• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec remontu w centrum Gdańska

Michał Tusk
29 września 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje wróciły na Błędnik
Czy ktoś jeszcze pamięta Błędnik sprzed remontu? Czy ktoś jeszcze pamięta Błędnik sprzed remontu?

Wielki dzień dla trójmiejskich kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. Po dwóch latach znów jeździmy tak, jak przed kwietniem 2005 r., kiedy rozpoczęto remont Błędnika.

Od tego czasu do przebudowy wiaduktu dołączały kolejne prace modernizacyjne. Początkowo wszystko miało być robione etapami - tak, by nie sparaliżować miasta. Rzeczywistość była jednak bardziej surowa dla kierowców, ale równocześnie łaskawa dla budżetu miasta. Gdańsk zdobył bowiem fundusze zarówno z budżetu centralnego, jak i Unii Europejskiej na przebudowę Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich, a potem na Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej.

Remont w centrum Gdańska:


Jedną z jezdni Podwala i Wałów Jagiellońskich zamknięto w lipcu zeszłego roku. Wtedy też wprowadzono jednokierunkowy ruch na ul. 3 Maja, otwarto dla kierowców Targ Rakowy i Sienny oraz wiadukt Błędnik, którego obie jezdnie były jednokierunkowe w stronę pl. Zebrań Ludowych. Jakby tego było mało, w te wakacje dorzucono zmiany organizacji ruchu na Węźle Unii Europejskiej (dawny Węzeł Okopowa) i skrzyżowaniu Armii Krajowej i 3 Maja. Tam przebudowywano tory tramwajowe w związku z budową nowej linii na Chełm.

Wszystko skończyło się w nocy z piątku na sobotę. - Wszystko idzie zgodnie z planem - mówił w piątek Mieczysław Kotłowski, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Zmiany są następujące: ul. 3 Maja ma być tak jak dawniej dwukierunkowa, tak samo jak wiadukt Błędnik. Normalnie jeździmy także na skrzyżowaniu Armii Krajowej i 3 Maja, oraz na Węźle Unii Europejskiej. W związku z tym zlikwidowany zostanie tymczasowy przejazd przez tory w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Chmielnej.

Co się nie zmieni? Ciągle niemożliwy będzie wyjazd z ul. 3 Maja w al. Zwycięstwa na skrzyżowaniu Brama Oliwska, gdzie niedrożne będą przejazdy przez torowisko tramwajowe. Zamiast tego do dyspozycji kierowców będzie tunel pod Błędnikiem, umożliwiający bezpośredni przejazd spod dworca PKS do Wrzeszcza. Zamknięty będzie w dalszym ciągu most łączący Bramę Oliwską z ul. Jana z Kolna. Aleja Zwycięstwa w tym rejonie będzie zwężona do dwóch pasów ruchu w obu kierunkach.

Czy po remoncie korki będą mniejsze niż przed nim?

Rozwiązań usprawniających ruch jest - jak na wydane 45 mln zł - niedużo. Zamiast jednego pasa do skrętu w lewo z Armii Krajowej w ul. 3 Maja, będą dwa. Pojawił się pas dla autobusów pod dworcem PKP. Wszystko jest lepiej oznaczone, no i oczywiście wygląda estetyczniej.

Jest też z pewnością bezpieczniej, szczególnie na skrzyżowaniu Huciska i Wałów Jagiellońskich, gdzie sygnalizacja chroni kierowców przed zderzeniem z tramwajami. To, czy ruch będzie odbywał się sprawnie, zależy także od miasta, które ciągle rozważa, czy otworzyć wyremontowany przejazd z Podwala Grodzkiego w "stare" Podwale w kierunku Huciska, co z pewnością odciążyłoby skrzyżowanie pod budynkiem rady miasta.

Liczby Błędnika

30 miesięcy - tyle obowiązywały objazdy w centrum miasta, związane z remontem Błędnika, torów tramwajowych oraz ul. Podwale Grodzkie i Wały Jagiellońskie.

45 mln zł - tyle kosztował remont Podwala i Wałów, z wyłączeniem prac na Błędniku i torowiskach.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

  • ciekawe od kiedy 30 miesięcy to dwa lata
    coś w tym gdańsku nie bardzo z liczeniem e he he
    oto radosna twóczość, że po drodze wcięło pół roku hi hi hi

    • 0 0

  • PIEKNIE

    a ja z wielka przyjemnoscia pojezdze sobie nowa nawiezchnia...remonty zawsze trwaja a wszczegolnosci w centrum...warto bylo poczekac i poczekam jeszcze jak bedzie trzeba:)))oby tak dalej

    • 0 0

  • Autostada A1 (1)

    Słuchajcie a pamiętacie dlaczego Państwo odebrało koncesję na budowę A1? Bo była za droga - 5,7mln euro za km. A teraz rząd PiS przyjął lekką ręką rozporządzenie d/s przetargu na A2 - wyszło trochę ponad 9,3mln euro za km na pierwszy odcinek. Kolejna rzecz - Kulczyk i jego spółka Autostrada Wielkopolska budują autostradę do świecka za 6,1 mln euro. Hipokryci z PiSu! Głosujcie na takich a będzie tylko gorzej.

    • 0 0

    • Jacy znowu hipokryci?

      Jak dla mnie, takie działanie jest precyzyjnie zaplanowane.. bo nie wierzę, że pan minister Polaczek jest debilem, który w sytuacji gwałtownie rosnących cen materiałów i robocizny, zamiast się cieszyć wcześniej ustaloną ceną za kilometr, to bezmyślnie odbiera GTC koncesję, twierdząc, że ktoś inny (państwo?) zrobi to taniej i tak samo dobrze.

      Znając pomysłowość biznesmenów i polityków można przypuszczać, że drogę jednak wybuduje GTC, jednak za kwotę znacznie wyższą niż wcześniej ustalona. Pan minister w spokoju odejdzie na emeryturę, a ludowi sprzeda się jakąś bajeczkę...

      • 0 0

  • macie krótką pamięć ludki (2)

    3 lata temu kiedy były dyskusje o nowych inwestycjach drogowych (Słowackiego, WZ, Trasa Sucharskiego) ujadaliście, że najpierw miasto powinno się wziąść za już istniejące drogi, dziurawe i niebezpieczne, co właśnie uczyniono. Autorowi artykułu pogratulować, że nie widzi prawie żadnych korzyści z nowo otwieranych po remoncie odcinków jezdni. Jak dla mnie rewelacja, a może wieczni malkontenci przypomniecie sobie jak wyglądała nawierzchnia Podwala i Błędnika przed remontem?

    • 0 0

    • Ale naprawdę?

      Naprawdę ktokolwiek kiedykolwiek napisał, że zamiast nowych inwestycji lepiej po prostu odświeżyć stare drogi? Zarzuć jakimś linkiem, bo mi się wierzyć nie chce

      • 0 0

    • Słowackiego już istnieje

      sprawdź na mapie gdzie jest w Gdańsku, a później PRZEJEDŹ NIĄ.

      • 0 0

  • "Normalnie jeździmy także na skrzyżowaniu Armii Krajowej i 3 Maja, oraz na Węźle Unii Europejskiej. W związku z tym zlikwidowany zostanie tymczasowy przejazd przez tory w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Chmielnej."

    Zostawić przejazd! Nawet przed remontami, w godzinach popołudniowych robiły się tam gigantyczne korki, a od kiedy zrobiono ten przejazd skończyły się problemy z szybkim dojechaniem do centrum. Niestety, jak widać nic nie trwa wiecznie :(

    • 0 0

  • głowa do góry

    najłatwiej narzekać, postarajmy się korzystać bezpiecznie z wyremontowanych dróg i z uśmiechem przemieszczać się

    • 0 0

  • kolejny remont - skandal na Swietorzyskiej

    pracuje srednio 4 emerytow od 7-15 a setki kierowcow z najwiekszych okolicznych osiedli stoi w korkach. Gratulacje !!! Plan zagospodarowania Oruni Gornej i okolic to kpina. Miasto pozwala na budowanie tysiecy mieszkan a drogi jak nie bylo tak nie ma i nie bedzie.

    • 0 0

  • studzienki zboku pasa

    kto to projektował? powinien go zamknąć

    • 0 0

  • jan

    brawo, 30 miesiecy 1 km ulicy. Za 200 lat bedzie gotowa reszta. Brawo.

    • 0 0

  • Estetyczniej?

    Co to za język? Uch..

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane