• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kostka zamiast płyt na przystankach wiedeńskich

Krzysztof Koprowski
20 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.
  • Tak wygląda po dwóch latach od oddania do użytku nawierzchnia jezdni w obrębie przystanków wiedeńskich na Przeróbce. Wkrótce zostanie zastąpiona kostką granitową.

Po nieco ponad dwóch latach od zakończenia remontu torowiska na Przeróbce, niezbędna jest przebudowa przystanków tramwajowych. Urzędnicy szacują, że zastąpienie płyt kostką granitową na jezdni będzie kosztowało ok. 300 tys. zł. Prace wymuszone są nadmierną prędkością kierowców i lekceważeniem ograniczeń wjazdu ciężkich pojazdów.



Czy kierując autem stosujesz się do ograniczenia prędkości do 30 km/h?

Remont torowiska na ul. Siennickiej zobacz na mapie GdańskaLenartowicza zobacz na mapie Gdańska został zakończony w czerwcu 2015 r. W ramach tej inwestycji zbudowano po raz pierwszy w Gdańsku tzw. przystanki wiedeńskie. Ich konstrukcja polega na podwyższeniu jezdni w obrębie przystanku, co znacznie ułatwia wsiadanie do tramwaju poruszającego się torowiskiem wbudowanym w środkową część jezdni oraz autobusów jeżdżących po torowisku.

O ile sam pomysł wprowadzenia przystanków wiedeńskich doskonale się sprawdził, to problemem okazała się ich trwałość. Płyty, z których wykonano przyległą jezdnię, w wielu miejscach są popękane, a w rejonie pętli tramwajowej zobacz na mapie Gdańska także powyginane.

- Powstałe wady nie są spowodowane złą jakością wykonania, lecz wynikają przede wszystkim z braku przestrzegania przez kierowców ograniczenia prędkości (do 30 km/h) i tonażu w obrębie przystanków, skutkiem czego każda bieżąca naprawa nie przynosi oczekiwanego rezultatu - mówi Anna Ślusarska z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jak informują urzędnicy, ostatnia z napraw w ramach przeglądu gwarancyjnego została przeprowadzona w czerwcu 2017 r. Kolejne prace budowlane muszą być już wykonane z budżetu miasta.

Zgodnie z zapisami przetargu, nowa nawierzchnia jezdni w obrębie czterech przystanków wiedeńskich będzie zbudowana z wykorzystaniem kostki granitowej, osadzonej na nowej podbudowie. Dodatkowo przy pętli tramwajowej przewidziano odsunięcie od jezdni wiaty przystankowej oraz ustawienie obok niej ławek, śmietników i stojaków rowerowych, a także korekty ułożenia chodników oraz krawężników na ul. Lenartowicza.

- Szacunkowy koszt robót wynosi ok. 300 tys. zł, zaś termin ich wykonania to koniec listopada br. - dodaje Ślusarska.
Obecnie DRMG oczekuje na oferty zainteresowanych wykonawców. O wyborze zdecyduje w 60 proc. kryterium najniższej ceny, zaś w 40 proc. czas udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).

Materiał archiwalny z czerwca 2015 r.

Miejsca

Opinie (165) 4 zablokowane

  • jazda 30 km/h to jedno z moich ulubionych zajęć za kółkiem (2)

    jadę sobie przepisowo, a od czasu do czasu zaglądam z satysfakcją we wsteczne lusterko, na barana, który siedzi mi na zderzaku, bo nie umie czytać tak prostego znaku, albo wie lepiej.

    • 16 2

    • (1)

      W przypadku opisanym a artykule 30 jada tylko samochody nauki jazdy. Nawet miejski autobus jedzie tam szybciej.

      • 7 3

      • Ja jadę 30.

        • 2 0

  • Z pensji potrącić...

    ... za bezmyślność - niech teraz za darmo pracują i 300 k odrobią !!!

    • 8 1

  • Przeciez tam zadnych napraw od dwoch lat nie bylo. Urzednicy klamia w zywe oczy. A caly ten remont to byla jedna wielka fuszerka. A projektant chyba w tym miejscu nie byl tylko jechal z szablonu.

    • 9 1

  • partactwo !

    Jak w Gdańsku dba się o "króliki" odpowiedzialności żadnej ten co tak zlecilpowinien się dołożyć bo jego nie "fachowpść" kosztuje podatnika 300tys i co na to włodarz miasta ?

    • 9 0

  • dziadostwo jak w calym miescie zrobia i za chwile znowu robia...

    • 7 0

  • to tak budują w 21 wieku ?

    jedyna jezdnia na świecie, rozpadająca się przy szybkości większej niż 30 km/godz.

    • 15 0

  • Nowe technologie

    Trzeba przebadać technologie WYGINANIA betonowych płyt przez samochody przekraczające prędkość ("Płyty, z których wykonano przyległą jezdnię, w wielu miejscach są popękane, a w rejonie pętli tramwajowej także powyginane."). To dobry temat na doktorat z inżynierii budowlanej albo jakości reporterskiego opisu.
    Z drugiej stronu na co tam stojaki rowerowe???? Ile osób podjedzie tam rowerem by się przesiąść na komunikację miejską? Albo absurd albo te stojaki są sponsorowane.....

    • 13 1

  • moj szwagier jest wykonawca tych robot. jest super zadowolony ze co dwa lata calkowita wymiana.

    • 10 1

  • a gdzie gwarancja ?

    To nikt nie przewidział, że może tam wjechać np. pojazd Straży Pożarnej na sygnale ?
    Do pożaru z prędkością 30 km/h ?

    • 11 2

  • Tam powinny być kamery, fotoradary i ciągłe patrole policji (1)

    • 6 6

    • tam jeszcze trzeba ustawic bramki poboru oplat i kilka tych no...lezakow....dla brodatej gawiedzi.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane