- 1 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (46 opinii)
- 2 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (63 opinie)
- 3 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (137 opinii)
- 4 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (21 opinii)
- 5 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (124 opinie)
- 6 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (65 opinii)
Marcin Horała będzie odpowiadał za Centralny Port Komunikacyjny
Gdyński poseł PiS Marcin Horała będzie pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego - zapowiedział w poniedziałek premier Mateusz Morawiecki. Horała będzie odpowiadał za realizację największej inwestycji infrastrukturalnej w Polsce.
Marcin Horała zastąpi zajmującego się tym dotychczas wiceministra infrastruktury, Mikołaja Wilda. Poseł z gdyńskiej Chyloni jest w Sejmie RP drugą kadencję. Wcześniej był radnym PiS w Gdyni, kandydował też na prezydenta miasta.
W poprzedniej kadencji Sejmu dał się poznać jako przewodniczący sejmowej speckomisji ds. wyłudzeń podatku VAT. To była trampolina w jego karierze. Szybko stał się pomorskim liderem PiS, co znalazło też odzwierciedlenie w wynikach wyborów. Podczas gdy cztery lata temu wszedł do Sejmu z nieco ponad 10 tys. głosów, w tym roku - już jako nr 1 na liście - zdobył poparcie ponad 86 tys. osób w regionie gdyńsko-słupskim.
Centralny Port Komunikacyjny - sztandarowy projekt PiS
Centralny Port Komunikacyjny "Solidarność" to projekt PiS ogłoszony jeszcze w poprzedniej kampanii wyborczej. W jego ramach w Baranowie, między Warszawą i Łodzią, ma powstać ogromny węzeł integrujący transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Docelowo nowy Port Lotniczy Solidarność będzie w stanie obsłużyć 45 mln pasażerów rocznie. Do portu lotniczego dojedzie też kolej, którą w ciągu maksymalnie 2,5 godziny będzie można dojechać do największych miast w kraju.
Szacuje się, że inwestycja stworzy ok. 150 tys. nowych miejsc pracy. Koszt budowy ma sięgnąć 30-35 mld zł. W ramach całej koncepcji przebudowana zostanie też bowiem autostrada A2, wybudowana autostradowa obwodnica Warszawy oraz 1,6 tys. km linii kolejowych.
Inwestycja ma zakończyć się w 2027 roku.
Opinie (582) ponad 50 zablokowanych
-
2019-11-25 17:01
Ciekawe czy horala w szkole tez sie podlizywal nauczycielom,a w pracy dyrekcji:) (1)
- 10 5
-
2019-11-25 17:25
No jak nie, jak tak.
- 4 1
-
2019-11-25 16:15
ankieta potwierdza, że wizytujący ten portal to d**ile :) (1)
- 6 1
-
2019-11-25 17:00
:)
- 0 0
-
2019-11-25 16:45
Czy Przekop mierzei już rozpoczęty
czy czekaja na mrozy ?
- 12 5
-
2019-11-25 16:38
W/g mnie to ten pan poza głupim uśmieszkiem nic sobą nie prezentuje,a co do wiedzy merytorycznej to zna się na wszystkim ,czyli praktycznie na niczym
- 11 4
-
2019-11-25 16:30
Ten port się nie utrzyma. Może po 30 latach
rachunek wyjdzie na zero, ale wcześniej zaleje go Wisła, jak będzie płynąć w drugą strone po przekopie Mierzei.
- 5 5
-
2019-11-25 16:16
to juz trzeci w ciagu roku , czyzby nowa forma wyplaty premi , bo nam sie q...wa nalezy.
- 7 1
-
2019-11-25 16:15
Inwestycja fikcja
Przecież to nigdy nie powstanie, kolejny twór do wyłudzania kasy dla swoich ludzi...
- 7 3
-
2019-11-25 16:11
Buuuuuuuuuuu.....
- 3 0
-
2019-11-25 16:05
burza w szklance wody !
CPK i ko .M. Horała zaraz sprawę się wyciszy tak jak milion samochodów elektrycznych !
- 13 4
-
2019-11-25 15:27
Widzę problem w kilku miejscach (1)
Na zamieszczonej mapce widać w okolicy Zamościa i Łomży , że pociągi będą musiały skręcać po kątem prostym. Ja się na tym nie znam ale dla pociągu to chyba niemożliwe.
- 7 2
-
2019-11-25 16:05
ale z Grojca bedzie blizej , no i na poludnie tyz .
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.