• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Liczne awarie nowych biletomatów w Gdańsku

Maciej Korolczuk
9 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Mennica Polska, właściciel i operator nowych biletomatów przyznaje, że skala zgłaszanych awarii i reklamacji jest w Gdańsku wyższa, niż w innych miastach w kraju. Mennica Polska, właściciel i operator nowych biletomatów przyznaje, że skala zgłaszanych awarii i reklamacji jest w Gdańsku wyższa, niż w innych miastach w kraju.

Zapchane podajniki, wygaszone ekrany, pobieranie opłat bez doładowania lub brak możliwości naładowania karty miejskiej - tak, według naszych czytelników, wygląda w ostatnich dniach działanie wielu nowych biletomatów Mennicy Polskiej w Gdańsku. ZTM potwierdza większą liczbę składanych reklamacji i wszystkie skargi przekazuje do właściciela i operatora urządzeń.



Miałe(a)ś ostatnio problem z doładowaniem blietu?

Czytelnicy Trojmiasto.pl od kilku dni zasypują nas informacjami o większej niż zwykle liczbie awarii nowych biletomatów. Pierwsze sygnały o tym, że urządzenia nie działają tak, jak powinny, otrzymaliśmy w połowie grudnia. Jednak o ile pierwsze zgłoszenia można było traktować jako pojedynczą awarię, o tyle później liczba skarg i reklamacji znacznie wzrosła.

Awarie w różnych częściach Gdańska



- Biletomat na ul. Gościnnej nie przyjmuje gotówki ani nie można doładować karty miejskiej - napisał jeden z czytelników.
- Nie działają biletomaty na Chełmie. Problem trwa od kilku dni. Czy ktoś nad tym pracuje? W tramwaju i autobusie kolejka do zakupu biletu - dodał następny.
W sumie, w ostatnich dniach otrzymaliśmy kilkanaście podobnych zgłoszeń. Poza Orunią i Chełmem reklamacje dotyczyły biletomatów na pętli Łostowice i Siedlce, przy Forum Gdańsk i Dworcu Głównym.

22:09 8 GRUDNIA 19 (aktualizacjaakt. 7 STYCZNIA 20 18:39)

Problemy z nowymi biletomatami (159 opinii)

Dzień dobry, nowe biletomaty nie przyjmują płatności gotówka. Zostało to zauważone nie tylko przeze mnie ale przez innych oczekujących na tramwaj. Nie jest to kwestia jednego biletomatu, ponieważ zostało to zweryfikowane w kilku miejscach. Czy zostanie to naprawione? Zgłosiłam to kiedyś motorniczego, powiedział abym skontaktowała się z ztm i tyle
Dzień dobry, nowe biletomaty nie przyjmują płatności gotówka. Zostało to zauważone nie tylko przeze mnie ale przez innych oczekujących na tramwaj. Nie jest to kwestia jednego biletomatu, ponieważ zostało to zweryfikowane w kilku miejscach. Czy zostanie to naprawione? Zgłosiłam to kiedyś motorniczego, powiedział abym skontaktowała się z ztm i tyle Zobacz więcej


Zapchane czytniki banknotów



O przyczynę awarii na tak dużą skalę zapytaliśmy Zarząd Transportu Miejskiego. Ten nasze pytania przekazał do Mennicy Polskiej, właściciela i operatora urządzeń. Jak czytamy w odpowiedzi, problemem najczęściej okazują się zapchane czytniki banknotów.

- W ostatnim czasie zauważamy w Gdańsku potrzebę większej liczby interwencji w związku z zapchanymi czytnikami banknotów w automatach biletowych. Tego typu sytuacje mogą być np. wynikiem zablokowania się banknotu w czytniku, bo ten pierwszy był zniszczony lub pognieciony. Wówczas dochodzi do zakleszczenia się banknotu i zablokowania urządzenia. Niemniej, możemy mieć również do czynienia z celowym działaniem człowieka, bo skala interwencji w Gdańsku jest wyższa niż w innych miastach. W ostatnich kilku dniach musieliśmy zdemontować trzy automaty, które zostały zniszczone - mówi Kamila Bidzińska, rzecznik prasowy spółki Mennica Polska, właściciela i operatora biletomatów.

Transakcja doładowania karty nie dochodzi do końca



Jednak, zdaniem naszych czytelników, problemów jest więcej i nie dotyczą wyłącznie zapychania się podajników banknotów.

- W ogóle nie da się doładować karty w nowym biletomacie. Transakcja jest cały czas w toku i nie dochodzi do końca - informuje pan Michał.
- Jest problem z płatnościami zarówno kartą, jak i gotówką albo blokuje się ekran i pojawia się informacja o braku wydruku. Trzeci raz w ciągu dnia odbijam się od ściany - napisał kolejny czytelnik.
Na ekranie biletomatu przy Dworcu Głównym w Gdańsku można obecnie zobaczyć jedynie odbicie remontowanego budynku dworca. O tym, że biletomat nie działa, świadczy też pulsująca pomarańczowym kolorem dioda. Na ekranie biletomatu przy Dworcu Głównym w Gdańsku można obecnie zobaczyć jedynie odbicie remontowanego budynku dworca. O tym, że biletomat nie działa, świadczy też pulsująca pomarańczowym kolorem dioda.
Problem dostrzega też ZTM. Jak mówi nam Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM, w ciągu ostatnich kilku tygodni do urzędników odpowiedzialnych za transport publiczny i sprzedaż biletów wpłynęło więcej reklamacji niż zazwyczaj.

- W ciągu ostatniego tygodnia wpłynęło ok. 10-15 reklamacji, ale to jest szacunkowa liczba. Obowiązkiem Mennicy Polskiej, jako właściciela i operatora urządzeń, jest jak najszybsza ich naprawa oraz rozpatrywanie reklamacji klientów. Przypadki uszkodzonych biletomatów mieszkańcy mogą zgłaszać również nam. My takie informacje natychmiast przekazujemy Mennicy Polskiej. Im prędzej do niej trafi zgłoszenie awarii, tym szybciej urządzenie zostanie naprawione - podkreśla Gołąb.

Rośnie liczba pasażerów korzystających z biletomatów



Jak dodaje, dane za ostatnie lata wskazują znaczny wzrost liczby transakcji dokonywanych w biletomatach.

W 2016 r. z tych urządzeń przy zakupie biletów i doładowaniu kart skorzystało 33,6 proc. pasażerów, a w 2017 r. już 37,2 proc. Dane za 2018 rok to 43,5 proc. Dane cząstkowe, między styczniem a majem 2019 r. pokazują 57,7 proc.

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • Awaria biletomatu

    Chciałam doładować kartkę miejska na Świętokrzyskiej to nie dało rady bo pakzywalo cięgła linie a potem znikało te starsze były lepsze

    • 0 0

  • (4)

    Ciekawe jaki wpływ ma zakleszczenie banknotu na brak możliwości opłacenia biletu kartą.
    I do Mennicy i do ZTM zgłaszałem ostatnio kilka takich przypadków.
    I jak widać problem nadal nie został rozwiązany,

    ps. nie kupuję też bajki o celowym zniszczeniu, bo te automaty były nowe, pachnące wręcz farbą. Zero oznak wandalizmu.

    • 103 3

    • biletomatyt (2)

      w nawiązaniu do wszystkich uwag w sprawie awarii bankomatów w Gdańsku, dołączam uwagę dot. nie oddawania reszty pieniędzy po dokonanej transakcji. Zgroza!!

      • 6 0

      • Masz szczęście, że w ogóle przyjął pieniądze

        Mnie odrzucił za każdym razem

        • 2 0

      • Potwierdzam, czesto sie to zdarza. Jakby byly tak zaprogramowane aby reszty nie wydawac.

        • 3 0

    • To zwykłe mydlenie oczu. Te automaty to zwykłe niedorobione buble.

      • 5 0

  • Stare były lepsze (1)

    Te stare biletomaty były o 1000 razy lepsze i można było kupić doładowanie do telefonu co nie powiem mi się przydawało w np. Niedziele bez handlu

    • 13 0

    • Zgadza się

      Można też było kupić bilet SKM a przy peronie tylko go skasować.
      Teraz zapewne w imię rozwoju metropolii i integracji biletowej ta opcja zniknęła.

      • 3 0

  • Sredniowiecze. Czy nie mozna tak, jak np. w Londynie? (6)

    • 9 6

    • lol (1)

      masz apki przeciez? po co Ci papierowy bilet :O

      • 0 4

      • lol, miesieczny tez?

        • 1 0

    • Czyli jak? (2)

      • 0 1

      • Tak że płacisz karta bankomatowa (1)

        • 2 6

        • marzyciel. z kim chcesz rozmawiac jak

          w UM siedzi mafia ktora zyje z podatkow oni nie sa zainteresowani ulepszeniami ktore redukuja ich potrzebnosc urzednicza. 3/4 ich roboty w UK jest zalatwiana online przez 10minut siedzac na kanapie bez wizyty w zadnym urzedzie.

          • 3 0

    • Średniowiecze było O.K.

      A tu jest PO-tologia.

      • 4 4

  • Na Gościnnej lipa, przy Forum lipa. Kiosków prawie nie ma, a jak kierowca ma sprzedać bilet to sapanie, przewracanie oczami i wzdychanie. Kompletna klapa.

    • 7 0

  • Biletomaty na Warnenskiej Damroki Hucisku często nie przyjmują pieniędzy
    Ani monet ani banknotów. ..starsze biletomaty nie były takie awaryjne ...

    • 3 0

  • mi reszty nie wydał z banknotu, nie chciał przyjąć monet. zgłoszeń jest więcej też dlatego, że więcej tych nowych biletomatów się pojawiło. nie wiem tylko, po co było je wymieniać, skoro stare działały sprawniej.

    • 3 0

  • Stare działałby dobrze. (3)

    Po co było wymieniać te automaty, gdy te stare były ok. Nigdy nie miałem z nimi problemu a z tymi nowymi musiałem pół miasta przejść i w każdym był problem. Interfejs tych nowych tez pozostawia wiele do życzenia. Nie wymienia się czegoś co dobrze działało. Po co?
    Pozostaje doładowywać bilet albo w okienku np. na dworcu albo przez internet.

    • 55 0

    • (1)

      Lepsze wrogiem dobrego ;)

      • 4 1

      • Nowe wrogiem dobrego

        Jak coś jest lepsze tzn, że jest lepsze od dobrego, a wymienia się często na nowe, a wcale nie lepsze od dobrego starego.

        • 3 0

    • Najlepsze były takie jak stały w latach 80 na SKM.

      Wrzucało się monetę i z dużym hałasem wyskakiwał tekturowy bilet.

      • 10 0

  • Wieść o niekompetencji lokalnej władzy w Gdańsku rozeszła się już po Polsce

    Warto startować w miejskich przetargach gdyż za grube pieniądze można wciskać buble

    • 6 0

  • znowu wychodzi przewaga szamochodu nad patologią miejską.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane