• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na al. Niepodległości w Sopocie

Michał Sielski
22 września 2023, godz. 14:00 
Opinie (142)
  • Nowa nawierzchnia, szerszy chodnik i węższe pasy jezdni - to efekt prac na al. Niepodległości.
  • Nowa nawierzchnia, szerszy chodnik i węższe pasy jezdni - to efekt prac na al. Niepodległości.
  • Nowa nawierzchnia, szerszy chodnik i węższe pasy jezdni - to efekt prac na al. Niepodległości.
  • Nowa nawierzchnia, szerszy chodnik i węższe pasy jezdni - to efekt prac na al. Niepodległości.

W sobotę, 23 września, o godz. 7 zakończy się remont al. NiepodległościMapka w Sopocie. Firmie MTM udało się przed terminem wykonać prace warte ponad 2,1 mln zł. Remontowany był wprawdzie krótki odcinek przy granicy z Gdańskiem, ale utrudnienia mocno dawały się we znaki kierowcom.



Czy zwężenie pasów i poszerzenie chodnika to dobry pomysł?

Remont odcinka al. Niepodległości od ul. Smolnej do granicy z Gdańskiem rozpoczął się 28 sierpnia 2023 r. Prace zgodnie z zapisami umowy miały trwać 30 dni.

- W Sopocie zawsze remonty koordynujemy z innymi inwestycjami miejskimi, aby zminimalizować utrudnienia dla kierowców - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu. - Tak było i w tym przypadku. Remont rozpoczęliśmy po oddaniu do użytku fragmentu al. Niepodległości od strony Gdyni. Inwestycja trwała 20 dni, a prace wykonywane były również w weekendy i nie ograniczyły się wyłącznie do nowej nawierzchni: przebudowywany był również fragment potoku Granicznego. Co istotne, inwestycję udało nam się ukończyć tuż przed terminem. Dziękuję wszystkim zaangażowanym w projekt za sprawne przeprowadzenie remontu - dodaje wiceprezydent Marcin Skwierawski.


Dzięki remontowi na lepsze zmieniła się nie tylko nawierzchnia jezdni. Zyskali też piesi, którzy mogą już chodzić po równym i szerszym chodniku. Więcej miejsca udało się wygospodarować dzięki zwężeniu pasów al. Niepodległości do 3 m szerokości.

Zakres remontu al. Niepodległości:

  • frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej oraz ułożenie dwóch warstw nawierzchni (warstw: ścieralnej wiążącej);
  • ułożenie geosiatki zbrojeniowej;
  • zmiana geometrii jezdni, polegająca na zawężeniu szerokości jezdni (2 pasy po 3,0 m) z zachowaniem istniejącej krawędzi pasa rozdziału;
  • remont chodnika;
  • wymiana krawężników kamiennych i obrzeży obustronnie na całej długości remontowanego odcinka;
  • remont zarurowanego koryta potoku Granicznego przebiegającego w pasie rozdziału pomiędzy jezdniami na długości ok. 163 m;
  • usunięcie kolizji sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych niskiego i średniego napięcia z układem drogowym;
  • dostosowanie istniejącego odwodnienia ulicy do projektowanej zmiany geometrii;
  • wykonanie oznakowania poziomego i pionowego;
  • regulacja pionowa wszystkich istniejących urządzeń (kratki ściekowe, zasuwy, włazy itp.) zlokalizowanych w nawierzchni jezdni remontowanego odcinka.




Remont w liczbach:

  • 182 m - przebudowy kanalizacji deszczowej i potoku Granicznego,
  • 146 m - jezdni,
  • 580 m kw. - chodników i wjazdów,
  • 560 t - ułożono masy bitumicznej,
  • 346 mb - ustawiono krawężników,
  • 2 159 810,20 zł - koszt remontu.

Miejsca

Opinie (142) 5 zablokowanych

  • Te krawężniki to przesada.

    • 4 2

  • Najbardziej potrzebne niewiadomo komu było to zwężenie.

    Pieniądze wyrzucone w błoto. Jak zwykle w Sopocie.

    • 5 5

  • Nieroby urzędnicze

    Popadły w obsesję zwężania i uspokajania ruchu. Taki nowy eko trend...

    • 8 3

  • W Sopocie zawsze koordynujemy.. kłamca

    Były kumulacje remontowe latem i nie kłam. I poco było robić tamten odcinek, on nie był zły. Są dużo gorsze

    • 3 3

  • Nie będę po krawężnikach skakać. Ile można

    Dekle projektują to niech przenoszą karetki i straż ręcznie góra

    • 10 1

  • Korytarz życia

    Z jednej str zwężenie jezdni by poszerzyć chodnik to dobry pomysł, z drugiej str jak będzie jechać karetka czy inna służba to będzie ciężko zrobić wystarczająca ilość miejscs

    • 6 2

  • A gdzie miejsce na korytarz życia? Robicie wioskę zamiast miasta!

    • 5 4

  • Kolejne dwie bańki na kierowczyków. A potem dziwią się, że nie ma kasy na komunikację.

    Pislam zabrał, z KPO nie będzie, kierowczyki zabrały, kasy nie ma. Proste dodawanie i odejmowanie.

    • 2 2

  • na 3 tygodnie przed wyborami wszyscy krzyczymy:

    Jacek! Jacek! Jacek na posła! Należy mu się, jak psu buda!

    • 1 2

  • Nigdy nie mogę się nadziwić

    Jak na nowo remontowanych odcinkach wywalają krawężniki, z którymi problem miała by nawet rasowa terenówka. Czemu to ma służyć? Żeby kierowcy nie jeździli po trawniku? Czy żeby nie było gdzie zjechać jak jedzie coś na sygnale?

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane