- 1 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (411 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (112 opinii)
- 3 Utwardzą prowizoryczny parking przy hali (29 opinii)
- 4 Nowy płot przy ul. Stolarskiej w Gdańsku. Kto go postawił i po co? (122 opinie)
- 5 3 miesiące prac na ulicy w Sopocie (47 opinii)
- 6 Kto się przypiął do mojego roweru? (22 opinie)
Kubaturowe parkingi rowerowe przy dworcach w Gdańsku
Dwa zamknięte obiekty parkingowe - każdy na ok. 500 rowerów - mają powstać w pobliżu dworców w Gdańsku Głównym i we Wrzeszczu. Pomysł jest na bardzo wczesnym etapie planowania, więc brakuje jeszcze szczegółów dotyczących chociażby dokładnej lokalizacji parkingów i kosztu ich budowy. Z zapowiedzi urzędników wynika, że mają one zostać wybudowane w latach 2018-2020.
W najbliższych latach, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, planowane są w całym województwie kolejne inwestycje dla rowerzystów (setki km nowych tras, rower metropolitalny, infrastruktura). Ich wartość szacowana jest na ok. 350 mln zł, a dotacja z Unii Europejskiej może wynieść nawet 244 mln zł.
Właśnie w ramach tego projektu w Gdańsku mogą powstać dwa duże, kubaturowe parkingi rowerowe.
- Chodzi o dwa zamknięte obiekty, a nie o wiaty - każdy na ok. 500 rowerów. Parkingi powstaną w pobliżu dworca w Gdańsku Głównym oraz we Wrzeszczu - wyjaśnia Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy. - Przedsięwzięcie jest w bardzo wczesnej fazie, dlatego trudno jest mówić o konkretnych lokalizacjach. Rozmawiamy z PKP w tej sprawie, by w przypadku Gdańska Głównego podpiąć się pod ich projekt przebudowy budynku dworca i zagospodarowania terenów wokół niego.
Urzędnicy zakładają, że parkingi powstaną w latach 2018-20. Ich budowa musi zostać poprzedzona opracowaniem projektów.
Opinie (257) 4 zablokowane
-
2017-03-03 08:00
(13)
Zauważyłem pewną metodę działania władz wykorzystującą rowery i rowerzystów. Działa to tak:
1. Robimy ścieżkę rowerową w jezdni, aby było bezpiecznie. Musimy zlikwidować miejsca parkingowe na jezdni,
2. Zauważamy, że ruch jest znikomy,
3. Obejmujemy ulicę strefą płatnego parkowania. Z inicjatywą występuje rada dzielnicy, lub inny marionetkowy twór. Nikt nie protestuje, bo miejsc parkingowych i tak nie ma, bo poszły na ścieżkę rowerową,
4. Ponieważ ścieżką nikt nie jeździ, likwidujemy ją i robimy miejsca parkingowe, teraz płatne,
5. Stawiamy znak pozwalający rowerzystom jeździć pod prąd. Bo z płatnym parkingiem jest przecież bezpieczniej niż z darmowym,
Proste? Tak postąpiono z ul. Szczecińską. Następna zapewne będzie Wita Stwosza.
Kuźwa, miasto galerii deweloperów i restauratorów.- 19 17
-
2017-03-03 09:53
Na Szczecińskiej był i jest kontraruch rowerowy. Żadnego pasa nie było. (4)
- 5 0
-
2017-03-03 12:48
(1)
Teraz nie ma kontrpasa, są płatne miejsca.
- 1 2
-
2017-03-03 14:18
kontraruch dla rowerów jest tam cały czas !!!!!!!!!!
nie ma to nic wspólnego z miejscami postojowymi
- 4 0
-
2017-03-03 12:55
I jest zakaz wjazdu od Śląskiej z tabliczką "nie dotyczy rowerów".
- 3 0
-
2017-03-03 12:50
Po kontrpasie została linia.
- 0 0
-
2017-03-03 08:04
(4)
Na Szczecińskiej nigdy nie było osobnej drogi dla rowerów.
