- 1 Przerobił instalację i spowodował wybuch (80 opinii)
- 2 Obywatelskie zatrzymanie pijanego kierowcy (123 opinie)
- 3 Auta na minuty okupują osiedlowy parking (120 opinii)
- 4 Dyskusyjne światła przed obwodnicą (165 opinii)
- 5 Migowska i Jaśkowa jednokierunkowe (62 opinie)
- 6 Tu w Trójmieście można "umrzeć w korku" (332 opinie)
Przebudowa Niepodległości w Sopocie. Więcej miejsca dla pieszych i zieleni
Sopot przygotowuje się do przebudowy kolejnego odcinka al. Niepodległości. Tym razem roboty drogowe obejmą odcinek w ścisłym centrum kurortu - pomiędzy ulicami Andersa
i 23 Marca
. Największą zmianą będzie zwężenie jezdni celem poszerzenia chodników i wygospodarowania przestrzeni na nasadzenia zieleni.
To oznacza, że znane są wyłącznie najważniejsze wytyczne urzędników w zakresie pożądanego wyglądu przebudowanej drogi m.in.:
- wymianę nawierzchni jezdni i zwężenia każdego pasa ruchu do 3 metrów szerokości (wzorem wcześniej przebudowanego odcinka alei Niepodległości)
- poszerzenia chodników lub/i przestrzeni pod nowe nasadzenia zieleni
- zastosowania w zatokach autobusowych kostki kamiennej oraz tzw. krawężników przystankowych
- budowy przejazdu rowerowego przez aleję na wysokości ul. 23 Marca wraz infrastrukturą rowerową w ul. 23 Marca na odcinku Niepodległości - Grottgera
- doświetlenia przejść dla pieszych na wysokości ul. 23 Marca oraz Podjazd - Sikorskiego
- remontu kanalizacji deszczowej metodą bezwykopową (rękaw), w tym także poprawę usytuowania studni w jezdni
85 dni na przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej
Wykonawca wielobranżowej dokumentacji projektowej będzie zobligowany do uzyskania wszelkich niezbędnych uzgodnień, decyzji pozwoleń, a także pełnienia nadzoru w trakcie realizacji robót budowlanych.
Na przygotowanie niezbędnych materiałów, które będą w kolejnym etapie podstawą do ogłoszenia przetargu na roboty budowlane, przewidziano 85 dni od momentu podpisania umowy.
O wyborze wykonawcy w zamówieniu publicznym zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz deklaracji czasu stawiennictwa zespołu projektantów w siedzibie sopockiego Zarządu Dróg i Zieleni w razie potrzeby konsultacji zastosowanych rozwiązań projektowych (40 proc.).

Stare nazwy ulic w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2023-09-12 11:15
Przede wszystkim już teraz należy zakazać wjazdu diesli (16)
osobowych na teraz całego Trójmiasta. To jest jedyna realna i skuteczna metoda walki z nowotworami i alergiami, których przyczyną są tlenki azotu. Większość tych szrotow nie ma nawet katalizatora. Dlaczego mieszkańcy miast mają chorować na raka bo jakiś bamber musi przyjeżdżać tu swoim starym dieslem.
- 35 83
-
2023-09-12 12:22
Zacznijmy od autobusow i PKMki (2)
Diesle
- 8 2
-
2023-09-12 22:59
Autobusy na wodór zamówione, PKM też niedługo będzie na prąd. (1)
A tymczasem 20 letni diesel zostawiający chmurę syfu przy każdym ruszeniu jakimś cudem przechodzi przeglądy...
- 0 1
-
2023-09-22 14:19
tak 10 autobusów na wodór zakontraktowano . Problem komunikacji w aglomeracji rozwiązany...
- 0 0
-
2023-09-12 13:31
(7)
Chcesz łamać Konstytucję? Każdy samochód dopuszczony do ruchu na drodze publicznej ma prawo poruszać się po niej. Bez względu na wiek, rodzaj silnika, przebieg itd.
- 10 8
-
2023-09-12 13:45
Hahaha co za bzdura (3)
Nie ma takiego zapisu w konstytucji
A zakazów jest już teraz dużo- 6 3
-
2023-09-12 14:05
(2)
Równość wobec prawa. Mówi Ci to coś? Niezależnie, czy jeździsz samochodem za 300000pln, czy za 3000pln, masz prawo jeździć po drogach publicznych, po uzuskaniu przeglądu technicznego pojazdu.
- 5 7
-
2023-09-12 14:16
zgoda
Problemem tylko są stacje diagnostyczne, które przepuszczają delikwentów z wyrżniętym DPFem.
- 7 3
-
2023-09-12 19:00
No nie do końca...
Strefy czystego transportu... I doczekać się ich w tym zapuszczonym mieście, nie mogę. W większości europejskich miast tak jest, bo liczy się społeczeństwo, jako ogół, a nie jeden dzban z lejącymi wtryskami i wylataną turbiną, który ma w du...pie wszystko i wszystkich, byle jemu pasowało!!!
- 2 4
-
2023-09-12 22:08
Hahahhaaaa (2)
To samochód już został obywatelem? Buhahhaaaa
- 3 0
-
2023-09-12 22:21
prawo nie działa wstecz (1)
skoro auto zostało dopuszczone do ruchu i przechodzi kontrole techniczne to moze po drogach publicznych jezdzic
- 1 0
-
2023-09-13 06:45
No tak
Ale czy auto to obywatel? Czyli jak urodziłem się w komunie to dalej powinna być? Gdzie reklamacje składać? :)
- 0 0
-
2023-09-12 14:07
Przyczną raka sa maszty anten 5G (2)
!!!
- 3 5
-
2023-09-12 18:09
i nowe komórki 5G!
- 1 0
-
2023-09-12 19:02
Dlatego nie zdejmuj folii z bani!!!
Owiń nią jeszcze szczelnie oczy i łapy.
- 4 0
-
2023-09-12 18:08
oraz rowerzystów w obcisłych galotach.
- 3 0
-
2023-09-13 00:10
TICO Ci się znowu zepsuło ? :(
- 0 0
-
2023-09-12 09:39
Trzeba było kilkanaście lat temu zgodzić się na przedłużenie Drogi Różowej. (22)
Gdynia i Gdańsk chciały miec alternatywę dla drogi w mieście, ale Sopot się nie zgodził, w związku z czym cały ruch jest poprowadzoy przez centrum "kurortu". Takie remonty jak ten nic nie dadzą, nadal tam będzie wąskie gardło i największe spowolnienie ruchu.
- 148 10
-
2023-09-12 12:56
(2)
Remont centralnej, najbardziej reprezentacyjnej alei w mieście nic nie daje? Poszerzenie bardzo wąskich chodników, nowe nasadzenia (tłumienie hałasu, spalin, retencja). To dla Ciebie nic? Dla kierowców nic się nie zmieni - były 4 pasy i będą tylko z uregulowaną szerokością.
- 9 15
-
2023-09-12 13:09
to jest oś drogowa trójmiasta a nie reprezentacyjna aleja (1)
Ludzie chodzą po Monciaku, Molo, w parku, bulwarami w kierunku Brzeźna, w Jelitkowie - to jest część reprezentacyjna tego miasta, a nie Niepodległości. Po jaką cholerę tam szerokie chodniki? Po co nasadzenia? Jak się nie da tej ulicy poszerzyć do trzech pasów każdą stronę, to chociaż jej nie zwężajmy. To jest jedyna droga w mieście, która łączy Sopot z Gdynią.
- 18 8
-
2023-09-12 18:27
Jedyna?
Słabo znasz Trójmiasto
- 5 3
-
2023-09-12 13:02
Którędy? (15)
A gdzie miałaby przebiegać ta droga na terenie Sopotu?
- 3 2
-
2023-09-12 13:13
miała iść tunelem przez całe miasto (14)
W Sopocie już nic więcej się nie wciśnie - tunel to jedyna opcja, ale wiadomo, kosztowna. Ale wtedy proszę bardzo - zwężajcie sobie Niepodległości, budujcie buspasy, DDRy i inne fanaberie.
- 6 6
-
2023-09-12 15:20
LOL - a kto by za to płacił? (13)
Tunel przez cały sopot? litości - przecież to jakieś fantazje bez związku z realiami.
- 10 3
-
2023-09-12 15:31
Dlatego koncepcja jest od paru lat w szufladzie (12)
Ale kiedyś kasa na to się będzie musiała znaleźć, zresztą to aż takie science fiction nie jest - w końcu zbudowano tunel pod Martwą Wisłą, wprawdzie zaledwie o długości 1.7 km (ten projektowany w Sopocie ma mieć 5.4km), ale podejrzewam, że jego koszt będzie podobny z uwagi na to, że trzeba było bardzo głęboko kopać, i jednak przekopanie się pod
Ale kiedyś kasa na to się będzie musiała znaleźć, zresztą to aż takie science fiction nie jest - w końcu zbudowano tunel pod Martwą Wisłą, wprawdzie zaledwie o długości 1.7 km (ten projektowany w Sopocie ma mieć 5.4km), ale podejrzewam, że jego koszt będzie podobny z uwagi na to, że trzeba było bardzo głęboko kopać, i jednak przekopanie się pod rzeką to jednak większe zagadnienie inżynieryjne. Nie ma wyjścia - Trójmiasto jest jakie jest, a przez to, że puszczono na żywioł suburbanizację, doprowadzono do zakorkowania obwodnicy. Jedyna opcja to droga średnicowa, która już dawno została zaplanowana i nikt rozsądny nie ma wątpliwości, że powinna powstać.
- 5 4
-
2023-09-12 15:56
nie powstanie (11)
- zwiększanie ruchu samochodowego to dla miasta tylko koszty i praktycznie zerowe korzyści.
- 7 8
-
2023-09-12 16:01
sorry, ale ludzie się muszą jakoś po mieście przemieszczać (10)
Mimo, że Sopot to niby kurort, to jednak łączy Gdańsk z Gdynią - jest mnóstwo ludzi, którzy mieszkają w Gdańsku i pracują w Gdyni i na odwrót. Jak przez nieodpowiedzialną suburbanizację zakorkowano jedyną alternatywną drogę, to trzeba zbudować kolejną, bo ludzi w Trójmieście ubywać nie będzie aż w takim tempie.
- 4 3
-
2023-09-12 16:14
dlatego myśli sie o zwiększaniu prędkości i wydajności zbiokomu (9)
aby ludzie nie musieli korzystać z samochodu podczas codziennych dojazdów.
Co do suburbunizacji - kolej metropolitalna, następnie jej elektryfikacja oraz dodanie drugiego toru, czy wybudowanie bajpasu kartuskiego - to sa rozwiązania mające tutaj pomóc.- 7 1
-
2023-09-12 16:35
dopóki się nie myśli o metrze to reszta to żart w XXI w. no ale to trzeba by było się porozumieć (8)
w ramach 3 miast a to jak wiemy na Sycylii jest nierealne
- 2 3
-
2023-09-12 16:53
(6)
Spójrzcie sobie mądrale na mapę Trójmiasta a potem na mapę Paryża, czy Londynu, a nawet Warszawy - wszędzie tam metro sprawia, że człowiek się teleportuje w piętnaście minut na drugi koniec miasta. Owszem, o komforcie można zapomnieć, jednak trzeba brać pod uwagę ilość mieszkańców - tutaj nie ma prostej metody, ale warto wspomnieć, że w godzinach
Spójrzcie sobie mądrale na mapę Trójmiasta a potem na mapę Paryża, czy Londynu, a nawet Warszawy - wszędzie tam metro sprawia, że człowiek się teleportuje w piętnaście minut na drugi koniec miasta. Owszem, o komforcie można zapomnieć, jednak trzeba brać pod uwagę ilość mieszkańców - tutaj nie ma prostej metody, ale warto wspomnieć, że w godzinach szczytu podróż żółtą linią z La Defense do Chatelet to prawdziwa męczarnia. Ludzie są upchnięci jak sardynki, a na każdym przystanku przeciska się albo w jedną, albo w drugą stronę chmara ludzi - jak dla mnie koszmar. A teraz słucham kędy byście poprowadzili metro w Trójmieście? Ja już wiem - dokładnie w tym miejscu co dzisiejsza SKMka - pytanie tylko... po co? Może taniej by było zwiększyć ilość kursujących składów, może są składy piętrowe, może szybsze?
Pamiętajcie, że Trójmiasto ma swoje naturalne ograniczenia - z jednej strony zatoka, a z drugiej porośnięte lasami wzgórza. Linia metra z Wrzeszcza na Jasień? Ledwo sobie poradzono z linią tramwajową ze względu na różnicę poziomów, a co dopiero metro?- 2 1
-
2023-09-12 17:04
A czm jest SKM jak nie formą metra? (5)
Metro nie musi iść koniecznie pod ziemią.
Po prostu SKM musi jeździć często, i musi odbijać na boki. Linia na morenę już jest a będzie dwutorowa.
Potrzeba jeszcze by coś leciało na południe. Tyle - resztą to dużo składów i często.- 6 0
-
2023-09-12 17:29
Szybkością, jakością taboru, czasem który spędza na przystanku, po to jest pod ziemią żeby być niezależnym od czynników (2)
atmosferycznych zwłaszcza zimą
- 0 2
-
2023-09-12 17:42
Akurat budowa pod ziemią (1)
To miała inne motywację niż ochronę pasażerów przed deszczem i wiatrem. W tym celu wystarczy zrobić zadaszony i osłonięty peron. To jest znacznie tańsze niż rycie tuneli.
- 4 0
-
2023-09-12 18:51
to nie takie głupie, żeby SKMkę w tunel wpuścić podziemny
Wtedy górą poszłaby droga średnicowa dla samochodów i wszystko gra.
- 0 1
-
2023-09-12 20:21
(1)
Gdzie ty masz linie SKM na Morene? W Trójmieście nie ma metra.
- 0 0
-
2023-09-12 20:55
chodziło mu o PKM
Ona idzie na Morenę.
- 1 0
-
2023-09-12 17:01
Taki S bahn
To jest kolej naziemna i spełnia dokładnie to samo zadanie co SKM.
U bahn czy S bahn to szkielet i one nie są transportem ostatniej mili. To rolę spełnia albo tramwaj czy autobus albo rower, hulajnoga czy inne UTO.- 4 0
-
2023-09-12 14:24
Bzdura
A niby którędy ta droga miałaby przebiegać?
- 1 3
-
2023-09-12 14:24
wolę lasy niż drogi
postoicie trochę w korku to korona nie spadnie, a jakby co jest SKM :)
- 4 4
-
2023-09-12 17:23
Tutaj jest kuhrort!!!
Tu się inhaluje golfem bez katalizatora!
- 0 0
-
2023-09-12 08:13
zanim zaczniecie tworzyć kolejne utrudnienia dla kierowców (28)
zróbcie porządną komunikację zbiorową; np. niech SKM jeździ przez cały tydzień co 5-10 minut. SKM w soboty co pół godziny to jakiś żart. miasta nie zarzązdają SKM? i co z tego można się dogadać.
- 179 26
-
2023-09-12 08:26
(13)
Zgoda, KM jest słaba. Ale i tak byś nie korzystał, tak to już z wami jest.
- 16 22
-
2023-09-12 09:19
(9)
A po co skoro jest do kitu? Mapy Google teraz ode mnie do pracy (mieszkam i pracuję w Trójmieście, nie w Baninie lub Kielnie): samochodem 38 minut, komunikacją publiczną 1h 18min. Handluj z tym.
- 13 3
-
2023-09-12 09:30
Jest 9:30, ulice są puste. (6)
Mi pokazuje z Południa do Głównego "deweloperskie" 15min :D
Ile mapy pokazują samochodem w godzinach szczytu?- 5 5
-
2023-09-12 10:44
Jak wyjeżdżam przed 8 (5)
To mam 50 minut samochodem, komunikacją 1h25. Dalsze pytania?
- 7 3
-
2023-09-12 12:27
(1)
Na co narzekasz?
- 2 1
-
2023-09-12 12:31
Na pajaców którzy odgórnie chcą mi ustalać sposób dojazdu do pracy.
- 5 5
-
2023-09-12 12:34
Jak wyjeżdżam przed 8, mam 40 minut samochodem i 30 minut tramwajem (z dojściem itp). (2)
Nie jestem nawet w stanie przesiedzieć w komunikacji 1:25, bo po godzinie kończy mi się Gdańsk...
- 3 3
-
2023-09-12 15:35
Czyli idziesz 10 minut z domu, czekasz 10 minut na tramwaj i idziesz 10 minut od tramwaju? To podjeżdżasz jeden przystanek? (1)
- 3 3
-
2023-09-12 23:03
Ostatnio jeździłeś tramwajem za komuny, co?
W szczycie po nowej linii śmigają co 3 minuty. Do przystanku mam 2, bo pomyślałem o tym kupując mieszkanie. Do pracy następne 3, ale to już standard, bo przy biurowcach są przystanki.
- 0 0
-
2023-09-12 10:37
(1)
czy rusko-polski translator ci zle przetłumaczył ? Po co kłamiesz ? jak mieszkasz na kowalach i chcesz na witomino to jasne ,ze bedize szybicej samochod. Jak z centrum do centrum to komunikacja szybsza nie mówić o rowerze.
- 6 8
-
2023-09-12 10:43
Uspokój się
Poproś lekarza o zmianę leków
- 4 3
-
2023-09-12 10:22
(1)
Korzystałbym, ale jak mam jechać do pracy 1h15 min komunikacją to wole 50 min w korku samochodem.
- 5 3
-
2023-09-12 10:35
Zwykle proporcje
Są jeszcze bardziej na korzyść samochodu
- 6 2
-
2023-09-12 15:44
Gdybym był emerytem, rencistą albo młodzieżą szkolną to bym korzystał
Ci pierwsi mają czas i nigdzie im się nie spieszy i na luzaku sobie jadą zbiorkomem, bo nie muszę na spacer czy do lekarza jechać w godzinach szczytu, a ci drudzy nie mają specjalnie wyjścia. Ewentualnie jeszcze single po studiach w pierwszej robocie, których potrzeby komunikacyjne kończą się na dojechaniu z kawalerki na Żabiance albo Przymorzu do
Ci pierwsi mają czas i nigdzie im się nie spieszy i na luzaku sobie jadą zbiorkomem, bo nie muszę na spacer czy do lekarza jechać w godzinach szczytu, a ci drudzy nie mają specjalnie wyjścia. Ewentualnie jeszcze single po studiach w pierwszej robocie, których potrzeby komunikacyjne kończą się na dojechaniu z kawalerki na Żabiance albo Przymorzu do Alchemii czy innej Oliva Gate - całą resztę ogarnia lokalna Biedronka lub Płaz. Dla całej reszty samochód umożliwia sprawne i efektywne działanie i tak jeszcze długo będzie.
- 1 1
-
2023-09-12 08:55
Z ciekawość, chociaż otwierałeś rozkład jazdy SKM? (4)
- 4 11
-
2023-09-12 09:26
(1)
Ale przedmówca ma rację - pociągi SKM powinny mieć stały takt. Choćby tak, jak wiele lat temu - co 7 - 7,5 minuty. W weekendy np. co 15 minut. Jeśli np. w niedzielę czeka się na pociąg SKM 30 - to to jest karykatura kolei miejskiej. Dodaj do tego brak prawdziwych wspólnych biletów na komunikację w Trójmieście. A co robią władze miast? Wpakowały nas w system "Fala"... Tak się nie zachęca ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej.
- 25 1
-
2023-09-12 10:26
To samo dotyczy ZKM. Autobusy dowożące z dzielnic do SKM jak 128, 147, 150
Powinny być mniej pojemne, czyli te wersje krotkie a nie przegubowe, I jeździć co 15 minut w takcie rownym z SkM rowniez co 15 minut.
- 7 0
-
2023-09-12 12:51
Chyba nie, bo tam jest gorzej niż wyżej opisane (1)
- 0 1
-
2023-09-12 18:32
Na pewno nie
Bo byście wiedzieli, że jeździ częściej niż przedmówca postulował
- 0 0
-
2023-09-12 09:17
zwężenie jezdni to utrudnienie? (7)
Tam jest ograniczenie do 50. Przy takiej przędności nie są ci potrzebne pasy jak na autostradzie.
No chyba ze jednak sa ale to wtedy oddaj prawko- 16 8
-
2023-09-12 12:01
jest to utrudnienie (6)
to widać doskonale po remoncie drogi w okolicach Malczewskiego. Kiedyś korek się zaczynał za zjazdem w Haffnera, a teraz są dni, że sięga Klifu. Nagłe zwężenie drogi powoduje, że kierowcy instynktownie zwalniają - i to nieważne czy do 50 czy 30 - to zabija płynność ruchu i zwiększa korki. Trójmiasto to nie metropolia, ma układ komunikacyjny
to widać doskonale po remoncie drogi w okolicach Malczewskiego. Kiedyś korek się zaczynał za zjazdem w Haffnera, a teraz są dni, że sięga Klifu. Nagłe zwężenie drogi powoduje, że kierowcy instynktownie zwalniają - i to nieważne czy do 50 czy 30 - to zabija płynność ruchu i zwiększa korki. Trójmiasto to nie metropolia, ma układ komunikacyjny charakterystyczny dla zabudowy wiejskiej - jedna ulica prowadząca przez środek i sieć pomniejszych po obu stronach i są miejsca - jak np odcinek od Haffnera aż do skrzyżowania z Wielkopolską w Gdyni, gdzie ma alternatywnej drogi, żeby przejechać, chyba że obwodnicą, kosztem wielu kilometrów nadłożonych i ryzykując korkiem bo jeden z drugim nie potrafi utrzymać odstępu. Oś Grunwaldzka-Niepodległości-Zwycięstwa powinna być tak przepustowa jak Grunwaldzka od Oliwy do Gdańska Głównego, bez żadnych dyrdymałów w postaci buspasów, dróg rowerowych i innych wynalazków z przejściami podziemnymi albo naziemnymi
- 11 5
-
2023-09-12 13:23
Masz 100% racji ze kierowcy nie potrafia jezdzić. (5)
Tyle ze to nie zwęzenia zabijaą płynność ale oni sami.
Zamiast się doturlać do następnych światłe i przejechać bez zatrzymania to oczywiście musza:
a - jechać szybciej niz można
b - wyprzedać wszystkich.
c - zahamować przed maską innego. I tak w kółko.
Standard na każdych światłach.
To zabija płynnośćTyle ze to nie zwęzenia zabijaą płynność ale oni sami.
Zamiast się doturlać do następnych światłe i przejechać bez zatrzymania to oczywiście musza:
a - jechać szybciej niz można
b - wyprzedać wszystkich.
c - zahamować przed maską innego. I tak w kółko.
Standard na każdych światłach.
To zabija płynność ruchu a nie zwężenia.
ale sie tego nigdy nie nauczycie i będziecie biadolić ze robią wam pod górkę.
p.s. Nikt przed wjazdem w niepodległości nie zwalnia instynktownie - wiec juz nie snuj jakiś bajek. Chyba ze na aleji zwycięstwa pozwala sobie przekraczać znacznie prędkość.- 5 3
-
2023-09-12 13:45
(4)
Kolego, czasy, kiedy w ciągu dnia można po Trójmieście jeździć szybciej niż można i wyprzedać wszystkich już dawno minęły. Jak studiowałem te dwadzieścia parę lat temu to dało się przejechać z Orłowa na PG w mniej niż 20 minut. Teraz taka opcja jest tylko nad ranem albo w nocy, chociaż też nie do końca, bo światła działają całą dobę. Jedziesz spod
Kolego, czasy, kiedy w ciągu dnia można po Trójmieście jeździć szybciej niż można i wyprzedać wszystkich już dawno minęły. Jak studiowałem te dwadzieścia parę lat temu to dało się przejechać z Orłowa na PG w mniej niż 20 minut. Teraz taka opcja jest tylko nad ranem albo w nocy, chociaż też nie do końca, bo światła działają całą dobę. Jedziesz spod Klifu, to zanim się zdążysz rozpędzić, masz światła przy Bernadowie, potem przy Lidlu i hyc zaraz skrzyżowanie z Malczewskiego. I to nie są żadne bajki - drogowcy celowo zwężają pasy ruchu, żeby 'uspokoić ruch', czyli właśnie zmusić kierowców do zwolnienia, tylko, że ma to sens na drogach osiedlowych, gdzie biegają dzieci, psy, chodzą ludzie po ulicach, a nie na głównej osi drogowej miasta, w którym mieszka ponad pół miliona ludzi - tam trzeba ruch właśnie ożywić, żeby jak najwięcej aut w jednostce czasu mogło przejechać.
- 4 4
-
2023-09-12 14:56
"Kolego, czasy, kiedy w ciągu dnia można (...) wyprzedać wszystkich już dawno minęły." (3)
No nie wiem. Jak jadę 50 -60 to wszyscy jakoś dają radę, wyprzedzają i zajeżdżają drogę.
2 - szybszy przejazd nic ci nie da jeśli ruchu nie masz jak później płynie rozprowadzić.- 3 2
-
2023-09-12 15:42
(2)
Ruch sam się rozprowadza bo nie wszyscy jadą w jedno miejsce. Dlatego najważniejsze żeby drogi główne, jak DW468 (czyli Zwycięstwa, Grunwaldzka, Niepodległości...) miały jak największą przepustowość, żeby kierowcy jadący np. z Oruni na Przymorze bezkolizyjnie minęli centrum, Aniołki czy Wrzeszcz a nie stali w korkach wraz z tymi, którzy tam kończą swoją podróż.
- 2 3
-
2023-09-12 15:46
dokładnie
A już jak w tym Przymorzu zjedzie z głównej drogi, to nie ma znaczenia, czy pod dom podjedzie w 5 czy 10 minut - tam już ruch może i powinien być uspokojony.
- 1 1
-
2023-09-12 16:03
no przecież korkuję sie właśnie dlatego
ze rozprowadzanie na boki jest powolniejsze niż napływ nowych samochodów główna arterią.
- 0 0
-
2023-09-12 12:54
Ale jakie to "utrudnienia dla kierowców"?
Zwężą 4 pasy ruchu po 3,5 m szerokości do 4 pasów ruchu po 3,0 m szerokości. I tyle.
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.