• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na al. Niepodległości w Sopocie

Michał Sielski
22 września 2023, godz. 14:00 
Opinie (142)
  • Nowa nawierzchnia, szerszy chodnik i węższe pasy jezdni - to efekt prac na al. Niepodległości.
  • Nowa nawierzchnia, szerszy chodnik i węższe pasy jezdni - to efekt prac na al. Niepodległości.
  • Nowa nawierzchnia, szerszy chodnik i węższe pasy jezdni - to efekt prac na al. Niepodległości.
  • Nowa nawierzchnia, szerszy chodnik i węższe pasy jezdni - to efekt prac na al. Niepodległości.

W sobotę, 23 września, o godz. 7 zakończy się remont al. NiepodległościMapka w Sopocie. Firmie MTM udało się przed terminem wykonać prace warte ponad 2,1 mln zł. Remontowany był wprawdzie krótki odcinek przy granicy z Gdańskiem, ale utrudnienia mocno dawały się we znaki kierowcom.



Czy zwężenie pasów i poszerzenie chodnika to dobry pomysł?

Remont odcinka al. Niepodległości od ul. Smolnej do granicy z Gdańskiem rozpoczął się 28 sierpnia 2023 r. Prace zgodnie z zapisami umowy miały trwać 30 dni.

- W Sopocie zawsze remonty koordynujemy z innymi inwestycjami miejskimi, aby zminimalizować utrudnienia dla kierowców - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu. - Tak było i w tym przypadku. Remont rozpoczęliśmy po oddaniu do użytku fragmentu al. Niepodległości od strony Gdyni. Inwestycja trwała 20 dni, a prace wykonywane były również w weekendy i nie ograniczyły się wyłącznie do nowej nawierzchni: przebudowywany był również fragment potoku Granicznego. Co istotne, inwestycję udało nam się ukończyć tuż przed terminem. Dziękuję wszystkim zaangażowanym w projekt za sprawne przeprowadzenie remontu - dodaje wiceprezydent Marcin Skwierawski.


Dzięki remontowi na lepsze zmieniła się nie tylko nawierzchnia jezdni. Zyskali też piesi, którzy mogą już chodzić po równym i szerszym chodniku. Więcej miejsca udało się wygospodarować dzięki zwężeniu pasów al. Niepodległości do 3 m szerokości.

Zakres remontu al. Niepodległości:

  • frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej oraz ułożenie dwóch warstw nawierzchni (warstw: ścieralnej wiążącej);
  • ułożenie geosiatki zbrojeniowej;
  • zmiana geometrii jezdni, polegająca na zawężeniu szerokości jezdni (2 pasy po 3,0 m) z zachowaniem istniejącej krawędzi pasa rozdziału;
  • remont chodnika;
  • wymiana krawężników kamiennych i obrzeży obustronnie na całej długości remontowanego odcinka;
  • remont zarurowanego koryta potoku Granicznego przebiegającego w pasie rozdziału pomiędzy jezdniami na długości ok. 163 m;
  • usunięcie kolizji sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych niskiego i średniego napięcia z układem drogowym;
  • dostosowanie istniejącego odwodnienia ulicy do projektowanej zmiany geometrii;
  • wykonanie oznakowania poziomego i pionowego;
  • regulacja pionowa wszystkich istniejących urządzeń (kratki ściekowe, zasuwy, włazy itp.) zlokalizowanych w nawierzchni jezdni remontowanego odcinka.




Remont w liczbach:

  • 182 m - przebudowy kanalizacji deszczowej i potoku Granicznego,
  • 146 m - jezdni,
  • 580 m kw. - chodników i wjazdów,
  • 560 t - ułożono masy bitumicznej,
  • 346 mb - ustawiono krawężników,
  • 2 159 810,20 zł - koszt remontu.

Miejsca

Opinie (142) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Można? (3)

    Można Panie Gryzoń

    • 42 7

    • Sopot tu Szopen,ale tragedia podobna co w Gdyni.

      • 4 10

    • To kiepsko można (1)

      W gryzoniowie na Legionów przy tym samym zakresie remontu (i to lekko na 500, a nie 100 metrach) uwinęli się w 3 dni. Portal o remoncie zorientował się po fakcie. A jak się Sopot zabrał za coś, co wymagało ingerencji poniżej warstwy ścieralnej asfaltu (wiadukt i okolice), to sporo osób przesiadło się do SKM i tak już zostało. Ale pamięć jak widać krótka. To co, za rok zamykamy kawałek dalej i tak w nieskończoność, ku uciesze publiki ;)

      • 2 13

      • Zapraszamy do Gdyni na Wielkopolską.

        To niekończący się pokaz bezmyślności gdyńskiego sołtysa i jego ekipy. Za tego typu prace i bezmyślność urzędniczą powinien być dożywotni zakaz pełnienia funkcji publicznych.

        • 2 1

  • Chore działania (3)

    • 33 8

    • Wydawanie pieniędzy by obniżać klasę drogi (1)

      kiedyś w najgorszych majaczeniach ludzie nie śnili o takiej idiokracji.
      To ma uzasadnienie tylko wtedy, jeśli obok zbudowano nową drogę a stara ma być lokalna - przykład: zrobiliśmy nową Słowaka to starą zwężamy i robimy eleganckie chodniki, bo ruch na starej teraz znikomy to i piesi się pojawią.
      Przy korkownicy jeszcze zróbcie szerokie chodniki i DDR - oraz pamiętajcie o słupkozie i innych elementach bezpieczeństwa ruchu!

      • 6 11

      • tak może myśleć jedynie autoholik

        w wielu dobrze zarządzanych miastach poprawia się komfort i bezpieczeństwo pieszych i innych niezmotoryzowanych przez realokację przestrzeni jezdni. Dzięki temu poprawia się przepustowość sieci drogowej dla ludzi. To paradoksalnie poprawia także warunki korzystania z samochodów: kierowcy nie konkurują o miejsce w kolejce do zmiany świateł lub o miejsce na parkingu z innymi kierowcami, którzy decydują się na przejazd rowerem lub spacer pieszy jeśli mają do pokonania krótki dystans w mieście.

        • 0 1

    • jakieś argumenty?

      • 0 0

  • Za rok remont kolejnych 100 metrów (2)

    Tak właśnie działają władze Sopotu

    • 31 10

    • lepiej remontować drogi niż bezmyślnie rozbudowywać sieć uliczną z myślą głównie o ruchu pojazdów (1)

      a nie z myślą o poprawie komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i innych niezmotoryzowanych

      • 0 3

      • Te... komforter... na wieś się wyprowadź...

        jak ci się miasto nie podoba i chciałbyś w każdej chwili móc w gumiakach na drugą stronę pola się przedostać.

        • 0 1

  • (1)

    146 metrów drogi,niebywały sukces i zwieńczenie 20 lat na stołku włodarza...teraz w krajowej polityce będziemy mieli rekordowe drogowe inwestycje,500 metrów autostrad przez 10 lat)

    • 39 18

    • Zawsze to 146m więcej niż PiS zbudował w Polsce przez osiem lat.

      • 8 6

  • Opinia wyróżniona

    węższe pasy (18)

    dobre rozwiązanie, byle by się autobus mieścił i przynajmniej wszyscy będą bardziej uważać, a nie zasuwać ponad ograniczenie, do czego szersze pasy zachęcają. I z korzyścią dla pieszych. Dobra inwestycja.

    • 78 162

    • (3)

      Gdzie tam widzisz pieszych i chodnik? full trawy po obu stronach. Po wuj to zwężenie?

      • 34 25

      • żeby Ci się tak nie spieszyło wszędzie

        jak będziesz jechał 50 to bez problemu wcelujesz 2 metrowym autem w 3 metrowy pas

        • 33 20

      • (1)

        Trawa to Ci z butów wystaje. A dokładnie - siano...

        • 12 10

        • siano we łbie ma ten głupek od 1998 r prezydent żałosnego miasta sopot

          • 10 19

    • (3)

      Następny zakompleksiony anty-samochodowiec... Co powiesz, jak do kogoś pogotowie nie dojedzie na czas, bo nie mogło się przepchnąć między samochodami?

      • 25 22

      • (2)

        hi hi, nie wiedziałem, że te wszystkie korki w których stoimy to przez wozy straży pożarnej, karetki i samochody dostawcze z piekarni wiozące mi bułki na śniadanie.
        Jak stoisz w korku to bez problemu najedziesz na taki krawężnik przecież. Szukasz problemu gdzie go nie ma, bo najbardziej uprzywilejowanej grupie w ruchu drogowym (kierowczykom) zabrano kilka centymetrów z szerokości pasa, żeby dać najsłabszym, normalnie dramat, płatki śniegu jesteście.

        • 13 17

        • Dramat może i nie ale logiki brak. Teraz zwężamy obwodnice, do roboty. (1)

          • 13 8

          • Byle wydać publiczną kasę!

            Widać niektóre samorządy mają jej jeszcze w nadmiarze..

            • 4 1

    • (6)

      Niech lepiej coś zrobią z tym czerwonym sygnalizatorem przy skręcie w Czyżewskiego jadąc od strony Gdyni. Wszystkie pasy jadą a ty stoisz jak głupi czekając na pieszego. Może dodatkowo zielona strzałka warunkowa obok na sygnalizatorze, a nie wiecznie czerwone światło.

      • 10 9

      • (5)

        piesi i tak muszą tam przechodzic na dwa razy a Ty chcesz im zabrac jeszcze jedna mozliwosc?
        Na razie swiatła trzeba tam zmienic tak zeby pieszy rowerzysta mógł przejsc od strony czyzewskiego na jednej zmianie swiateł (obecnie idąc w kierunku stacji/centrum sopotu stoi...uwaga uwaga 3 razy). To jest jakies przedpotopowe rozwiazanie

        • 15 8

        • (2)

          no jasne: większość ruchu odbywa się rowerami, szczególnie zimą

          • 8 9

          • Pewnie, niech pieszy stoi tam w zimie i marznie żeby jaśnie pan czasem zbyt długo nie musiał czekać. Uzależnienie od samochodu zmienia mózg w sieczkę.

            • 6 6

          • zimą wielu kierowców przesiada się na inne, mniej terenochłonne środki lokomocji

            przejazdy samochodem stanowią mniej niż połowę ogólnej liczby codziennych "podróży" w mieście.

            • 2 0

        • przypominam, że nie wolno przejeżdżać rowerami przez przejśćia dla pieszych (1)

          • 6 4

          • przypominam, że liczba na okrągłym znaku nie jest dolną granicą dopuszczalnej prędkości jazdy

            • 3 4

    • (2)

      teraz się módl, żeby karetka na czas dotarła do twojego dziecka

      • 11 12

      • (1)

        No te wszystkie korki to przez karetki mamy przecież.

        • 4 5

        • Odwracasz kota ogonem.

          Przez zwężone pasy auta nie mogą przepuścić pojazdów uprzywilejowanych. Naucz się w końcu dzbanie czytać ze zrozumieniem!

          • 7 6

  • a Łyżeczka na to

    niemożliwe!

    • 6 5

  • Opinia wyróżniona

    Po co to zwężenie??? (22)

    Gdzie chodnik a gdzie jezdnia? Przecież tam bo obu stronach jest full miejsca, trawniki itd. Po co to zwężenie i wysokie krawężniki - na złość kierowcom? Jak karetka albo straż pożarna będzie musiała tamtędy przejechać na bombie to życzę powodzenia. Autorom tej koncepcji gratuluje pomyślunku.

    • 315 67

    • przy jednoczesnym notorycznym łamaniu ograniczeń i przepisów (6)

      kierowcy cały czas pozostają zatroskani o to, czy służby zdążą dojechać naprawiać problemy, które powodują :)

      • 38 59

      • Ale demagogia... (4)

        Jak starszy człowiek ma zawał u siebie w mieszkaniu, to też wina kierowców, śmieszku?

        • 43 23

        • Głosujecie na lewactwo to macie zwężenia (1)

          Czego nie rozumiesz??

          • 17 21

          • i jeszcze Ci minusują, co oni maja w głowie po tej lejacej się propagandzie lewackiej z mediów

            • 0 0

        • siedzący tryb życia i wiele innych skutków nadmiernego uzależnienia od samochodów jest przyczyną wielu groźnych chorób (1)

          w tym także zawałów serca

          • 1 6

          • naczytałes się bzdur maf medycznej

            • 0 0

      • po co pal..ncie zwęża się drogi czy pojazdy są węższe i mniejsze niż w latach kiedy budowano aleję niepodległości?

        • 27 13

    • (1)

      Na 3 metrach zmieści się spokojnie - nie musi driftować. A że wysokie? Coby zmotoryzowaną dzicz zniechęcić do parkowania gdzie popadnie...

      • 34 42

      • Tam nikt nie parkował co najwyżej na chodniku za stacją BP stoją samochody.

        • 16 4

    • Po to by uspokoić ruch (5)

      Będziesz wolniej jechał, ale zmniejszy się liczba wypadków oraz poprawi się płynność ruchu.

      • 24 32

      • (4)

        według durni z um sopot może i tak

        • 21 24

        • Według inżynierów ruchu (3)

          A nie forumowych krzykaczy. To normalne rozwiązania stosowane w krajach stojące na wyższym poziomie kultury jazdy od nasm

          • 32 32

          • To proponuję z iść dalej zwężając jezdnię do 2m. Będą jeździć jeszcze wolniej albo będą stać a wypadków wcale nie będzie

            • 21 17

          • (1)

            Według chorych umysłowo głupków a nie inżynierów lewackich głupków oczadzonych durnymi lewackimi mrzonkami

            • 4 14

            • Wyjaśniam z neandertalskiego na nasze: Neandertalczycy lewakiem określają każdego o odmiennych od nich poglądach, zwłaszcza jeśli poglądy te powodują u nich dysonans poznawczy.

              • 17 7

    • (1)

      Lewacy w natarciu. Masz wszędzie rowerem albo hulajnogą jeździć.

      • 21 19

      • gdzie wady? będziesz miał mniej samochodów na drodze jak tak bardzo musisz jechać autem.

        • 14 15

    • Ta tendencja to czysty i**otyzm (1)

      To nie jest jedyne miejsce gdzie zwężyli jezdnie. Ktoś kto zatwierdza takie przbudowy powinien pójść siedzieć. Karetka na sygnałach nie przejedzie w takim wypadku. Ta tendencja jest chora i należy z tym jak najszybciej skończyć!

      • 6 6

      • zgadza się powinni tam zrobić buspas

        i drogę dla rowerów

        • 2 3

    • Gdzie buspas się pytam? (1)

      • 2 2

      • wzdłuż Alei Niepodległości w Sopocie

        • 1 2

    • po to, by wszystkim było bezpieczniej

      poza godzinami szczytu kierowcy będą rzadziej lekceważyć limity prędkości: uspokojenie ruchu poprawi przepustowość tego korytarza ruchu dla pojazdów. Paradoksalne, ale prawdziwe.

      • 2 4

  • Nie wiem jak to robią w Sopocie z robotami drogowymi (5)

    Ale i przewidywane terminy robót sa przyzowicie krótkie i cześto są kończone przed upływem terminu. W moim sąsiednim Gdańsku nie dość że jeszcze przed rozpoczęciem terminy robót wydają się strasznie wydłużone to jeszcze rzadko kiedy są kończone w przewidywanym czasie a normą sąprzekroczenia terminów rzędu 30-50% dłużej od przewidywań.
    Ktoś może się śmiać, że to raptem z 200m jezdni ale w Gdańsku trwałoby to nie jeden miesiąc tylko trzy i jeszcze byłoby opóźnione o kolejny miesiąc

    • 28 6

    • To jeszcze w Gdyni nie byłaś/byłeś (1)

      Tu jest dramat

      • 7 2

      • rzadko bywam to prawda, nie wiem na bieżąco jak to w Gdyni wygląda

        Ale jak mi się czasem zdarzy i mam niestety okazję poznać niekóre rzowiązania drogowe w Gdyni to zastanawiam się czy tam w urzędach są wszyscy zdrowi.

        • 7 2

    • A w Gdyni byłoby szybciej- namalowane czerwoną farbą dodatkowe pasy i już

      • 2 2

    • W Gdańsku kilka miesięcy zamknięty odcinek Jaśkowej Doliny

      Termin przekroczony kilka miesięcy, a mieli tylko zrobić przepust dla zbiornika retencyjnego

      • 3 1

    • W Gdyni trzeba pomnożyć termin razy dwa i zwiększyć jednostkę. I tak z miesiąca jest dwa lata. Aha i jeszcze ze zmniejszeniem zakresu.

      • 1 1

  • Niezła " szykana" (4)

    Jest na wysokości stacji Kamienny Potok w stronę Gdańska. To że środkowy malowany pas nie zgrywa się że starym to jeszcze pikuś. Jestem ciekaw ile samochodów będzie zahaczać prawą stroną o krawężnik.

    • 31 9

    • Trudno.

      • 2 2

    • Tylu (1)

      ilu sie bedzie gapilo w telefon zamiast na jezdnie. Chyba kazdy kierowca wie, jak jechac, zeby nie zahaczyc o kraweznik.

      • 7 6

      • Chyba ten co robił gapił się w telefon.

        • 3 1

    • Masz rację. Tylko o tym nikt nie mówi nikt nie bierze za to odpowiedzialności.

      • 1 1

  • (4)

    A pamiętacie ten kotlet przedwyborczy odgrzewany parę razy o tunelu, który miał się gdzieś tam właśnie zaczynać i ciągnąc pod cały Sopotem aż do Kamionki?

    • 33 9

    • (1)

      Ja nie pamiętam, a co?

      • 6 4

      • To szybciutko do lekarza się udaj, może coś pomoże?

        • 4 3

    • A skąd miliardy na jego budowę??? Z kaczego rowu??

      Wyjeżdżając z tunelu stałbyś w korku przeg Gdynią albo w Oliwie. To by były zmarnowane pieniądze

      • 7 1

    • Nie ma pieniędzy z KPO .

      Podziękuj PiSowi. Samorządy mają mniej pieniędzy z budżetu, dzięki PŁadowi, a pieniędzy z UE nie ma. Taka jest prawda

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane