• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na al. Adamowicza

Rafał Borowski
27 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
Zakończenie przebudowy skrzyżowania powinno znacznie zmniejszyć korki, które tworzą się w jego okolicy w godzinach szczytu. Na zdjęciu al. Adamowicza w kierunku skrzyżowania z ul. Jabłoniową. Zakończenie przebudowy skrzyżowania powinno znacznie zmniejszyć korki, które tworzą się w jego okolicy w godzinach szczytu. Na zdjęciu al. Adamowicza w kierunku skrzyżowania z ul. Jabłoniową.

W najbliższy poniedziałek, 31 sierpnia, zakończą się prace na skrzyżowaniu al. Adamowicza i ul. JabłoniowejMapka na pograniczu Szadółek i Ujeściska, a kierowcy będą mogli korzystać z niego już bez żadnych przeszkód. Tym samym jedną z największych inwestycji ostatnich lat - jaką była budowa al. Adamowicza - można uznać za zakończoną.



Czy korzystasz z al. Adamowicza?

Przypomnijmy: al. Adamowicza, która powstawała pod roboczą nazwą Nowa Bulońska Północna, była udostępniana etapami. Jej jezdnie zostały otwarte dla kierowców 13 stycznia, zaś pierwsze tramwaje z pasażerami wyruszyły na tory 30 czerwca.

Otwarcie arterii nie oznaczało jednak zakończenia prac budowlanych. Ze względu na rozmach inwestycji musiały one potrwać jeszcze kilka miesięcy. Warto pamiętać, że al. Adamowicza nie została zmodernizowana, ale zbudowana całkowicie od podstaw. Jej trasa przebiega przede wszystkim przez tereny byłego poligonu i ogródków działkowych.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która koordynowała inwestycję, poinformowała właśnie o zbliżającym się zakończeniu prac budowlanych na skrzyżowaniu al. Adamowicza i ul. Jabłoniowej. Od poniedziałku, 31 sierpnia, kierowcy będą mogli skorzystać z niego już bez żadnych utrudnień.

- Nowe skrzyżowanie al. Pawła Adamowicza z ul. Jabłoniową ma formę skanalizowaną, z dwujezdniowym układem drogowym sterowanym za pomocą sygnalizacji. W ramach prac wykonany został również fragment ul. Nowej Jabłoniowej z obustronną ścieżką rowerową oraz chodnikami dla pieszych. Przebudowany odcinek włącza się w istniejący (jednojezdniowy) odcinek ul. Jabłoniowej na wysokości ul. Węgrzyna - wylicza Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy DRMG.
Tym samym budowę al. Adamowicza można uznać de facto za zakończoną. Wspomniane skrzyżowanie było bowiem ostatnim, istotnym elementem inwestycji, który był wciąż w budowie. Natomiast definitywnym zakończeniem inwestycji będzie montaż windy na przystanku Lawendowe Wzgórze, który został zaplanowany na listopad.

Al. Adamowicza ma niespełna 3 km długości i przebiega od pogranicza Szadółek i Ujeściska przez Jasień na Morenę. Jej budowa rozpoczęła się w kwietniu 2018 r. i pochłonęła ok. 243 mln zł, z czego ok. 58,5 mln zł pochodziło z dofinansowania z kasy unijnej. Wykonawcą prac było konsorcjum firm, którego liderem była spółka NDI z Sopotu.

Miejsca

Opinie (232) ponad 20 zablokowanych

  • Jak to koniec prac!? (3)

    Przeca to już w zeszłym roku było uroczyste otwarcie z udziałem Princessy.

    • 37 4

    • Coś się robi a to boli prawda? (2)

      Było otwarcie i cały czas korzystam z tej trasy. Teraz będzie lepiej ale zupełnego końca długo jeszcze nie będzie i dobrze, bo miasto cały czas się rozwija chociaż wielu to boli.

      • 1 11

      • Coś Cię boli gdy coś robisz?

        Idź do proktologa a nie żalisz się na forum.

        • 1 0

      • nie boli

        Ale to powinno być otwarte po przekonaniu tamtego kawałka kartuskiej, który był pakowany. a nie że studzienkiami wystajacymi na 10 cm i rondem- duchem

        • 7 0

  • Aleja (4)

    Jak można było nadać nazwę patrona , który miał nie jasne powiązania z deweloperami , skarbówka i amnezję skąd miał pieniądze na tyle mieszkań i kont bankowych ...

    • 67 16

    • (1)

      Myślcie, to nie boli. Mieszkasz w jakimś przysiółku na ścianie wschodniej i nie wiesz, że w takich miastach jak Kraków, Wrocław czy Gdańsk właśnie posiadanie kilku mieszkań i wynajmowanie ich jest bardzo powszechne. Oczywiście poza mieszkaniem w którym się mieszka pozostałe są kupione na prawie 100 proc kredyt bankowy, stanowią tak naprawdę własność banku i spłacają się z wynajmu, z lekką górką dla właściciela. Jest oczywiste, ze każde mieszkanie ma podpięty swój rachunek bankowy, często jest też tak, że rachunek generuje się (przy dłuższych wynajmach) dla każdego wynajmującego. Stąd właściciel (rentier) ma ich (rachunków bankowych) kilkanaście, bądź kilkadziesiąt nawet. Sam osobiście, tu u nas w Gdańsku znam kilka osób, które z wynajmowania mieszkań na Głównym Mieście i Wyspie Spichrzów zrobiły sobie sposób na życie. Jest to naprawdę bardzo popularne i łatwe- nie ma problemu z kredytem, nawet na 100 proc wartości mieszkania, bo banki i deweloperzy wiedzą, że z wynajmem mieszkań w Gdański nie ma żadnego problemu.

      • 2 8

      • A ilu tych rentierów kupiło mieszkania za połowę ceny w zamian za zgodę na zmianę zagospodarowania terenu?

        • 4 1

    • To samo

      z nazwą lotniska w Gdańsku

      • 7 1

    • może małżonka

      wszystko wyjaśni i będzie ok ;p

      • 5 0

  • Chodniki są niedokończone

    Między płytami chodnikowymi brak jest piasku przez co ruszają się. Tylko czekać paru deszczy aż się wszystko rozleci. Fuszerka jest widoczna szczególnie na odcinku między Kartuską a Warszawską.

    • 4 0

  • Ankieta

    A gdzie odpowiedzi: 'jeżdżę tamtędy rowerem lub hulajnogą' oraz 'chodzę pieszo'? W końcu ścieżka rowerowa i chodnik też tam są.

    • 2 0

  • Jaki patron taki bubel

    Projektanci tej ulicy powinni oddać pieniądze tak jak ulicy Żołnierzy Wyklętych.

    • 9 4

  • fuszerka

    prosze najpierw wyrownac pokryte czerwona farba fragmenty dla rowerzystow/ pofaldowane jak fale, oraz sprzatnac piach z chodnikow

    • 7 0

  • Gdyby ofiara podczas WOPŚ żył pewnie by pojechał złożyć zeznanie podatkowe do skarówki .

    Łapówkarskie mieszkania nie pomogły , św Piotr go osądzi. Jeszcze trochę i zmienią tą niefortunną nazwę ulicy.

    • 12 5

  • Ulica miałaby sens jakby Jabłoniowa była zrobiona. Teraz dzięki światłom na skrzyżowaniu z Warszawską nikt nie wyjedzie z osiedla Lawendowe oraz z Leszczynowej.Zobaczycie we wrześniu. Jabłoniowa będzie stała od zjazdu z obwodnicy rano i do obwodnicy po południu. Szykuje się koszmar komunikacyjny, który przyćmi sens wydanej kasy. Ale ładnie jest!

    • 4 3

  • mieszkaniec Moreny

    Wybudowanie tej ulicy złagodziły skutki buraczanej urbanistyki realizowanej przez UM Gdańska za czasów rządów Adamowicza. Dwie sąsiednie dzielnice Morenę i Jasień rozdzielał rów a do nowo pobudowanych domów prowadzą ulice ślepe od ul. Bulońskiej do drogi dojazdowej PKM wzdłuż ul. Myśliwskiej, brak nawet przejścia pieszego lub rowerowego spowodowane ogrodzeniami osiedli.

    • 13 3

  • Komunikacja miejska na poziomie Białorusi

    Komunikacja miejska w trójmieście jest tylko w pobliżu SKM ( nie mylić z PKM).
    Autobusy jeżdżą raz na 20-30min a czasem nawet raz na 1h - to jest jakaś masakra.
    W nocy tez jeszcze rzadziej, bo po co ? ludzie przecież śpią i się nie przemieszczają.
    Z kolei dojazd rowerem ? I co - potem pilnować ten rower żeby nie ukradli ? Idziesz do sklepu i w łańcuchy trzeba go zakuć by go nie stracić ? Na chodniku rower jest złem, na ulicy rower jest tez złem.
    Ja się kompletnie nie dziwie że większość wybiera samochody.
    Najlepiej kupić starego blachosmroda który generuje niskie szkody i walić do centrum do pracy nim.
    Nie ma miejsca parkingowego ? Zawsze znajdzie się jakiś trawnik albo kawałek jezdni gdzie się ten blachosmród się zmieści.
    Jest pełno osiedli, mniejszych dróg, gdzie nie ma strefy płatnej, gdzie się go wciśnie (pomimo uciążliwości dla mieszkańców)
    Co najwyżej trzeba będzie kawałek podejść do miejsca pracy.
    Przecież jakoś trzeba se radzić przy braku normalnej komunikacji miejskiej.

    • 15 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane