• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na al. Niepodległości w Sopocie

Michał Sielski
22 września 2023, godz. 14:00 
Opinie (142)
  • Nowa nawierzchnia, szerszy chodnik i węższe pasy jezdni - to efekt prac na al. Niepodległości.
  • Nowa nawierzchnia, szerszy chodnik i węższe pasy jezdni - to efekt prac na al. Niepodległości.
  • Nowa nawierzchnia, szerszy chodnik i węższe pasy jezdni - to efekt prac na al. Niepodległości.
  • Nowa nawierzchnia, szerszy chodnik i węższe pasy jezdni - to efekt prac na al. Niepodległości.

W sobotę, 23 września, o godz. 7 zakończy się remont al. NiepodległościMapka w Sopocie. Firmie MTM udało się przed terminem wykonać prace warte ponad 2,1 mln zł. Remontowany był wprawdzie krótki odcinek przy granicy z Gdańskiem, ale utrudnienia mocno dawały się we znaki kierowcom.



Czy zwężenie pasów i poszerzenie chodnika to dobry pomysł?

Remont odcinka al. Niepodległości od ul. Smolnej do granicy z Gdańskiem rozpoczął się 28 sierpnia 2023 r. Prace zgodnie z zapisami umowy miały trwać 30 dni.

- W Sopocie zawsze remonty koordynujemy z innymi inwestycjami miejskimi, aby zminimalizować utrudnienia dla kierowców - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu. - Tak było i w tym przypadku. Remont rozpoczęliśmy po oddaniu do użytku fragmentu al. Niepodległości od strony Gdyni. Inwestycja trwała 20 dni, a prace wykonywane były również w weekendy i nie ograniczyły się wyłącznie do nowej nawierzchni: przebudowywany był również fragment potoku Granicznego. Co istotne, inwestycję udało nam się ukończyć tuż przed terminem. Dziękuję wszystkim zaangażowanym w projekt za sprawne przeprowadzenie remontu - dodaje wiceprezydent Marcin Skwierawski.


Dzięki remontowi na lepsze zmieniła się nie tylko nawierzchnia jezdni. Zyskali też piesi, którzy mogą już chodzić po równym i szerszym chodniku. Więcej miejsca udało się wygospodarować dzięki zwężeniu pasów al. Niepodległości do 3 m szerokości.

Zakres remontu al. Niepodległości:

  • frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej oraz ułożenie dwóch warstw nawierzchni (warstw: ścieralnej wiążącej);
  • ułożenie geosiatki zbrojeniowej;
  • zmiana geometrii jezdni, polegająca na zawężeniu szerokości jezdni (2 pasy po 3,0 m) z zachowaniem istniejącej krawędzi pasa rozdziału;
  • remont chodnika;
  • wymiana krawężników kamiennych i obrzeży obustronnie na całej długości remontowanego odcinka;
  • remont zarurowanego koryta potoku Granicznego przebiegającego w pasie rozdziału pomiędzy jezdniami na długości ok. 163 m;
  • usunięcie kolizji sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych niskiego i średniego napięcia z układem drogowym;
  • dostosowanie istniejącego odwodnienia ulicy do projektowanej zmiany geometrii;
  • wykonanie oznakowania poziomego i pionowego;
  • regulacja pionowa wszystkich istniejących urządzeń (kratki ściekowe, zasuwy, włazy itp.) zlokalizowanych w nawierzchni jezdni remontowanego odcinka.




Remont w liczbach:

  • 182 m - przebudowy kanalizacji deszczowej i potoku Granicznego,
  • 146 m - jezdni,
  • 580 m kw. - chodników i wjazdów,
  • 560 t - ułożono masy bitumicznej,
  • 346 mb - ustawiono krawężników,
  • 2 159 810,20 zł - koszt remontu.

Miejsca

Opinie (142) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Sopot >> gdynia karwiny :)

    • 0 0

  • Kolejny korytarz życia zlikwidowany

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Po co to zwężenie??? (22)

    Gdzie chodnik a gdzie jezdnia? Przecież tam bo obu stronach jest full miejsca, trawniki itd. Po co to zwężenie i wysokie krawężniki - na złość kierowcom? Jak karetka albo straż pożarna będzie musiała tamtędy przejechać na bombie to życzę powodzenia. Autorom tej koncepcji gratuluje pomyślunku.

    • 315 67

    • przy jednoczesnym notorycznym łamaniu ograniczeń i przepisów (6)

      kierowcy cały czas pozostają zatroskani o to, czy służby zdążą dojechać naprawiać problemy, które powodują :)

      • 38 59

      • Ale demagogia... (4)

        Jak starszy człowiek ma zawał u siebie w mieszkaniu, to też wina kierowców, śmieszku?

        • 43 23

        • siedzący tryb życia i wiele innych skutków nadmiernego uzależnienia od samochodów jest przyczyną wielu groźnych chorób (1)

          w tym także zawałów serca

          • 1 6

          • naczytałes się bzdur maf medycznej

            • 0 0

        • Głosujecie na lewactwo to macie zwężenia (1)

          Czego nie rozumiesz??

          • 17 21

          • i jeszcze Ci minusują, co oni maja w głowie po tej lejacej się propagandzie lewackiej z mediów

            • 0 0

      • po co pal..ncie zwęża się drogi czy pojazdy są węższe i mniejsze niż w latach kiedy budowano aleję niepodległości?

        • 27 13

    • Gdzie buspas się pytam? (1)

      • 2 2

      • wzdłuż Alei Niepodległości w Sopocie

        • 1 2

    • po to, by wszystkim było bezpieczniej

      poza godzinami szczytu kierowcy będą rzadziej lekceważyć limity prędkości: uspokojenie ruchu poprawi przepustowość tego korytarza ruchu dla pojazdów. Paradoksalne, ale prawdziwe.

      • 2 4

    • Ta tendencja to czysty i**otyzm (1)

      To nie jest jedyne miejsce gdzie zwężyli jezdnie. Ktoś kto zatwierdza takie przbudowy powinien pójść siedzieć. Karetka na sygnałach nie przejedzie w takim wypadku. Ta tendencja jest chora i należy z tym jak najszybciej skończyć!

      • 6 6

      • zgadza się powinni tam zrobić buspas

        i drogę dla rowerów

        • 2 3

    • Po to by uspokoić ruch (5)

      Będziesz wolniej jechał, ale zmniejszy się liczba wypadków oraz poprawi się płynność ruchu.

      • 24 32

      • (4)

        według durni z um sopot może i tak

        • 21 24

        • Według inżynierów ruchu (3)

          A nie forumowych krzykaczy. To normalne rozwiązania stosowane w krajach stojące na wyższym poziomie kultury jazdy od nasm

          • 32 32

          • (1)

            Według chorych umysłowo głupków a nie inżynierów lewackich głupków oczadzonych durnymi lewackimi mrzonkami

            • 4 14

            • Wyjaśniam z neandertalskiego na nasze: Neandertalczycy lewakiem określają każdego o odmiennych od nich poglądach, zwłaszcza jeśli poglądy te powodują u nich dysonans poznawczy.

              • 17 7

          • To proponuję z iść dalej zwężając jezdnię do 2m. Będą jeździć jeszcze wolniej albo będą stać a wypadków wcale nie będzie

            • 21 17

    • (1)

      Na 3 metrach zmieści się spokojnie - nie musi driftować. A że wysokie? Coby zmotoryzowaną dzicz zniechęcić do parkowania gdzie popadnie...

      • 34 42

      • Tam nikt nie parkował co najwyżej na chodniku za stacją BP stoją samochody.

        • 16 4

    • (1)

      Lewacy w natarciu. Masz wszędzie rowerem albo hulajnogą jeździć.

      • 21 19

      • gdzie wady? będziesz miał mniej samochodów na drodze jak tak bardzo musisz jechać autem.

        • 14 15

  • Ten przystanek na jezdni to przegięcie.

    Tyle miejsca na zatokę jest! I nic to, że "na żądanie" - będzie się korkować oczywiście.

    • 1 0

  • Powinien być jeden pas w osi Grunwaldzka/ Niepodległości

    Zamieniony na drogę rowerową dla jednośladów. Polepszenie komunikacji byłoby widoczne odrazu.

    • 0 0

  • Fake

    Nie było mnie przy remoncie wcale jeszcze nie widziałem tego co wy na to?

    • 0 0

  • Gdzie są opinie negatywne dotyczące tej inwestycji z poprzednich dni. Cenzura i lukrowanie rzeczywistości.

    • 3 0

  • nie dało się węziej ?

    • 3 1

  • "W sobotę, 23 września, o godz. 7 zakończy się remont" - przed południem jeszcze trwał, trzeba było jechać objazdem.

    • 1 0

  • Nigdy nie mogę się nadziwić

    Jak na nowo remontowanych odcinkach wywalają krawężniki, z którymi problem miała by nawet rasowa terenówka. Czemu to ma służyć? Żeby kierowcy nie jeździli po trawniku? Czy żeby nie było gdzie zjechać jak jedzie coś na sygnale?

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane