- 1 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (82 opinie)
- 2 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (63 opinie)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (119 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (161 opinii)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (285 opinii)
Kupujesz bilet w komunikacji? Musisz wsiąść i wysiąść
Od poniedziałku, 1 czerwca, wróciła możliwość sprzedaży biletów w autobusach i tramwajach. Pasażerowie narzekają, że w Gdańsku zorganizowano ją w uciążliwy sposób. By kupić bilet u kierowcy lub motorniczego, trzeba wsiąść do pojazdu pierwszymi drzwiami, następnie wysiąść i wrócić kolejnymi. Organizator przewozów odpowiada, że dopóki obowiązują obostrzenia wywołane koronawirusem, nic w tej sprawie zrobić się nie da. Gdynia problem rozwiązała.
Sęk w tym, że zdaniem pasażerów, w Gdańsku "technicznie" rozwiązano to w zły sposób. Nie zlikwidowano bowiem strefy buforowej, czyli przestrzeni oddzielającej taśmą kierowcę od pasażerów, która była zabezpieczeniem w związku z pandemią koronawirusa. To prowadzi do absurdu, który zmusza pasażerów do wyjścia z pojazdu po zakupie biletu.
- Jaki jest sens kupowania biletu u kierowcy, skoro muszę wejść pierwszymi drzwiami, kupić go, wysiąść i iść do drugich drzwi? Przecież to bez sensu. Kto mądry to wymyślił? I kto po kupnie tego biletu przechodzi pod tymi taśmami? - napisał do nas pan Krzysztof.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku
Pan Paweł zauważa, że w sytuacji gdyby więcej osób chciało kupić bilet u kierowcy pojazdu - przed drzwiami utworzy się kolejka, a kupujący będą mijali się w wąskich drzwiach.
- Jak to się ma do obostrzeń związanych z koronawirusem? Już nie mówię o tym, że taki pojazd może mieć opóźnienia - stwierdza nasz czytelnik.
Strefy buforowe w gdańskiej komunikacji miejskiej muszą zostać zachowane
By wyjaśnić problem, zwróciliśmy się z prośbą o komentarz do organizatora przewozów w Gdańsku - czyli Zarządu Transportu Miejskiego.
Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM, tłumaczy, że zgodnie z decyzją sanepidu w zakresie wznowienia dystrybucji biletów i ze względu na stan epidemii COVID-19, "konieczne jest utrzymanie reżimu sanitarnego celem przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się patogenu."
- Dodatkowo, należy zapewnić bezpieczne zasady dystrybucji biletów. W związku z tym strefy buforowe w pojazdach gdańskiej komunikacji miejskiej muszą zostać zachowane. Jeśli stan epidemiologiczny na to pozwoli, wtedy zapadnie decyzja o ewentualnym zniesieniu tych stref - mówi Zygmunt Gołąb.
Czy pasażerowie, którzy kupują bilet u kierowcy lub motorniczego muszą wychodzić z pojazdu? Zdaniem rzecznika ZTM, takie rozwiązanie jest jedynym możliwym do realizacji w kontekście obowiązujących ograniczeń związanych z epidemią.
- Nie możemy narażać zdrowia motorniczych i kierowców, likwidując strefę buforową w okresie, kiedy zachorowalność na COVID-19 wciąż jest wysoka. Aktualnie obserwujemy sytuację i nie mamy sygnałów dotyczących jakichkolwiek problemów ze sprzedażą karnetów w pojazdach gdańskiej komunikacji miejskiej - podkreśla Zygmunt Gołąb.
Urzędnik zaznacza, że jeśli Główny Inspektor Sanitarny czy rząd przedstawią konkretne rozwiązania dotyczące tego, jak dystrybuować bilety w pojazdach, nie narażając kierujących pojazdami ani pasażerów na niewygody czy zagrożenie zdrowia, wówczas ZTM zastosuje się do nich.
Spadek przychodów ze sprzedaży biletów o 18 mln zł
- Analizujemy sytuację, jednak decydująca była informacja o sytuacji finansowej w gminie (spadek przychodów ze sprzedaży biletów o 18 mln zł). To uzasadnia uruchomienie tego dodatkowego kanału sprzedaży. Mamy świadomość, że wiele osób, w tym również pracowników naszych operatorów jest przeciwna wznowieniu sprzedaży w takiej formie, niemniej wszystkim nam zależy solidarnie na poprawie sytuacji finansowej Gdańska - mówi Zygmunt Gołąb. - Nie możemy również nie uwzględnić faktu, że wraz z kolejnymi etapami odmrażania gospodarki, w Gdańsku pojawią się turyści, którzy chętnie zakupią karnety u kierującego pojazdem.
Warto zaznaczyć, że w tym roku przez pandemię koronawirusa ZTM odnotował spadek dochodów z biletów o 34 proc. w stosunku do zakładanego planu.
Rzecznik ZTM przypomina o tym, że bilety kupować można także, np. przez aplikacje mobilne, biletomaty, w jednym z Punktów Obsługi Klienta ZTM bądź w placówkach handlowych.
W Gdyni problem rozwiązano inaczej
Co ciekawe, podobny problem rozwiązano w Gdyni. W tamtejszych autobusach i trolejbusach przednie drzwi pojazdu wraz z przestrzenią pomiędzy tymi drzwiami, kabiną kierowcy i pierwszym rzędem siedzeń stanowią - do momentu ustania wszelkich zagrożeń związanych z koronawirusem - wydzieloną strefę bezpieczeństwa kierowców.
- Ze strefy tej od poniedziałku, 1 czerwca - wraz z przywróceniem sprzedaży [karnetów - red.] - wyłączyliśmy pierwszy rząd siedzeń w pojazdach, oddając w ten sposób pasażerom dodatkowe cztery miejsca, w tym dwa szczególnie cenne, gdyż można z nich obserwować trasę przejazdu (wnioskowali o to pasażerowie, w szczególności osoby starsze) - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM.
Rozkłady komunikacji w Gdyni
Dodaje, że osoby chcące zakupić karnet u kierowcy, powinny wsiadać drugimi drzwiami, a następnie podejść do granicy strefy bezpieczeństwa i dokonać transakcji.
- Jest to rozwiązanie wychodzące naprzeciw zarówno oczekiwaniom kierowców - w zakresie niezbędnego wciąż dystansowania się od pasażerów - jak i spełniające oczekiwania tych ostatnich - podsumowuje Marcin Gromadzki.
(25 opinii)
Witam,
Dawno nie korzystałam z usług komunikacji miejskiej, aczkolwiek dziś byłam zmuszona i jestem bardzo rozczarowana podejściem motorniczego do mnie jako pasażerki.
Chcąc kupić bilet byłam trochę zagubiona, w obecnych czasach wszystko się pozmieniało. Przeszłam do pana motorniczego, który na mnie naskoczył ze pod taśma się nie przechodzi i czy jestem ślepa. Powinnam wejść pierwszymi drzwiami. Przeprosiłam mówiąc ze się spieszę i chce kupić bilet. Pan dalej bardzo niemiłym tonem mówił ze mam wysiąść bo nie sprzeda mi biletu a stojąc nad nim opóźniam czas odjazdu tramwaju.
Bardzo to smutne, ze w czasach gdzie wszędzie uderzają w nas hasła o wspólnym wsparciu w tych czasach spotyka się tak mało empatycznych ludzi jak Wasz pracownik. Zobacz więcej
Witam,
Dawno nie korzystałam z usług komunikacji miejskiej, aczkolwiek dziś byłam zmuszona i jestem bardzo rozczarowana podejściem motorniczego do mnie jako pasażerki.
Chcąc kupić bilet byłam trochę zagubiona, w obecnych czasach wszystko się pozmieniało. Przeszłam do pana motorniczego, który na mnie naskoczył ze pod taśma się nie przechodzi i czy jestem ślepa. Powinnam wejść pierwszymi drzwiami. Przeprosiłam mówiąc ze się spieszę i chce kupić bilet. Pan dalej bardzo niemiłym tonem mówił ze mam wysiąść bo nie sprzeda mi biletu a stojąc nad nim opóźniam czas odjazdu tramwaju.
Bardzo to smutne, ze w czasach gdzie wszędzie uderzają w nas hasła o wspólnym wsparciu w tych czasach spotyka się tak mało empatycznych ludzi jak Wasz pracownik. Zobacz więcej
Opinie (343) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-02 07:02
O ile kierowca łaskawie nam go sprzeda (11)
Tu ze wszystkim może być problem
- 36 55
-
2020-06-02 07:14
Tobie nie sprzeda... (5)
Ty ciągle w domu. Czytałeś na forum o sobie?:-)
- 10 8
-
2020-06-02 07:22
Tak, biedny kierowco :) (4)
Premii nie budiet :)
- 9 12
-
2020-06-02 07:27
Czytałeś o sobie na forum?:-) (3)
- 5 9
-
2020-06-02 07:39
Mało mnie to obchodzi. (2)
- 6 6
-
2020-06-03 06:15
Właściwie ty też nikogo nie obchodzisz,satysfakcji nie budiet.
- 0 0
-
2020-06-02 07:51
To daj se plusika i poczytaj.:-)
- 7 7
-
2020-06-02 08:52
(1)
Jak dasz 50zl to nie sprzeda
- 5 2
-
2020-06-02 12:00
Mi dasz 15 zł i nie sprzedam, ma być odliczone
- 7 2
-
2020-06-02 11:20
lG
Ty to masz ze wszystkim problem ogarnij sie bo do szkoly chyba miales pod gore
- 4 2
-
2020-06-02 10:14
Składam wniosek racjonalizatorski wz. z powyższym postem.
Kierowcy ZKM powinni nosić krawaty! Wiadomo dlaczego. Taką mam koncepcję, tzn. wniosek racjonalizatorski.
- 7 3
-
2020-06-02 07:10
Nijaka wypowiedź.
Napisz po polsku.
- 7 15
-
2020-06-03 06:14
No i fajnie,niech d*py nie zawracają tymi biletami.
- 2 0
-
2020-06-03 06:02
Ja mam roczny nie widoczny
- 0 0
-
2020-06-03 06:00
To niech pan pawel kupi sobie w kiosku ale pewnie za ciezko ruszyc 4 litery
Motorniczy i kierowca w ogóle nie powinien sprzedawać biletów! To nie kiosk
- 1 1
-
2020-06-02 11:07
czy kierowcy mają bilety dopłaty (1)
10 i 20 gr?
- 1 7
-
2020-06-03 04:26
Tak również kawe i herbatę
- 1 0
-
2020-06-03 02:14
Niech się ludzie opamiętają na głowę.
Te jęczenie jest nie do zniesienia. Co to za problem skoro takie są przepis z powodu epidemii? Narzekają tylko ci co nie mają mózgu.
- 1 1
-
2020-06-02 13:02
Opinia wyróżniona
Wczoraj absurd (9)
Wszedłem z wózkiem i córkami, po przeczytaniu informacji na następnym przystanku wysiadłem z dziećmi i starałem się wejść przednimi drzwiami po bilet... Niestyty tymi drzwiami nie wpuszczają wózków. Rozumiem procedury kierowcy, ale byłem zmuszony jechać na gapę.. Tak wiem, mogłem poprosić obca osobę o opieka wysiąść z autobusu i tym samy zaryzykować zostawiając dzieci pod opieką nieznajomej osoby.
- 54 29
-
2020-06-02 15:35
Trzeba było sobie kupić aplikacja (3)
Albo więcej biletów w kiosku.
Przestańcie marudzić, jest XXI w., nauczcie się korzystać z techniki- 33 20
-
2020-06-02 23:20
Gupie prozwiązanie
myśliciele z Gdańska myśleli i g.... wymyślili. Poza tym kierowca nie powinien zajmować się handlem karnetami
- 8 0
-
2020-06-02 18:20
tak tak, a jak ci ten telefonik wylacza to do klopa samodzielnie nie trafisz (1)
- 16 9
-
2020-06-02 21:53
A jak ci sie zamrażarka zepsuje
to lód do gorzały się roztopi
pitu-pitu takie gadanie...- 5 0
-
2020-06-02 23:02
Starsi ludzie
Pisali ze chcą siedzieć na cennych miejscach z przodu pojazdu. Ha ha. Walka o nie trwa na przystankach.to zapraszam do Gdyni. Tam można posiedzieć z przodu i poobserwować drogę i kierujacego
- 2 0
-
2020-06-02 21:07
Ja
Wiecznie roszczeniowi ludzie masakra
- 3 3
-
2020-06-02 19:49
A tyle się mówi, że tylko pisiory są nieudacznikami...
- 1 2
-
2020-06-02 14:39
Super przykład z życia. (1)
Ciekawe co związkowcy z Gait ci za chwilę odpowiedzą?
- 14 4
-
2020-06-02 15:30
tym bardziej gdy kierowca wtedy zamknie drzwi i dzyń dzyń
dzieci pojechały ... rodzic został
- 20 2
-
2020-06-02 23:18
W ostatnim czasie
Gdańsk próbuje iśc pod prąd, wiele spraw idzie jak po gruzie a teraz wymyślili głupi sposób kupowania karnetów w komunikacji miejskiej. Nie jestem fanem Gdyni, ale tam chociaż myślą logicznie...Kierowcy z Gdańska śmieją się z tego pomysłu... :D
- 3 0
-
2020-06-02 23:11
Cisza
A co z tramwaje, ma Mowa Bulońską Al Adamowicza?
- 1 1
-
2020-06-02 15:17
Tsetse (1)
Poproszę paragon.
- 1 0
-
2020-06-02 22:21
a ja fakturę vat
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.