- 8 1
-
2017-03-03 08:26
(3)
Jest jeszcze linia na asfalcie, widać ją przy skrzyżowaniu ze śląską.
- 3 4
-
2017-03-03 08:47
To jest tylko oznaczenie kontrapasu dla rowerów ( rower może pod prąd tam jechać ) (2)
ale żadnego wydzielonego pasu dla rowerów nie było.
- 8 0
-
2017-03-03 12:52
Teraz rower może jechać pod prąd bez kontrpasa. Ścieżka czy kontrpas - nie ma znaczenia, posłużono się nimi, by zrobić parking za kasę.
- 0 2
-
2017-03-03 11:13
Jak zwał, tak zwał. Kontrapasu nie ma, płatne miejsca są. Na tej samej zasadzie na wita Stwosza nie ma ścieżki, tylko pas. Mz będzie parking.
- 1 4
-
2017-03-03 10:02
Majaczysz?
- 0 1
-
2017-03-03 08:07
(1)
mozesz podac inne przyklady? pierwsze slysze o drodze dla rowerow na szczecinskiej
- 10 1
-
2017-03-03 08:27
Jej nie było słychać, ona była widoczna. Kreska na asfalcie jest nadal.
- 0 8
-
2017-03-03 07:37
podstawa to tworzyc pozory ze cos sie w temacie robi (3)
pytanie. ile km tras rowerowych Gdansk oddal w ubieglym roku? 0?
- 7 10
-
2017-03-03 11:00
(1)
Zbudowali ddry wraz z tramwajem na Morenę i na Jasieniu pasy rowerowe do PKM.
- 5 0
-
2017-03-03 14:00
oddanie było w 2015r. To nie jest ubiegły rok.
Swoją drogą to straszna fuszerka. Architekt płakał jak projektował.
- 0 2
-
2017-03-03 08:41
w ubiegłym roku było tyle ile w tym roku. Jedne wielkie NIC
- 2 4
-
2017-03-03 08:10
Nie zes..cie się z tymi rowerami. (2)
Jeszcze po Galeriach Forum zróbcie ścieżki rowerowe.
- 20 9
-
2017-03-03 11:25
(1)
Pewnie jeździsz BMW.
- 3 2
-
2017-03-03 13:57
A Ty na pisiaku
- 1 2
-
2017-03-03 13:55
Parkingi rowerowe to podstawa...
Wchodzimy w erę masowych odwiedzin turystów z Chin...
Odwiedzać będą Gdańsk małymi grupami po pół tysiąca dziennie...
Bez dużych parkingów rowerowych i pełnej sieci sciezek, Gdańsk zostanie sparaliżowany przez chińskich turystów...- 2 8
-
2017-03-03 13:37
wnuczek
A parkingi, żeby chociaż 'nadać' albo odebrać pasażera?
- 3 2
-
2017-03-03 11:53
(6)
-czerwona spocona gęba
-włączona opcja "nieśmiertelność"
-pretensje do wszystkich że nie ustępują z chodnika kiedy jaśnie pan stara się pobić rekord prędkości
-kompletna nieznajomość przepisów ruchu drogowego
-brak ubezpieczenia
-brak oświetlenia
-obcisłe, kolorowe kalesony
-nocnik na głowie
-słuchawki w uszach
- jeżdżenie wg zasady "jak mi wygodnie" czyli kiedy pali się czerwone skręca na chodnik lub jedzie ulicą nawet jeżeli obok jest ścieżka rowerowa
-i jak się okazuje dodatkowo nie potrafi zrozumieć najprostszej informacji o zasadach ruchu nawet kiedy na wymalowane znaki wielkości słonia
czyli typowy polski, roszczeniowy rowerzysta.- 17 16
-
2017-03-03 12:56
Czerwona spocona gęba....
hmm - można też w drugą stronę: typowy burak w swoim 20 letnim gracie w tdi lub innym szrocie z gazem, często spoza Gdańska. Nie zachowuje bezpiecznej odległości przy wyprzedzaniu, parkuje prawie na skrzyżowaniu lub trawniku, wyprzedza na podwójnej na zakręcie - do tego papierosek w pysku, peda..a fryzura...
A tak na poważnie - nie da się bezpiecznie jeździć w centrum rowerem po drodze z innymi uczestnikami ruchu, bo łatwo można stracić zdrowie. Nieważne, czy jeździsz przepisowo....Poza tym zdziwiłbyś się ile są warte dobrej klasy rowery.- 8 3
-
2017-03-03 12:32
Mało tego, to jest rowerzysta - lobbysta a tacy są najgorsi. Taki zatwardziały beton.
- 5 5
-
2017-03-03 12:21
(1)
-czerwona spocona gęba
-włączona opcja "nieśmiertelność", ''poczymaj mi piwo to ci pokażę...''
-pretensje do wszystkich że nie ustępują z chodnika kiedy jaśnie pan zatacza się od prawej do lewej
-kompletna nieznajomość elementarnych zasad kultury osobistej
-brak uzębienia
-brak zdolności logicznego myślenia
-obcisłe, kolorowe kalesony partnerki i piękne trzypaskowespodnierekracyjne
-szalik na szyi w wiadomych kolorach
-pet w gębie
- zachowanie wg zasady "jak mi wygodnie" czyli kiedy pali się czerwone włazi na przejście pod koła, skręca na ścieżkę rowerową i wyprowadza tam psa
-i jak się okazuje dodatkowo nie potrafi zrozumieć najprostszej informacji o zasadach zdrowego trybu życia, wpływu ruchu za zdrowie,
czyli typowy polski, roszczeniowy burak który każdemu zazdrości, bo innym się chciało a jemu nie.- 5 5
-
2017-03-03 12:26
A co się innym chciało? Chciało się śmierdzieć rowerowym potem w pracy?
- 3 8
-
2017-03-03 12:15
HAHAHAHA dobre!
- 5 5
-
2017-03-03 12:07
Niezwykle trafne podsumowanie, brawo! :)
- 6 6
-
2017-03-03 07:20
plac przed dworcem powinien być przestrzenią publiczną (4)
a nie co i rusz zawłaszczaną a to przez samochodziarzy na parking, a to przez taksiarzy na postój, a to przez cyklistów / lobby/
- 46 49
-
2017-03-03 12:41
Będziesz rowery parkować?
- 1 0
-
2017-03-03 07:24
No i jest publiczną, dla różnych grup ludzi. (1)
A co, publiczny = pusty?? Ganiać się po nim chcesz czy o co chodzi?
- 24 2
-
2017-03-03 12:39
mylisz się
i wróc po nauki do swej gimbazy zwanej wikipedia
- 0 4
-
2017-03-03 12:21
w idealnym mieście pod dworcem i placem byłby parking podziemny, a na placu przestrzeń dla podróżujących - trochę zielni, ławeczki, stojaki na rowery. jednak Gdańsk nie jest idealnym miastem, więc i piesi i podróżni i kierowcy się w tym miejscu męczą. ani nie ma gdzie usiąść i poczekać na pociąg/autobus, ani też gdzie zatrzymać samochód na 5 min żeby kogoś odebrać lub zostawić. chaos i zapełniony mini parking (jego wielkość bardziej przypomina pcim dolny niż główną stację w półmilionowym mieście. a teraz jeszcze ten hotel bez parkingu - to na pewno pomoże tej przestrzeni...
- 9 1
-
2017-03-03 12:17
Jakie będą opłaty za godzinę parkowania roweru lub za cały dzień? (1)
W końcu rowerzyści chcą być pełnoprawnymi uczestnikami ruchu.
- 11 4
-
2017-03-03 12:35
No i pełnoprawni uczestnicy ruchu drogowego ponoszą też inne opłaty, np. drogowe.
- 5 2
-
2017-03-03 12:17
Wolę smród spalin niż "zapach" rowerzysty.
- 8 8
-
2017-03-03 11:50
Budować, ale DOBRZE. Nie tak, że nowo oddane ścieżki i drogi rowerowe trzeba za chwilę poprawiać, na których gromadzi się woda
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.