• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Magistrat: Oliwa bardziej rowerowa. Mieszkańcy: nie na siłę

Maciej Naskręt
23 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kierowcy na ul. Wita Stwosza niebawem będą musieli jeździć przy lewej krawędzi jezdni. Po drugiej stronie pojawią się pasy dla rowerów. Kierowcy na ul. Wita Stwosza niebawem będą musieli jeździć przy lewej krawędzi jezdni. Po drugiej stronie pojawią się pasy dla rowerów.

Za pół roku mają powstać pasy dla rowerów na ul. Wita Stwosza w Gdańsku. Pomysł podoba się rowerzystom, ale część mieszkańców Oliwy uważa, że jest on zły i sugeruje, by w pierwszej kolejności rozbudować ścieżkę wzdłuż ul. Spacerowej w stronę Osowy.



Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży. Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży.
Kierowcy będą musieli podzielić się ul. Wita Stwosza z rowerzystami. - Jeszcze w tym, albo na początku przyszłego roku wytyczymy pasy dla rowerów na obu jezdniach - mówi Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy z Urzędu Miejskiego.

3,5-kilometrowe pasy dla rowerów powstaną na odcinku od ul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdańska do wysokości al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na obu jezdniach ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańskaal. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska. Będą one podobne do tych na ul. Rajskiej w centrum Gdańska. Natomiast między ul. Derdowskiego, a ul. Obrońców Westerplatte zobacz na mapie Gdańska zostanie wytyczona strefa zakazu jazdy z prędkością wyższą niż 30 km/h.

W czwartek odbyło się w tej sprawie spotkanie konsultacyjne, w którym udział wzięli urzędnicy z gdańskiego magistratu i mieszkańcy Oliwy. Wzięło w nim udział ok. 45 osób.

Czy pasy rowerowe na ul. Wita Stwosza to dobre rozwiązanie?

Pomysł nowych pasów rowowych nie podoba się mieszkańcom. Dlaczego? - Miejsca postojowe zostaną zabrane z prawego pasa, gdzie powstanie ścieżka dla rowerów. Nowe stanowiska dla samochodów powstaną kosztem przydrożnych zieleńców. Ponadto nie będzie wymiany nawierzchni na nowym pasie, a obecne dziury z pewnością nie zostaną załatane. Rowerzyści, a jestem jednym z nich, nie poczują się tam pewnie - mówi Tomasz Strug, przewodniczący zarządu Rady Osiedla Oliwa.

Te obawy potwierdza dyrekor ZDiZ. - Na razie nie mamy w planach naprawy nawierzchni na tej ulicy - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Lwią część z wartego 800 tys. zł remontu pochłonąć ma przebudowa sygnalizacji świetlnej.

Dlatego też mieszkańcy uważają, że miasto nie powinno wytyczać wątpliwych według nich pasów, a zaoszczędzone pieniądze wydać na przedłużenie ścieżki rowerowej przy ul. Spacerowej. - Z naszych wyliczeń wynika, że zbudowanie 500 metrowego odcinka drogi z Rynarzewa w stronę Osowej powinien pochłonąć ok. 860 tys. zł - mówi Strug.

O pomysł budowy ścieżki, która połączy Oliwę z Osową zapytaliśmy urzędników z gdańskiego magistratu. Ci już planują jej przebieg. - Jest tu wiele pomysłów. Problem jednak stwarza bliskość lasów, którymi zarządzają Lasy Państwowe. Trudno nam tam będzie wytyczyć drogę wiodącą gdzieś w lesie daleko od drogi. Z tego powodu rozważamy wytyczenie ścieżki w części jezdni. Trzeba jednak w tym celu zmienić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - zapowiada Remigiusz Kitliński.

Miejsca

Opinie (434) 3 zablokowane

  • Konsomolska czujnośc (2)

    Argument Lisieckiego był jeden, pokochajcie mój pomysł albo was rozstrzelam, tzn. wprowadzę zakaz parkowania na Wita Stwosza - tylko jak wtedy wprowadzić pomysł Budynia płatne parkowanie jak nie będzie można parkowac. Ot popadli my w kabałę.

