• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Majowe cięcia na PKM. Które połączenia wypadną z rozkładu?

Maciej Naskręt
1 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
W sumie z rozkładu jazdy w maju zniknie ponad 20 połączeń. W sumie z rozkładu jazdy w maju zniknie ponad 20 połączeń.

SKM udostępniła najnowszy rozkład jazdy po cięciach zaplanowanych od 16 maja. Zlikwidowane zostaną składy kursujące m.in. wczesnym rankiem i pod wieczór. Zmiany na gorsze dla pasażerów obejmą też szlak Gdynia - Kościerzyna.



Jak oceniasz cięcia na linii PKM?

W połowie kwietnia światło dzienne ujrzała informacja o planowych cięciach pociągów na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Władze Szybkiej Kolei Miejskiej, która przewozi pasażerów szynobusami po linii PKM, niedawno przedstawiły założenia zmian w ruchu pociągów. W sumie zniknie 16 połączeń wyjeżdżających z Gdańska i 14 połączeń pociągów w drugą stronę.

Przypomnijmy, że władze samorządu województwa, organizatora przewozów, ogłosiły zmiany w ruchu pociągów z uwagi na niewielkie zainteresowanie ofertą.

Pobierz rozkład jazdy (arkusz kalkulacyjny) z uwzględnieniem zmian na PKM - na linii PKMna trasie Gdynia - Kościerzyna.

Znikają poranne pociągi z i na lotnisko zobacz na mapie Gdańska

Na trasę nie wyjedzie m.in. poranny pociąg o godz. 3:50 z Gdańska Głównego do portu lotniczego. Pasażerowie nie pojadą tym pociągiem także w drugą stronę o godz. 4:51. Wieczorem natomiast zabraknie składów w kierunku lotniska o godz. 22:58 i 23:45. Nie będzie także nocnych składów do Wrzeszcza o godz. 23:36 i 00:25. Cięcia dotyczą dni powszednich, jak i świątecznych.

To oznacza, że ostatni pociąg z lotniska do Wrzeszcza pojedzie o godz. 22:31.

Na szczęście władze samorządu województwa nie zrezygnowały z pociągów nocnych na trasie z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni Głównej - odjadą one o godz. 00:25 i 00:55. To kursy zjazdowe - nie będzie pociągów powrotnych o tej porze.

Które pociągi nie wyruszą z i do Gdyni zobacz na mapie Gdyni po 16 maja?

Samorząd województwa zdecydował się także na likwidację połączeń w dni powszednie z Gdyni do Wrzeszcza przez Osowę. Na tej trasie nie pojadą dotychczasowe składy o godz. 5:08, 11:20, czy 21:37. Natomiast kurs o godz. 6:10 wyruszy nie z Gdyni, a z Osowej o godz. 6:30.

W drugą stronę - do Gdyni - przeznaczono do likwidacji jeszcze więcej pociągów. Z Wrzeszcza w tym kierunku nie pojedziemy o godz. 6:10, 11:13, 11:39, 20:28, 21:45 i 22:15.

Liczba połączeń z i do Osowej zobacz na mapie Gdyni także zmniejszona

Po 16 maja, oprócz pociągów z Gdyni, które naturalnie jeździły przez Osową, zniknie dodatkowo sześć pociągów w kierunku Gdańska Wrzeszcza, właśnie z wspomnianej dzielnicy o godz. 9:18, 10:06, 10:48, 11:10, 20:14, 21:09 i 21:38. W drugą stronę do Osowej z Wrzeszcza nie będzie siedmiu połączeń - o godz. 7:50, 8:43, 09:58, 10:28, 18:55, 19:55 i 22:45.

Najmniejsze cięcia obejmą połączenia z Gdańska do Kartuz. Wypadnie tylko jedno połączenie o godz. 22:45. Pociąg na miejscu meldowałby się o godz. 23:42. To oznacza, że nie pojedzie też skład z Kartuz do Gdyni o godz. 23:56.

Natomiast na trasie Gdynia - Kościerzyna zabraknie dwóch składów - o 8:48 i 22:37. W przeciwną stronę nie pojadą składy o godz. 11:36 i 20:26.

Opinie (238) 2 zablokowane

  • Ile właściwie kosztowała ta sztandarowa inwestycja? Jakie straty generuje? (2)

    Tak trudno podać dane w liczbach jako uzasadnienie?

    • 7 3

    • 50mln rocznie dokłada samorząd

      • 1 2

    • dlaczego nie spytasz, jakie korzyści generuje?

      nakłady porównuj z wynikami, a nie ze swoimi pomysłami na smutne życie

      • 1 0

  • aOsowa

    to jest także dzielnica Gdańska i dworzec nazywa się Gdańsk-Osowa

    • 1 0

  • zwiększyć ilość a nie likwidować!!!!

    po pierwsze: musi minąć więcej czasu - aby pasażerowie zmienili swe nawyki i zaczęli z tego korzystać!
    po drugi: jakby zaczęto promować PKM to by to mogło ten proces przyspieszyć
    po trzecie: to transport zbiorowy a nie biznes nastawiony na szybki zwrot
    po czwarte: czasami będzie kurs nocny gdzie nie będzie tłumu - ale on jest potrzebny aby pasażerowie mogli nauczyć się zaufania do PKM!

    • 18 1

  • Ambicje na wyrost (2)

    Tak bardzo chcemy być metropolią... Więc Panowie Szczurek, Karnowski i Adamowicz, ruszcie swoje szanowne tyłki i dogadajcie się w sprawie wspólnego/ jednego biletu. Wiem, ze to trudne. Ale kto ma to zrobić, jak nie Wy? Przypuszczam ze mieszkańcy 3miasta Byliby Wam wdzięczni. Tak jest, jak we wszystkich tzw.,
    metropoliach. Bardzo Was proszę. To byłaby taka dobra zmiana, która wyszłaby Wam z pewnością na plus.

    • 16 1

    • taki bilet już jest, korzystam z niego od marca tego roku

      • 1 3

    • zapewne zrobiliby to co teraz po kilku 'udogodnieniach' taryfowych, czyli za drogie bilety- ceny z kosmosu i nikomu by się już nie opłacało jeździć wystarczy że chcieli ludzi zmusić za płacenie za pkm; wolę osobno skm i zkm a nie dać dziadom zarobić na nierentowną inwestycję!!

      • 0 0

  • (2)

    przykre ale PKM długo nie pociągnie problem z rowerami bilet z OSOWY do GDAŃSKA 3,50 a z OSOWY do GDYNI 2 stacje 5,20 kpina

    • 7 2

    • prawda dzisiaj połowa ludzi z rowerami nie mogła się zabrać PKM-ką bo kierownik pociągu nie pozwolił (1)

      ludzie z dziećmi zdezorientowani biegali z dziećmi i rowerami od drzwi do drzwi i .....odeszli z kwitkiem

      • 3 0

      • wcale się nie dziwię...

        W sumie trudno się temu dziwić. Wczorajszy pociąg do Kartuz o 10.30 był zapchany rowerami. Trudno było wsiadać i wysiadać, bo przy każdym przejściu stało po 5 - 6 rowerów. Rozumiem, że ludzie chcą przewozić rowery, ale musi być jakiś ich limit, bo pasażerowie bez rowerów też muszą jakoś się po pociągu poruszać.

        Zamawiający tabor powinni się dobrze zastanowić się nad tym, że 6 haków na rowery w czasach, gdy wiele osób uprawia turystykę rowerową to nieco za mało. Szczególnie, jeżeli pociąg jeździ na bardzo atrakcyjne dla rowerzystów rejony na Kaszubach.

        To nie jest nowy problem. Od kilku lat to samo dzieje się w pociągach SKM relacji Wejherowo-Gdańsk oraz Gdynia - Hel.

        • 3 0

  • weźcie przykład z lepszych (2)

    A w Świnoujściu Deutsche Bahn jeździ co godzinę i wieczorami wozi powietrze.... A mimo wszystko jest

    • 15 3

    • Łódzka Kolej Aglomeracyjną jest wzorem (1)

      Świat się tylko z niemców nie składa.

      • 6 0

      • kto rządzi w Łodzi?

        • 1 0

  • ????

    PKM ruszyła po sezonie. A wiadomo, że największe obłożenie będzie od maja do września. Zatem, dlaczego ucina się połączenia jak nie ma jeszcze nawet pełnego roku działalności, nie mówiąc już o okresie turystycznym.

    • 20 2

  • tak to jest jak SKM zajmuje się transportem

    • 7 3

  • farsa

    • 10 1

  • ostatni z lotniska o 22:31 (2)

    a samolot z wawy ląduje o 22:30. pisałem o tym ostatnio żeby tak nie było (artykuł z 19 kwietnia).

    "skrajnie głupi pomysł
    (...)
    3. a jeśli już zabrać coś to kursy max co 20min, tylko te wieczorne zostawcie !! z modlina przylatuje 22:30 i co potem? mam się tłuc busem? PKM jest szybciej - i do Gdańska i doGdyni. Z Londynu o 22:00 i w ogóle. Połączcie to trochę z połączeniami krajowych lotów i najpopularniejszych zagranicznych i wyjdzie wam rozkład. Tylko żeby PKM nie odjeżdżał po 5 min od lądowania (bo to byłoby takie polskie...)
    (...) "

    No i wykrakałem to ostatnie zdanie. Od października z chopina ostatni ląduje o 20:30... ale do października to jeszcze dużo czasu i bardzo ta zmiana mi się nie podoba !!

    • 14 1

    • Stać Cię na samolot to masz i na taksówkę - zdają się mówić władze PKM

      22:31 z Lotniska zabierał powietrze, bo większość pojechała 22:16.

      PKM 25 min do Wrzeszcza z Lotniska, a autobus 19 lub 23 min.

      PKM 22:31 Lotnisko -> 22:56 Wrzeszcz PKP

      110 22:46 Lotnisko -> 23:05 Wrzeszcz PKP (bez zajazdu na os. Złota Karczma +4 min.)

      PKM jest wolniejszą, bo jedzie kołem!!!!!

      • 1 3

    • do gdyni jeszcze gorzej - następny dopiero pół godziny po północy

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane