta...
          frajer ponosi wszelkie koszty + mandat

          po co wpisywać mandaty przez SM, skoro samochód dalej zastawia/blokuje przejście/wyjazd/chodnik/cokolwiek... odholować w cholerę, obciążyć właściciela kosztami - GOTÓWKĄ PRZY ODBIORZE, i zapewniam, że w TYDZIEŃ będzie spokój :)

          też czasem jeżdżę samochodem... pomijając parkowanie, to co się dzieje na drogach to praktycznie paraolimpiada... ;/ większość ludzi nie potrafi jeździć... albo nie znają przepisów, albo im się nie chce do nich stosować... tak samo z parkowaniem...

          mandaty widocznie są za niskie... i zbyt sporadycznie wlepiane - jestem przeciwnikiem istnienia formacji zwanej "strażą miejską"... ale to jest kwestia, którą faktycznie mogli by się zajmować... odholowywaniem kretynów... - uciąć im wszystkie inne uprawnienia, legitymowanie, zatrzymywanie - te marionetki co ledwo (podkreślam LEDWO, bo to niezłe szkoły) ukończyły technikum tego nie potrzebują.... niech 'sprzątają' ulice w bardziej praktyczny sposób...

          • 4 3

          • precz z drogami i miastami

            precz z asfaltem i znakami
            tylko rower i obcisłe gacie
            drogą do zbawienia!

            • 2 0

    • blachosmrodziarze płacić (3)

      jak kupowałeś samochód to chyba liczyłeś się z tym że trzeba za wszystko płacić,jeszcze płaćcie za to że tworzycie korki i trujecie społeczeństwo

      • 13 31

      • (1)

        Trujecie, samochodowe chamy, dowożąc żywność do supermarketów.
        Niszczycie ludziom życie, autodebilne pasożyty, dowożąc meble do salonów meblowych, a potem do mieszkań.
        Jak śmiecie, drogowi popaprańcy, rozwozić chleb z piekarń do sklepów?
        Podnosicie swoje brudne, śmierdzące ręce, ulicowa hołoto, na święte prawo naturalne, dowożąc dzieci do szkoły i babcię do lekarza, po drodze do pracy.

        Wszystkim wam, wrzodach na zadzie zdrowego społeczeństwa, powinno się przemocą odebrać blachosmrody, i zniszczyć. Dopiero wtedy świat będzie DLA MNIE lepszy!

        Podpisany, ja, idiota-frustrat.

        • 24 2

        • precz z silnikami

          precz z elektrycznością i nauką,
          tylko praca własnymi rękoma,
          żarna, sierpy i drewniane gwoździe!

          Po Boziemu.

          • 6 0

      • Cos mi sie wydaje

        ze autko po sstopach ci przejechalo na przejsciu dla pieszych ..bidulek rozwydrzony

        • 1 4

    • pora na chodniki bez parkujących za darmo samochodów (1)

      • 17 7

      • Cos Cie gniecie prawda? To jest oczywiste ze centrum jest głównie dla aut, żeby pozalatwiac szybko co trzeba i spadać. Jak chcesz spacerować w spokoju to sobie idz do lasu, albo nad morze- tam bankowo nie bedzie aut. Jeździcie tymi autobusami, a to jest strasznie ponizajace wiec odgryzacie sie w internetach. Szkoda takim jak Ty kasy na paliwo to przynajmniej nie wmawiaj innym ze tez tak musza robic

        • 1 1

    • Pozostane wtedy tylko darmowe krawężniki

      ale wtedy jak chodzić?

      • 1 0

  • Okolice dworca w Gdyni to jakaś MASAKRA ! Niewiele jest w Polsce (większe miasta) miejsc tak zapuszcczonych w ścisłym centrum !

    • 2 0

  • POstawili lustro nie daleko i już straty trzeba POkryć (3)

    By żyło się lepiej z mandatów.

    • 11 6

    • W Gdyni rządzi Samorządność na czele z byłym doradcą nieudacznika Kaczyńskiego ,moherowy pajacu !!!!!!

      • 0 0

    • co ma Władza Gdyni do Po ???

      NIC.

      • 1 0

    • no tak

      PKP postawiło lustro

      • 2 2

  • No i dobrze, może będzie tam lepiej wyglądać niż teraz (1)

    • 11 42

    • Musiałby się zmienić prezydent miasta !

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane