- 1 Pościg za nastolatkami. Znaleziono pistolet (285 opinii)
- 2 Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek (131 opinii)
- 3 Nastolatkowie zginęli po 40-km pościgu (779 opinii)
- 4 Nowy przystanek kolejowy na granicy miast (107 opinii)
- 5 Samolot lądował przez atak paniki pasażera (59 opinii)
- 6 Zniesiono zakaz wstępu do lasu w Gdyni (97 opinii)
Korki w Osowej po uruchomieniu nowej sygnalizacji
Mieszkańcy Osowy narzekają na nową sygnalizację świetlną, ustawioną z myślą o pieszych, w Osowej na skrzyżowaniu ulic: Kielnieńskiej i Spacerowej . Powoduje ona nadmierne korki w godzinach szczytu. Czy drogowcy włączą więcej zielonego światła kierowcom?
Problem w tym, że teraz na nową sygnalizację narzekają kierowcy. - Przed zamontowaniem świateł, jadąc do Oliwy, nie stałem na ul. Kielnieńskiej w żadnym w korku. Teraz praktycznie codziennie staję w zatorze z powodu nowych świateł. Podobnie jest gdy wracam po południu do domu, od strony Oliwy. Tracę tam cenne minuty. Może uda się wyregulować światła? - zastanawia się Wiesław Filipkowski, mieszkaniec Osowy.
O tryb działania sygnalizacji zapytaliśmy w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- Światła na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej działają w cyklach ok. 90-sekundowych w czasie szczytów drogowych i ok. 75-sekundowych poza szczytem. W obu przypadkach kierowcy jadący w obu kierunkach w relacji Oliwa - Chwaszczyno mają ok. 75 proc. zielonego światła - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.
- Jedyne, co możemy zrobić i co zrobimy zresztą po prośbach mieszkańców, to wydłużenie cyklu poza szczytem do 90 sekund - dodaje Wawrzonek.
Po zmianie inżynierowie ruchu będą obserwować sytuację na wspomnianym skrzyżowaniu. Warto tu podkreślić, że dla miejskich inżynierów godziny szczytowe zazwyczaj to okres między godzinami: 6:30 - 9 i 14:30 - 18.
Czy zmiana cyklu coś pomoże? Trochę tak, ale kierowcy nie uświadczą już sytuacji sprzed włączenia świateł przy Biedronce w Osowej. Ustawienie sygnalizacji na drogach (o przekroju jednej jezdni i pasie w każdą stronę), po których porusza się więcej niż 1 tys. aut na godzinę, a niewątpliwie ul. Kielnienieńska i ul. Spacerowa zalicza się do ich grona, wstrzymuje znacznie ruch samochodów - zawsze potęguje zatory.
Miejsca
Opinie (220) 3 zablokowane
-
2013-12-19 16:34
nie umiecie jezdzic, wjezdzacie na przejscia mimo ze znajduja sie tam ludzie to macie za kare
stanie w korkach to nie tylko domena polskich pilkarzy
- 15 3
-
2013-12-19 16:34
co by tu jeszcze sp..rzyc panowie?....co by tu jeszcze?
- 8 7
-
2013-12-19 16:18
Szkoda, że portalu trojmiasto.pl nigdy nie zainteresowała głębiej sygnalizacja na Morskiej w Gdyni, po remoncie czerwona fala jest już nawet za obwodnicą. Najbardziej oczywiście czuć odcinek od estakady do domu towarowego. Ostatnimi dniami też ciągły korek od klifu do wielkopolskiej.
- 1 1
-
2013-12-19 16:18
Miało być lepiej, a wyszło jak zawsze
- 4 4
-
2013-12-19 16:15
kierowcow potracajacych pieszych na pasach nalezy wsadzac do wiezienia
Przy okazji naterzenie ruchu sie zmniejszy. Wiem, ze dla Polaka brzmi to troche drastycznie, ale w krajach Skandynawskich, ktore badz co badz sa bardziej cywilizowane, sprawdza sie znakomicie.
- 10 1
-
2013-12-19 16:15
RONDO
Dojeżdżając do świateł większość kierowców dociska gaz, zwłaszcza jak się pali żółte. Co będzie, jak któryś nie wyhamuje? Dojeżdżając do ronda większość (raczej) zwalnia. Nie ma wtedy problemu z przepuszczeniem pieszych, przynajmniej dla mnie. Dodatkowo, na większości znanych mi rond są azyle dla pieszych rozdzielające wjazd i zjazd. Uważam, że tak jest wygodniej i bezpieczniej dla wszystkich.
- 16 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.