• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na al. Niepodległości w Sopocie

Michał Sielski
22 września 2023, godz. 14:00 
Opinie (142)
  • Nowa nawierzchnia, szerszy chodnik i węższe pasy jezdni - to efekt prac na al. Niepodległości.
  • Nowa nawierzchnia, szerszy chodnik i węższe pasy jezdni - to efekt prac na al. Niepodległości.
  • Nowa nawierzchnia, szerszy chodnik i węższe pasy jezdni - to efekt prac na al. Niepodległości.
  • Nowa nawierzchnia, szerszy chodnik i węższe pasy jezdni - to efekt prac na al. Niepodległości.

W sobotę, 23 września, o godz. 7 zakończy się remont al. NiepodległościMapka w Sopocie. Firmie MTM udało się przed terminem wykonać prace warte ponad 2,1 mln zł. Remontowany był wprawdzie krótki odcinek przy granicy z Gdańskiem, ale utrudnienia mocno dawały się we znaki kierowcom.



Czy zwężenie pasów i poszerzenie chodnika to dobry pomysł?

Remont odcinka al. Niepodległości od ul. Smolnej do granicy z Gdańskiem rozpoczął się 28 sierpnia 2023 r. Prace zgodnie z zapisami umowy miały trwać 30 dni.

- W Sopocie zawsze remonty koordynujemy z innymi inwestycjami miejskimi, aby zminimalizować utrudnienia dla kierowców - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu. - Tak było i w tym przypadku. Remont rozpoczęliśmy po oddaniu do użytku fragmentu al. Niepodległości od strony Gdyni. Inwestycja trwała 20 dni, a prace wykonywane były również w weekendy i nie ograniczyły się wyłącznie do nowej nawierzchni: przebudowywany był również fragment potoku Granicznego. Co istotne, inwestycję udało nam się ukończyć tuż przed terminem. Dziękuję wszystkim zaangażowanym w projekt za sprawne przeprowadzenie remontu - dodaje wiceprezydent Marcin Skwierawski.


Dzięki remontowi na lepsze zmieniła się nie tylko nawierzchnia jezdni. Zyskali też piesi, którzy mogą już chodzić po równym i szerszym chodniku. Więcej miejsca udało się wygospodarować dzięki zwężeniu pasów al. Niepodległości do 3 m szerokości.

Zakres remontu al. Niepodległości:

  • frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej oraz ułożenie dwóch warstw nawierzchni (warstw: ścieralnej wiążącej);
  • ułożenie geosiatki zbrojeniowej;
  • zmiana geometrii jezdni, polegająca na zawężeniu szerokości jezdni (2 pasy po 3,0 m) z zachowaniem istniejącej krawędzi pasa rozdziału;
  • remont chodnika;
  • wymiana krawężników kamiennych i obrzeży obustronnie na całej długości remontowanego odcinka;
  • remont zarurowanego koryta potoku Granicznego przebiegającego w pasie rozdziału pomiędzy jezdniami na długości ok. 163 m;
  • usunięcie kolizji sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych niskiego i średniego napięcia z układem drogowym;
  • dostosowanie istniejącego odwodnienia ulicy do projektowanej zmiany geometrii;
  • wykonanie oznakowania poziomego i pionowego;
  • regulacja pionowa wszystkich istniejących urządzeń (kratki ściekowe, zasuwy, włazy itp.) zlokalizowanych w nawierzchni jezdni remontowanego odcinka.




Remont w liczbach:

  • 182 m - przebudowy kanalizacji deszczowej i potoku Granicznego,
  • 146 m - jezdni,
  • 580 m kw. - chodników i wjazdów,
  • 560 t - ułożono masy bitumicznej,
  • 346 mb - ustawiono krawężników,
  • 2 159 810,20 zł - koszt remontu.

Miejsca

Opinie (142) 5 zablokowanych

  • W Sopocie można, w Gdyni zawsze poślizg!

    • 8 2

  • Przekaz do obecnych władz Gdyni ,cytat: (1)

    " prace byly wykonywane również w weekendy"!

    Za to co zrobiliście mieszkańcom Karwin i Dąbrowy to powinniście odsiedzieć w pudle każdą minutę którą przez te lata ukradliście z życia mieszkańcom tych dzielnic zmuszając ich latami do niepotrzebnego stania w niekończących się korkach!
    A zbierze się tego na lata...dłuuuugie lata!

    Bo jak widać na przykładzie Sopotu to jednak można wymóc na MTM by robili Szybko i sprawnie!
    Trzeba było po prostu chcieć.
    Gdynia = Nie da się!!!

    • 26 1

    • Mieszkańcy Dąbrowy i Karwin

      dawno powinni zablokować drogę i budowę i zażądać udrożnienia umożliwiającego swobodne dojazdy w obu kierunkach

      • 2 0

  • dziwne a w Gdyni na Karwinach

    sie mecza i nie moga skonczyc.
    Mnie zawsze dziwi ile mozna glosowac na tych samych nieudacznikow?

    • 17 3

  • Jak miasto dobrze płaci to i szybko remont zrobiony (1)

    • 3 1

    • To nie miasto, tylko KPO...

      co władze Sopotu skrzętnie ukrywają.

      • 1 1

  • Wojciechu, Marku

    Odstawcie swoją dumę i zapytajcie sąsiadów jak sie robi remonty dróg?!
    I jak to możliwe, że MTM konczy coś przed terminem?!

    • 14 1

  • Obcisłe gacie terroryzują Sopot... (12)

    Jaki jest sens tych ciągłych zwężeń? Czy panu Skwierawskiemu się wydaje, że skoro rowerzyści twierdzą, że nie da się przycisnąć autem na 3m pasie, to tak faktycznie jest?
    Do tego zrobienie postoju autobusu na jezdni, chociaż w pobliżu jest dużo miejsca na zatokę, to już otwarta wojna z kierowcami.
    Czy warto było na ślepo wykonywać rozkazy Kudłatego, tylko dlatego że lubi sobie rowerkiem śmignąć?
    Prywatny folwark zrobiliście z Sopotu myli państwo z UM...

    • 18 12

    • Jaki? Uspokojenie ruchu, wymuszenie przestrzegania limitów prędkości. (3)

      • 2 5

      • Od egzekwowania przestrzegania limitów prędkości to jest policja... (2)

        Nie żyjemy w XIX wieku, żeby robić nawrót do traktów konnych. To jest główna arteria komunikacyjna Trójmiasta i powinna zapewniać jak największą płynność ruchu i bezpieczeństwo jej użytkownikom, czy się to jakiemukolwiek prezydentowi Sopotu podoba czy nie.
        Mistrzowie prostej sobie poradzą i na 3m pasie, ale niedzielni kierowcy będą mieli problem.
        Pan Skwierawski czy reszta świty do pracy ma kilka kroków spacerkiem i to z dala od głównej drogi i to chyba tłumaczy tę ignorancję.

        • 3 7

        • geometria rozwiązań drogowych dużo bardziej przyczynia się do przestrzegania przepisów niż setki policjantów na drogach (1)

          Dlatego w dobrze zarządzanych miastach tworzone są antyzatoki na przystankach autobusowych, esowanie osi jezdni, zwężenia, poduszki berlińskie i przystanki wiedeńskie. Warto się wybrać do sąsiedniego Gdańska i zobaczyć, jak to działa.

          • 0 2

          • Tia... i może jeszcze antywiaty autobusowe, z których ubaw miała cała Polska...

            To żeś teraz pocisnął. Czyżby przedstawiciel UM?
            Esowanie to wam się chyba w głowach porobiło na tych urzędach...

            • 0 0

    • (7)

      Tobie to obcisle gacie uciskaja mózg. Akurat Sopot jest antyrowerowy. Na Niepodległości jest całkowity zaraz jazdy rowerem nawet po chodniku, a w zamian jakieś esy floresy po AK i Rzemieślniczej

      • 2 5

      • Nie wiem kiedy byłeś ostatnio w Sopocie... (6)

        ale bzdury gadasz. Jest mnóstwo ścieżek rowerowych w tym mieście z nadmorską i lasami na czele, a do tego co chwilę powstają nowe - vide np. 3 Maja. Trzeba mieć naprawdę ściśnięte gaciami co nieco, żeby nie zauważyć jak lobby cyklistów od lat terroryzuje Sopot!

        • 4 4

        • (3)

          Na 3 Maja zrobiono kolejne esy floresy, żeby kierowczyki mogli parkować prostopadle, a z drugiej strony zwężono chodniki, by wymalować na nowych płytkach miejsca dla kolejnych autek. Nadmorska ścieżka jest z kostki betonowej zamiast z asfaltu z jakimś absurdalnym limitem 10 km/h. W lasach są zwykłe udeptane ścieżki, a nie żadne drogi rowerowe

          • 4 5

          • Chyba nieźle mózg ci uciska to siodełko... (2)

            Nie dość, że Sopot ma najwięcej terenów do jazdy rowerem to jeszcze takich bezmyślnych malkontentów.
            Czy rozumiesz, że rowerzysta może jechać niemal każdą jezdnią, za to kierowca samochodu żadną ścieżką rowerową nie może?
            Sopot ma najwięcej ścieżek rowerowych względem powierzchni miasta, a ty jeszcze marudzisz? To przez takich jak ty, roszczeniowych troglodytów w majtkach i na obcasiku mamy taki drogowy galimatias i pełno wypadków z udziałem rowerzystów, którzy nikomu nie ustąpią, bo "im się należy". Pieszych nie przepuszczą, limity prędkości mają w nosie, zakaz przejazdu przez przejście dla pieszych również, po chodnikach prują i pieszych rozpędzają. Ale jak już się jeden z drugim w swej bucie i braku wyobraźni nadzieje na osobówkę, to płacz i zgrzytanie zębów na całe miasto i lamentacje na niniejszym portalu.
            Najpierw zacznijcie wymagać od siebie, a później od innych!

            • 1 2

            • specjalistami od lekceważenia limitów prędkości są raczej kierowcy niż rowerzyści (1)

              statystyki dokładnie to zjawisko odzwierciedlając. Cyklista lekceważąc limit prędkości 10 km/h (jadący zwykle z prędkością 15-20 km/h) nie stwarza żadnego istotnego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

              • 0 1

              • Doprawdy? Mało jeszcze wiesz o życiu w takim razie...

                Zapraszam na nadmorską ścieżkę rowerową w charakterze pieszego. Tam cię dokształcą twoi szybcy i wściekli koledzy. Może nawet będziesz miał okazję się przekonać jak wielką różnicę robi 15-20 (a często dużo więcej) km/h podczas kolizji z pieszym, który wreszcie zdecyduje się przejść po pasach na drugą stronę ścieżki po kilku minutach bezskutecznego oczekiwania, aż go jakiś kolarz łaskawie zechce przepuścić, a drugi tego nie zauważy.
                Zapraszam też w okolice SKŻ na równoległą ścieżkę pieszą (zwłaszcza po zmroku). Zapewne nie raz zaobserwujesz furiackie objazdy na pełnej prędkości swoich ziomków, których tak bardzo siodełko uwiera, że nie są w stanie zwolnić i przejechać szykan po "śpiących policjantach".
                I nie mów mi o statystykach, bo doskonale wiesz, że praktycznie takie dla zagrożeń spowodowanych przez rowerzystów nie istnieją a te które są, są niemiarodajne, przez co m.in. nadal czujecie się bezkarni.

                • 2 0

        • jak na razie to lobby samochodowców (autoholików) blokuje bezkarnym bezwładem wiele rozwiązań, które poprawiłyby (1)

          komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych i innych niezmotoryzowanych, nie tylko w Sopocie ale na całym Pomorzu.

          • 1 2

          • A cóż to za konstrukcja "bezkarny bezwład"?

            Możesz rozwinąć? Może prawa fizyki chciałeś zanegować?

            • 0 0

  • MTM przed terminem, bo tych kiku pracowników przenieśli z Budowlanych w Gdańsku,

    tu już termin wydłużony

    • 12 1

  • POważnie w Sopocie?

    Zakończono prace wreszcie w terminie? LOL!

    • 4 2

  • Chodników na tym odcinku akurat nie poszerzono, ale już kierowczyki wściekłe hehehe

    • 4 5

  • Zabrali kamienie z wielkopolskiej z gdyni

    Wykorzystali kamienie z wielkopolskiej z gdyni żeby zrobić drogę w Sopocie , a może chciałem też parę kamieni sobie w ogródku postawić

    • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane