• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Konkurent Ubera wkracza do Trójmiasta, coraz więcej współdzielonego transportu

Krzysztof Koprowski
22 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Wszystkie nowe rozwiązania transportowe łączy jedna cecha - ich obsługa możliwa jest wyłącznie przez telefon komórkowy, a dodatkowo często potrzebna jest karta płatnicza. Wszystkie nowe rozwiązania transportowe łączy jedna cecha - ich obsługa możliwa jest wyłącznie przez telefon komórkowy, a dodatkowo często potrzebna jest karta płatnicza.

Po wielu tygodniach zapowiedzi działalność w Trójmieście rozpoczęła firma Taxify, będąca największym konkurentem Ubera. Konkurencje zyskały też elektryczne skutery, zaś flota współdzielonych aut liczy już ponad 400 pojazdów. Sprawdziliśmy, która usługa oferuje najtańsze połączenia w sobotnie popołudnie.



Z której usług korzystasz najczęściej w Trójmieście?

Zacznijmy od nowości, czyli Taxify, która podobnie jak Uber nie jest korporacją taksówkarską, a jedynie aplikacją na telefon komórkowy, łączącą ze sobą pasażerów i kierowców.

Taxify działa w Trójmieście od czwartku i oferuje podstawowe opłaty za przejazd na poziomie Ubera. Więcej pieniędzy trafia jednak do kierowców, co ma zachęcić ich do świadczenia usług pod szyldem Taxify, a tym samym skrócić czas oczekiwania na samochód.

Zarówno Uber, jak i Taxify wciąż budzą wątpliwości natury prawnej, mimo to wiele osób korzysta właśnie z usług tych firm, a nie tradycyjnych taksówek. Argumentem jest przejrzystość (ceny znane przed rozpoczęciem kursu) oraz niższe stawki.

W sobotnie popołudnie (godz. 16-17) postanowiliśmy sprawdzić, ile będzie kosztowała podróż na czterech przykładowych trasach:

  1. Dworzec Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska - Port Lotniczy w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska
  2. Dworzec Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni - Port Lotniczy w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska
  3. Dworzec Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska - molo w Sopocie zobacz na mapie Sopotu
  4. Dworzec Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni - molo w Sopocie zobacz na mapie Sopotu

Dojazd do portu lotniczego z Gdyni okazał się bardzo drogi (Uber) lub brakowało kierowcy (Taxify). Przy podróżach z centrum Gdańska ceny były niemal identyczne. Dojazd do portu lotniczego z Gdyni okazał się bardzo drogi (Uber) lub brakowało kierowcy (Taxify). Przy podróżach z centrum Gdańska ceny były niemal identyczne.

Uberem lub Taxify z dworca kolejowego na lotnisko



Podróż z dworca głównego w Gdańsku na lotnisko została wyceniona przez Ubera na kwotę 31,48 zł, zaś aplikacja Taxify podała "widełki" 31,10 - 34,40 zł, proponując przy tym skorzystanie z 50-proc. zniżki na pierwsze przejazdy.

Zdecydowanie większe różnice pojawiły się przy wskazaniu trasy spod gdyńskiego dworca do portu lotniczego. Tym razem Uber okazał się znacznie droższy, choć aplikacja ostrzegła nas o wyższych cenach niż zwykle, wynikających z dużej liczby zainteresowanych przejazdami w Gdyni - 106,79 zł. Taxify tę samą trasę wyceniło na 41,70 - 46,10 zł (cena bez rabatu), ale... brakowało kierowcy, który by nas zawiózł na lotnisko.

Coraz więcej aut Traficar, przejazd tańszy od Ubera i Taxify



Na lotnisko z centrum Gdańska lub Gdyni możemy również dotrzeć samochodami współdzielonymi Traficar. Od naszego ubiegłorocznego testu system ten znacznie się rozrósł. Pojawiły się m.in. nowe strefy, w których można wypożyczać i oddawać auta (m.in. Chwarzno-Wiczlino, Stogi, część Południa, a nawet Pruszcz Gdański oraz Rumia), a także zwiększono liczbę aut z 200 do 400.

Użytkownicy Traficar mogą również wypożyczać dostawcze Renault Kangoo, przy czym podróż należy rozpocząć i zakończyć na parkingu Parku Handlowego Matarnia zobacz na mapie Gdańska, co niekoniecznie może być opłacalne przy transporcie w ten sposób np. nowo zakupionych mebli.

Nawigacja Map Google w sobotnie popołudnie podpowiadała, by z dworca Gdańsk Główny na lotnisko jechać 17-kilometrową trasą przez al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska ("wuzetkę") - obwodnicę zobacz na mapie Gdańska, co powinno zająć 18 minut. Przeliczając to na cennik Traficara (0,80 zł za każdy kilometr, 0,50 zł za minutę jazdy), otrzymujemy kwotę 22,60 zł.

W przypadku Gdyni nawigacja Google kierowała przez Trasę Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni - obwodnicę zobacz na mapie Gdyni. Pokonanie tego 25-kilometrowej dystansu powinno zająć w sobotnie popołudnie ok. 23 minut. Opłata za taką podróż z wykorzystaniem Traficara wynosi zatem 31,50 zł.

Podróż Traficarem jest znacznie tańsza i nie wymaga uiszczania opłat w Strefach Płatnego Parkowania. Musimy mieć jednak prawo jazdy kategorii B oraz szukać auta w najbliższej okolicy. Podróż Traficarem jest znacznie tańsza i nie wymaga uiszczania opłat w Strefach Płatnego Parkowania. Musimy mieć jednak prawo jazdy kategorii B oraz szukać auta w najbliższej okolicy.
Wybierając współdzielone auto musimy jednak pamiętać, że miejsce początku podróży będzie w głównej mierze zależało od tego, gdzie znajdują się najbliższe możliwe do wypożyczenia samochody. W przypadku gdańskiego dworca, w sobotnie popołudnie była to ul. Rajska zobacz na mapie Gdańska, zaś w Gdyni - Starowiejska zobacz na mapie Gdyni.

Samochodu Traficar nie zaparkujemy (ze zwrotem do systemu) również na prywatnych parkingach przy lotnisku. Pozostaje nam szukać ogólnodostępnego miejsca wzdłuż ulic lub zwolnić samochód na położonej ok. 500 metrów od terminali pasażerskich stacji paliw Orlenu zobacz na mapie Gdańska, który jest oficjalnym partnerem Traficar.


Infogram


Wiele środków transportu, by dotrzeć do sopockiego molo



Słoneczny weekend to także świetna okazja, by odwiedzić sopockie molo. Na potrzeby naszej symulacji, ponownie za punkt początkowy przyjęliśmy główne dworce w Gdańsku i Gdyni.

Uber podróż w okolice sopockiego molo z Gdańska wycenił na 27,26 zł, zaś Taxify 27,30-30,20 zł (bez uwzględnienia zniżek). Z Gdyni Uberem do molo w Sopocie dojechalibyśmy w cenie aż 40,64 zł (ponownie otrzymaliśmy informację o wyższych cenach niż zwykle), podczas gdy Taxify proponowało przejazd za 20,80-23 zł (bez zniżek).

Traficarem, poruszając się ulicami dolnego tarasu, z Gdańska dojedziemy w rejon molo w Sopocie za kwotę ok. 23 zł, zaś z Gdyni za ok. 19 zł - o ile oczywiście nie utkniemy w korku i bez problemu znajdziemy miejsce do parkowania.

Po lewej nowa wersja skutera Blinkee, po prawej zeszłoroczna. Rodzaj skutera nie wpływa na cenę przejazdu. W aplikacji możemy podejrzeć, jaki pojazd jest możliwy do wypożyczenia. Po lewej nowa wersja skutera Blinkee, po prawej zeszłoroczna. Rodzaj skutera nie wpływa na cenę przejazdu. W aplikacji możemy podejrzeć, jaki pojazd jest możliwy do wypożyczenia.

Blinkee i Yumi, czyli poszukiwanie skutera z dobrą baterią



W przeciwieństwie do portu lotniczego, sopockie molo znajduje się w strefie wypożyczania i oddawania skuterów elektrycznych Blinkee oraz Yumi.

Skutery Blinkee w Trójmieście pojawiły się już latem ubiegłego roku. Po zimowej przerwie zwiększono zasięg działania systemu o kilka dzielnic górnego tarasu oraz rozbudowano system o nowe pojazdy, które cechuje większa stabilność i lepsze przyspieszenie.

Yumi to system uruchomiony dopiero na początku lipca br. Początkowo działał tylko w granicach Gdańska, ale w ostatnich dniach rozszerzono strefę oddawania i wynajmu również o część Sopotu.

Skuterami elektrycznymi pojedziemy nie szybciej niż 45 km/h, bez możliwości wjazdu na obwodnicę Trójmiasta i inne drogi ekspresowe (takie ograniczenia narzuca prawo dla skuterów o pojemności 50 ccm i ich elektrycznych odpowiedników).

Przejazd elektrycznym jednośladem spod dworca głównego w Gdańsku w rejon sopockiego molo powinien nam zająć ok. 25 minut, zaś z Gdyni Głównej ok. 20 minut.

W Blinkee oraz Yumi opłaty pobierane są tylko za czas jazdy i wynoszą odpowiednio 0,59 i 0,49 zł za każdą minutę. To oznacza, że za przejażdżkę do Sopotu na skuterach Blinkee zapłacimy 14,75 zł (z Gdańska) lub 11,80 zł (z Gdyni), zaś na pojazdach Yumi 12,25 zł (z Gdańska) lub 9,80 zł (z Gdyni).

Warto dodać, że Blinkee, jak i Yumi zatrzymują naliczanie opłat, jeżeli w danym dniu na podróże wydamy ponad 69 zł. Możemy wówczas korzystać bez limitu ze wszystkich skuterów.

System skuterów Yumi działa na razie tylko w Gdańsku i Sopocie. System skuterów Yumi działa na razie tylko w Gdańsku i Sopocie.
Wadą obu systemów jest znacznie mniejsza liczba pojazdów niż aut Traficar. W sobotnie popołudnie w centrum Gdańska znajdował się tylko jeden skuter Blinkee (na terenach postoczniowych) oraz dwa Yumi (na ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdańska oraz Dąbrowskiego zobacz na mapie Gdańska).

W Gdyni najbliżej dworca zaparkowany był skuter Blinkee na Skwerze Kościuszki zobacz na mapie Gdyni. Napełnienie jego akumulatorów pozwalało na pokonanie zaledwie ok. 13 km, co mogło nie wystarczyć na dotarcie do sopockiego molo, ponieważ ostateczny maksymalny dystans bywa często krótszy nawet o kilka kilometrów i zależy od wagi użytkownika (użytkowników - skutery są dwuosobowe), wiatru, stylu jazdy itp.

Ceny przejazdów z dworców na molo
Infogram


W oczekiwaniu na system roweru miejskiego



Warto przypomnieć, że jesienią tego roku uruchomiony zostanie system roweru miejskiego Mevo, który może zrewolucjonizować alternatywny wobec własnego auta transport w Trójmieście - szczególnie na krótkich odcinkach oraz jako uzupełnienie oferty komunikacji miejskiej.

Minuta wypożyczenia roweru będzie kosztowała 10 gr., ale wykupując miesięczny abonament w wysokości 10 zł otrzymamy w pakiecie codziennie do wykorzystania 90 minut. Co warto podkreślić, wszystkie rowery będą wyposażone we wspomaganie elektryczne.

Czytaj więcej: Porównanie cen systemów rowerów miejskich w Polsce

Opinie (328) ponad 10 zablokowanych

  • (6)

    Jest sposob na darmowe przejazdy z uberem lub taxify.
    Zapytajcie na koniec o paragon i wskazania taksometru oraz o licencje. Oczywiscie tego nie bedzie. No to mozecie wyciagnac od kierowcy 100zl albo 500zl jak wam pasuje i niech jedzie dalej. Jak nie bedzie chcial dac to wzywacie ITD lub policje i uwalacie nielegalnego przewoznika na 10tys zl kary. Napewno beda placic :-)
    Zapewne konto beda blokowac, ale mozna zakladac nastepne i tak w kolko.
    Mozna z tego pensje wyrobic.

    • 35 49

    • Płatność z góry

      Zakładam, ze masz 15 lat i chciałeś zabłysnąć.

      • 0 0

    • Rudy to Ty ?

      • 0 0

    • Odp.

      Znasz takie slowo szantaz?

      • 0 0

    • (2)

      Oczywiscie ingormacje o frycowym przekazujecie szeptem do ucha i wiecej nie wspominacie o tym bo moze byc kamerka.
      Delikwent musi podjac szybka decyzje.
      Jak sie nie zgadza i bedzie sie awanturowal to i tak wzywacie itd lub policje i nie wdajecie sie w zadne dyskusje. Nastepnym razem sie uda ;-)

      • 4 12

      • W ucho to dostaniesz tzw. lepa a po oczkach gazem i tak się skończy wyłudzanie kasy (1)

        • 14 8

        • Przewoz osob bez wymaganych licencji, badan i atak na pasazera :) co-co-co-cooooomboooo

          • 3 8

  • wstydd dla miasta i urzedasow (26)

    JAk to jest ze wpuszczacie na nasz rynek firmy ktorych kireowcy nie maja odpwiednich uprawnieni i ciezko poweidziec czy placa podatki. Tutaj ngidy nie bedzie dobrze.
    Ja jako taksowkarz musze placic wyzsze specjalne OC pasazerskie, do tego drozsze przeglady i jescze mam walczyc z wielka korporacja? Ja dziekuje, mam nadzieje ze nastpeny nasz Prezydent gdanska cos z tym zrobi.

    • 58 90

    • To przejdz na aplikacje

      Skoro tak fajnie jest w taxi aplikacjach to dlaczego tam Ci wszyscy taksówkarze nje przejdą.

      • 0 0

    • (13)

      1. Każdy kierowca musi mieć działalność gospodarczą i płaci podatki.

      2. Kierowca musi mieć zaświadczenie o niekaralności.

      3. Kierowca ma uprawnienia - posiada prawo jazdy kategorii B i może przewozić 4 osoby.

      4. Licencja? Licencja to zwykły papier, który można sobie kupić, więc niczego nie gwarantuje.

      5. Jak ci źle w taxi to... zacznij jeździć w Uberze/Taxify. Nikt ci tego nie broni.

      • 54 14

      • (3)

        Idioto to kup licencje w urzędzie, baran i tyle

        • 8 21

        • Ale po co mam ją kupować? (1)

          Co daje papier który kupię za pieniądze? Co zmienia ta legendarna licencja? Czy po kupnie licencji będę lepiej i bezpiecznie jeździł? Czy po kupnie licencji będę lepszym kierowcą? Nie. Licencja nie daje... w sumie niczego. Licencja to wyciąganie pieniędzy i nic poza tym.

          • 26 2

          • Ty jesteś na prawdę taki głupi?

            • 0 2

        • Jak kupi licencje to będzie musiał mieć również taksometr. Jazda bez taksometru, nawet z licencją równa sie kilkutysięcznemu mandatowi od ITD

          • 1 2

      • bezmózg

        Nie masz pojęcia o czym piszesz. Licencja to tylko papier? Skąd tacy jak ty się biorą?

        • 1 1

      • 1. Gdzie mowa o aktualnych badaniach lekarskich i psychotestach
        2. Gdzie dodatkowe ubezpieczenie OC, z któego wypłacane są pieniądze dla poszkodowanych w wypadku klientów
        3. Przystosowanie samochodu do zarobkowego przewozu osób, a co za tym idzie, odpowiednie przeglądy pod kątem bezpieczeństwa pasażerów (np 3 zagłówki z tyłu).
        4. Zalegalizowany taksometr i kasa fiskalna, obowiązkowa przy przewozie osób taksówką
        5. Cennik na szybkie, jasny i czytelny
        6. Licencja , której nr musi być umieszczony w aucie, a dzięki któremu można zidentyfikować kierowcę.

        • 0 1

      • (6)

        Do zarobkowego wożenia ludzi (licencja taxi) wymagane są badania psychotechniczne i orzeczenie lekarskie. Nie każdy ma predyspozycje do wykonywania takiego zawodu. Skutki można zobaczyć na drogach - wiele rozbitych aut ubera. Niestety nie są oznakowane i dla przeciętnego człowieka to zwykłe prywatne samochody.

        • 14 31

        • Badanie, licencje a jak przyjdzie co do czego to do kierunkowskazu i tak nie sięga

          • 6 2

        • Nie bredź. (2)

          Jak wożę rodziców do lekarza, albo siostrę do pracy to nie muszę mieć badań psychotechnicznych ale jak wożę Panią Anię na dworzec, to już muszę mieć badania psychotechniczne?

          • 30 4

          • Prywatnie to możesz sobie wejsć na najwyższe drzewo żeby np. ściągnąć kota. Jeśli przyjedzie strażak do tego samogo kota, to zeby tam wejść (w ramach wykonywania zawodu) musi mieć uprawnienia wysokościowe.

            • 2 2

          • Jak zrobisz prawo jazdy to uczysz się jeździć przez jakiś czas by robić to bezpiecznie. Połowa uberowców to dorabiający stundenci, którzy nigdy nie mieli samochodu. Nie są obyci z jazdą a biorą się za zarobkowe wożenie ludzi. Stąd wypadki. I tak, bardzo łatwo można odróżnić uberowca od zwykłego auta. Floty identycznych pojazdów w leasingu (fabia, logan, auris, 301) lub z wypożyczalni ex**** z krakowa. Auta bardzo często na krakowskich rejestracjach, aurisy na CT, białe fabie na GD. Typowe auta dla przedstawicieli handlowych ale nieoklejone. W kółko jeżdżą.

            • 4 7

        • A Ty masz takie dobre oko (1)

          Taksówkarza złotówy, że dostrzegasz od razu ubery jak mają kolizję?

          • 15 1

          • Jak patrzę co wyczyniają taksiarze to mam poważne zastrzeżenia co do jakości tych badań...

            • 22 1

    • Miasto szkodzi wszystkim

      Poczekamy do pierwszego wypadku. Klienci kiedy staną się ofiarami przestaną być klientami ale najpierw niech przekonają się sami. Bez ubezpieczenia bez uprawnień, a licencja to przecież konieczność przejścia psychotestów. Kolejna żenada po uberze.

      • 1 1

    • Przestań (4)

      chłopie pie.rzyć o wyższym "OC pasażerskim",płacisz wyższe składki OC ,bo składa się na to kilka czynników,takich jak np wyższa kolizyjność,dużo wyższe przebiegi itp.,ale napewno nie jest nim fakt wożenia pasażera,albowiem OC z założenia nie obowiązuje pasażerów,natomiast NNW dzisiaj posiadają chyba wszyscy kierowcy.

      • 11 3

      • ubezpieczenie oc taxi jest wyższe, przeglądy droższe (3)

        jaka wyższa kolizyjność? jakie wyższe przebiegi?

        • 7 1

        • OC (2)

          jest wyższe - przecież temu nie zaprzeczałem - ale jak już wspominałem OC nie ma nic wspólnego z pasażerem/klientem jak niektórzy starają się tutaj wmówić. Na cenę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej składają się przede wszystkim czynniki,o których wspomniałem wyżej,a w przypadku kierowców taksówek jest tak,że składka jest obliczana na podstawie właśnie kolizyjności itp w konkretnej grupie zawodowej,natomiast wyższe opłaty za przeglądy okresowe biorą się z większych restrykcji dotyczących bezpieczeństwa w taksówkach. Jakim ignorantem trzeba być,żeby nie wiedzieć za co/dlaczego płaci się wyższą składkę ubezpieczenia,a już wciskanie kitu o "OC pasażerskim",to już zwykła głupota.

          • 8 3

          • (1)

            ok ale w momencie wypadku w którym sprawca jest taksówkarz, a ten nie wykupił OC z dopłatą do przewozu osób, to odszkodowanie nie zostanie wypłacone.
            Kierowca który pracuje tylko w UBERze , żeby wyjśc na swoje musi jeździć tyle samo co taksówkarz (tanich korporacji), ale on nie ma tej dopłaty.
            To gdzie tutaj jest sprawiedliwość?

            • 1 2

            • Taksówkarz nie płaci ZUSu bo jest na emeryturze, albo ma hektar ziemi pod lasem

              Gdzie tu jest sprawiedliwość?

              • 2 1

    • :) (1)

      To może warto iść z duchem czasu i zacząć być kierowcą mytaxi/ubera itp :)

      • 2 1

      • MYtaxi to zwykłe taksówki, czyli płacą tak samo jak Pan wyżej. Jedyne czym sie różni to promocje za które płaci Mercedes Benz, który jest głównym udziałowcem

        • 2 1

    • A po co mi (pasażerowi) uprawnienia kierowcy?

      Ja się muszę dostać z punktu A do punktu B w dobrej cenie. Kompletnie mnie nie interesują uprawnienia.

      • 6 1

    • Koniec okradania frajerów

      Do taczki na budowę.

      • 10 1

    • Mają psychotesty

      W uberze ręcznej nie

      • 1 8

  • Miasto legalizuje nielegalne!

    To się skończy potężnym odszkodowaniem jeszcze trochę i trzeba będzie zacząć działać, żeby oczyścić drogi z zarabiających a nie prowadzących działalności i uprawnień ludzi, którzy parają sie przewozem osób. Do pierwszej tragedii!

    • 0 0

  • kolejne łajno

    I tak upadnie i tak upadnie. Kierowca na rodzinę nie zarobi a młody po kilku miesiącach rzuci.

    • 0 0

  • nielegalny przewożnik

    Jestem taksówkarzem z 23- letnim stażem, w korporacji która jest najstarszą w Gdańsku. Nie potrafię zrozumieć, dlaczego Prezydent, Radni zezwalają na na nielegalną działalność UBERA i innych ?
    Zgadzam się, że oszustów i naciągaczy trzeba bezwzględnie karać i pozbawiać uprawnień, gdyż psują opinie uczciwych taksówkarzy, którzy wykonują swoją pracę uczciwie i rzetelnie. Wprowadzenie maksymalnych stawek, to krok w dobrą stronę ale promując nielegalną konkurencję uderzacie w mikro przedsiębiorców. Koszty prowadzenia tej nielegalnej działalności są kilkakrotnie niższe niż taksówkarza jeżdżącego w korporacji, ponieważ nie ponoszą żadnych opłat z tytułu prowadzonej nielegalnej działalności, typu podatek, zus, brak ubezpieczenia pasażerów, składki odprowadzanej do korporacji. Korporacje też jeżdżą z aplikacją, co też jest jakimś udogodnieniem dla klientów, zwłaszcza dla młodszego pokolenia. Dlatego apeluję do władz, zajmijcie się rzetelnie uporządkowaniem rynku taksówkowego, oraz zlikwidowaniem nieuczciwej konkurencji.

    • 1 0

  • (52)

    I super a wienc wkrótce koniec taksiarzy ktorxyt za kurs z lotniska do centrum biorą 100zeta

    • 410 63

    • (29)

      Ja ostatnio z lotniska jechalem taksowka na dworzec glowny pkp za 38 zl. Z kierowca zawodowym a nie z ukraincem z przypadku. Trzeba wiedziec gdzie wsiadać. Kilka nasz6ch trojmiejskich korporacji oferuje rowniez tanie przejazdy i posiadaja rowniez apke do zamowień.

      • 70 63

      • W styczni z lotniska do Oliwy przejechałem za 39zł (5)

        Taxi z korporacji.

        • 25 25

        • (4)

          Ta, swoja wlasna taksowka i sam sobie te 39pln przelozyles z jednej kieszeni do drugiej.

          • 15 23

          • (3)

            Jestem kierowcą w jednej z korporacji, średnio kurs na lotnisko kosztuje międzye 32-37zł w pierwszej taryfie, zależy od warunkow na drodze. Więc przestań gadać głupoty!!! Jednak jeśli wolisz, żeby woził cie ukrainiec, który nie rozumie co do niego mówisz, nie zna przepisów, ani miasta, do tego uber nie płaci podatków w naszym kraju, to twoja sprawa.

            • 3 2

            • Co z tego, że taksówkarz zna przepisy (2)

              Skoro nagminnie je łamie?

              • 1 3

              • (1)

                Gdyby łamał je nagminnie, to już nie miał by prawa jazdy. Jaki ma w tym interes, jeśli za łamanie przepisów może stracić prace? Pomyśl zanim coś napiszesz.

                • 1 2

              • Jeszcze nie jechałem na lotnisko w żadnym polskim mieście taksówką z zachowaniem dozwolonej prędkości - pomimo, że wsiadając zawsze mówię, że mamy dużo czasu. No, ale czas pana kierowcy cenniejszy....

                • 0 0

      • wiedzieć gdzie wsiadać? (1)

        to taxi ma po mnie przyjechać a nie ja mam wiedzieć gdzie wsiadać.

        Jak mam sobie szukać pojazdu to wezmę traficara i pojadę za pół ceny.

        • 6 0

        • Dobił!!!!

          To tak jakbyś powiedział, że to auto ma po ciebie podjechać a Ty nie musisz widzieć co zamówiłeś. Pamiętaj wsiunie, że zamawiając ubera zamawiasz firmę i wsiadasz do ubera a nie np. do taxifi. Zawsze zamawiając zamawiasz firmę a nie całą gałąź rynku. Dlaczego ludzie porównują jedną firmę do całej gałęzi rynku. Firmę powinno się porównywać z inną firmą i tyle. To tak jakby porównać Menela spod monopolu do wszystkich hydraulików. Wiadomo, że jedna firma robi to dobrze a inna źle. Chyba, że zaliczasz się do bezmyślnego bydła, które wraca w pierwszy lepszy samochód oszczędzając na 17km 1zł a później płaczesz, że w Polsce to jest tak źle!!!

          • 0 1

      • Nigdy więcej

        to coś jednak dziwnego, ja zapłaciłam 120 zł za podobny przejazd. Taksówkarz spóźnił się i za postój wziął 40 zł a my czekaliśmy i dzwoniliśmy do pana aż łaskawie się zjawi.

        • 0 2

      • Komu chcesz te bajki wcisnąć? (12)

        Za 38 zł z lotniska najdalej bys taksówką dojechał na matarnię

        • 43 36

        • (3)

          ale takie kwoty wychodza w Dajanie czy ASie.
          Z lotniska na dworzec główny jest 15 km.
          15km x 1.8 = 27 zł
          Do tego 6 zł za wejście, to masz już 33 zł
          można jeszcze uwzględnić że jak sie ma pecha i stanie na większosci świateł to trzeba doliczyć od 1 zł do 3 zł.

          Matematyki nie oszukasz.

          Inna sprawa to czy jedziesz w godzinach szczytu, to wtedy faktycznie moze wyjsć taniej UBERem bo tam chyba nie jest liczona opłata postojowa.

          • 4 1

          • (2)

            Ale są mnożniki, jeśli jest mało aut, korki czy zła pogoda stawka się podwaja lub potraja, taxify ma znów opłatę za czas jazdy, więc wychodzi na to samo, lub często dużo drożej niż city driver czy asem

            • 2 0

            • No jeszcze nie trafiłem, żeby było taniej taksówką. (1)

              Opłata za czas jazdy obowiązuje tak samo przecież...

              • 0 1

              • taxi mają tak:
                System pojedynczy naliczania opłaty
                Opłata naliczana jest z wykorzystaniem taryfy drogowej albo taryfy czasowej w zależności od prędkości z jaką porusza się taksówka w porównaniu do prędkości granicznej równej ilorazowi wartości taryfy czasowej przez wartość taryfy drogowej. Dla prędkości taksówki większej od prędkości granicznej opłata jest naliczana z drogi a w przeciwnym przypadku z czasu. System ten jest obecnie użytkowany w Polsce.
                Czyli jeśli taxi jedzie wolniej niż 20km, włącza się czasówka, a nie liczy opłaty za km.
                Taxify tak:
                System podwójny naliczania opłaty
                Podwójny system naliczania D bazuje na jednoczesnym sumowaniu opłaty z czasu i drogi niezależnie od prędkości z jaką porusza się taksówka.

                • 2 1

        • a uber to uczciwa praca ? (4)

          widac ze w życiu taksowką nie jechałes ,

          • 15 21

          • Uczciwsza niż okradanie pijanych pasażerów i turystów (3)

            • 26 8

            • Żałosny jesteś,

              • 1 1

            • to znaczy? (1)

              • 3 11

              • To znaczy że jak wieziesz nawalonego typa z Sopotu do Gdańska

                i na liczniku poakzuje ci się 35 zł a mówisz mu że do zapłaty jest 50, a on tego nie ogarnia , daje ci banknot a ty dziękujesz i odjeżdżasz to jest to zwykła kradzież.
                Albo jak wieziesz turystę do hotelu zad*piami i najdłuższą trasą z możliwych to tez jest to kradzież.

                • 17 4

        • sprawdz na stronie city driver taxi cennik, cena za przejazd w normalnym ruchu bez korków Gdańsk- Lotnisko 33zł, tak jeżdzi ta korporacja, jeszcze nigy mnie nie zawideli , w uberze już raz obciążono mi konto za niezaraliwoany kurs, a to kierowca nie przyjechał !
          cennik city driver 1,8km + 6zł opłata początkowa
          druga taryfa po rabacie na telefon 2,43km+5,40 opłata początkowa

          • 2 0

        • Przestań kłamać człowieku. (1)

          • 19 15

          • co złotówo, kończy wam się biznesik, co ? Trzeba będzie się wziąć do uczciwej pracy :)

            • 18 18

      • sr*li muchi (4)

        za 38 zł na lotnisku Złotówa nawet drzwi nie otworzy

        • 58 37

        • (1)

          38, ale Euro. To stawka początkowa dla taksiarzy.

          • 44 27

          • A wsiadłeś kiedyś w City Drivers? Gadasz takie głupoty, że głowa mała, zatrzymałeś się w rozwoju jakieś 15 lat temu i tak ci zostało.

            • 5 1

        • Dajan
          CityDrivers
          AS
          jeszcze niby komfort ale to zależy czy kierowca ma ochotę właćzyć Ci rabat ;)

          Tyle wychodzi w tych korporacjach za przejazd Lotnisko Dworzec Główny

          • 9 0

        • City Drivers taxi, 37zl w dzien lotnisko -gdansk

          Nawet mozna bagaze schowac w bagaznik, ty pustaku.

          • 26 16

      • A Skorpion z Gdańska na Lotnisko - też około 40 zł.

        • 5 1

      • Od kiedy niby kierowca Taxi to zawodowiec ? Ale mnie rozbawiłeś . Większość z nich to tylko i wyłącznie B klasowi jeźdźcy !!!! A te ich samochody to zazwyczaj stare rumple co nie powinny być dopuszczone do ruchu !!!!

        • 22 12

    • mnie również to cieszy z czystej ciekawości raz zrobiłem test zamówiłem z aplikacji opti taxi i przejechałem się do punktu B i z tego punktu wróciłem zwykłą taksówką z miejsca początkowego.. Ceny się różniły.

      • 1 0

    • nie kotrzystam z ubera, bo nie płaci w polsce podatków (4)

      nie nie nie

      • 7 9

      • No tak, złotówa 'bez taksometru 50' płaci w Polsce podatki za takie kursy... (1)

        • 3 3

        • Wtedy jedzie z ceną umowną, a na końcu wystawia paragon z kasy fiskalnej baranie

          • 1 0

      • Potem kasa płacona w Polsce na podatki, idzie do rydza w kieszeń

        • 3 4

      • Rozumiem, że masz świadomość, które firmy sie wyniosły z Polski do rajów podatkowych i też nie korzystasz?

        • 2 2

    • Zupełnie jak srUber do Gdyni teraz?

      pogratulować

      • 1 0

    • analfabeta

      • 0 0

    • Najlepiej złotówkarzy z taxi skomentował ostatnio Krzysztof Grabowski... (1)

      ... wokalista Strachów na Lachy, któremu taxiarz odmówił kursu z hotelu na teren festiwalu bo mu się nie opłacało. Bez komentarza. To idealnie pokazuje podejście taksówkarzy!

      • 20 4

      • nie wszyscy taksówkarze są tacy sami, jak nie wszyscy polacy to rasiści :)

        • 4 0

    • 100 zeta (2)

      Za 100 to mało kto chce lecieć 200-280 kasują

      • 7 11

      • pińcset kasójo (1)

        • 7 5

        • tysiunc

          tysiunc kasujo

          • 2 2

    • (3)

      I co na to wasacze w 20 letnich wieś wagenach?)

      • 78 16

      • jajco buraku (2)

        • 8 25

        • Gonić to bractwo starych SBekow i 40 letnich policjantow na emeryturze

          • 24 4

        • Oo jest pierwszy, kultura pełnym wąsem

          • 31 2

    • service taxi sopot

      kurs z lotniska do sopotu 60 zł

      • 4 7

    • Troll z Ubera, liże d*psko (1)

      • 12 18

      • złtówa ma coraz mniej ludzi do okradania

        • 12 5

    • svensqrwysen (1)

      na drugi raz pisz swoje posty na trzeźwo!

      • 24 11

      • To od leków

        • 11 8

  • klient nasz pan ;)

    teraz najważniejszy jest klient

    • 0 0

  • nie pamiętam nawet kiedy ostatnio korzystałem ze zwykłej taksówki

    • 0 1

  • do autora

    uber i aplikacje tego typu nie "wciąż budzą wątpliwości natury prawnej" , lecz świadczone przez ich kierowców usługi są nielegalne. Dowodzą tego kary nakładane przez ITD w wypadku kontroli, o czym pisaliście kilkukrotnie. Proszę nazywać rzeczy po imieniu.

    • 1 1

  • Są korporacje ktorych auta i sami taksowkarze sa bardzo w porzadku i czyści oraz ceny maja lepsze przy dłuższym odcinku niz uber np taxi komfort polecam

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane