- 1 Pościg za nastolatkami. Znaleziono pistolet (346 opinii)
- 2 Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek (191 opinii)
- 3 Nie miał prawka i chciał oszukać system (21 opinii)
- 4 Nowy przystanek kolejowy na granicy miast (119 opinii)
- 5 Nastolatkowie zginęli po 40-km pościgu (805 opinii)
- 6 Samolot lądował przez atak paniki pasażera (62 opinie)
Kontrola jako protest
UE już drugi raz próbuje wprowadzić wspomnianą dyrektywę. Pierwsza próba zakończyła się fiaskiem w wyniku gwałtownej fali protestów i strajków przeprowadzonych przez związki zawodowe dokerów, która przetoczyła się przez kraje Unii Europejskiej w 2003 roku. Budzi ona tak duży opór ponieważ może się przyczynić do zmniejszenia ilości potrzebnych pracowników portowych. Usankcjonowałaby spotykaną już teraz praktykę, nakładania przez armatorów na marynarzy obowiązku rozładunku statku. Jest to możliwe na jednostkach, które posiadają własne dźwigi i do tej pory ograniczało się raczej do portów o skromnej infrastrukturze - najczęściej pozaeuropejskich.
- Liberalizacja przepisów może oznaczać utratę miejsc pracy przez portowców i pogorszenie warunków bezpieczeństwa pracy dla marynarzy - powiedział Radiu Gdańsk Andrzej Kościk inspektor ITF. - Do portu mogą być wpuszczone, zgodnie z dyrektywą, przedsiębiorstwa i pracownicy niewykwalifikowani. Problem ten dotyczy całej Europy.
ITF przeprowadza szczegółowe kontrole stojących w portach jednostek. W Gdyni sprawdzone zostały dwa statki pływające pod tzw. "tanimi banderami" z załogami składającymi się głównie z filipińskich marynarzy.
O tym, że akcje ITF mogą być bardzo uciążliwe przekonało się już wielu armatorów, którym zdarzyło się narazić związkowi poprzez łamanie wyznaczonych przez federację standardów pracy i płacy. ITF organizuje w takich przypadkach bojkot statku we wszystkich portach. Armator nie mogąc rozładować lub załadować jednostki godzi się na żądania transportowców i np. zrównuje pensje marynarzy pochodzących z krajów trzeciego świata z pensjami marynarzy z krajów zachodnioeuropejskich, wypłaca zaległe pobory lub poprawia warunki bezpieczeństwa pracy na morzu.
Ponieważ proponowana dyrektywa budzi bardzo duży sprzeciw, można się spodziewać, że i tym razem ITF nie cofnie się przed najbardziej uciążliwymi formami protestu.
- Portowcy z Gdańska, Gdyni, Szczecina i Świnoujścia wysłali tysiące maili do parlamentu Unii Europejskiej opowiadając się przeciwko tej dyrektywie - poinformował Radio Gdańsk Adam Lesiak, przewodniczący Krajowej Sekcji Portów Morskich NSZZ "Solidarność".
Opinie (12)
-
2005-10-11 00:41
Do roboty...
Jak zwykle....
Armator musi sie zgodzic bo banda obdartusow ma jakies zachcianki...komus sie nie podoba to na pysk i niech szuka innej roboty...Oto na czym powinna polegac liberalizacja..- 0 0
-
2005-10-11 00:52
!
wszystko można doprowadzić do granic absurdu. Jest statek, ma własne dźwigi, no to po jaką cholerę musi korzystać z tych portowych? Tę usługę się kupuje jak każdą inną. To ja się wprowadzę na teren portu z własnym trapem. I wara komukolwiek zleźć na ląd po własnym!
- 0 0
-
2005-10-11 05:53
"Międzynarodowa Federacja Transportowców (ITF), która pełni rolę międzynarodowego związku zawodowego,"
już na dzień dobry wiemy o co biega
dokerzy wszystkich krajów łączcie sie
jakaś kuźwa miedzynarodówka dokerów?? masoneria panie izraelici panie i cykliści piesi.....
w dobie automatyzacji przyuczenie filipińczyka z IQ 88 obsługiwania dźwigu na statku urządzonkiem w formie dżojstika jest zajęciem równie wdzięcznym co uważanie europejskiego dokera za kwiat Enteligencji szczyt erudycji....
poszły won do roboty, a UE USA ChRL i ChGW niech sie przyjrzą bliżej tej całej ITF i może pojechać im z brubej rury z ustawy antyterrorystycznej, antymafijnej albo jakiej innej też dobrej żeby dziadostwo zlikwidować.........- 0 0
-
2005-10-11 07:48
gallux
Na galerę ich Panie, na galerę.
- 0 0
-
2005-10-11 08:25
dać ich na galery, to znowu cholery założa jakiś związek
związek zawodowy galerników!- 0 0
-
2005-10-11 08:30
Eeeee Będą co najmniej trzy (vide PKP)
ZZ wioślarzy, bębniarzy i sterników.
- 0 0
-
2005-10-11 08:55
już to widzę
ogólnogalaktyczny kongres zjednoczeniowy związków zawodowych wioślarzy palaczy i bębniarzy...- 0 0
-
2005-10-11 12:21
Galery uniezależniłyby nas od dostaw ropy. No i nowe miejsca pracy...
- 0 0
-
2005-10-11 14:30
4 a nie 3
a co ze związkiem zawodowym utrzymywaczy tempa (z batem w herbie) ?? :-)
- 0 0
-
2005-10-11 15:09
w sumie pana kapitana wali jaki to związek czy wioślarzy czy kajakarzy on chce se teraz troche pośmigać na nartach wodnych....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.