• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrola miejskich autobusów. Co czwarty z usterką

Maciej Korolczuk
9 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
O działaniach inspektorów WITD poinformowali w piątek nasi czytelnicy. O działaniach inspektorów WITD poinformowali w piątek nasi czytelnicy.

Inspekcja Transportu Drogowego skontrolowała ponad 30 autobusów komunikacji miejskiej w Gdańsku. Niemal co czwarty z nich posiadał poważne usterki, m.in. skrzyni biegów, układu chłodzenia czy wycieki oleju silnikowego. Zatrzymano osiem dowodów rejestracyjnych, a w przypadku dwóch pojazdów wydano nakaz zjazdu do zajezdni. Pozytywnie wypadła za to kontrola ogumienia. Według inspektorów autobusy są właściwie przygotowane do nadchodzącej zimy.



Czy zgłaszałe(a)ś kiedykolwiek potrzebę kontroli technicznej autobusu?

Inspektorzy pojawili się na trzech pętlach autobusowych (we Wrzeszczu, Oliwie i Nowym Porcie) w piątek rano. Kontrola potrwała cztery godziny i dotyczyła głównie stanu technicznego pojazdów komunikacji miejskiej. Jak informuje GITD, działania prowadzone były w trybie "akcyjnej kontroli uproszczonej", co oznacza skrócenie czasu trwania inspekcji pojazdu do niezbędnego minimum, tak aby nie powodować zakłóceń w kursowaniu autobusów.

- W wyniku prowadzonych działań, inspekcji poddane zostały 33 autobusy - informuje GITD w Gdańsku na swojej stronie internetowej. - W ośmiu przypadkach kontrole wykazały nieprawidłowości dotyczące stanu technicznego. Z powodu stwierdzonych usterek zatrzymano w systemie Centralnej Ewidencji Pojazdów (CEP) dowody rejestracyjne tych autobusów. Dodatkowo w dwóch z ośmiu przypadków nie zezwolono na dalsze prowadzenie przewozów na linii, wydając kierowcom nakaz zjazdu do miejsca garażowania lub serwisowania pojazdów, celem niezwłocznego usunięcia usterek.
  • Kontrole przeprowadzono w 33 autobusach. W co czwartym stwierdzono nieprawidłowości, m.in. wycieki płynów eksploatacyjnych.

Jak czytamy, we wszystkich przypadkach stwierdzono naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska poprzez wycieki płynów eksploatacyjnych z silnika lub połączenia silnika ze skrzynią biegów. W dwóch przypadkach nieszczelności i związane z tym wycieki stwierdzono w układach chłodzenia silnika. W jednym przypadku inspektorzy stwierdzili niesprawne zawory bezpieczeństwa systemu awaryjnego otwierania drzwi bocznych (w każdych z trzech drzwi).

- Niemal 25 proc. skontrolowanego taboru posiadało usterki zaliczane do kategorii "poważne". Dwa autobusy wyłączono z obsługi linii. Pozytywnym jest to, iż w żadnym z kontrowanych autobusów nie stwierdzono usterek niebezpiecznych, które stwarzałyby bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz bezpieczeństwa pasażerów. Inspektorzy zwracali także baczną uwagę na stan ogumienia autobusów. Przekazane przez kontrolerów wnioski wskazują, że w tym zakresie tabor przewoźników jest dobrze przygotowany do nadchodzącego okresu zimowego, gdzie stan ogumienia w przypadku występującej śliskości nawierzchni będzie jednym z głównych czynników warunkujących bezpieczeństwo przewozów - podkreślają inspektorzy.

Kontrole autokarów



Potrzebę kontroli autokaru można zgłaszać do Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego faksem na nr 58 524 12 92, e-mail: sekretariat@witd.gdansk.pl lub za pomocą formularza kontaktowego na stronie internetowej: www.witd.gdansk.pl

Z uwagi na konieczność zaplanowania kontroli ITD apeluje, aby zgłoszenia były wysyłane z co najmniej siedmiodniowym wyprzedzeniem. Zgłoszenie powinno zawierać miejsce, datę i godzinę wyjazdu oraz numer kontaktowy. Kontrole realizują również właściwi miejscowo policjanci Wydziału Ruchu Drogowego po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu.

Ponadto autobus można sprawdzić we własnym zakresie na internetowych stronach Ministerstwa Cyfryzacji poprzez e-usługę "Bezpieczny Autobus". Na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów uzyskamy informację, czy autokar ma ważne badanie techniczne oraz ubezpieczenie OC i czy jest dopuszczony do ruchu. Aby uzyskać dostęp do informacji o autokarze na stronie serwisu www.bezpiecznyautobus.gov.pl, należy podać jego numer rejestracyjny.

Opinie (224) ponad 20 zablokowanych

  • Niech jeszcze tramwaje sprawdzą tam co drugi jeździ nie sprawny (1)

    • 20 1

    • Lepiej nie bo taboru zabraknie

      • 1 0

  • (3)

    Lepiej chyba dojechać nawet lekko zepsutym autobusem niż godzinę czekać na następny

    • 11 21

    • sam jesteś

      '' lekko zepsuty ''

      • 1 0

    • w kokoszkach jechał taki co miał lekko zepsute opony (1)

      • 1 0

      • Wystrzał opony był spowodowany przeciążeniem autobusu.

        • 1 0

  • (1)

    Czyli na 30 skontrolowanych ledwie 2 nie nadawaly sie do jazdy. Niewiele

    • 14 6

    • 10 z 33 wyłącznono z użytkowania

      Ciekawe jakby skontrolować resztę taboru. Może by się skończyły akcje "dzień pieszego pasażera"

      • 2 0

  • Gdynia też czeka na kontrolę

    • 7 5

  • Jacy inspektorzy to i taka kontrola

    Stwierdzili tylko wycieki płynów, śmiech na sali.

    • 15 9

  • Niech się nie skichają! (1)

    Plamy na pętlach są?
    Plamy na przystankach są?
    Normalne czepialstwo i złośliwość, aby tylko zapunktować.
    Można też myć zespoły napędowe i podwozie częściej, ale kto ma za to zapłacić? = bilety po 10 zł?

    • 18 5

    • Jakoś w Gdyni bilety nie są po 10 zł, i aż przyjemnie przejechać się autobusem czy trajtkiem. W dodatku nie trzeba czekać kupy czasu, aż jakiś złom łaskawie podjedzie, ciągnąc za sobą chmurę spalin, trzeszcząc, trzęsąc i smierdząc.

      • 1 4

  • Czemu latem takich kontroli nie było? Tylko teraz jak zimno i pada , A pasażerowie czekali na autobusy które jaknsue teraz okazuje były kontrolowane.

    • 8 2

  • ryba psuje sie od głowy

    w tym gaicie po zaocznym licencjacie zrobionym w wieku 50+,mozna zostać wiceprezesem,dyrektorem...i trzymać sie biurka.Pensja leci a u niektórych też dodatkowo emerytura.
    przykład p. G wiek ponad 70-t i tylko fotela pilnuje bo nic więcej zrobic nie moze.
    A i windę na drugie pietro za 1 mln maja dla nie robic.
    Stan techniczny taboru w tym bałaganie to rzecz trzeciorzędna a może w ogole nie istotna.

    • 17 2

  • Po prostu niedbalstwo zaplecza serwisowego (4)

    Teraz zacznie się fala krytyki ale powiem tak: mam passata z 98r jestem pierwszym właścicielem i liczę się z tym że samochód a zwłaszcza mój wiekowy wymaga wkładu finansowego. Staram się mieć wszystko pod kontrolą. Przegląd robię dwa razy w roku, ten obowiązkowy i tak po 6 miesiącach drugi dla własnego i innych bezpieczeństwa. Jeśli tylko będą przesłanki, że auto jest niebezpieczne bądź emisja spalin przekraczajaca normy auto pójdzie na złom. Obowiązkiem jest zadbać o stan techniczny pojazdu i jak kto woli dbać o wygląd wizualny aby potem nie słuchać krytyki, że jedzie jakiś grat itp. Można mieć wiekowe auto ale to wymaga pilnowania aby wszystko było sprawne i bezpieczne. Jeśli chodzi o autobusy to z racji tego, że ciężko pracują na drogach powinny być sprawdzane na kanale przynajmniej raz w miesiącu.

    • 13 2

    • Autobus miejski ma taki przeglad codziennie po zjexdzie na baze

      • 3 2

    • Przeglad

      Sa sprawdzane codziennie

      • 0 0

    • dobre

      • 0 0

    • Cześć Janusz.

      • 0 0

  • Więcej na strony internetowe

    A na podstawowe części jak uszczelki itp na warsztacie to majstra trzeba się prosić tydzień

    • 18 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane