Fakty i opinie

Chcą wycofania sprzedaży biletów w autobusach i tramwajach

Od czerwca w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku zamiast pojedynczych biletów sprzedawane są karnety w cenie 6 i 12 zł. Związkowcy chcą, by miasto ze względów bezpieczeństwa kierowców i motorniczych wycofało się z ich dystrybucji w pojazdach.
Od czerwca w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku zamiast pojedynczych biletów sprzedawane są karnety w cenie 6 i 12 zł. Związkowcy chcą, by miasto ze względów bezpieczeństwa kierowców i motorniczych wycofało się z ich dystrybucji w pojazdach. fot. ZTM

Kierowcy i motorniczowie zrzeszeni w Związku Zawodowym Pracowników Komunikacji Miejskiej w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje ponownie zwrócili się do wiceprezydenta Piotra Borawskiego z wnioskiem o całkowite zaprzestanie sprzedaży biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku. Ten odpowiada, że choć liczba transakcji w pojazdach znacznie spadła, to sprzedaż karnetów jest wciąż znacznym źródłem pokrycia kosztów wynagrodzeń kierowców i motorniczych. Najpóźniej papierowe bilety znikną z pojazdów w czerwcu 2023 roku.



Czy ZTM powinien wycofać się ze sprzedaży karnetów w pojazdach komunikacji miejskiej?

tak, pandemia pokazała, że pasażerowie mogą sobie bez tego poradzić 48%
trudno powiedzieć 5%
nie, nie każdy ma możliwość kupienia biletu w automacie czy smartfonie 47%
zakończona Łącznie głosów: 3059
W czasie pandemii sprzedaż biletów, a następnie karnetów (w cenie 12 zł) w autobusach i tramwajach była zawieszona. Ponadto ze względów sanitarnych i konieczności utrzymania dystansu społecznego, w pojazdach wyłączono strefę w pobliżu kabiny kierowców i motorniczych. Po kilku tygodniach sprzedaż karnetów przywrócono, ale by je kupić, należy wejść do pojazdu przednimi drzwiami, dokonać transakcji, a następnie wysiąść i wejść do pojazdu kolejnymi drzwiami.

Zdaniem kierowców i motorniczych sprzedaż została przywrócona zbyt pochopnie, a czas pandemii pokazał, że pasażerowie szybko dostosowali się do nowych zasad i odzwyczaili się od kupowania biletów w pojazdach.

Do sierpnia kierowcy obu przewoźników (GAiT i BP Tour) rozprowadzili ok. 86 tys. karnetów.
Do sierpnia kierowcy obu przewoźników (GAiT i BP Tour) rozprowadzili ok. 86 tys. karnetów. fot. Trojmiasto.pl
- Końca zakażeń koronawirusem niestety nie widać. W ostatnim czasie w naszym regionie odnotowuje się kolejne rekordy dobowego przyrostu nowych zakażeń. Dynamika przyrostu zakażeń oczywiście bardzo niepokoi naszych pracowników, wykonujących przewozy w komunikacji miejskiej w Gdańsku (...). W tej sytuacji nie możemy dalej ryzykować zdrowiem i życiem naszych kierowców i motorniczych i czekać na jakiś cud - żądamy w związku z pandemią podjęcia decyzji ws. całkowitego zaprzestania sprzedaży biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdańsku - czytamy w uzasadnieniu pisma.
To już kolejny wniosek w tej sprawie skierowany do władz Gdańska. Teraz pismo trafiło na biurko prezesa GAiT Macieja Lisickiego i dyrektora ZTM Sebastiana Zomkowskiego. Do sprawy odniósł się wiceprezydent Borawski, odpowiedzialny za transport publiczny w Gdańsku.

Jak mówi, w 2019 roku motorniczowie i kierowcy GAiT sprzedawali przeciętnie 287 tys. biletów miesięcznie. Z kolei w okresie od czerwca do sierpnia 2020 roku kierujący pojazdami sprzedawali przeciętnie 45 tys. karnetów miesięcznie (karnety zastąpiły pojedyncze bilety wiosną br.).

- Przyjmując założenie, że każdy jeden bilet papierowy w 2019 roku i każdy jeden karnet obecnie to jedna operacja sprzedaży, można stwierdzić, że sprzedaż u kierującego pojazdem zmalała o 84 proc. Powodem wprowadzenia karnetów zamiast pojedynczych biletów było ograniczenie ich sprzedaży przez kierowców i motorniczych. I cel ten został osiągnięty - podkreśla Borawski.
Aby kupić karnet trzeba wejść do pojazdu przednimi drzwiami, dokonać transakcji, a następnie wyjść z autobusu lub tramwaju i wsiąść do niego kolejnymi drzwiami.
Aby kupić karnet trzeba wejść do pojazdu przednimi drzwiami, dokonać transakcji, a następnie wyjść z autobusu lub tramwaju i wsiąść do niego kolejnymi drzwiami. fot. Trojmiasto.pl
Wiceprezydent Gdańska nie ukrywa, że środki pozyskane ze sprzedaży biletów i karnetów są istotnym źródłem pokrycia kosztów wynagrodzeń pracowników komunikacji miejskiej.

- Obecnie, przeciętna miesięczna wartość sprzedanych karnetów wynosi 415 tys. zł. W ubiegłym roku przeciętna miesięczna wartość sprzedanych w pojazdach biletów wynosiła 891 tys. zł. Oznacza to, że mimo dużego spadku intensywności sprzedaży biletów w autobusach i tramwajach nadal relatywnie duża część przychodu ze sprzedaży biletów papierowych generowana jest przez sprzedaż karnetów. Udało się więc zminimalizować liczbę operacji sprzedaży, zapewniając jednocześnie wysoki poziom przychodu - dodaje Borawski.
Wycofanie karnetów ze sprzedaży w pojazdach komplikuje też fakt, że ZTM wciąż ma spory zapas bloczków przewidzianych do sprzedaży. Tylko w tym roku ZTM zamówił druk 271 tys. sztuk ulgowych karnetów i 200 tys. sztuk normalnych. Do sierpnia kierowcy obu przewoźników (GAiT i BP Tour) rozprowadzili ok. 86 tys. karnetów.

Docelowo sprzedaż karnetów w pojazdach ma zostać zlikwidowana po wdrożeniu systemu i wspólnego biletu Fala. Obecnie sprawa toczy się w Krajowej Izbie Odwoławczej, ale urzędnicy liczą, że jeszcze w październiku uda się podpisać umowę z wykonawcą. Wówczas będzie można też wskazać wiążącą datę wycofania sprzedaży biletów w pojazdach. Na dziś data jest dość odległa, bo wyznaczona na czerwiec 2023 roku.

Opinie (506) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Kierowca czy motorniczy powinien być od prowadzenia pojazd, a nie sprzedaży biletów i w następstwie nadganiania spóźnienia (21)

    • 364 74

    • (10)

      Tak, tak, spóźnienia są przez sprzedaż biletów i wcale nie przez korki.

      • 15 42

      • A obsługiwanie kolejki kupujących bilet wcale nie ma wpływu na zwiększenie spóźnienia? (8)

        • 50 3

        • tjaaaaa jakoś w Gdyni nie mają z tym problemu (7)

          a tylko solidarusski w Gdańsku - ciekawym dlaczego?

          • 12 36

          • (6)

            Nieprawda,problem W Gdyni jest ten sam.

            • 22 4

            • nie ma tego problemu w Gdyni - kierowcy są na udziale od sprzedarzy (3)

              ten problem tylko w Gdańsku

              • 7 15

              • (1)

                Nie rozśmieszaj mnie człowieczku,jakim udziale,może 50%?

                • 6 4

              • nie pajacuj srulu!

                • 1 2

              • Ludzie, zacznijcie uczyc sie ortografii, co jeden piszacy to madrzejszy - sprzedazy a nie sprzedarzy

                • 4 1

            • (1)

              W Gdyni biletomatów brak,kiosków też.Pytanie gdzie kupować pojedyńcze bilety,nie każdy ma zapotrzebowanie na bilet mc.

              • 3 0

              • W taką np niedzielę jest stosunkowo mało pasażerów, a i kanarów niedużo, więc można na gapę. Po co wydawać 3.80 i jeszcze gitarę zawracać kierowcy?

                • 1 1

      • Korki są przez bus pasy

        • 0 2

    • Jak się nie podoba zawsze można zmienić pracę (2)

      • 10 20

      • No przecież walczą o to, by zmienić tę pracę na lepszą.

        Bez sprzedaży biletów będzie znacznie lepsza.

        • 1 1

      • "Niepodobna się to zmień pracę" Nawet menadżer niższego szczebla nie powinien używać takiego zwrotu, generuje on niepotrzebne problemy. Takie zdanie nie wnosi merytorycznego rozwiązania problemu tylko generuje kolejne a o ludzi będzie coraz trudniej. Infantylne zdanie człowieka , który powinien zmienić pracę, najwidoczniej jest przytłoczony obowiązkami i nie powinien zajmować kierowniczego stanowiska. Jak zapali Ci się w kuchni patelnia to też zamkniesz oczy?

        • 1 0

    • Nie mogę kupić biletu u kierowcy - wybieram samochód.

      • 7 8

    • (2)

      Na calym swiecie mozna kupic bilet w autobusie lub w tramwaju

      • 8 9

      • (1)

        We Wrocławiu nie mozna. Czyli nie na całym.

        • 11 3

        • To jest tylko reszta świata.

          • 0 1

    • Bzdura

      Ma być tak zorganizowanej by każdy mógł jechać. Jeśli ktoś jest zmuszony kupić bilet u kierowcy to taka sprzedaż być powinna. Nie chcę im się tym zajmować i p..prza o pandemii. Siedzą za plastikową szybką więc niech nie plotą głupstw tylko zajmą się robotą. Są dziesiątki miejsc pracy bardziej narażonych poprzez konieczność kontaktu z klientem niż szanowni kierowcy. Przed pandemią też się im nie podobało sprzedawanie biletów.

      • 7 8

    • Jak beda podskakiwac to sie zaraz okaze, ze maja koronawirusa i pojda na kwarantanne.

      • 3 1

    • Nieroby

      • 0 0

  • (17)

    Chorzy ludzie. Nie pasuje, zmieńcie pracę.

    • 133 271

    • Zagrozenie (3)

      Od marca do czerwca jakoś radziliscie sobie bez biletów w pojazdach a wirusa było mniej a teraz jest więcej i ola Boga nie można bo nie. A jak któryś z nas się zarazi to któryś z was będzie utrzymywał rodziny kierowców na kwarantannie bez pracy?

      • 32 23

      • był choć jeden przypadek zarażenia tą drogą?

        nie!
        - no to kierowcy generują TU sztuczny problem

        • 26 20

      • Obrzydliwe i cyniczne (1)

        Obrzydliwe i cyniczne jest wykorzystywanie pandemii do realizacji swoich osobistych celów. Kierowcy zawsze byli niechętni sprzedaży biletów, a teraz znaleźli sobie nowy pretekst - rzekomą ochronę zdrowia i życia. To po co te maseczki, dystanse i pleksi w komunikacji, skoro ciągle trzeba drżeć o życie? Odpowiedź jest prosta - dlatego, że jest to zwykła manipulacja. Jak określić ludzi, którzy wykorzystają każdą okoliczność, każdą tragedię, żeby tylko ugrać coś dla siebie? Wstyd!

        • 16 18

        • Nie oni jedni, teraz co chwila jakiś leniwy tłuk się

          tłumaczy, że nie bo pandemia. Czyli zakres/jakość usług ograniczona ale ceny jakoś nie spadły.

          • 6 5

    • Jak zmienimy pracę, to kto będzie Was wozić? (3)

      Może kasjerki z biedry i lidla one szybko obsługują kupujących?!

      • 24 14

      • BiałoRusiny dołączą do zaszczytów przewozu Nas Gojów .

        • 5 5

      • Kierowcy naprawdę wierzą, że są niezastąpieni (1)

        Nikt już na świecie poza kilkudziesięcioma osobami z Trójmiasta nie umie prowadzić autobusów, a po zatrzymaniu się na przystanku sprzedać biletu. Dać im stukrotną podwyżkę, żeby tylko im się nie odechciało!

        • 7 7

        • Skoro to takie łatwe i taki to miód to zapierniczaj świątek, piątek od godziny 3.00. Wigilia, rodzina przy stole a ktoś musi wozić leniwych pasażerów. Tylko skoro to takie fajne ciągle brakuje kierowców i motorniczych?

          • 3 2

    • (2)

      Ich praca to prowadzenie pojazdow

      • 15 8

      • Między innymi (1)

        • 8 3

        • Tylko !

          • 2 5

    • zmieńcie pracę, weźcie kredyt

      • 3 6

    • zapomniales dodac zeby wzieli kredyt i wyjechali za granice.

      • 4 1

    • sam jestes chory

      • 1 2

    • (2)

      a wiesz że można kupić sobie kilka biletów w kiosku i trzymać w portfelu?
      co za pokolenie co nie potrafi kupić "na zapas" tak prostej rzeczy jak bilet?

      • 13 5

      • a gdzie ten kiosk? (1)

        • 0 1

        • Wstanie umysłu ludzi którzy żyja przeszłoscia

          • 0 1

  • (16)

    Postawcie w autobusach biletomaty z opcją zapłaty kartą czy blikiem. Wtedy każdy kto się znajdzie w autobusie będzie mógł zapłacić za przejazd nawet jeżeli nie zdążył kupić biletu przed wejściem do pojazdu, nie ma aplikacji z biletami a kierowca nie sprzedaje biletów.

    • 360 19

    • (2)

      Platnosc karta ok, ale zaden blik

      • 18 7

      • Gdyby się wtedy zepsuł taki biletomat w autobusie, można byłoby jechać za darmo, bo "nie byłoby możliwości kupienia biletu". Wtedy GAiT zależałoby na jego szybkiej naprawie. Dużo plusów.

        • 44 0

      • Czemu nie blik?

        • 0 4

    • Jeszcze troche i każdy zaczipowany , nawet bilet nie będzie POtrzebny ?

      • 9 7

    • (5)

      Zgoda, ale proste biletomaty z funkcją: bilet normalny lub ulgowy i koniec, bez żadnych innych opcji. Płatność kartą lub monetą.

      • 20 0

      • Żadną monetą (4)

        Tylko karta. No, ale tu się niestety nie da.

        • 1 14

        • (3)

          a niby dlaczego nie moneta? a jak masz gotowke a na koncie 0 to jak kupisz bilet? wszystkie formy platnosci powinny byc uwglednione. o ile mi wiadomo to w generalnej gubernii dalej funkcjonuje cos takiego jak waluta

          • 17 0

          • (2)

            Oczywiście.
            Np. w Krakowie działa to z powodzeniem.

            • 11 0

            • Dziala od wielu lat

              • 2 0

            • w Łodzi również, super opcja

              • 0 0

    • To już powinno funkcjonować od 10 lat

      Jak w każdym większym mieście w Polsce. Ale nie, u nas postawiono biletomaty na co trzecim przystanku, bo było łatwiej i teraz są problemy.

      • 11 1

    • nie wszyscy posiadają kartę

      + możliwość zapłaty odliczoną kwotą

      • 9 2

    • nie zapomnij o opcji placenia gotowka, ja naprzyklad z wyboru nie uzywam karty ani blikow (wowczas wydaje za duzo XD, a jak mam kase w reku to sie bardziej pilnuje xD)

      • 12 0

    • Np. w Krakowie są biletomaty w pojazdach.
      Można ? Można.

      • 7 0

    • Biletomat zamiast rowerów to niezły pomysł

      • 4 0

    • czasem takie są, można kartą płacić zbliżeniowo

      • 0 0

  • (4)

    Automaty biletowe, aplikacje. Wycofać karnety

    • 136 48

    • Ewentualnie wprowadzić usługę repasacji pończoch

      Podczas stania w korkach, kierowca mógłby dorobić

      • 18 2

    • Nonsens. Zostawic karnety, bilety papierowe. Jak chcesz przejsc na elektroniczne aplikacje we wszystkim, to od razu sam wskocz w komputer (kwantomowy nad czym pracuja naukowcy).

      Daj ludziom wybor, nie kazdy chce zostac robotem na dluzsza mete, albo zostac podloczony pod swiatowa sztuczna inteligencje. Sa ludzie co wola nature, i wszystko co Bog dal za darmo ludziom, a sa tacy ktorzy chca wszystko opatentowac i zarabiac.

      • 17 10

    • a ja nie chce jako sprzedawca

      by w sklepie znajdowali sie klienci! StopKlientom!

      • 6 2

    • Automaty biletowe? Największe barachło

      • 2 2

  • (10)

    Czy tak trudno zainstalować automaty biletowe w pojazdach?

    • 323 10

    • (1)

      To zamontuj i zarabiaj.

      • 9 30

      • Przecież GAiT chce zarabiać. Ja mogę jeździć bez biletu.

        • 17 0

    • (4)

      Nie, nie jest trudno. Tylko zastanawiałeś się ile ten system kosztuje, to jest kilkadziesiąt milionów. Więc sorry nie chce żeby z moich podatków miasto płaciło za rzeczy które nie do końca są najpilniejsze.

      • 12 38

      • Ale płaci i tak.

        • 14 2

      • Jaki system? Po co komplikować?

        Proste, mechaniczne automaty, dwa guziki Normalny i ulgowy. Przedmuchać archiwa i odnowić automaty "Krab" z lat 60/70 ubiegłego wieku

        • 11 3

      • Ale w latach 70 by takie automaty i każdy sobie wrzucał pieniążka i kupowal bilecik.Wiec teraz mogłyby powrócić do pojazdów.

        • 7 0

      • W Krakowie, Wrocławiu i innych miastach jakoś znalazła się na to kasa. Cud ? :)

        • 7 0

    • Przecież są

      Aaaa, przepraszam. Są w autobusach w mieście Zakopane, u nas na wsi nie zrobią.

      • 17 3

    • To działa! (1)

      W Krakowie w każdym pojeździe komunikacji miejskiej jest automat i po problemie.

      • 17 0

      • Potwierdzam.

        • 5 0

  • Zaraz, zaraz. Nie chcą zlikwidować sprzedaży biletów w pojazdach bo przynoszą duże dochody (9)

    A przecież jeśli nie będzie sprzedaży u kierowców, to pasażerowie te bilety kupią gdzie indziej.

    • 120 23

    • Karnety u kierowców mają zdaje się dodatkowy narzut. (2)

      • 16 8

      • jaki narzut? przecież to są grosze (1)

        głupia chciwość urzędnicza nic więcej, bo żaden zarobek!

        • 7 6

        • 60gr do kieszonki od każdego biletu normal. - to wg. ciebie mało?

          • 11 7

    • No właśnie problem ze część nie kupi

      • 13 3

    • (1)

      dodatkowo, ZTM musi się dzielić prowizją z agentem a w autobusie czysty zysk

      • 15 1

      • Jaki zysk?

        Prowizja dla GAiT jest o wiele wyzsza niz chociazby dla Mennicy. Ta sprzedaz z punktu widzenia ekonomii jest calkowicie nieoplacalna.

        • 5 1

    • niestety, takie jest prymitywne myślenie tych "urzędników"

      i 3 lata jeszcze planują sprzedawać bilety....
      przecież to gimnazjaliści!

      • 12 2

    • Majtki i

      czekoladki możecie też sprzedawać, jak na poczcie..ha ha

      • 4 2

    • Tylko gdzie?

      Postawiono automaty na niektórych przystankach i albo nie działają albo kantują. A kioski przeszły do historii....

      • 7 0

  • W Gdyni od lat są karnety i "nikt" nie narzeka. (14)

    Kierowcy w Gdyni podobno zostali poinformowali że jak nie będą sprzedawać karnetów to nie będą otrzymywać premii.

    • 58 49

    • W Gdyni podobno nie chcą ani sprzedaży ani dochodu, ale jeden z PKA sie wypowiedział ze chce bo ma dochód. Nie nadążysz.

      • 6 0

    • są na udziale ze sprzedarzy (11)

      zawsze to na koniec miesiąca parę stówek na piwo

      • 3 16

      • (1)

        To sam sprzedawaj,będziesz miał na dwa piwa.

        • 11 1

        • spadaj leniwy nierobie

          u matołuszka sie zatrudnij "na misiewicza" w gabinecie politycznym

          • 6 9

      • Parę stówek hehehehehe (5)

        • 9 0

        • 50-100 biletów dziennie po 50gr zysku (4)

          dodat. do kieszonki co najmniej 500-600zł/mies

          • 3 10

          • 50-100 biletów dziennie? Fantasto... (2)

            ... bilet 3.80, 80% kładzie 5zł, myślisz że kierowcy mają fabrykę dwudziestogroszówek?
            A co piąty pasażer chce płacić stuzłotówką za bilet a po odmowie sprzedaży zaczyna pajacować

            • 7 1

            • Jestem za sprzedażą karnetów w Gdyni ale za odliczona kwotę, czasem robią się kolejki i przestoje jak się zaczną tam ludzie rozliczać albo kierowca nie ma jak wydać

              • 4 1

            • Matko Bosko!

              Co za problemy, nic tylko machnąć ręką na całe to życie!

              • 1 1

          • Kto ci takich bredni nagadał ? Jak chcesz sprawdzić to zatrudnij się jako kierowca to zobaczysz te 500-600 zł jak ślepa kura ziarno

            • 0 0

      • Na udziale ze sprzedaży w której jak nie wezmą udziału to premii nie będzie taki to udział obowiązkowy (1)

        • 2 1

        • To znaczy dobrowolnie pod ścisłym przymusem.

          • 3 0

      • Kolego chciałbym te parę stówek otrzymać ze sprzedaży

        • 0 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Popieram pomysł, poprawi czas i bezpieczeństwo przejazdu. (3)

    Dziwię się, że w celu maksymalizacji zysków nie kazali jeszcze kierowcom sprzedawać pocztówek z papieżem jak na poczcie.

    • 137 46

    • wprowadzic od 2023 autobusy autonomiczne i zwolnic kierowcow calkowicie (1)

      • 3 6

      • Ej no, ale niektórzy są w porządku. Bardzo niektórzy.

        • 1 0

    • Potem kierowca idzie do Lidla i się drze na cały sklep że tylko jedna kasa otwarta. Może ekspedientki też nie mają pracować?

      • 3 3

  • Akurat te strefy nie dotyczą kolegów i zznajomych (2)

    Ciekawe czemu

    • 32 32

    • Może dlatego że się codziennie widzą w pracy a ciebie już nie koniecznie obcy kolego

      • 6 0

    • Bo jest zarządzenie - a pisać bzdety każdy potrafi

      • 0 0

  • (18)

    Dobra wymówka. Zawsze się o to pieklili. Nie chcesz pasażerów idź na tiry.

    • 87 92

    • Ale nie.

      • 3 1

    • To moze sie zamienimy i wtedy zobaczymy czy będziesz taki madry (2)

      • 5 8

      • na co chcesz sie zamieniac?

        chcesz sprobowac podrozowac do szkoly i do pracy komunikacja gdanska?

        • 5 1

      • Trzeba było się uczyć, a nie rzucać w szkole kamieniami.

        Leniles się, teraz masz tego efekt.

        • 5 3

    • jest tez praca we wroclawiu (2)

      Motorniczy tramwaju
      MPK Wroclaw Tram Depot
      Wrocław
      2 dni temu

      .2020

      Oferujemy:

      umowę o pracę;
      wynagrodzenie:
      na początek 3700 zł brutto + 10% premii regulaminowej + 400 zł dodatku frekwencyjnego + dodatki wynikające z rozliczenia grafiku pracy;
      po roku zatrudnienia 4000 zł brutto + 10% premii regulaminowej + 400 zł dodatku frekwencyjnego + dodatki wynikające z rozliczenia grafiku pracy;
      po 5 latach 4600 zł brutto + 10% premii regulaminowej + 400 zł dodatku frekwencyjnego + dodatki wynikające z rozliczenia grafiku pracy (dot. również motorniczych spoza MPK);
      pakiet socjalny, m.in. dofinansowanie do wczasów, karta Multisport;
      bilet na komunikację miejską.

      Zakres zadań:

      bezpieczny przewóz pasażerów;
      prowadzenie tramwaju zgodnie z zasadami określonymi przepisami o ruchu pojazdów na drogach publicznych oraz ustalonym rozkładem jazdy;
      prawidłowa eksploatacja prowadzonego tramwaju, dbałość o powierzone mienie.

      Wymagania:

      aktualne pozwolenie na kierowanie tramwajem;
      dobra znajomość topografii miasta;
      mile widziana znajomość przebiegu tras linii tramwajowych;
      zdyscyplinowanie i odpowiedzialność;
      dobra sprawność psychofizyczna;
      opanowanie i odporność na stres;
      zorientowanie na klienta;
      dyspozycyjność/praca zmianowa.

      • 4 0

      • I nie trzeba durnych biletów kupować

        Wrocław rozwiązał problem.

        • 5 1

      • 3700 na początek, hahahaha.

        • 2 0

    • jaka wymowka lamusie ? (4)

      to jawna glupota zeby pozwalac kierowcy ktory przewozi dziesiatki osob, na sprzedaz biletow w czasie jazdy albo na przystankach, kiedy musi obserwowac czy takie zamulone lamusy jak Ty, nie wskocza w momencie zamykania drzwi do busa, i nie przyleca z morda zeby im sprzedac bilet, bo sa nie ogarnietych fredzlami, co nie potrafia pomyslec na dwa dni do przodu

      ja p...

      • 8 10

      • No, to pięknie się Pan Kierowca nam się przedstawił (3)

        przed milionami czytelników. I tacy ludzie nie tylko pracują w komunikacji miejskiej, ale i domagają się większych praw. Wysłać na obowiązkowe kursy z kultury osobistej raczej - chociaż nie, to przecież nic nie da...

        • 9 7

        • dobra wez kaszpirowski nie mysl za duzo przy klawiaturze bo Ci wychodzi jak tworcom biletu metropiliataln ego (1)

          nie jestem kierowca autbusu, tylko patrze obiektywnie na sprawe, ale Ty za to pewnie jezdziles autobusem pelnym ludzi i wiesz jak to jest. Twoje marne czerstwe teksty z przed 20 lat z radia maryja nijak sie maja do tematu, bo argumentow nie widze zadnych. Jezdze, autem, rowere, i chodze z buta, i tak czasami kupie bilet u kierowcy, ale jakby by byl automat to bym z niego skorzystal a nie zawracal gitare kierwocy. Nic nie da Twoje marne sapanie. Kuluty osobistej wymagasz ode mnie ? w ch mam Twoje wymagania. Jakbys nie mial mleka pod nosem, to bys skumal ze jak w Polsce nie rzucisz k... to nic nie zalatwisz. Fredzlu...

          • 4 8

          • Na tym portalu siedzą sami sfrustrowani nieudacznicy. Ludzie przychodzą tutaj wylewać swoje zalety bo szef na nich pokrzyczał...

            • 1 0

        • Jak masz do czynienia codziennie z takimi prostakami to się dziwisz ??? Ile można to wytrzymać ??

          • 0 0

    • (3)

      Przyjdź do pracy na miesiąc, zmienisz zdanie.