    • 2 4

    • Lisicki nie strzela (1)

      przedstawia dane, warto żebyś też przygotował swoje spróbował wyciągać wnioski. Miasto stawiające tylko lub głównie na transport samochodowy obumiera i dusi się tak jak dzieci wożone do szkoły brykami rodziców a nawet gorzej.

      • 1 0

      • a ja mieszkam na Wita

        Większość wózków, które tam parkują, ma garaże i miejsca na podwórkach. w nocy rzadko kiedy stoi choćby 1/5 tego co w dzień. Zakaz postoju z dnia na dzień zrobiłby drogę i dla rowerów i do przejazdu samochodem. O ile by za zakazem szło wymuszenie, bo na Leśnej też jest zakaz, a parkują tam jak by go nie było.

        • 0 0

  • kosztem czego powstaną te wydzielone sciezki? (7)

    • 4 3

    • kosztem dotychczas panującego przekonania (6)

      że udogodnienia dla rowerów mogą powstawać tylko kosztem przestrzeni chodników

      • 8 3

      • to nie przekonanie, tylko rzeczywistość (5)

        p.s. podpisujesz sie po angielsku, bo jestes anglikiem, czy tylko aspirujesz?

        • 0 9

        • nie masz innych tematów lub argumentów? (4)

          jestem mieszkańcem Pomorza który nieźle zna angielski - stosuję nomenklaturę powszechnie przyjętą w elementarzach polityki komunikacyjnej miast, aby zwrócić uwagę na jej ciągle niewykorzystany potencjał w Trójmieście - nie tylko w Gdańsku. Próbuję dość skutecznie zmienić płaszczyznę dyskusji i przezwyciężyć nastrój pyskówki, którą niektórzy tutaj próbują (mam nadzieję nieświadomie) narzucić

          • 5 1

          • podstawową płaszczyzną komunikacji jest jezyk (3)

            a Ty, jak widzę, już nawet nie stosujesz języka angielskiego, tylko jakiś murzyński.

            Jakieś kompleksy wobec czarnoskórych braci?

            • 0 8

            • marcin (1)

              Twoja nienawiść do cyklizmu sięgnęła takiego poziomu, że każdą wypowiedź, nawet neutralną musisz zohydzić swą nieprzemyślaną agresją. A myślałem, że tylko ja jestem chamem na tym forum.

              • 3 0

              • nie bądź takim zarozumialcem
                nie wyróżniasz się aż tak
                ja też jestem chamem

                • 0 0

            • czyżbyś miał kłopoty ze zrozumieniem?

              nie musisz, na razie wyrażasz jedynie emocje a nie argumenty

              • 2 0

  • ścieżka na Grunwaldzkiej jest kawałek dalej. wzdłuż uniwerku pusty chodnik (1)

    priorytet powinny mieć obszary bez połączeń. np. Osowa - Oliwa

    • 10 2

    • przy Kuniu

      Z Osowy nie jedzie rowerem więcej ludków niż z Sopotu, a dojechać z Oliwy do Sopotu to hardcore. A to 50 metrów a nie 5 kilometrów i tez się nie da.

      • 0 0

  • Ścieżka rowerowa do OSOWY (3)

    Witam, byłem na spotkaniu Rady Osiedla OLIWA, w której to zabierali głos mieszkańcy. Niestety zrobiono spotkanie w stołówce szkoły 36 w której oprócz duchoty zabrakło nagłośnienia Wszyscy wykrzyczeli nie powiedzieli, powtarzam wykrzyczeli - że nie chcemy ścieżki rowerowej na WITA STWOSZA, mamy ją na Grunwaldzkiej i co ? Rada Miasta robi co chce nie słucha mieszkańców ani wyborców. To całkowita ignorancja wyborców. pamiętajmy o tym przy kolejnych wyborach.

    • 15 9

    • Mów za siebie! (2)

      Na spotkaniu jedynie przekonani o swojej racji krzykacze, wykrzyczeli to o czym napisałeś. Kulturalne osoby, które być może miały inne zdanie nie miały szans się wypowiedzieć.

      • 4 8

      • słyszałem wiele kulturalnych wypowiedzi w czasie spotkania (1)

        • 1 0

        • Ja np usiłowałem zabrać głos. A jak po prawie godzinnym słuchaniu i prawie półgodzinnych próbach dostania mikrofonu - po prostu wyszedłem.

          Strata czasu. Konkurs na demagoga roku. Wcale nie Lisicki był tam najbardziej arogancki, a to przecież pyszałek jakich mało. Niektórym niektóre pozycje szkodzą. Dostają od tego plam na gębie.

          • 0 0

  • Ja nie mogę... (13)

    To jedna z ulic na której rzadko są korki a wy chcecie tam wepchać rowerzystów, dając im tyle miejsca ile samochodom. Czy komuś nie powaliło się czasem w głowie. Samochód jest ważniejszym środkiem transportu niż rower, w zimę, pół jesieni i pół wiosny te pół drogi będzie przez nikogo nieużytkowane. Pomyślcie trochę.

    • 3 6

    • jeżeli nie będzie się poprawiać warunków do jazdy rowerem (12)

      to miasto będzie coraz bardziej zakorkowane. Rower to nie tylko sport, to również codzienny transport - zobacz jak w bogatej Finlandii jeździ się rowerem zimą, a później pisz o myśleniu innym, jak sam mało myślisz.

      • 2 3

      • nie podrabiaj nicka...! (11)

        to jest bogata Finlandia i inne warunki klimatyczne, a nie realia naszej PL...

        • 0 2

        • ty coś kumasz? masz argumenty czy tylko emocje? (10)

          • 1 1

          • nie powtarzaj się z tymi emocjami...! (9)

            zimą naszymi zasypanymi drogami wprost świetnie się szosuje po puchowej nawierzchni ;-D masz argument i wyjmij go jak asa z rękawa ;D

            • 1 2

            • nie piszę o jeżdżeniu rowerem szosą w zimie (7)

              tylko o dojeżdżaniu do pracy rowerem w mieście, w którym taniej jest odśnieżyć chodniki i drogi rowerowe od jezdni. Liczenie kosztów odśnieżania jest ważniejsze w naszym kraju niż w bogatej Finlandii. Sto lat temu Finlandia nie była bogata, ale jak stała się bogata postawiła na edukację i myślenie - dlatego stała się jeszcze bogatsza - u nas też można iść w tę stronę.

              • 1 1

              • nie chodzi o koszta lecz o pryncypia (6)

                sto lat temu Polska też była biedna, a nawet jeszcze biedniejsza niż obecnie...

                • 2 1

              • jaką wartość dodaje ta bezrefleksyjna teza? (3)

                • 0 2

              • Nie jest to teza pytajniku... (2)

                To nie teza tylko fakty, pełne refleksji i zadumy...

                • 1 1

              • banalne tezy o faktach nie dodają wartości (1)

                to jest moja teza, wynikająca ze spokojnej refleksji

                • 0 1

              • dlatego nie dodawaj bezwartościowych postów

                a więc sam to potwierdzasz, że umieszczając swoją banalną tezę nie dodajesz przy tym żadnej wartości merytorycznej w dyskusji...

                • 0 1

              • siła? (1)

                prędkość gonienia w piętkę?

                • 0 2

              • prędkość myślenia pytajniku :-D

                • 1 1

            • jeździłeś choć raz w zimę?

              pytam z ciekawości, bo ja regularnie i miałem ścieżką lepiej odsnieżoną od drogi obok

              • 2 2

  • fajnie ale nie kosztem ulic! (47)

    • 135 66

    • MIASTA SĄ DLA LUDZI (43)

      co tu dużo mówić, trend w całej Europie(szczególnie kraje wysoko rozwinięte- skandynawskie) mówi o zwężaniu ulic, wyrzucaniu samochodów z miast, zamykaniu jezdni na ruch kołowy, zastępowaniu pasów chodnikami i ścieżkami rowerowymi. MIASTA SĄ DLA LUDZI, nie dla samochodów, na szczęście niektórzy i w POLSCE zaczynają to rozumieć.

      • 39 34

      • Owszem, są dla ludzi. Nie dla rowerów. Te dwa obiekty nie mogą koegzystować. (15)

        Jedno musi odejść w cień. Przewagę liczebną mają ludzie. Mniej liczni od rowerzystów są tylko tacy, którzy chcieliby kanałów, by w drodze do pracy używać kajaka.

        Twój tekst jest wielkim d*powłastwem. A gdyby w Skandynawii jedli żywe kocięta na śniadanie, też byś to lansował? Skandynawowie zawsze byli osobliwi. Nic mnie nie zmusi by tam pojechać. Nie chcę żyć w kraju obowiązkowej ascezy.

        • 17 23

        • ludzie i rowery mogą doskonale koegzystować

          dużo trudniejsza jest koegzystencja ludzi i samochodów - zwłaszcza skłonnych do nadmiernej prędkości

          • 1 1

        • aleś ty mądry ... Skandynawowie nie są osobliwi, to ty jesteś osobliwy (9)

          z całym tym Wschodem.

          • 10 9

          • Oceniasz ludzi wedle współrzędnych geograficznych? (2)

            Najdziwniejsza forma dyskryminacji...

            Skandynawowie jak lubią ascezę, niech sobie w ascezie żyją. Polak lubi wygodę. To nasze prawo.

            • 3 11

            • Każdy lubi wygodę :)))

              Chińska matematyka...

              • 1 1

            • Matematyku, do tego kierowco, M i Antysocjopato w trójcy jedyny

              Widać, że nie byłeś w Skandynawii. Jedź do Chin do twojej wolności gospodarczej, którą tak chwalisz. Tam na pewno nie żyją w ascezie. Matematyk, a liczyć nie umie.

              • 6 0

          • E (3)

            Dla mnie przykładem są Chiny i Hong-Kong. Tam jest wolność gospodarcza i nikt nie patyczkuje się z cyklistami

            • 6 11

            • Chiny i Hong-Kong? (2)

              Jaki to przykład dla Ciebie, skoro tam jeździ multum rowerów?

              • 5 1

              • Zły przykład daje ten portal. Nie rejestrując ksywek. (1)

                Niczego takiego nie mówiłem.

                • 0 6

              • Mówiłeś, mówiłeś

                Nie udawaj

                • 2 0

          • Nie będziemy czegoś robic tylko dlatego że Szwecja to robi. Absurd.

            • 1 4

          • Matematyk dał Tobie świetną ripostę.

            Tak dobrą, że nie byłeś w stanie odpowiedzieć niczego konstruktywnego, a tylko klasyczne "jezdeś gupi". To najepszy dowód , kto optuje za rowerami.

            • 2 11

        • samochody już odchodzą

          tylko ty masz kłopoty z rozumieniem procesów

          • 5 2

        • Matematyku, do tego kierowco, M i Antysocjopato w trójcy jedyny (2)

          Widzę, że powoli wracasz na łono narzekaństwa, a długo ciebie nie było. Nie mógłbyś się przenieść do Szanghaju i zamieszkać w mrówkowcu z widokiem na wolność gospodarczą i się uszczęśliwić?

          • 13 11

          • A to nie Ty będziesz decydował (1)

            kto gdzie on ma mieszkać. tak samo jak nikt wam nie powoli powoływać Rady Komisarzy Rowerowych, żeby w imieniu garstki decydowała o życiu wszystkich.

            Musi to w Eurolandzie, a u nas jak kto chce.

            • 2 10

            • marcin

              Wyjedź z Eurolandu do Chin. Tam jest wolność gospodarcza i nie ma lewaków, komuny, cyklistów, ekologów i Żydów i gejów. Ja tylko proponuję twojemu koledze aby wyjechał do Chin, bo tam z mrówkowca może oglądać wolność gospodarczą, a nie mu każę. Po twojej agresywnej wypowiedzi widać, kto optuje za samochodami. Zresztą a to twój następny nick matematyku, co liczyć nie umie.

              • 8 1

      • dokładnie.. polskie lenie na forum skutecznie takie komentarze będą negować (2)

        lenie, lenie, lenie i wygodnisie!

        do tego nie psioczcie, że kryzys mamy, skoro was stać na drogie paliwo.. które i tak jeszcze zdrożeje, ale i tak dalej będziecie jeździć samochodami leniuchy!

        co do drogi w tym miejscu.. ruch jest mały i jeden pas spokojnie wystarczy w jedna stronę dla samochodów

        • 20 28

        • (1)

          Tym bardziej nie ma sensu wytyczać ścieżki rowerowej. Zwłaszcza za 800 tyś zł!

          • 1 4

          • taką kwotę należałoby przeznaczyć na inne potrzebne cele, a nie na bzdety

            • 0 2

      • MIASTA SA DLA LUDZI:) (3)

        A nie dla ROWERÓW ;)

        • 12 8

        • Podstawową i odwieczną formą przemieszcznia się jest chodzenie. (1)

          Rowerem to sobie można - prostatę załatwić ;)

          • 3 11

          • samochodem załatwisz serducho

            i borżomi nie pomoże, kiedy nerki wysiądą

            • 3 0

        • ahh ale musisz być ucieszony ze swojego komentarza, teraz to dałeś popalić.

          • 5 7

      • Do Bebe

        Jak mawiał Sokrates to że większośc tak robi czyli według twojej relacji, cała Europa zmniejsza ulice, nie znaczy że jest to lepsze rozwiązanie. Po drugie nie uważam abyśmy we wszytskim musieli małpowac resztę Europy bo nie znaczy to że robią oni dobrze. Ciekawe jak w zimnie w Szwecji, w temperaturze minus 20 będziesz popylał na rowerku, chciałabym to zobaczyc! O ile samochody nie mają przeważnie wjazdu do ścisłego centrum bez przepustek, i u nas też tak jest, o ile nie popadajmy w jakąś chwilową modę, bo nie każdy ma ochotę codziennie poruszac się na rowerze, czy deszcz, czy śnieg, czy grad. Bo o ile w wakacje do celów rekreacyjnych jest to przyjemnie, nie wyobrażam sobie codziennych "wycieczek" rowerowych.

        • 1 5

      • idiota (2)

        Przejdź się na ul. Wita Stwosza i zobacz tę "katastrofę" samochodową na własne oczy a nie bredź. Wita Stwosza to ostatnia ulica w Trójmieście która potrzebuje wprowadzania takiego absurdu. Jesteś kolejnym oszołomem, który nie potrafi logicznie myśleć.

        • 41 19

        • Wita Stwosza to wielki parking (1)

          Prawy pas i tak jest nieużywalny do jazdy.

          • 26 5

          • A i tak lewy pas wystarcza, by nigdy nie było korków

            Nawet na Polanki jest luźno

            • 2 3

      • (8)

        negowanie tego typu postów pokazuje gdzie jest nasze społeczeństwo. Dokładnie w latach 60'tych w Kopenhadze rozpoczęto wdrażanie wielkiego projektu zamykającego ulice dla ruchu kołowego. Wtedy również wzbudziło to wśród lokalnej ludności fale krytyki i protesty, dopiero po paru latach takiego funkcjonowania zrozumiano i dziś patrzy się już z aprobatą na tego typu pomysły.
        Dziś jesteśmy dokładnie w tym samym punkcie gdzie byli Duńczycy w latach 60'-70' i jestem pewien, że nasze dzieci będą żyły już w innych realiach. Jeśli komuś nie pasuje, jest wschodnia granica, tam takie zmiany dojdą, za kolejne 20-30 lat.

        • 23 21

        • Mój drogi. (4)

          W skandynawi, o której piszesz, komunikacja miejska funkcjonuje w taki sposób, że nie opłaca się jeździć samochodem. Punktualna, komfortowa, szybka. Co mamy w Gdańsku? Pytanie retoryczne. Więc nie wmawiaj na siłę ludziom, że mają zostawić auta w domu tylko stwórz im alternatywę.

          • 30 16

          • I Hate My Username (2)

            Większość Polaków jest tak przyszyta do siedzeń swoich samochodów, że nawet gdyby benzyna kosztowała 20 zł, a komunikacja kursowała co do sek. i była darmowa, to większość i tak się nie przesiądzie. Nie jestem naiwny. Nie do mnie te gadki. Znam swój naród. Jestem przecież jednym z nich.

            • 20 25

            • Ja piszę o tym co jest (1)

              nie o tym co by było gdyby, bo w przeciwieństwie do Ciebie nie jestem jasno... a właściwie czarnowidzem. Mam odmienne zdanie o swoim narodzie.

              • 10 9

              • To co jest zacznie się zmieniać,

                gdy my zaczniemy zmieniać swoje własne zachowanie. Przykładowo, jeśli się nie napijesz wódki, to nie będziesz miał kaca. Czyż to nie logiczne???

                • 6 1

          • jest sposób aby komunikacja jeździła punktualnie:

            wystarczy zabrać jeden pas na każdej ulicy dla komunikacji miejskiej. Samochody będą stały w korku. Trzeba tylko Policję ustawić i zbierać mandaty...

            • 11 5

        • No niestety nie masz racji - nie zamknięto tam ulic dla samochodów ... (2)

          i dobrze bo nie lubię sztucznych ograniczeń - ma być wolność wyboru środka lokomocji.

          • 15 9

          • wiele ulic w Kopenhadze przekształcono w strefy piesze lub pieszo-rowerowe

            z warunkowym dopuszczeniem samochodów, które nie są tam blokowane przez inne samochody, tak jak w innych miastach, gdzie takich zmian nie wprowadzono

            • 11 1

          • Obawiam się, że niestety Ty nie masz racji, trochę na ten temat wiem. Mieszkałem w Kopenhadze parę lat, w latach 80'
            Powolny proces przywracania miasta pieszym rozpoczął się 1962roku. Pierwsze eksperymentalne działania władze Kopenhagi podjęły na STRØGER- długim handlowym ciągu komunikacyjnym w centrum miasta. W listopadzie tego roku strefa ta została wyłączona z ruchu samochodowego.

            • 11 7

      • w samochodach też są ludzie! (4)

        • 20 18

        • w zaparkowanych samochodach ludzie bywają bardzo rzadko

          a takie samochody zabierają przestrzeń innym ludziom, którzy chcą się poruszać. nie ma prostych rozwiązań, są tylko inteligentne wybory

          • 15 5

        • (1)

          którzy równie dobrze mogą poruszać się komunikacją miejską czy rowerami i nie mówię tu o całych rodzinach, gdzie często trudno pogodzić funkcjonowanie z brakiem auta (odwożenie dzieci do szkoły, na zajęcia itp) ale w większości aut podróżuje tylko jedna osoba, która wozi swoje grube 4 litery korkując i zanieczyszczając miasto.

          • 21 22

          • Akurat kierowców

            najmniej obchodzi środowisko

            • 7 5

        • średnio 1,2 na samochód

          • 10 1

      • miasto to nie wieś, żeby po nim rowerem jeździć! (1)

        • 24 27

        • gostek ktory tak sie raczyl wypowiedziec stracil stolek w pol roku :-))

          • 9 9

    • ulice zostają, tylko stają się bardziej kompletne

      dla ludzi, a nie tylko lub głównie dla samochodów

      • 1 1

    • zamiast inwestować w ścieżki rowerowe na Wita Stwosza czyli: zakup białej farby

      by wymalować linię zwężającą ulicę, może by ten "mózg" od planowania obmyślił jak przywrócić kierowcom zabrany im wcześniej pas na Podwalu, który teraz szumnie nazywa się buspasem i którego przekroczenie grozi zapisem na kamerze zainstalowanej na pobliskim słupie a w konsekwencji mandatem

      • 0 6

    • tam i tak jest tylko jeden pas dostępny więc jest fajnie (bez ale)

      • 1 2

  • z tego co zauwazyłem (5)

    to po prawej stronie jezdni był do tej pory parking dla okolicznych blokowisk. Wprawdzie mnie to wali, bo tam nie mieszkam, ale zadam takie głupie pytanie: to gdzie teraz te wszystkie ludki będą parkowac ??? Ktoś z tych przygłupów z rady miejskiej o tym pomyślał?

    • 3 9

    • gdybyś był na spotkaniu, tobyś się dowiedział (3)

      wszystko było dokładnie wyliczone

      • 6 4

      • (2)

        wyliczone na dziś a za 5 czy 10 lat co będzie?

        • 1 4

        • za 10 lat wielu kierowców będzie ledwo chodzić z powodu nadmiaru wagi

          a w Gdańsku udział ruchu rowerowego będzie podobny do tego, jaki jest osiągnięty w Niemczech; możliwy jest też scenariusz kompletnego zakorkowania miasta, jeśli nie rozwinie się program bike and ride.

          • 1 1

        • Przestańcie z tymi określeniami jak troll czy budyń!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          • 2 0

    • nie obrażaj ludzi, byli dobrze przygotowani na to spotkanie

      czego nie można powiedzieć o wszystkich uczestnikach debaty, niestety

      • 2 1

  • A równoległa ścierzka rowerowa przy grunwaldzkiej czyli ok 1 km dalej (6)

    nie wystarcza? jakoś nie widzę szczególnego oblężenia. To po co robić drugą równoległą jeszcze w części gdzie mało prawdopodobne będzie spotkać rowerzystę!!!!
    DROGI ROWEROWE DLA ROWERZYSTÓW A NIE POLITYKÓW!!!

    • 4 8

    • ustalcie wreszcie tę odległość (5)

      100 metrów, 300 metrów, 1 km - generalnie widać lubicie ludziom zabraniać to co im się po prostu należy. Zrozumcie wreszcie, że im więcej rowerów w mieście na pasach wydzielonych z jezdni, tym lepiej dla pieszych i lepiej dla kierowców, którym korzystający z rowerów nie przeszkadzają w jeżdżeniu. Lubicie objazdy jak korzystacie z samochodu? nie chodzicie na skróty jak macie do jakiego miejsca dotrzeć pieszo? Kto dał wam prawo do dyrygowania ruchem rowerowym?

      • 2 1

      • Na Wita Stwosza nie jeździ żaden rower, więc po co komu jakiś pas??? (4)

        • 2 2

        • albo tabletki, albo okulary (3)

          • 1 3

          • na Grunwaldzkiej jest ścieżka rowerowa i tam jeżdżą rowery (2)

            • 2 2

            • wytrzymuję ze śmiechu nie od wczoraj (1)

              jazda rowerem wzmaga odporność na nieodpowiedzialne wpisy i zachowania miszczów kierownicy na drodze. To się przydaje również wtedy, gdy jadę samochodem i przechodzę przez jezdnię.

              • 1 2

              • heh świetnie mistrzu :-D

                zachowania kogo...?

                • 1 1

  • Co ze ścieżką rowerową do rafinerii? (2)

    Dojechać rowerem do rafinerii jest trudno. Chodniki nie są równe, a ścieżki rowerowej nie ma. Teraz na Elbląskiej - wiadukt nad torami / węzeł z mostem wantowym trwają prace drogowe i przejechać niełatwo. Chodniki zarośnięte przed Sztutowską. Będziemy jeździć ulicą Elbląską olewając zakaz jazdy rowerem, bo albo jest po czym jeździć, albo nie. A podatki płacimy słuszne. To jak Panie Prezydencie Adamowicz będzie z tym dojazdem do rafinerii?

    • 2 2

    • przeczytaj wyniki projektu STER i przychodź na spotkania dotyczące polityki rowerowej

      a nie miotaj się anonimowo na portalach

      • 1 1

    • busem albo z buta

      • 1 1

  • slowem wyjasnienia (2)

    z tych 800 tysięcy ponad połowa pójdzie na łatanie dziur, nowe miejsca parkingowe i nowe krawężniki. 1/3 na nową sygnalizację. więc nie płaczcie, że na rowery się tyle wydaje, bo tu gros kosztów to dalej samochody

    • 3 1

    • A skąd takie informacje? Jakoś zupełnie nie wierzę w łatanie dziur, bo to nic nie daje, po zimie są w tych samych miejscach, a nawet szybciej, vide śmieszne łatanie przed Euro. Tylko statystyki się liczą...

      • 1 2

    • BRAK POMYŚLUNKU

      Remontują właśnie końcowy odcinek ul. Gdańskiej, wylali asfalt, a na chodniki już zabrakło funduszy w kasie, więc już wiadomo, że ich tam nie będzie... a na jakiś bezsensowny pas rowerowy wydaje się tyle kasy... bez pomyślunku!!!

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane