• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki w Osowej po uruchomieniu nowej sygnalizacji

Maciej Naskręt
19 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej. Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej.

Mieszkańcy Osowy narzekają na nową sygnalizację świetlną, ustawioną z myślą o pieszych, w Osowej na skrzyżowaniu ulic: Kielnieńskiej i Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Powoduje ona nadmierne korki w godzinach szczytu. Czy drogowcy włączą więcej zielonego światła kierowcom?



Jaki ruch powinien być priorytetowy przy ustalaniu programu sygnalizacji?

Od kilku tygodni na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej w Osowej funkcjonuje sygnalizacja świetlna. Światła zostały tam ustawione głównie z myślą o pieszych, którzy zmierzają przez ruchliwą jezdnię do położonego nieopodal przystanku autobusowego. Zanim światła stanęły na skrzyżowaniu, dochodziło tam do licznych potrąceń na pasach. O tym, że jest to miejsce niebezpieczne dla pieszych w zeszłym roku ostrzegała też policja.

Problem w tym, że teraz na nową sygnalizację narzekają kierowcy. - Przed zamontowaniem świateł, jadąc do Oliwy, nie stałem na ul. Kielnieńskiej w żadnym w korku. Teraz praktycznie codziennie staję w zatorze z powodu nowych świateł. Podobnie jest gdy wracam po południu do domu, od strony Oliwy. Tracę tam cenne minuty. Może uda się wyregulować światła? - zastanawia się Wiesław Filipkowski, mieszkaniec Osowy.

O tryb działania sygnalizacji zapytaliśmy w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Światła na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej działają w cyklach ok. 90-sekundowych w czasie szczytów drogowych i ok. 75-sekundowych poza szczytem. W obu przypadkach kierowcy jadący w obu kierunkach w relacji Oliwa - Chwaszczyno mają ok. 75 proc. zielonego światła - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

- Jedyne, co możemy zrobić i co zrobimy zresztą po prośbach mieszkańców, to wydłużenie cyklu poza szczytem do 90 sekund - dodaje Wawrzonek.

Po zmianie inżynierowie ruchu będą obserwować sytuację na wspomnianym skrzyżowaniu. Warto tu podkreślić, że dla miejskich inżynierów godziny szczytowe zazwyczaj to okres między godzinami: 6:30 - 9 i 14:30 - 18.

Czy zmiana cyklu coś pomoże? Trochę tak, ale kierowcy nie uświadczą już sytuacji sprzed włączenia świateł przy Biedronce w Osowej. Ustawienie sygnalizacji na drogach (o przekroju jednej jezdni i pasie w każdą stronę), po których porusza się więcej niż 1 tys. aut na godzinę, a niewątpliwie ul. Kielnienieńska i ul. Spacerowa zalicza się do ich grona, wstrzymuje znacznie ruch samochodów - zawsze potęguje zatory.

Miejsca

Opinie (220) 3 zablokowane

  • nie umiecie jezdzic, wjezdzacie na przejscia mimo ze znajduja sie tam ludzie to macie za kare

    stanie w korkach to nie tylko domena polskich pilkarzy

    • 15 3

  • co by tu jeszcze sp..rzyc panowie?....co by tu jeszcze?

    • 8 7

  • Szkoda, że portalu trojmiasto.pl nigdy nie zainteresowała głębiej sygnalizacja na Morskiej w Gdyni, po remoncie czerwona fala jest już nawet za obwodnicą. Najbardziej oczywiście czuć odcinek od estakady do domu towarowego. Ostatnimi dniami też ciągły korek od klifu do wielkopolskiej.

    • 1 1

  • Miało być lepiej, a wyszło jak zawsze

    • 4 4

  • kierowcow potracajacych pieszych na pasach nalezy wsadzac do wiezienia

    Przy okazji naterzenie ruchu sie zmniejszy. Wiem, ze dla Polaka brzmi to troche drastycznie, ale w krajach Skandynawskich, ktore badz co badz sa bardziej cywilizowane, sprawdza sie znakomicie.

    • 10 1

  • RONDO

    Dojeżdżając do świateł większość kierowców dociska gaz, zwłaszcza jak się pali żółte. Co będzie, jak któryś nie wyhamuje? Dojeżdżając do ronda większość (raczej) zwalnia. Nie ma wtedy problemu z przepuszczeniem pieszych, przynajmniej dla mnie. Dodatkowo, na większości znanych mi rond są azyle dla pieszych rozdzielające wjazd i zjazd. Uważam, że tak jest wygodniej i bezpieczniej dla wszystkich.

    • 16 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane