• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec remontu w centrum Gdańska

Michał Tusk
29 września 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaje wróciły na Błędnik
Czy ktoś jeszcze pamięta Błędnik sprzed remontu? Czy ktoś jeszcze pamięta Błędnik sprzed remontu?

Wielki dzień dla trójmiejskich kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej. Po dwóch latach znów jeździmy tak, jak przed kwietniem 2005 r., kiedy rozpoczęto remont Błędnika.

Od tego czasu do przebudowy wiaduktu dołączały kolejne prace modernizacyjne. Początkowo wszystko miało być robione etapami - tak, by nie sparaliżować miasta. Rzeczywistość była jednak bardziej surowa dla kierowców, ale równocześnie łaskawa dla budżetu miasta. Gdańsk zdobył bowiem fundusze zarówno z budżetu centralnego, jak i Unii Europejskiej na przebudowę Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich, a potem na Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej.

Remont w centrum Gdańska:


Jedną z jezdni Podwala i Wałów Jagiellońskich zamknięto w lipcu zeszłego roku. Wtedy też wprowadzono jednokierunkowy ruch na ul. 3 Maja, otwarto dla kierowców Targ Rakowy i Sienny oraz wiadukt Błędnik, którego obie jezdnie były jednokierunkowe w stronę pl. Zebrań Ludowych. Jakby tego było mało, w te wakacje dorzucono zmiany organizacji ruchu na Węźle Unii Europejskiej (dawny Węzeł Okopowa) i skrzyżowaniu Armii Krajowej i 3 Maja. Tam przebudowywano tory tramwajowe w związku z budową nowej linii na Chełm.

Wszystko skończyło się w nocy z piątku na sobotę. - Wszystko idzie zgodnie z planem - mówił w piątek Mieczysław Kotłowski, wicedyrektor Zarządu Dróg i Zieleni.

Zmiany są następujące: ul. 3 Maja ma być tak jak dawniej dwukierunkowa, tak samo jak wiadukt Błędnik. Normalnie jeździmy także na skrzyżowaniu Armii Krajowej i 3 Maja, oraz na Węźle Unii Europejskiej. W związku z tym zlikwidowany zostanie tymczasowy przejazd przez tory w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie na wysokości ul. Chmielnej.

Co się nie zmieni? Ciągle niemożliwy będzie wyjazd z ul. 3 Maja w al. Zwycięstwa na skrzyżowaniu Brama Oliwska, gdzie niedrożne będą przejazdy przez torowisko tramwajowe. Zamiast tego do dyspozycji kierowców będzie tunel pod Błędnikiem, umożliwiający bezpośredni przejazd spod dworca PKS do Wrzeszcza. Zamknięty będzie w dalszym ciągu most łączący Bramę Oliwską z ul. Jana z Kolna. Aleja Zwycięstwa w tym rejonie będzie zwężona do dwóch pasów ruchu w obu kierunkach.

Czy po remoncie korki będą mniejsze niż przed nim?

Rozwiązań usprawniających ruch jest - jak na wydane 45 mln zł - niedużo. Zamiast jednego pasa do skrętu w lewo z Armii Krajowej w ul. 3 Maja, będą dwa. Pojawił się pas dla autobusów pod dworcem PKP. Wszystko jest lepiej oznaczone, no i oczywiście wygląda estetyczniej.

Jest też z pewnością bezpieczniej, szczególnie na skrzyżowaniu Huciska i Wałów Jagiellońskich, gdzie sygnalizacja chroni kierowców przed zderzeniem z tramwajami. To, czy ruch będzie odbywał się sprawnie, zależy także od miasta, które ciągle rozważa, czy otworzyć wyremontowany przejazd z Podwala Grodzkiego w "stare" Podwale w kierunku Huciska, co z pewnością odciążyłoby skrzyżowanie pod budynkiem rady miasta.

Liczby Błędnika

30 miesięcy - tyle obowiązywały objazdy w centrum miasta, związane z remontem Błędnika, torów tramwajowych oraz ul. Podwale Grodzkie i Wały Jagiellońskie.

45 mln zł - tyle kosztował remont Podwala i Wałów, z wyłączeniem prac na Błędniku i torowiskach.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (142) ponad 10 zablokowanych

  • ale jaja

    jaki koniec remontu

    • 0 0

  • Chyba jestem ślepy???

    Jak dla mnie jeździmy tak jak wcześniej. Gdzie ta zapowiadana zmiana?
    Mogę trochę przeklnąć??? #$%^%!!@#$^% Bo mnie ch.. strzelił dziś. Chciałem przetestować sobie tę "normalną" organizację ruchu i co? I stałem w godzinnym korku od Opery do Kartuskiej bo pajace dopiero malują pasy. Ot zachciało mi się przejechać Błędnikiem zamiast skrótem w 10 minut. Wątpię zatem by dziś to zrobili. Poracha.....

    • 0 0

  • Wielka bzdura !!!!!!!

    Po 12,30 jechałam samochodem z Wrzeszcza na Stere Miaso. Jeszcze po staremu - ul. 3 MAJA - to znaczy stałam w gigantycznym korku od czołgu do więzienia - GDZIE TE ZMIANY?????????????

    • 0 0

  • fajnie wreście otwarte może nie bedzie jusz korków

    • 0 0

  • "A teraz rząd PiS przyjął lekką ręką rozporządzenie d/s przetargu na A2 - wyszło trochę ponad 9,3mln euro za km na pierwszy odcinek. Kolejna rzecz - Kulczyk i jego spółka Autostrada Wielkopolska budują autostradę do świecka za 6,1 mln euro. Hipokryci z PiSu! Głosujcie na takich a będzie tylko gorzej. "

    hipokryci?
    wy niedouki z PO:-)
    kulczyk dostał te koncesje w 2004, to se przypomnij kto wtedy rządził, mordo ty moja

    • 0 0

  • Artykuł nie jest rzetelny

    Zgodnie z moimi poprzednikami, potwierdzam, że nie było żadnego otwarcia 3Maja w 2 strony z nocy z 28/29. Porażka

    • 0 0

  • pier....nie

    przestańcie pieprzyc głupoty,jeszcze dzis w sobote jedziło sie jak zawsze.wiadomo polska dokladnosc i wykonanie,porażka!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

  • Sam gadasz bzdury...

    Od 15:00 jezdzilem 1,5 godz., zeby zobaczyc nowa organizacje. Kazde skrzyzowanie jest juz zmienione.
    Ale to co sie dzieje na drodze... straszne. Jedzie koles zadowolony 3 maja pod prad na czolowke z radiowozem :)) w ostatniej chwili uciekl na swoj pas wymuszajac. Karetka juz kogos ze skrzyzowania z Nowymi Ogrodami zabrala, na Hucisku bylem swiadkiem stluczki, zakorkowane Hucisko, sygnalizacja wcale nie rozdziela rchu tramwajow i samochodowm, zlikwidowany sygnalizator kierunkowy w lewo i zawracania, z 3 maja w Armii krajowej stoje na czerwonym, poprzeczni sie zatrzymuja i... zaczyna mrugac zolte, policjant nie daje rady ruchem kolo UM kierowac, kierowcy w ogole nie wiedza jak sie zachowac kiedy ruchem kieruje policjant, stoja, boja sie jechac. Drogowcy laza po drodze, siedza na kazdym sygnalizatorze, brama oliwska porazka, ludzie wymuszaja na skrzyzowaniu Zwyciestwa/Traugutta, wjezdzaja pod prad (mi wczoraj koles w tyl wjechal wlasnie tam), znaki nie popoprawiane kieruja w ulice "pod prad", Sajgon, dobrze, ze to sobota.... :D Dzieje sie.

    • 0 0

  • McNamara

    "Słuchajcie a pamiętacie dlaczego Państwo odebrało koncesję na budowę A1? Bo była za droga - 5,7mln euro za km. A teraz rząd PiS przyjął lekką ręką rozporządzenie d/s przetargu na A2 - wyszło trochę ponad 9,3mln euro za km na pierwszy odcinek. Kolejna rzecz - Kulczyk i jego spółka Autostrada Wielkopolska budują autostradę do świecka za 6,1 mln euro. Hipokryci z PiSu! Głosujcie na takich a będzie tylko gorzej."

    Wiesz, tu należałoby zbadać ten właśnie układ i ile dał na kampanie. Krauze niechciał to list gończy za nim wyslą.
    Co do A-1 to jeszcze porównaj warunki glebowe, terenowe, jakie tu i i tam istnieją. NAjważniejsze jadnak to jakość,(ponieważ A-2 już sie sypie i ledwo uzyskała klasyfikacje)a A-1 jest wykonana w najwyższej jakości sprawia to, że na budowie Skanska i NDI wykorzystuje ponad 500 specjalistycznych maszyn najnowszej generacji. Co najgorsze, ten sprzęt i fachowcy przez decyzje polaczka z PiS i OpusDei przez każdy dzien zwłoki podrazaja tę autostrade, lub poprzez kary sądowe obciażą nas jako podatników.
    No cóż propaganda drogo kosztuje.

    • 0 0

  • może by taka prezia pisdupków zaprosić, aby zobaczył

    jak POpaprany prezio budowy nadzoruje, o tak wzorem Łodzi i Pani Jankowskiej

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane