• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jak zlikwidować opóźnienia na linii 150 w Gdyni? Dodatkowy autobus powinien pomóc

Patryk Szczerba
18 stycznia 2024, godz. 15:00 
Opinie (138)
Linia 150 potrafi odjeżdżać spóźniona po południu nawet o kilkanaście minut. Rozwiązaniem jest dołożenie jednego autobusu. Linia 150 potrafi odjeżdżać spóźniona po południu nawet o kilkanaście minut. Rozwiązaniem jest dołożenie jednego autobusu.

Linia 150, przemierzająca całą Gdynię na trasie z Witomina na Oksywie, zwłaszcza w godzinach popołudniowych zalicza spore opóźnienia. ZKM przyznaje, że problem jest, a największy w godz. 14-17. By go rozwiązać, po feriach do dyspozycji będzie jeden dodatkowy pojazd do obsługi linii w dni powszednie, po godz. 15:30.



Czy na liniach, którymi jeździsz, są opóźnienia?

Na problem zwrócili uwagę pasażerowie korzystający z linii na co dzień. Dotyczy to zwłaszcza popołudniowych kursów, w szczycie komunikacyjnym, kiedy następuje kumulacja opóźnień. Zdarzają się zarówno na trasie, ale także już na przystankach początkowych.

150 to jedna z ważniejszych linii w Gdyni



- To jedna z główniejszych linii w całej sieci, więc jest to spora trudność. Zwłaszcza że na skraj Witomina poza nią dojeżdża tylko jedna linia z centrum, czyli 190. Jej trasa biegnie ul. Witomińską, która nie posiada buspasa - wskazują mieszkańcy, którzy się z nami skontaktowali.


Autobusy są opóźnione przez remonty



Powodem opóźnień jest m.in. przebudowa ul. Chwarznieńskiej na Witominie. Kierowcy poruszający się w kierunku Chwarzna jadą ul. Wielkokacką, by dojechać do objazdu ul. Hodowlaną. Niektórzy jednak skracają drogę, wjeżdżając w ul. Chwarznieńską, a później Niską i Słoneczną, by znaleźć się na górze ul. Hodowlanej. Z tego powodu tworzą dodatkowe korki na skrzyżowaniu przy Witawie.

Do tego dochodzi prowadzona od kilkunastu tygodni przebudowa ul. Unruga na drugim końcu trasy linii 150.

Autobusy nie mieszczą się na pętli Witomino-Leśniczówka. Film z 15 grudnia



Największe opóźnienia po południu



O opóźnienia zapytaliśmy przedstawicieli Zarządu Komunikacji Miejskiej. Potwierdzają, że po południu autobusy linii 150 jeżdżą poza rozkładem, i to znacząco. W innych godzinach opóźnienia nie przekraczają 6 minut.

Zestawienie opóźnień linii 150 w godzinach 14:00-16:59:

  • Średnie opóźnienie opóźnienie odjazdów z pętli Oksywie Godebskiego: 3 minuty i 20 sekund;
  • Średnie opóźnienie przyjazdów na pętlę Witomino-Leśniczówka: 15 minut i 33 sekundy;
  • Średnie opóźnienie odjazdów z pętli Witomino Leśniczówka: 4 minuty i 14 sekund;
  • Średnie opóźnienie przyjazdów na pętle Oksywie Godebskiego: 10 minut i 1 sekunda.




To wartości średnie, ale ZKM zbadał też pięć maksymalnych opóźnień w popołudniowym szczycie przewozowym.

W incydentalnych sytuacjach odjazdy z pętli Oksywie Godebskiego były opóźnione odpowiednio o: 41, 32, 20, 18 i 16 minut, a z pętli Witomino Leśniczówka - o 1 godzinę 16 minut oraz 18, 13, 12 i 12 minut.

Bieżący rozkład ZKM z Tristara



Jak mówią przedstawiciele ZKM, opóźnienia odjazdów były spowodowane opóźnionymi przyjazdami z trasy w poprzednim kursie.



Będzie dodatkowy autobus na trasie 150 po feriach



Sytuacja ma się poprawić po feriach, kiedy zostaną przywrócone zlikwidowane kilka miesięcy temu połączenia. Wtedy na trasie 150 pojawi się jeden dodatkowy pojazd.

Przywrócą obcięte połączenia komunikacji publicznej Przywrócą obcięte połączenia komunikacji publicznej

- Z racji kumulowania się opóźnień w godz. 15-16 zdecydowaliśmy się na dodanie na jedno kółko dodatkowego pojazdu do obsługi linii 150 od godz. 15:30 w dni powszednie, skierowanego z innej linii - przywracanej po feriach zimowych - na której zakończy kursy w rejonie Oksywia właśnie ok. godz. 15.30 - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Dodatkowy pojazd zostanie dodany po feriach. Dodatkowy pojazd zostanie dodany po feriach.
Na linii jeżdżą autobusy elektryczne, ale do dodatkowej obsługi zostanie skierowany pojazd spalinowy.

Ikarus na linii 150. Film z 2021 r.



Podobne rozwiązanie na linii 192



- Warto to zrobić, bo poprawi to punktualność w sposób zdecydowany. Rozkładowy czas postoju na pętli Oksywie Godebskiego po godz. 15. wydłuży się dzięki temu do 28 minut, co pozwoli na wytracenie nawet największych opóźnień po realizacji kursu w kierunku Oksywia - dodaje Marcin Gromadzki.
Takie samo rozwiązanie zostanie zastosowane na linii 192, która również jeździ na pętlę Witomino-Leśniczówka i gdzie występują także podobne problemy z punktualnością. Dodatkowy pojazd pojawi się od godz. 16:24.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (138) 10 zablokowanych

  • Takie sytuacje są na wielu liniach trolejbusy które kończą na pętlach w Cisowej mają postoje po 16-17 minut wystarczy że coś pierdnie na skrzyżowaniu z obwodnicą albo w Rumi i przyjeżdżają na pętlę spóźnione 15 minut po planowanym odjeździe w przeciwnym kierunku i jakoś nikt nie planuje wysłania dodatków szczytowych na takie 25 czy 26 kiedyś takie dodatki były 20 lat temu czy wcześniej to ten przegubowy czerwony Ikarus na to był wysylany i inne stare graty ale na pętli postój mieli kierowcy po pół godziny a korki były dużo mniejsze niż teraz. A teraz co 10 minut postoju przy klifie i 16 w Cisowej to w dzień kiedy korków nie ma są dłuższe przerwy wyrównawcze. Komunikacja miejska jest skrajnie niedofinansowana zamiast bzdur typu fala może warto by zatrudnić kierowców i przestać się pozbywać taboru

    • 4 0

  • Przywrócić 21

    A widzicie , zrezygnowaliście z 21 a to była świetna alternatywa żeby się przesiadać!!!! I mieszkańcy Sopotu nie musieli długo marząc na przystankach czekając na S. A to tylko kilka przystanków więcej bylo , i już macie zaburzenia w ruchu i nie mówcie ze tylko 12-14 .

    • 2 0

  • Obiecanki

    Wszystko super tylko jedno pytanie kto będzie jeździł skąd spółki wezmą kierowców bo już na chwilę obecną brakuje około 40 więc pytam Zkm czy to obiecanki przed wyborami

    • 3 0

  • smiechu warte

    a ktos pomyslal o malym kacku kiedys jezdzil 152 jeden autobus na taka dluga linie i go zlikwidowali i dali trajtek smiechu warte powinni na maly kack dac dodatkowy zeby mozna bylo besposrednio dojechac na witomino a nie z przesiatka ,a oni daja na tak krotka linie dodatkowy autobus 192 niewiem kto tam siedzi i mysli ktos ptasim muzdzkiem dla mne to smiechu warte zeby na kack jedna linia i taka dluga a witawa-plyta tak krotka zenada zkm masakra

    • 2 0

  • pytanie powinno brzmieć: ja zlikwidować korki w gdyni..

    • 0 0

  • linia 150

    witam korki swoja droga ale prawda jest ze to badziewie elektryczne trzeda co 3 godz doladowac i kurs sie opoznia lub nie jedzie a w radioli slychac jak bedzie pan gotowy to prosze jechac 15 min po czsie

    • 3 0

  • Tasiemiec

    A może niech miasto nie robi tasiemców jeżdżących z jednego krańca miasta na drugi. Jak coś takiego ma się nie spóźniać i mieć rozsądną częstotliwość kursowania?

    • 2 0

  • jeszcze gorszą linią jest 152. Nadto ostanie kursy są tak zaplanowane, że dla mieszkańców Oksywia Górnego oferta kulturalna nie istnieje.

    • 1 0

  • A nie można po prostu zrobić korekty rozkładu?

    Po co udawać, że w szczycie autobusy będą jeździć z jakąś nieosiągalną prędkością skoro nie ma przepustowości? Lepiej dostosować rozkład do realiów i wskazać rzeczywiste godziny przyjazdu na przystanki. Komunikacja miejska w Gdyni jest cieciem samej siebie z dawnych lat. Może i były kiedyś wysokopodłogowe autobusy i trolejbusy ale np. linia 23 jeździła co 6 minut i dojeżdżała do Euromarketu. Przykłady można mnożyć. A już pójście w kierunku autobusów elektrycznych ładowanych na pętlach podczas gdy w mieście jest sieć trakcji trolejbusowej to przykład niegospodarności. Nie łatwiej i taniej było kupić duobusy ładowane dynamicznie z sieci? Poza tym jak oni chcą przywrócić zlikwidowane linie przy niższym finansowaniu i braku kierowców? Raz na godzinę będą jeździć czy 4 razy na dzień?

    • 3 0

  • Z powodu przebudowy Unruga, autobusy będą się zawsze spóźniały.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane