- 1 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (21 opinii)
- 2 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (53 opinie)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (503 opinie)
- 4 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (514 opinii)
- 5 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (19 opinii)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (297 opinii)
Latem wymiana dylatacji na wjeździe na estakadę Kwiatkowskiego
W sierpniu ruszy naprawa kolejnej dylatacji na estakadzie Kwiatkowskiego - tym razem prace będą prowadzone na łącznicy wjazdowej z ul. Janka Wiśniewskiego. Dokładnego terminu rozpoczęcia prac na razie urzędnicy nie podają, wiadomo jednak, że same utrudnienia - na przełomie sierpnia i września - potrwają przez cztery tygodnie.
Już wcześniej wymieniono te najbardziej uszkodzone. Kierowcy jeżdżący między centrum Gdyni a jej północnymi dzielnicami na pewno pamiętają prowadzone zimą i wiosną prace na łącznicy zjazdowej z estakady prowadzącej na ul. Wiśniewskiego. Bo choć sama trasa była przejezdna, to zwężenie drogi powodowało całkiem spore korki.
Prace przygotowawcze już się rozpoczęły
Teraz zaś przyszedł czas na wymianę dylatacji na bliźniaczej łącznicy, tylko że wjazdowej.
Już w zeszłym tygodniu przy ulicy pojawili się robotnicy, na co zwrócili uwagę nasi czytelnicy.
- Przy wjeździe na estakadę z Janka Wiśniewskiego pojawiła się jakaś ekipa, na razie pracuje na chodniku, ale wygląda chyba na to, że będzie tam wymieniana kolejna dylatacja - napisał do naszej redakcji jeden z nich.
I faktycznie, inwestycja taka szykowana jest na najbliższe tygodnie. Rozpocznie się jeszcze w sierpniu.
4 tygodnie utrudnień na przełomie sierpnia i września
- W związku z planowaną wymianą dylatacji na łącznicy wjazdowej z ul. Janka Wiśniewskiego na estakadę Kwiatkowskiego, 14 lipca rozpoczęły się prace przygotowawcze na kapach chodnikowych i powierzchni wyłączonej z ruchu. Prace te nie powodują zakłóceń w ruchu drogowym - mówi Magdalena Wojtkiewicz, rzeczniczka gdyńskiego ZDiZ.
Utrudnienia w ruchu się jednak pojawią.
- Wymianę dylatacji na ww. odcinku planujemy wykonać na przełomie sierpnia i września. Prace będą odbywały się na jednym pasie ruchu, przejezdność zostanie zachowana. Wymiana dylatacji potrwa około 4 tygodni - dodaje Wojtkiewicz.
Przewidziano więc po 2 tygodnie na wymianę dylatacji na każdym z dwóch pasów ruchu. W momencie, gdy na jednym będą prowadzone prace - drugim odbywać będzie się ruch.
Opinie wybrane
-
2022-07-26 09:20
Brawo (16)
A jak jest z przeładowanymi ciężarówkami? Wyjeżdżają z terminali z jednym kontenerem 20' (20 ton), potem z drugim o takiej samej wadze, a w dalszą podróż ruszają z dwoma ( dwie naczepy 20' ). Tak samo wracają do portu. takie zestawy niszczą drogi. Brak kontroli ITD i policji. Dlaczego nikt z takimi ciężarami nie pojedzie za granicę, bo już by więcej nie pojeździł.
- 52 15
-
2022-07-26 20:29
Niewiedza (2)
Niewiedza z tego posta aż pali w oczy. Kontener 20 to oznaczenie kontenera o długości 20stop czyli na nasze ca.6m. Można załadować takie dwa na naczepe(co autor miał namyśli pisząc o dwóch naczepach?) są tez kontenery 40.
Tak samo o co chodzi z ta granica? Przecież terminal kontenerowy to jest granica państwa. A to ze nie prowadzi do granicy droga krajowa tylko miejska estakada jest niezgodne z obowiązującym prawem- 1 1
-
2022-07-27 07:25
Niewiedza
Jedź pod terminal kontenerowy to zobaczysz zestaw ciągnik + 2 naczepy 20'. Niewiedza to jest z twojej strony.
- 0 0
-
2022-07-27 01:28
za duzo wezłów na tej pseudo drodze krajowej zeby ją takową uznać, drobny błąd budowniczych PRL chyba
- 0 0
-
2022-07-26 20:29
Kolego Brawo (1)
Rózne rzeczy dzieją się na drogach ale jeszcze nie widziałem ciągnika z dwoma naczepami. Nawet w Australi co najwyżej mają kilka przyczep ale w większości krajów nie jest to dozwolone. Poza tym kontener 20' to kontener 20 stopowy a nie 20 tonowy. Pusty kontener 20' waży około 2 200 kg a jego ładowność to 25 000 kg.
