- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (111 opinii)
- 2 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (38 opinii)
- 3 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (88 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (74 opinie)
- 5 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (122 opinie)
Kto zbuduje parkingi kubaturowe w Gdyni?
Gdynia chce wybudować dwa kilkupiętrowe parkingi przy ul. Lotników i Kieleckiej. Rada miasta właśnie przyjęła w tym celu uchwałę intencyjną.
- Polityka transportowa miasta powinna prioretyzować pieszych. Parkingi buforowe na granicy Śródmieścia na pewno się do tego przyczynią. Dzięki przyjętej właśnie uchwale będziemy mogli przedłożyć dokumenty, które pozwolą starać się o wsparcie na dofinansowanie projektu, który pozwoli zatrzymać ruch samochodowy poza centrum, ograniczyć spaliny i hałas w Śródmieściu - podkreśla radna Gdyni Marika Domozych.
Gdzie powstaną parkingi kubaturowe w Gdyni?
Parkingi planowane są dwa. Przy ul. Lotników oraz przy ul. Kieleckiej.
Przy ul. Lotników, nieopodal przystanku SKM Gdynia-Redłowo ma powstać 6-piętrowy parking (parter i 5 poziomów) na części działki obecnego parkingu, który mieści zaledwie ok. 60 aut i praktycznie cały czas jest wypełniony. Po zabudowie liczba miejsc parkingowych zwiększyłaby się do 462.
Przy ul. Kieleckiej parkować może obecnie ok. 70 pojazdów, ale po rozszerzeniu strefy płatnego parkowania i wprowadzeniu opłat, bez większego problemu można tam znaleźć miejsce. Po zabudowie ma ich być kilkakrotnie więcej.
Parkingi w Trójmieście
Partnerstwo publiczno-prywatne. Gdynia da działkę na co najmniej 15 lat
Gdynia udostępni lub przekaże działkę pod realizację inwestycji. Resztę musi wykonać firma zewnętrzna.
Zadania prywatnego podmiotu:
- wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych,
- zapewnienie finansowania przygotowania całości dokumentacji oraz wykonania robót budowlanych,
- utrzymanie oraz zarządzanie i świadczenie usług w powstałych obiektach.
Firma ma zarządzać parkingiem przez co najmniej 15 lat, a maksymalnie 30. Konkretny okres zarządzania zostanie ustalony w ramach dialogu konkurencyjnego.
Według wstępnego harmonogramu w I kwartale 2023 r. mogłaby zostać podpisana umowa z partnerem, a w IV kwartale 2024 r. parkingi powinny być gotowe.
Opinie (220) 10 zablokowanych
-
2022-05-26 19:53
Kolejna mokra wizja która nigdy nie powstanie
- 1 0
-
2022-05-26 19:48
No to Kielecka będzie zablokowana już od parkingów
- 1 1
-
2022-05-26 18:10
Nie chce tu nikomu ublizac,ale Gdynia zarzadzaja id- -ci !!!
- 3 0
-
2022-05-26 16:07
Koniecznie niech zrobią tam miejsca dla niepełnosprawnych, wycieczka pieszo do miasta na pewno wpłynie pozytywnie na ich zdrowie.
- 2 1
-
2022-05-25 17:17
Ile co roku będzie trzeba dopłacać? (6)
A co jak biznes nie będzie się dobrze kręcił, ile z budżetu miasta na to pójdzie pieniędzy?
- 11 1
-
2022-05-25 18:38
parkingi nie są rentowne co do zasady. koszty budowy nigdy się nie zwrócą. (5)
godzina parkowania musiałaby być w okolicach 8zł przy obłożeniu 70% przez całą dobe.... lub miesieczne powyżej 1000zł za miejsce... biedaki w samochodach tyle nie wyłożą.
- 1 5
-
2022-05-25 18:59
To jak z komunikacją publiczną (4)
Dotacja z samorządu do jej funkcjonowania sięga 70%, a składają się na nią wszyscy mieszkańcy miasta. Inaczej bilet musiałby kosztować 15 zł, biedaki w autobusach tyle nie wyłożą.
- 2 3
-
2022-05-26 09:19
ale komunikacja publiczna jest konieczna. parkingi nie (3)
- 2 3
-
2022-05-26 10:58
Nie jest konieczna (2)
Ja sobie bez niej świetnie radzę.
- 1 1
-
2022-05-26 12:13
napisał troll - pępek świata (1)
- 0 2
-
2022-05-26 15:50
inny pępek świata
napisał, że parkingi nie są konieczne
- 1 0
-
2022-05-25 17:50
Szczodre oferowanie miejsc do parkowania samochodów w pobliżu centrum miasta (3)
to najbardziej efektywny przepis na zwiększenie korków na dojazdach do niego. Jedno miejsce na wielopoziomowym parkingu w Warszawie (obok stacji metra Młociny) kosztowało 110 tys. złotych, utrzymanie roczne jeden tysiąc. Przy obecnym poziomie inflacji na pewno te parkingi w Gdyni będą kosztowały drożej. Kiedy wpływy z opłat za parkowanie pokryją te koszty? Dlaczego podatnicy (zwłaszcza ci, którzy będą korzystali z SKM lub innych opcji dojazdu do proponowanych miejsc) mają się dorzucać do budowy tych obiektów, które będą przypuszczalnie stały puste, jeśli będą płatne? Pisanie o tym, że to ma przyczynić się do poprawy komfortu ruchu pieszych (dlaczego Pani rzecznik nie wymieniła rowerzystów i hulajnogowców?) to dużej klasy nonsens. Przecież te inwestycje to zaproszenie kolejnych grup kierowców, by przesiadali się z SKM na samochody. Jeśli to jest przejaw "zrównoważonego rozwoju miasta" to ja wysiadam.
- 2 7
-
2022-05-25 18:00
Jakich kolejnych grup kierowców? (2)
Kto miał się przesiąść do samochodu, już się dawno przesiadł.
- 2 1
-
2022-05-26 12:14
nie doceniasz znaczenia procesu wyprowadzania się na przedmieścia kolejnych grup mieszkańców (1)
w ten sposób uzależniających się od samochodów.
- 0 2
-
2022-05-26 15:49
dam ci złotą radę
pomyśl dlaczego ludzie kupują dwa razy tańsze mieszkanie na przedmieściach
- 1 0
-
2022-05-25 17:52
Niech zbuduje je prywatny inwestor (3)
Niech prywatny inwestor zakupi ziemię i zbuduje parking, a inwestycja niech przynosi mu zyski z opłat wnoszonych przez kierowców chcących korzystać z usługi parkowania.
A nie że jak zwykle robimy zabawę dla garstki kierowców za pieniądze wszystkich Gdynian.
Parkingi owszem - prywatne.
Jeśli ktoś życzy sobie trzymać swój pojazd, to niech za to zapłaci.
I nie grosiki pokrywające może 1/10 faktycznych kosztów jak to ma miejsce w SPP, a prawdziwe, kapitalistyczne, pełne pieniądze które pokryją faktycznie koszt zarówno gruntu, budowy parkingu i jego utrzymania, oraz jakiś tam zysk przedsiębiorcy.- 5 5
-
2022-05-25 18:02
Niech prywatny inwestor kupi autobusy (2)
I normalnie kosi za bilety tyle, żeby zwróciła mu się inwestycja i jeszcze sporo zarobił. A nie, że na usługi dla garstki pasażerów zrzucamy się z pieniędzy od wszystkich gdynian
- 2 5
-
2022-05-26 13:01
(1)
akurat jeśli nie zauważyłeś to za bilety płacą pasażerowie - poza osobami z ulagami ustawowymi.
Miejska ulga jest chyba tylko dla uczniów szkół.- 0 2
-
2022-05-26 15:48
Pasażerowie finansują ułamek kosztów funkcjonowania komunikacji
70% to dotacja
- 1 0
-
2022-05-26 14:59
Pani Marika ma ewidentnie braki w klepkach pod kopułą... (1)
- 4 0
-
2022-05-26 15:02
Pani Marika jezdzi rowerem zimą z Chwarzna do centrum w sandałkach
- 3 0
-
2022-05-26 14:58
Będzie kolejna nieteafiona inwestycja..
Oby jak najszybciej odeszła obecna ekipa. Tak niby dbają o mieszkańców Śródmieścia, o decybele, jak się mają do tego niemal codzienne głośne imprezy letnie, zamykanie ulic bo maratony, ohydne krzywe chodniki i niemniej ohydne metrowe paliki...
- 3 0
-
2022-05-25 21:04
(2)
Kurde ile tych parkingów przecież powstaje parking koło um za kilkanaście baniek. Niech ktoś puknie się w głowę
- 5 2
-
2022-05-26 13:47
Przecież tu chodzi o rwanie kasy, a nie o parkingi. To nieistotne co ma sens, a co nie. Uśmiechnij się! Jesteś w Gdyni!
- 0 0
-
2022-05-26 12:18
Dede; za kilkadziesiąt baniek
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.