- 2 1
-
2022-07-27 07:32
Kolega Ency-Klopedia
Jeżeli nie widziałeś takiego zestawu ciągnik + 2 naczepy 20' to podjedź pod terminal kontenerowy to zobaczysz. A poza tym przeczytaj ze zrozumieniem - jadą z takim zestawem a w każdym z dwóch kontenerów po 20 ton ładunku + tara 2 kontenerów 20', razem 45 ton, a nieraz więcej.
- 0 0
-
2022-07-26 19:12
(1)
I jak zwykle na tym propagandowym portaliku wyróżniona opinia to opinia osla z um na zlecenie siwego kmiota
- 0 0
-
2022-07-27 07:37
Nie jestem z UM, pracowałem na terminalu kontenerowym, bezmózgu.
- 0 0
-
2022-07-26 10:26
popieram w 100%
- 1 2
-
2022-07-26 09:55
a jak i którędy mają jechać Pana telefoniki z portu? przez Rotterdam? (7)
przypominam,że estakada została wybudowana na potrzeby portu
- 7 11
-
2022-07-26 11:24
(6)
Musi Pan/Pani przed odpowiedzią doczytać, co autor powyższego wpisu miał na myśli. Zestaw ważący 60 ton (w Polsce DMC to 40 ton, w wyjątkowych okolicznościach 44 tony), obciąża nawierzchnie drogi 5 krotnie bardziej niż zestaw ważący 40 ton (dokładnie 5,0625 raza). Więc każdy przejazd takie przeładowanego zestawu, to tak jakby przejechało 5 zestawów mieszczących się w limitach.
- 8 4
-
2022-07-26 12:04
nadal nie zmienia to faktu,że nie ma innej drogi, brakuje kierowców więc pakuje sie ciężarówki na maksa, (2)
że miasto nie zamierza zbudować nowej drogi a do tego , decyzją o przeniesieniu bazy promowej na Polską, rozjadą Janka...
- 2 1
-
2022-07-26 12:56
sam się pakujesz na maksa (1)
od kiedy za przeładowanie płaca też kierowcy, żaden świadomie nie zgodzi się na przeładowanie większe niż 2%
- 0 1
-
2022-07-27 06:54
70ton
Co wy tam wiecie, jeździłem na kontenerach i zestawy z rozpinkami to standard że 70ton i więcej. Inna sprawa że naczepy po 5 osi plus ciągnik 3 osiowy rozkładają naciski lepiej niż niejedna wywrotka czy plandeka o dmc 40t
- 1 0
-
2022-07-26 11:34
Poproszę wzór
Proszę uzasadnić tezę odpowiednim wyliczeniem wraz z przedstawieniem przyjętych założeń.
- 1 0
-
2022-07-26 11:32
(1)
Znam duzo osob jezdzacych w transporcie I ani jednej opowiesci z zycia bezposrednio od nich o przeladowanych ciezarowkach. Za Tu mnostwo od ludzi spoza branzy. Zdazaja sie incydenty ale to raczej na bocznych drogach. Wywrotki lokalnych biznesmenow etc. Nie transporty lecace glownymi drogami.
- 6 2
-
2022-07-27 11:52
Boczne drogi czyli dojazdowe do terminalu
Pracowałem w terminalu i widziałem jak kilkaset metrów za bramą panowie się rozpinali naczepą 2x20 bo na bramie dostał by cofkę. W porcie po legalu zrobione dwa kursy po 2 kontenery, a za bramą zestaw złożony i hej w Polskę.
- 0 0
-
2022-07-26 22:28
Trzeba tego dziwoląga zwanego estakadą zburzyć i wybudować według technologii z XXI w. inaczej do usranej śmierci będą wymieniać po jednej dylatacji co pół roku. Przez 10 lat pracowałem na terenie BCT i zawsze były remonty na tej dziadowskiej estakadzie, przez co poznałem wszystkie możliwe objazdy.
- 3 2
-
2022-07-26 08:23
Szkoda słów (4)
Już mi się nawet nie chce pisać ponownie o tym. Co roku to samo... W tym roku urzędnicy dodatkowo zapewnili nam ostatnio atrakcje na obwodnicy, do kompletu tej sielanki brakuje jeszcze tylko rozpocząć remont na Morskiej i Hutniczej
- 87 6
-
2022-07-27 06:57
Szkoda słów
Jak banku że zaraz zaczną coś na Morskiej. To reguła remontów w Gdyni zatkać przez remont wszystkie wylotówki z miasta w jednym czasie
- 0 0
-
2022-07-26 18:38
W Gdańsku jest dokładnie tak samo - co roku remont dylatacji...
- 0 0
-
2022-07-26 09:01
Remontują to źle, nie remontują, to tragedia!
Nie dogodzisz.
- 5 16
-
2022-07-26 08:39
stara, świecka tradycja
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.